Νέο Ford Fiesta
Πρώτη οδήγηση στη Ρώμη με τον Ecoboost πρωταγωνιστή
- -
- -
με μια ματιά
Κάτι παραπάνω από ένα απλό facelift καθώς η σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας κατεβαίνει και στην κατηγορία B, όμως η προσθήκη στη γκάμα του EcoBoost του ενός λίτρου αναμένεται να φέρει νέα δεδομένα στην κατηγορία.
Big …father is watching
Η Ford, λόγω καταγωγής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στο χώρο των multimedia και το σύστημα SYNC αποτελεί την πιο τρανή απόδειξη ότι ακόμη κι ένα μοντέλο της κατηγορίας των supermini μπορεί να γίνει gadget στα χέρια του εξοικειωμένου χρήστη. Το κινητό τηλέφωνο και οποιαδήποτε άλλη έξυπνη συσκευή μπορούν να συνδεθούν μέσω Bluetooth ή θύρας USB και ο επιβάτης να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις και μουσικές επιλογές με φωνητικές εντολές, ενώ παράλληλα παρέχονται χρήσιμες πρόσθετες λειτουργίες, όπως η κλήση ανάγκης η οποία γίνεται αυτοματοποιημένα μέσω του τηλεφώνου του οδηγού προς τις υπηρεσίες άμεσης βοήθειας.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό του Fiesta υπάρχει επίσης το σύστημα MyΚey που επιτρέπει την εποπτεία των άλλων οδηγών που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο. Η Ford υποστηρίζει ότι με το σύστημα αυτό δίνεται η δυνατότητα στους γονείς να θέσουν όρια όπως για παράδειγμα σε ταχύτητα, στην ένταση του ηχοσυστήματος, στη χρήση της ζώνης ώστε να υποχρεωθεί ο νέος οδηγός να τα ακολουθήσει προς όφελος της οδικής ασφάλειας. Το σύστημα λειτουργεί μέσω του δεύτερου κλειδιού στο οποίο προγραμματίζονται οι εντολές και μπορούν να προγραμματιστούν έως και επτά κλειδιά με τις ίδιες προς το παρόν παραμέτρους. Ενδιαφέρουσα πρόταση αν απευθύνεσαι σε έφηβους οδηγούς, όμως ποιος δεκαοκτάρης θα δέχονταν έναν τέτοιο επιβλέποντα να τον κουβαλάει στην τσέπη του;
γλυκά
- Ριζική αισθητική ανανέωση
- Κινητήρας EcoBoost
- Ποιότητα κύλισης
- Υλικά στο εσωτερικό
- Συστήματα multimedia
- Active City Stop
ξυνά
- «Τσιμπημένη» κατανάλωση
Με πρωταγωνιστή τον διάσημο EcoBoost έγινε η επίσημη πρεμιέρα της ανανεωμένης γκάμας Fiesta στα studio της Cinecitta στη Ρώμη παρόντων όλων των Ευρωπαϊκών Media. Με τον κινητήρα της χρονιάς για το 2012 να περιστρέφεται κάτω από το καπό του Fiesta, ήταν μια φυσιολογική εξέλιξη η τοποθέτησή του και στη κατηγορία supermini. Την εξέλιξη αυτή την ανέμεναν όλοι και κυρίως οι αντιπρόσωποι της Ford που πλέον έχουν έναν ακόμη πολύ σοβαρό ατού στην επιχειρηματολογία τους που δεν περιορίζεται μόνο στην οικονομία που προσφέρει, αλλά και στις επιδόσεις εκτός πόλης.
Τέσσερις EcoBoost και ένας ECOnetic
Εξίσου σημαντική με την αισθητική ανανέωση για την οποία θα σας μιλήσουμε παρακάτω, αποτελεί εμπλουτισμός της γκάμας κινητήρων με τον 1000άρη που είδαμε πρώτα στο Focus και μετά στο B-Max. Το συγκεκριμένο μοτέρ λογικά θα δώσει πλεονεκτήματα απέναντι στον ανταγωνισμό της κατηγορίας που πλέον περιλαμβάνει ολόφρεσκους παίχτες όπως τα Renault Clio και Peugeot 208.
