Ford Mustang Shelby GT500 @ Brands Hatch
Το Κτήνος.
- -
- -
με μια ματιά
Η κορυφαία έκδοση της Mustang με υπερσυμπιεζόμενο 5.8 V8 650 ίππων, διαθέσιμη σε Coupe και Cabrio περιβολή.
γλυκά
- Απόδοση
- Επιτάχυνση
- Κράτημα - φρένα
- Μπρουτάλ ήχος & αισθητική
ξυνά
- Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
συμπέρασμα
Η Shelby GT500 δεν είναι απλά ο φτηνότερος τρόπος για να αγοράσεις μερικές εκατοντάδες άλογα, ούτε απλώς η απάντηση της Ford στην επιθυμία πολλών Αμερικανών να αφήνουν τις Corvette πίσω στα φανάρια. Η κορυφαία Mustang πείθει για τις δυνατότητές της και στην πίστα, αποδεικνύοντας περίτρανα πως δεν είναι ιδανική μόνο για drag-races στις αμερικάνικες ευθείες.
Βγαίνεις από το pit lane, κουμπώνεις 2α, 3η, 4η στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και αυτό ήταν. Αφήνεις τον λεβιέ με τη λευκή μπίλια καρφωμένο στον αριθμό 4 και αφοσιώνεσαι σε τιμόνι και γκάζι-φρένο. Το κτήνος έχει τόση ροπή που τραβά με σθένος από πολύ χαμηλά και επιταχύνει δαιμονισμένα μέχρι ψηλά στο κόκκινο, εκπέμποντας έναν μπρουτάλ, αγριεμένο βρυχηθμό που ξεσηκώνει, ολοκληρώνοντας τη μικρή διαδρομή της πίστας σε χρόνο dt. Μπορεί το ζουμί στην πρόσκληση της Ford στο Brands Hatch να ήταν το νέο Focus ST, το Bonus όμως ήταν 100% αμερικανόφερτο και μάλιστα από τα καλύτερα δείγματα που έχει να επιδείξει η αυτοκινητοβιομηχανία στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Με τη βαριά φανέλα Shelby να βγάζει μάτι με μπόλικα σήματα και λογότυπα μέσα κι έξω κι έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 5,8 λίτρων κάτω από το μακρύ, φουσκωμένο καπό να αποδίδει 650 ίππους (!) και 815 Nm ροπής (!!), η κορυφαία Mustang μας έδωσε μια γεύση από αυτό που ετοιμάζει η Ford για την Ευρώπη...
Κάνε στη μπάντα
Να ‘μαι λοιπόν στην πίστα, προετοιμασμένος ψυχολογικά πως καλούμαι να δαμάσω ένα θεριό ανήμερο. Η εμπρός όψη της Shelby GT500, όπου η μάσκα απουσιάζει και στη θέση της υπάρχει ένα τεράστιο άνοιγμα σαν στόμα κόμπρας έτοιμο να σε καταπιεί, είναι επιεικώς τρομακτική. Αλλά με τέτοιο ήχο, δεν χρειάζεται να σε δει ο μπροστινός σου στον καθρέφτη του για να αγχωθεί. Σε ακούει από μακριά και κάνει από μόνος του δεξιά για να περάσεις - αν δεν τρομάξει τόσο πολύ ώστε να σκαρφαλώσει στα φρένα νομίζοντας ότι η συντέλεια του κόσμου τον βρήκε να γυρίζει με γρήγορα Ford στο Brands Hatch. Μπροστά στη Mustang GT500, το ST ακούγεται σαν ηλεκτρικό Focus!
Αλλά, φυσικά, ο ήχος είναι μόνο η αρχή - και τα γκάζια αναμενόμενα (0-100 km/h σε 3,5 sec περίπου!). Το εντυπωσιακό στη GT500 είναι το στήσιμό της. Καμία σχέση με τα αμερικάνικα supercars που έχουν πέσει κατά καιρούς στα χέρια μου - ακόμη και οι απλές Mustang V6. Η Shelby GT500 πατάει γερά και στρίβει με αυτοπεποίθηση, αψηφώντας το βάρος των 1,75 τόνων και τη βασική διάταξη της πίσω ανάρτησης που έχει τις ρίζες της σε περασμένες δεκαετίες. Περίμενα στην τεχνική πίστα του Brands Hatch με την επίμονη υγρασία σε κάποια σημεία και τις ιδιότροπες φουρκέτες, η ουρά της Shelby να χορεύει σαν ουρά φιδιού. Αντ’ αυτού, η μπλε Mustang παραμένει βράχος και στρίβει ακολουθώντας πεισματικά τη γραμμή που χαράζω με το τιμόνι. Όχι βέβαια ότι επιδιώκω καθόλου να σπάσω την πρόσφυση των 20άρηδων πίσω τροχών – με βολεύει το ότι δίπλα μου κάθεται οδηγός της πίστας που δεν επιτρέπει πολλά-πολλά γιατί, εδώ που τα λέμε, δεν νιώθω και τόσο άνετα να απενεργοποιήσω το ESP και να παίξω με το κτήνος των 650 ίππων. Όπως και να ‘χει, έχω και άλλη μια δικλείδα ασφαλείας: πίσω από τους θηριώδεις τροχούς 19’’ εμπρός και 20’’ πίσω του SVT Performance Package κρύβονται πανίσχυρα φρένα της Brembo με 6-πίστονες δαγκάνες εμπρός, ολοκληρώνοντας ιδανικά το οδηγικό πακέτο της Shelby GT500.
Δεν ξέρω αν η Shelby GT500 είναι η καλύτερη Mustang οδηγικά – υπάρχει και η λιγότερο ισχυρή αλλά καλύτερα στημένη - στα χαρτιά - Boss. Αναμφίβολα, πρόκειται για την ισχυρότερη, την πιο πληθωρική, την πιο μάτσο, ή την πιο American Way αν θέλεις. Και αυτό, νομίζω, αρκεί για να πάρει θέση στα όνειρα νεαρών Ευρωπαίων, περιμένοντας την επόμενη γενιά της Mustang που θα πατήσει - επιτέλους - επίσημα τους τροχούς της και στην από δω πλευρά του Ατλαντικού.
Transit SuperSportVan
Μια από τις πολλές εκπλήξεις της Ford στο Brands Hatch ήταν και ο συνεχιστής των… εκρηκτικών Transit, μια ιστορία που κρατά από το 1971. Με τον 3.2 TDCi diesel να αποδίδει 200 ίππους, καραχαμηλωμένη καρότσα και ελαστικά 235/45, το ένα και μοναδικό SuperSportVan γύριζε στο Brands Hatch στα 1:06 κατά μέσο όρο!!!