Citroen DS5 HYbrid4
Diesel υβριδικό με ξεχωριστό στυλ και άπλετη πολυτέλεια
- -
- -
με μια ματιά
Το πρώτο υβριδικό της Citroen με πετρελαιοκινητήρα, ηλεκτροκινητήρα, ξεχωριστό στυλ και πολυτελή χαρακτήρα.
γλυκά
- Σχεδίαση μέσα-έξω
- Ποιότητα κατασκευής
- Απόδοση - κατανάλωση - ρύποι
- Αίσθηση οδήγησης
ξυνά
- Διαθέσιμο ύψος καμπίνας
Το πρώτο υβριδικό της Citroen ξεφεύγει από το έως τώρα κατεστημένο των υβριδικών που θέλει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να καίει βενζίνη. Το DS5 πάει την ιδέα hybrid πιο πέρα, στα λημέρια της πετρελαιοκίνησης. Η θεωρία άλλωστε λέει πως οι diesel είναι πιο οικονομικοί και εφόσον η οικονομία –και η οικολογία, μην ξεχνιόμαστε– είναι το ζητούμενο, θεωρητικά η επιλογή της Citroen είναι λογική. Τώρα θα μου πείτε, αφού είναι έτσι γιατί δεν εξελίσσονται πετρελαιοκίνητα υβριδικά; Σε όσα στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών είχα θέσει την ίδια ερώτηση μέχρι σήμερα, η απάντηση είχε να κάνει με το κατά βάση μεγαλύτερο κόστος των diesel, που επηρέαζε αρνητικά την ήδη πολύ ακριβή εξέλιξη των υβριδικών, σε σημείο που το συνολικό όφελος στην οικονομία να είναι τελικά μικρότερο.
Όπως και να έχει, κατά τη διάρκεια της κάλυψης της έκθεσης της Γενεύης 2012 βρέθηκα για λίγο πίσω από το τιμόνι ενός DS5 HYbrid4. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Citroën που χρησιμοποιεί την τεχνολογία HYbrid4 του group PSA. Το υβριδικό σύστημα απαρτίζεται από έναν 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα HDi 163 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 37 PS, μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH), σύστημα Stop&Start και ημιαυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η συνολική απόδοση φτάνει τους 200 ίππους και τα 450 Nm ροπής, με τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 να είναι αντίστοιχα 3,8 lt/100 km και 99 g/km μόλις. Μάλιστα, το DS5 μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια σε μικρές αποστάσεις από 2 έως 4 km, αναλόγως των συνθηκών οδήγησης φυσικά. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του συστήματος HYbrid4 είναι η τετρακίνησης, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς και ο diesel τους εμπρός. Πιο συγκεκριμένα, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης:
- Auto: το σύστημα διαχειρίζεται αυτόματα τους δύο κινητήρες ώστε να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση καυσίμου.
- Zero Emission Vehicle (ZEV): λειτουργεί αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας, με ταχύτητα έως 60 km/h και για αποστάσεις 2-4 km.
- 4 Wheel Drive (4WD): η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς σε ταχύτητες έως 120 km/h. Οι εμπρός παίρνουν κίνηση από τον πετρελαιοκινητήρα και οι πίσω από τον ηλεκτροκινητήρα.
- Sport: ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται στη μέγιστη ισχύ του σε συνδυασμό με τον πετρελαιοκινητήρα, για βέλτιστη απόκριση και έμφαση στις επιδόσεις.
Εννοείται πως τα προγράμματα ZEV, 4WD και Sport παραμένουν σε λειτουργία όσο υπάρχει διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια στη μπαταρία, οπότε μην θεωρήσετε ότι το DS5 μπορεί να μεταμορφωθεί σε αγρίμι off road ή ανάβασης χιονισμένων πλαγιών. Στην καλής ποιότητας οδοστρώματος μικρή διαδρομή που έκανα, το γαλλικό υβριδικό έδειξε εστιασμένο στην άνεση χωρίς όμως να ξεχνά τα οδηγικά του καθήκοντα. Το κράτημα είναι πολύ καλό, τα φρένα δυνατά, το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση και το ημιαυτόματο κιβώτιο μπορεί να μην είναι ότι πιο γρήγορο στην πιάτσα, ωστόσο δεν προβληματίζει στη γρήγορη οδήγηση. Στην τελευταία περίπτωση και με επιλεγμένο το sport mode, οι 200 ίπποι κάνουν αισθητή την παρουσία τους επιταχύνοντας με μεγάλη προθυμία το βαρύ hatchback των1,7 τόνων (0-100 km/h σε 8,6 sec). Μην περιμένετε όμως χαρακτηριστικά πισωκίνητου ή τετρακίνητου. Το DS5 διατηρεί τον προσθιοκίνητο χαρακτήρα του σε κάθε περίπτωση. Τα στοιχεία που προδίδουν κάθε κινητήρα diesel δίνουν κι εδώ το παρών: το χαρακτηριστικό κροτάλισμα στο ρελαντί και η πλούσια ροπή στις μεσαίες στροφές, η οποία μάλιστα ενισχύεται από τον ηλεκτροκινητήρα. Ο ήχος του πετρελαιοκινητήρα εξαφανίζεται όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, συμβάλλοντας σε ένα ήσυχο και ευχάριστο εσωτερικό.
Εξαίσιος εσωτερικός κόσμος
Μιας και αναφέρθηκα στο εσωτερικό, πρέπει να πω ότι με εντυπωσίασε. Το μοντέρνο design και το φορτωμένο τεχνολογία και κουμπιά ταμπλό σε πείθουν για την ιδιαιτερότητα του μοντέλου, αλλά και για τη φυσιολογικά αυξημένη τιμή. Σε αυτό συμβάλει βέβαια και η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, η οποία βρίσκεται στο υψηλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει τελευταία η Citroen. Το hatchback αμάξωμα έχει μήκος 4,5 m και παρέχει άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες. Εξαίρεση αποτελεί το διαθέσιμο ύψος που περιορίζεται από την ιδιόμορφη γυάλινη οροφή με τα 4 ξεχωριστά τμήματα. Αυτό όμως δεν αρκεί να σκιάσει μια συνολική εικόνα που εντυπωσιάζει – ακόμη κι εμένα που είμαι υπέρμαχος της λιτότητας και της απλής πρακτικότητας.
συμπέρασμα
Το DS5 πρεσβεύει τη διαφορετικότητα, την πολυτέλεια και την δυνατότητα οικονομικής-οικολογικής οδήγησης. Και τα καταφέρνει περίφημα στο ρόλο του. Είναι άλλο ένα από τα σύγχρονα μοντέλα της ιστορικής μάρκας που αλλάζουν προς το πολύ καλύτερο την εικόνα της.