Opel Astra facelift 2013
Hatchback, GTC και Sports Tourer: Ενα νέο αστέρι γεννιέται κάτω απο το καπό των Astra με το όνομα BiTurbo
- -
- -
με μια ματιά
Η νέα γενιά Astra διαθέτει σε όλες τις εκδόσεις αμαξώματος τον ισχυρότερο turbodiesel στην ιστορία της Opel.
Μαζί με την αναβάθμιση-ανανέωση του Astra το καλό νέο
προκύπτει απο τον νέο κινητήρα που πλέον δεν αποτελεί μόνο προνόμιο
των Insignia. Ο BiTurbo που είχε λανσαριστεί στις αρχές του
2012 στο μεσαίο Opel πλέον διατίθεται και στο Astra και προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα που
αναζητά κανείς απο έναν σύγχρονο και αποδοτικό συνολικά
πετρελαιοκινητήρα.
BiTurbo σε Hatchback, GTC και Sports Tourer
Οι νέες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις BiTurbo έχουν
αποκτήσει επιθετικότερη εξωτερική εμφάνιση λόγω της πρόσφατης
ανανέωσης που διαφέρει ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος. Η μυώδης
εμφάνιση και η δυναμικότητα της έκδοσης BiTurbo τονίζεται απο τις
δύο απολήξεις εξαγωγής, καθώς και την αναλογη ανασχεδίαση του πίσω
προφυλακτήρα. Στο εσωτερικό κυριαρχούν όλες οι ανανεωτικές αλλαγές
που συναντά κανείς στα Astra και η premium εικόνα παραμένει σε
υψηλό επίπεδο. Φυσικά συναντά κανείς τα γνωστά και αναβαθμισμένα
συστήματα (δεύτερη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye, TSA II, LDW, FDI
και FCA, AFL+, FlexRide), ενώ η κάμερα οπισθοπορείας διατίθεται στα
Sports Tourer και 5θυρα BiTurbo. Ο κορυφαίος diesel στην γκάμα
κινητήτων του Astra είναι ο 2.0 BiTurbo CDTI που αποδίδει 195
ίππους και μέγιστη ροπή 400 Nm. Το μόνο αμάξωμα για την ώρα που δεν
καρπώνεται τις ευλογίες του BiTurbo είναι το 4θυρο και η επιλογή
της Opel έχει να κανει κυρίως με τις αγοραστικες προτιμήσεις των
καταναλωτών της συγκεκριμένης κατηγορίας. Εκτός των επιδόσεων, ο
BiTurbo φροντίζει και για το οικολογικό προφίλ της Opel. Σε
συνδυασμό με την τεχνολογία Start/Stop που είναι στάνταρ σε όλα τα
Astra BiTurbo, οι καταναλώσεις κυμαίνονται απο 4,9 lt/100 km (GTC)
έως 5,1 lt/100km (Sports Tourer και 5θυρο) και οι εκπομπές ρύπων
είναι 129 gr/km και 134 gr/km αντίστοιχα.
