Mercedes Benz CLA 180
Το 4θυρο κουπέ της Mercedes είναι ένας δυναμικός κοσμοπολίτης σε light κλίμακα
- -
- -
με μια ματιά
Γεννήθηκε από τα σπλάχνα της A-Class και κέρδισε ένα ελκυστικό κορμί που γοητεύει τους πάντες.
Η πρόσφατη A-Class έφερε τούμπα την κατάσταση και από αυτοκίνητο που σχοινοβατούσε προς το άνω άκρο των supermini με την φιλοσοφία ενός όγκου και το πολυμορφικό άρωμα, πέρασε ξεκάθαρα στον μικρομεσαίο δυναμισμό. Μαζί της γεννήθηκε και η ιδέα για ένα ελκυστικό τετράθυρο αμάξωμα τριών όγκων ή sedan αν προτιμάτε όσο και αν μερικά χρόνια πριν η συγκεκριμένη κατηγοριοποίηση δεν συνδυαζόταν με τους χαρακτηρισμούς κομψό και δυναμικό. Η κουπέ φιλοσοφία που μπόλιασε η Mercedes την μικρότερη τετράθυρη μπερλίνα της μπορεί να καυχιέται ότι γοητεύει το μάτι.
Άλμα δυναμισμού
Η νέα μόδα όπου premium προτάσεις της κατηγορίας αποκτούν τον τρίτο όγκο προσφέροντας extra πορτ μπαγκάζ, φωτογραφίζει τις ανερχόμενες αγορές, μαζί φυσικά με τις mainstream που πάντα ψάχνουν κάτι διαφορετικό για να ανανεώσουν το ενδιαφέρον τους. Έτσι λοιπόν με μαγιά την A-Class η Mercedes δημιούργησε ένα γοητευτικό και δυναμικό αμάξωμα που για να μαγνητίσει νεανικότερα βλέμματα χρησιμοποίησε σύγχρονη τακτική με στοιχεία κουπέ σχεδιασμού. Με μήκος 4.630 mm, πλάτος 1.777 mm και ύψος 1.437 mm οι διαστάσεις της CLA μοιάζουν αρκετά με την C-Class που κάθεται ακριβώς από πάνω στη γκάμα της Mercedes. Εκτός λοιπόν από την sedan σιλουέτα η νέα CLA Class δείχνει πλέον εξαιρετικά φρέσκια και επίκαιρη. Έντονα νεύρα και ακμές συνδυασμένα με γενναιόδωρες καμπύλες στο κορμί της CLA δημιουργούν ένα άκρως κολακευτικό αποτέλεσμα που το χαίρεται το μάτι σε κάθε σημείο που πέφτει. Η τοξωτή οροφή στο εμπρός μέρος προσφέρει ύψος και από την μεσαία κολόνα χαμηλώνει και έρχεται σχεδόν πρόσωπο με το καπό του χώρου αποσκευών, ενώ απόλυτα εναρμονισμένα είναι τα πίσω φανάρια και ο προφυλακτήρας. Εμπρός η εικόνα A-Class στην μάσκα αν και κοντινή διαφοροποιείται στα σημεία τόσο στην μάσκα, όσο στον προφυλακτήρα, καπό και φανάρια. Μικρολεπτομέρειες θα μου πείτε, αλλά διαφέρουν! Παράλληλα η αεροδυναμική παράδοση με αφετηρία την A-Class τερματίζει στην CLA με ένα κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή(Cd) 0,23 που δίνει στην μικρομεσαία μπερλίνα της Mercedes τον τίτλο του αεροδυναμικότερου αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής. Γνώριμη παραμένει και η εικόνα από το σαλόνι, με τον σχεδιασμό να θυμίζει την …κολοβή αδερφή! Ο διάκοσμος και η αισθητική προσπαθεί να εντυπωσιάσει, με την σχεδίαση του εσωτερικού να αποτελεί μια νεανική εκτέλεση της C-Class από την οποία εμπνέεται, ενώ η ποιότητα και ο εξοπλισμός είναι σε ανώτερο επίπεδο, όπως μας έχει συνηθίσει άλλωστε η εταιρεία. Μεγάλος ωφελημένος είναι ο χώρος αποσκευών που από τα 341 ξεπετάχτηκε στα 470 lt, ενώ αν είχε και ποιο γενναιόδωρο άνοιγμα θα κέρδιζε ένα βροντερό χειροκρότημα. Φυσικά οι χώροι επαρκούν ακόμα και για τους ενήλικες που θα φιλοξενηθούν πίσω, όμως ο περιορισμένος χώρος γύρο από το κεφάλι και η κλειστοφοβική αίσθηση προκύπτει από την κομψότητα της σχεδίασης που χαμηλώνει την οροφή πάνω από τα κεφάλια τους.