Στην υπερτροφοδοτούμενή του μορφή, ο τρικύλινδρος αποδίδει 100 ή 125 ίππους, ανάλογα τη χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής μονάδας. Ο 100άρης έχει ροπή 170Nm, μικτή κατανάλωση 4,3 λίτρων/100km και διατίθεται με σύστημα Start-Stop ώστε να επιτυγχάνει εκπομπές CO2 μόλις 99gr/km. Τα ίδια νούμερα εκπομπών και κατανάλωσης δίνονται και για τον 125 ίππων, ο οποίος ωστόσο έχει μέγιστη ροπή 200Nm κατά τη φάση του overboost.
Στην πράξη κατά την οδήγηση στους δρόμους των περιχώρων της Ρώμης, το trip computer δεν έπεσε κάτω από τα 8 λίτρα κατανάλωσης κι αυτό οφείλεται κυρίως στην προθυμία του μηχανικού συνόλου να κινηθεί σβέλτα σε κάθε μορφής ανάγλυφο, παρά στη μη πιστή τήρηση των κανόνων της οικονομικής οδήγησης.
Ενδιαφέρον έχουν και οι δύο πιο προσιτές οικονομικά εκδοχές του EcoBoost χωρίς turbo που αποδίδουν 65 ή 80 ίππους και βασίζονται στο ίδιο τρικύλινδρο μπλοκ και με τα ίδια περιφερειακά συστήματα. Ο ατμοσφαιρικός 1000άρης διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής και αποδίδει και στις δύο περιπτώσεις την ίδια ροπή που φτάνει τα 105Nm στις 4100rpm. Από πλευράς ρύπων και στις περιπτώσεις που εξοπλίζονται με το προαιρετικό σύστημα Start-stop και οι δύο βρίσκονται κάτω από το επίπεδο των 100g/km CO2 καταναλώνοντας μόνο 4,3 λίτρων/100km. Από πλευράς επιδόσεων δεν θεωρούνται ό,τι πιο «καυτό» κυκλοφορεί στην κατηγορία όμως πρόκειται να είναι πιο προσιτοί οικονομικά κάτι που θα το εκτιμήσουν οι πελάτες της Ford στη μνημονική περίοδο που ζούμε.
Στην Ελλάδα πρόκειται να εισαχθούν οι τέσσερις αυτές εκδοχές του EcoBoost και ο 1.6 Duratorq TDCi με τεχνολογία ECOnetic που αποδίδει 95 ίππους και εκπέμπει 87g/km, απαιτώντας μόλις 3,3 λίτρα αμόλυβδης για 100 χιλιόμετρα κυκλοφορίας σε μικτές συνθήκες κίνησης. Το νέο Fiesta παράγεται και με τους γνώριμους Duratec των 1.25 και 1.4 λίτρων, αυτοί δεν θα εισαχθούν στην Ελλάδα.
Ριζική ανανέωση
Η έκτη γενιά Fiesta που παρουσιάστηκε το 2008 δεν έδειχνε και τόσο γερασμένη όμως μετά τις πρόσφατες αισθητικές ανανεώσεις στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Ford, ήταν αναπόφευκτη η υιοθέτηση του νέου look και στο μικρό supermini. Παρά το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μικρής έκτασης facelift, στο νέο Fiesta είδαμε εκτεταμένες αλλαγές. Κοιτώντας τα δύο σκίτσα μπορείτε εύκολα να διακρίνεται τα σημεία διαφοροποίησης που έβαλαν την πένα τους οι σχεδιαστές αλλά και τις νέες γραμμές που ήρθαν να συμπληρώσουν το ήδη πετυχημένο σχήμα.