Το τεχνολογικό του επίπεδο είναι υψηλό με δύο υπερσυμπιεστές
καυσαερίων διαφορετικών διαστάσεων, οι οποίοι ανάλογα με το φορτίο
του τετρακύλινδρου diesel λειτουργούν ταυτόχρονα ή
ξεχωριστά. Ο μικρότερος υπερσυμπιεστής λόγω της περιορισμένης
αδράνειας που έχει, ανεβάζει άμεσα την πίεση στις χαμηλές στροφές,
πράγμα που σημαίνει ότι το πεντάλ του γκαζιού ανταποκρίνεται άμεσα
και ελαχιστοποιείται η υστέρηση. Στη μεσαία κλίμακα στροφών, και οι
δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν ταυτόχρονα, με τον μεγαλύτερο να
συμπιέζει αρχικά τον εισερχόμενο αέρα και στη συνέχεια να
αναλαμβάνει ο μικρότερος. Μία συνεχώς ελεγχόμενη βαλβίδα by-pass
οδηγεί μέρος των καυσαερίων στο μεγάλο υπερσυμπιεστή ώστε να
διασφαλίζεται ομαλή επιτάχυνση. Το μικρότερο turbo τίθεται εκτός
μετά της 3.000 rpm κι όλα τα καυσαέρια ρέουν απευθείας στο
μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, διατηρώντας την ισχύ στις υψηλότερες
στροφές λειτουργίας. Καθώς η διάταξη του χώρου του κινητήρα του
Astra είναι διαφορετική από του Insignia, οι μηχανικοί επινόησαν μία έξυπνη
λύση διαχωρίζοντας τη μονάδα του intercooler εσωτερικά σε ένα
μικρότερο και ένα μεγαλύτερο ψυγείο. Αυτό διαφέρει από τον BiTurbo
κινητήρα του Insignia, όπου τα ψυγεία βρίσκονται σε ξεχωριστές
θέσεις. Και τα δύο ψυγεία του κινητήρα του Astra BiTurbo είναι
αερόψυκτα.
BiTurbo και δρόμο
οδηγώντας το BiTurbo σε Sports Tourer εκτέλεση, από τα πρώτα
χιλιόμετρα νιώθεις την κτηνώδη ροπή να σε ξεμακραίνει, το ταχύμετρο
να διαβάζει ενδείξεις κοντα στα 160 km/h αφήνοντας την επιτάχυνση
να εκδηλωθεί και όλα αυτά χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Η απόκριση
στο γκάζι είναι άμεση σχεδόν απο το ρελαντί, επιβεβαιώνοντας τους
ισχυρισμούς της Opel που θέλει 320 Nm διαθέσιμα απο τις 1.250 rpm,
δηλαδή το 80% της μέγιστης ροπής των 400 Nm. Παράλληλα, η κορυφαία
τιμή εκδηλώνεται μεταξύ 1.750 και 2.500 rpm και αυτός είναι ο λόγος
που αλλάζοντας σχέσεις στο 6άρι πολύ πριν τις 3.000 rpm το Astra
φορτώνει με ευκολία τα χιλιόμετρα στο κοντέρ του. Με τελική
ταχύτητα απο 222 έως 226 km/h (ανάλογα με το αμάξωμα), επιτάχυνση
0-100 km/h απο 8,2’’ έως 8,4’’ αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι
επιδόσεις μονο συμβιβαστικές δεν είναι για το πετρελαιοκίνητο Astra
με το διπλό turbo.
Στο σύντομο διάστημα της οδηγικής εμπειρείας η συμπεριφορά του
αυτοκινήτου απέδειξε ότι η τροποποίηση των σάιλεντμπλοκ, η μείωση
του ύψους ανάρτησης με πιο άκαμπτα ελατήρια και οι αλλαγές στο πίσω
άξονα με την σκληρότερη αντιστρεπτική ράβδο, ωφελήθηκε στο σύνολό
της. Σε κερδίζει ώστε να εκμεταλευτείς την περίφημη απόδοση του
BiTurbo και νιωθεις ότι κρατάς ένα καλοστημένο αυτοκίνητο στα χέρια
σου. Οι νέες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις Astra υψηλών επιδόσεων είναι
ήδη διαθέσιμες για παραγγελία, ενώ αναμένονται στις εκθέσεις των
εξουσιοδοτημένων διανομέων μέχρι το τέλος της χρονιάς.
συμπέρασμα
Κινητήρας που απογεώνει το Astra σε κάθε έκδοση που θα φορεθεί και συνδυάζει την αποθεωτική ροπή, με φιλότιμη ευστροφία και απόλυτα λογικές καταναλώσεις. Αν δεν ήταν δίλιτρος, θα έκανε θραύση και στα μέρη μας...