Σπορτίφ ιδεολογία
Η μικρομεσαία μπερλίνα της Mercedes σε προδιαθέτει για ευχάριστες οδηγικές στιγμές εφάμιλλες της αριστοκρατικής κατηγορίας της, από την στιγμή που θα κάνεις τα πρώτα μέτρα. Τα πάντα είναι προσαρμοσμένα στην αποτελεσματική και ουσιαστική ερμηνεία οδήγησης και στις σύγχρονες ανέσεις που προκύπτουν από τον πλούσιο εξοπλισμό. Εντυπωσιακή σε κύλιση, ήσυχη σε λειτουργία και εύκολη στους χειρισμούς για να σε πείσει πως πρέπει να φτιάχνονται τα σύγχρονα και αποτελεσματικά αυτοκίνητα. Ο «μικρός» κινητήρας των 1.6 λίτρων, προδιαγραφών Euro6, προσφέρει ουσία και όχι θαύματα. Με 1.595 κ.εκ., υπερτροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό, η βασική CLA δίνει συγκρατημένες τιμές απόδοσης, αλλά απόλυτα ρεαλιστικές για οποιονδήποτε. Οι 122 ίπποι, μπορεί να μην εντυπωσιάζουν σαν νούμερο, όμως τα 200 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.250 σ.α.λ. και αν δεν το γνωρίζεις δύσκολα πιστεύεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με turbo. Γλυκό, άμεσο και πληθωρικό τράβηγμα από το ρελαντί, μέχρι την δεξιά πλευρά του στροφόμετρου, είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει την λειτουργία του κινητήρα που αποδίδει καλύτερα και από ποιοτικούς ατμοσφαιρικούς δίλιτρους. Οι μακριές σχέσεις στο κιβώτιο απλώνουν την επιτάχυνση, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις για τα 1.400 κιλά της κατασκευής, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 9,3’’, ενώ η τελική των 210 km/h εντυπωσιάζει και οφείλει πολλά στην αεροδυναμική. Συνολικά οι δυο τελευταίες σχέσεις μπορεί να μην βοηθούν τις ρεπρίζ, διατηρούν όμως τις στροφές του κινητήρα χαμηλά κάτι που εξασφαλίζει ησυχία στο ταξίδι και χαμηλή κατανάλωση. Η τελευταία γενικά δείχνει συγκρατημένη και κυμαίνεται από 9 λίτρα σε επιθετικό ρυθμό έως 7 σε σβέλτο ταξίδι, ενώ στην πόλη με την αρωγή του εξαιρετικού σε λειτουργία και στάνταρ συστήματος ECO start/stop, δεν ξεφεύγει πάνω από τα 8 λίτρα αν δεν σε απασχολεί η κατανάλωση. Αν έχεις τρυφερό πόδι και υπομονή θα την δεις να κατηφορίζει οριακά κάτω από τα 7 λίτρα κάτι που ουσιαστικά εξασφαλίζει με το 50άρι ρεζερβουάρ παραπάνω από 700 km αυτονομίας.
Η CLA εμφανίζεται ουσιαστική στις εντολές του οδηγού ακόμα και στο απαιτητικό ορεινό στροφιλίκι. Την ακλόνητη και στιβαρή εικόνα στις ευθείες των πολλών χιλιομέτρων, διαδέχεται η φιλόδοξα σπορτίφ αποτελεσματικότητα να ικανοποιήσει τον οδηγό σε κάθε στροφή του επαρχιακού δικτύου, χωρίς να απαιτεί από αυτόν να έχει ξεψαχνίσει το εγχειρίδιο οδηγικών τεχνασμάτων και γνώσεων. Άλλωστε υπάρχει το ESP για την περίπτωση της υπερβολής, αλλά μέχρι να επέμβει σαν ροπαλιά στο οδηγικό κέφι προλαβαίνεις να νιώσεις μια τάση ελαφρώματα της ουράς. Η πληροφορία που φτάνει στα χέρια του οδηγού είναι αποτέλεσμα συνδυασμού ποιοτικής ανάρτησης (McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και επικοινωνιακού τιμονιού, αν και το τελευταίο απέχει από τα κορυφαία της κλάσης τουλάχιστον σε επίπεδο αίσθησης. Αν κάτι πάντως σε κάνει να γκρινιάξεις, είναι περισσότερο η ξερή αντίδραση της σπορ ανάρτησης όταν συναντά κακοτεχνίες και κυρίως εγκάρσιες ανωμαλίες. Η κεντρική ιδέα είναι ότι η CLA διατηρεί εμφάνιση που αιχμαλωτίζει το μάτι και δυνατότητες στον δρόμο που αναζητά κανείς από το αριστοκρατικό σινάφι. Αν και αρκετά σφιχτή για τα ελληνικά οδοστρώματα πείθει το σύνηθες κοινό των Mercedes για την ασφάλεια, τα γευστικά δυναμικά χαρακτηριστικά που προβάλουν πρεστίζ και ουσία, όμως δύσκολα θα κερδίσει τον πραγματικά απαιτητικό που αναζητά συνδυασμένη άνεση με πληροφορία και σπορ αίσθηση. Για τις προχωρημένες επιδόσεις άλλωστε, υπάρχουν και ισχυρότερες εκδόσεις…
γλυκά
- Σχεδίαση μέσα-έξω
- Ποιότητα
- Απόδοση
- Kατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Χώρος αποσκευών
ξυνά
- Ξερή συμπεριφορά ανάρτησης
- Άνεση
- Χώροι(πίσω επιβατών)
συμπέρασμα
Αν ψάχνεις την παλιά καλή εποχή σε μικρότερη κλίμακα, η Mercedes σκέφτηκε σοφά και έπραξε την CLA. Σε μια εποχή που οι μεγάλες μπερλίνες της εταιρείας θεωρούνται απαγορευτικές για αυτονόητους λόγους η μικρότερη αλλά γοητευτική μικρομεσαία CLA αποτελεί καταπραϋντικό για όσους θέλουν μια ελκυστική Mercedes. Κομψή απ’όπου και να την κοιτάξεις, αριστοκρατική και δυναμική ταυτόχρονα η 4θυρη πρόταση αποτελεί προέκταση της A-Class, για πιο premium γούστα και σε ποιο κουπέ εκτέλεση, όπως δηλώνουν και οι Γερμανοί. Με έμφαση στο design και το δυναμισμό, την κομψότητα μέσα έξω και την πληθώρα gadget και τεχνολογιών από το πρώτο ράφι, το νέο αστέρι της Στουτγκάρδης έχει λόγους να γοητεύσει το κοινό του. Αρκεί φυσικά να το επιβεβαιώσουν και οι παραγγελίες για να κερδίσει και την ταμπέλα της επιτυχείας.