Στο εμπρός μέρος αντικαταστάθηκε ο προφυλακτήρας και η τραπεζοειδής
μάσκα που χρησιμοποιήθηκε είναι μικρότερη κι έχει το νέο
σχήμα-ταυτότητα της μάρκας. Στις γρίλιες έχει γίνει διακριτική
χρήση χρωμίου και τα φανάρια έχουν διαφορετικό σχήμα που ταιριάζει
καλύτερα στη γενικότερη σχεδιαστική φιλοσοφία και απέκτησαν το
σιρίτι των led για χρήση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τα φώτα
ομίχλης έχουν κι αυτά τραπεζοειδές σχήμα.
Το νέο καπό απέκτησε δύο «νεύρα» που έρχονται ως οπτική συνέχεια των φώτων και άλλα δύο στο κέντρο που δίνουν αρκετά δυναμικό τόνο στο σύνολο. Το logo μετατοπίστηκε από τη μάσκα και πλέον βρίσκεται ψηλότερα στο οριζόντιο τμήμα του προφυλακτήρα που αποτελεί συνέχεια του καπό. Οι καθρέπτες έχουν ενσωματωμένα φλας και οι τροχοί απέκτησαν νέας σχεδίασης ζάντες. Η γκάμα χρωμάτων ανανεώθηκε και το «Candy Blue» που αποτελεί την αναφορά στο μπλε της Ford, έχει εμπλουτιστεί με πραγματικά όμορφες αποχρώσεις όπως την «Copper Pulse» και την «Hot Mustard». Τέλος στο πίσω μέρος τα φώτα μετατοπίστηκαν λίγο πιο ψηλά, έχουν νέο σχήμα και συνδυάζονται με νέα αεροδυναμική πτέρυγα στο πάνω μέρος του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό έχουμε κι εκεί αρκετές επεμβάσεις που συμβάλουν κυρίως στην ποιοτική αναβάθμιση του μοντέλου. Στην καμπίνα χρησιμοποιήθηκαν νέα υφάσματα από καλύτερης ποιότητας υλικά με εντονότερες ραφές και μεγαλύτερα μαξιλάρια για περισσότερη άνεση. Λύθηκαν ορισμένα εργονομικά προβλήματα που είχαμε στον προκάτοχο , όπως η θέση των διακοπτών για τα παράθυρα στη λαβή της πόρτας και οι μεγαλύτερες αποθηκευτικές θήκες έχουν βελτιώσει την πρακτικότητα. Η κονσόλα έχει έντονα γυαλιστερό φινίρισμα σε όλο της το ύψος και πλέον ο φωτισμός στην οθόνη αλλά και στα όργανα οδήγησης έχουν φωτισμό Ice Blue ως στοιχείο της εταιρικής ταυτότητας.
Ο χώρος αποσκευών διαθέτει έναν κρυφό αποθηκευτικό χώρο που προσφέρεται για πρώτη φορά στο Fiesta, με προσαρμοζόμενο ύψος πατώματος για φόρτωση και εκφόρτωση βαρέων αντικειμένων.
Βόλτες στην campagna
Τα μηχανικά μέρη του νέου Fiesta έχουν παραμείνει ίδια όμως η προσθήκη του νέου EcoBoost υποχρέωσε τους μηχανικούς να αναπροσαρμόσουν κάποιες ρυθμίσεις στα νέα δεδομένα. Η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού είναι τροποποιημένη ώστε να δίνει καλύτερη αίσθηση τόσο στις μανούβρες με χαμηλή ταχύτητα, όσο και στις στιγμές που το overboost δίνει τα αποθέματα ισχύος στους μπροστινούς τροχούς.
