Ford Kuga 1.6Τ 150 PS: Οδηγούμε στην Ελλάδα
Με τιμή πρόκληση, το νέο SUV της Ford τα κάνει όλα και συμφέρει
- -
- -
με μια ματιά
Το Kuga 2ης γενιάς έρχεται με ραφιναρισμένο χαρακτήρα και ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων για να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως το νέο Toyota RAV4 όσο και τα προσθιοκίνητα Nissan Qashqai και Mitsubishi ASX.
γλυκά
- Λειτουργία μοτέρ
- Επιδόσεις – κατανάλωση
- Κράτημα
- Άνεση και ποιότητα κύλισης
- Χώροι – πρακτικότητα
- Ποιότητα υλικών
ξινά
- Λίγος αεροδυναμικός θόρυβος μετά τα 140 km/h
Tech freak
Tο νέο Kuga διαθέτει στον στάνταρ ή τον προαιρετικό εξοπλισμό του όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας της Ford, όπως:
- Ford SYNC με Κλήση Έκτακτης Ανάγκης
- Active City Stop (ACS - δες σχετικό video)
- Σύστημα Προστασίας από Ανατροπή (RSC)
- Σύστημα Ελέγχου της Ταλάντωσης του Ρυμουλκούμενου (TSA)
- Hill Launch Assist (HLA)
- Σύστημα Κατανομής Ροπής (ΤVC)
- Προβολείς Bi-Xenon με στατικούς λαμπτήρες στροφής
- Κουμπί Εκκίνησης Κινητήρα FordPower
- Σύστημα Key Free
- Σύστημα Εκκίνησης Κινητήρα με ένα Άγγιγμα (OTIS)
- Υπολογιστή ταξιδίου με Ford Εco Mode
- Cruise Control με Περιοριστή Μέγιστης Ταχύτητας (Speed Limiter)
- Adaptive Cruise Control (ACC)
- Ενεργό Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης (Active Park Assist - δες σχετικό video)
- Σύστημα Επιτήρησης Τυφλού Σημείου καθρεπτών (BLIS)
- Σύστημα Προειδοποίησης Απόκλισης Λωρίδας (LDW)
- Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (LKA)
- Επαγρύπνηση οδηγού (DI)
- Αυτόματη Εναλλαγή φώτων (AHB)
- Σύστημα Navigation
- Κάμερα Οπισθοπορείας (RVC)
Το νέο Ford Kuga με ενθουσίασε από την πρώτη φορά που το οδήγησα στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στη Βαλένθια. Διατηρεί τα θετικά του προκατόχου του και κάνει άλματα βελτίωσης εκεί που αυτός υστερούσε. Στην πρώτη επαφή στην Ελλάδα, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω την έκδοση που πιστεύω πως θα έχει το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον: το Kuga 1.6 EcoBoost 4x2 των 150 ίππων.
Δρόμο παίρνω χώμα αφήνω
Συγκριτικά με το 2λιτρο diesel που είχα οδηγήσει στην Ισπανία, το βενζινοκίνητο 1.6 EcoBoost υπερέχει τόσο σε επιδόσεις όσο και σε χαρακτηριστικά λειτουργίας. Είναι ακόμη πιο πρόθυμος στο πάτημα του γκαζιού προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,7 sec και 195 km/h τελική), ενώ την ίδια στιγμή ακούγεται λιγότερο και έχει πιο ομαλή λειτουργία. Και όλα αυτά χωρίς η τιμές μέσης κατανάλωσης και εκπομπών CO2 να υστερούν αισθητά: 6,6 lt/100 km και 154 g/km αντίστοιχα. Στα θετικά και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο με τις σαφείς διαδρομές και την γλυκιά αίσθηση στο κούμπωμα.
Εκεί που εντυπωσιάζει το βενζινοκίνητο Kuga, είναι στην οδήγηση, συνδυάζοντας άνεση, αποτελεσματικότητα, ασφάλεια και ευχαρίστηση.. Η ανάρτηση είναι ακόμη πιο άνετη συγκριτικά με το 2.0 Diesel, η κύλιση αθόρυβη και ποιοτική, οι κλίσεις στις στροφές περιορισμένες και το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση. Είναι αξιοσημείωτο πως, στη χωμάτινη διαδρομή που το οδήγησα, το Kuga περνούσε πάνω από ανωμαλίες και φυτευτές πέτρες με περίσσεια άνεση, με κραδασμούς σε αμάξωμα και τιμόνι να λάμπουν δια της απουσίας τους και αμέσως μετά, στην άσφαλτο, το κράτημα ήταν εντυπωσιακό, συνδυάζοντας σταθερότητα, υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και οδηγική ευχαρίστηση – για τα δεδομένα πάντα της κατηγορίας – με το στάνταρ ESP να επεμβαίνει σπάνια.