Παρά το βροχερό τερέν όπου οι συνθήκες ήταν περισσότερο μάθημα αντιμετώπισης της υδρολίσθησης από τα ρυάκια που περνούσαν κάθετα το δρόμο, το Fiesta έχει να επιδείξει οδική συμπεριφορά που θυμίζει πολύ πιο έντονα το Focus. Ο τρικύλινδρος των 125 ίππων φανερώνει τις πραγματικές δυνατότητες του πλαισίου αλλά και τον διττό χαρακτήρα του μοντέλου που δεν περιορίζεται αποκλειστικά στην εξοικονόμηση βενζίνης, αλλά παρέχει οδική ευχαρίστηση όταν πιέσεις περισσότερο το δεξί πεντάλ. Από την οδήγηση του αντίστοιχου Focus είχαμε όλοι στο gocar το ερώτημα πώς θα είναι η απόδοση του Fiesta όταν θα χρησιμοποιούνταν στη γκάμα ο EcoBoost των 125 ίππων. Όντως ισχύει στο ακέραιο η τοποθέτηση ότι ο 1000άρης δίνει επιδόσεις κινητήρα 1,6 λίτρων, όμως ο γραμμικός τρόπος απόδοσης της ροπής σού δίνει μεγάλη αυτοπεποίθηση κυρίως στις προσπεράσεις στο ορεινό οδικό δίκτυο.
Η κύλιση είναι υποδειγματική, παραπέμποντας σε αυτοκίνητο της κατηγορίας των μικρομεσαίων, η ηχομόνωση αρκετά καλή σε σημείο που να μην ενοχλούν ακόμη και οι κραδασμοί από τα πλακόστρωτα των δρόμων της Αρχαίας Πόλης. Συγκρίνοντας το νέο Fiesta 1.0 125ps με το προηγούμενο Fiesta 1.6 με τους 120 ίππους έχουμε καλύτερες επιδόσεις τουλάχιστον στα χαρτιά. Με 0-100km/h σε 9,4 sec είναι σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πιο ταχύ από τον προκάτοχο κάτι που οφείλεται στην υψηλότερη ροπή που φτάνει σε υψηλότερο φάσμα στροφών. Η απόκριση του turbo είναι ο δεύτερος λόγος για τον οποίο το Fiesta μπορεί να χαρίσει χαμόγελα στον ενθουσιώδη, καθώς τα πάντα γίνονται απλούστερα και πιο σβέλτα ανάλογα τις ορέξεις.
Στην Ελλάδα θα έρθει στις αρχές της νέας χρονιάς τόσο σε
πεντάθυρο όσο και τρίθυρο αμάξωμα με διαθέσιμες τις τέσσερις
εκδόσεις του EcoBoost και την πετρελαιοκίνητη ECOnetic. Προς το
παρόν δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη για τις τιμές και ελπίζουμε
να είναι ανταγωνιστικές αρκετά, ώστε να κρατήσουν το Fiesta μέσα
στη μάχη των supermini που πλέον διεκδικούν το 50% της συνολικής
αγοράς.
Κινητήρας |
Ισχύς |
CO2 |
Μικτή Καταν. (lt/100km) |
Τελική |
0-100 km/h (sec) |
50-100km/h |
1.0 Ti-VCT |
65 |
105* |
4.6 |
155 |
16.8 |
18.4 |
1.0 Ti-VCT ( |
65 |
99* |
4.3 |
155 |
16.8 |
18.4 |
1.0 Ti-VCT |
80 |
105* |
4.6 |
165 |
14.9 |
17.9 |
1.0 Ti-VCT |
80 |
99* |
4.3 |
165 |
14.9 |
17.9 |
1.0 EcoBoost |
100 |
105 |
4.5 |
180 |
11.2 |
14.7 |
1.0 EcoBoost |
100 |
99 |
4.3 |
180 |
11.2 |
14.7 |
1.0 EcoBoost |
100 |
114 |
4.9 |
180 |
10.8 |
N/A |
1.0 EcoBoost |
125 |
99 |
4.3 |
196 |
9.4 |
12.2 |
1.6 Duratorq TDCi ECOnetic (5-ταχ. μηχανικό) |
95 |
87 |
3.3 |
178 |
12.9 |
12.7 |
συμπέρασμα
Συνολικά αναβαθμισμένο και με σημαντική προσθήκη τον τρικύλινδρο EcoBoost που στην Ελλάδα θα εισαχθεί σε τέσσερις εκδοχές ισχύος. Ποιοτικά παραπέμπει στο Focus και οδηγικά υπόσχεται συναρπαστικές στιγμές ειδικά στην περίπτωση του 1000άρη των 125 ίππων.