Οικογενειάρχης με τα όλα του
Στο εσωτερικό του Kuga η συγγένεια με το Focus είναι εμφανής, τόσο σχεδιαστικά όσο και σε υλικά που είναι ποιοτικά. Η χαρακτηριστική για Ford κεντρική κονσόλα βρίθει λειτουργιών και ο πίνακας οργάνων έχει το γνωστό ευχάριστο μπλε φωτισμό και πληθώρα πληροφοριών, ακόμη και για τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης AWD. Κάθεσαι ψηλά έχοντας καλή ορατότητα γύρω-γύρω και απολαμβάνεις αίσθηση high-tech πολυτέλειας και σωστή εργονομία. Τα ιδιαίτερα άνετα και με καλή στήριξη εμπρός καθίσματα εξασφαλίζουν ξεκούραστες διαδρομές, ενώ πίσω οι χώροι βολεύουν με άνεση δύο ενήλικες. Στην ανάγκη ένας τρίτος δεν θα χρειαστεί να κάνει μεγάλες παραχωρήσεις, χάρη και στο μαλακό μεσαίο τμήμα του καθίσματος. Μάλιστα, το πίσω κάθισμα ρυθμίζεται μέσω ενός μοχλού, με την πλάτη να πέφτει σε πιο ξαπλωτή θέση και ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα να σύρεται προς τα πίσω, αυξάνοντας το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα. Η αντίστροφη κίνηση αυξάνει το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου κυμαίνεται από 438 έως 481 λίτρα, αναλόγως τη θέση του πίσω καθίσματος.
Για την ασφάλεια φροντίζουν οι 7 αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί, οροφής και γονάτων οδηγού), το ESP, αλλά και συστήματα όπως το Ford SYNC με Emergency Assistance και το Active City Stop. Άλλωστε, το Kuga έχει ήδη αποσπάσει τη μέγιστη βαθμολογία των 5 αστεριών στα crash test του Euro NCAP. Κατά τα άλλα, όπως είχα γράψει και στην Πρώτη Οδήγηση, με το νέο Kuga αρχίζεις τα μαγικά: μαζεύεις τα πιτσιρίκα της γειτονιάς, λες τη μαγική λέξη (όποια θες εσύ) και το πορτμπαγκάζ ανοίγει μόνο του – αρκεί φυσικά να έχεις το κλειδί στην τσέπη σου και να περάσεις απλώς το πόδι σου κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, για να ενεργοποιηθεί από τον αντίστοιχο αισθητήρα το αυτόματο άνοιγμα του πορτμπαγκάζ. Να είσαι σίγουρος πάντως πως δεν πρόκειται να αστειευτείς με το νέο σύστημα της Ford όταν το χρησιμοποιήσεις φορτωμένος με τις σακούλες του σούπερ μάρκετ…
ΔΕΣ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ (ΤΙΜΕΣ & ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ) ΤΟΥ ΝΕΟΥ FORD KUGA
Φωτογραφίες Γιώργος Καραγιωργάκης
συμπέρασμα
Αν η Ford λάνσαρε το νέο Kuga μερικά χρόνια πριν, όταν τα SUV/ 4x4 είχαν σχεδόν το 17% της ελληνικής αγοράς, θα έσπαγε ταμεία. Με τιμή που ακουμπά στο άνω άκρο της μικρότερης κατηγορίας (δες εδώ όλες τις τιμές & εκδόσεις του Kuga), 1.600άρη κινητήρα 150 ίππων, ποιότητα και οδικά χαρακτηριστικά Ford και χώρους που εξυπηρετούν με άνεση τις ανάγκες μια οικογένειας, το Kuga 2ης γενιάς έχει τα εχέγγυα να ξεπεράσει τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και να διαπρέψει στον στίβο των πωλήσεων. Αναμφίβολα οι εκδόσεις 4x4 έχουν το δικό τους κοινό, ωστόσο το δικίνητο τα καταφέρνει περίφημα σε βατούς χωματόδρομους. Προσωπικά το θεωρώ το καλύτερο μεσαίο SUV/crossover αυτή τη στιγμή.