Fiat 500 Sport 1.3 Multijet II

Μπορεί ένα μικρό diesel να προσφέρει αίσθηση σπορ αυτοκινήτου, χωρίς μάλιστα να αναιρεί τον στυλάτο χαρακτήρα του; Η Fiat λέει “ναι”

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,6 lt/100km
Εκπομπές CO295 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η σπορ έκδοση του στυλάτου Fiat 500, στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του και με αξιοπρόσεκτες αλλαγές στην εμφάνιση.

γλυκά
  • Τράβηγμα μοτέρ στις χαμηλές-μεσαίες στροφές
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εμφάνιση μέσα-έξω
  • Διάκοσμος
  • Κατανάλωση καυσίμου
ξινά
  • Ροπή χαμηλά
  • Άνεση στις μεγάλες ανωμαλίες

Από την αρχή της σύγχρονης ιστορίας του Fiat 500 υπήρχε έκδοση Sport στη γκάμα, αλλά οι κινητήρες βενζίνης δεν στέκονταν στο ύψος των περιστάσεων. Το κενό μέχρι τα ακριβότερα και πιο σκληροπυρηνικά Abarth ανέλαβαν να καλύψουν ο λιλιπούτειος TwinAir κι ένας… diesel. Ο 1.300άρης Multijet II στην καλή εκδοχή του, αυτή των 95 ίππων και 200 Nm ροπής, τρύπωσε κάτω από το μικρό καπό και υπόσχεται επιδόσεις αντάξιες του όρου Sport. Δεν χάσαμε ευκαιρία λοιπόν και βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του πετρελαιοκίνητου Fiat 500 S.

Εξωτερικά, οι πινελιές που το διαφοροποιούν από τα υπόλοιπα 500ράκια είναι αρκετές. Οι νέοι προφυλακτήρες με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα δίνουν τον απαραίτητο σπορ αέρα στο χαριτωμένο παρουσιαστικό του μικρού Fiat και πλαισιώνονται από πλαϊνά σπόιλερ, πίσω αεροτομή και όμορφες, ανθρακί ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών (προαιρετικές, 15’’ στάνταρ). Η σπορ διάθεση συνεχίζεται στο εσωτερικό, με ποιοτικές (έξτρα) δερμάτινες επενδύσεις, σκούρο ασημί ματ κάλυμμα στο ταμπλό, κόκκινες ραφές στα καθίσματα και στο τιμόνι και αλουμινένιο λεβιέ ταχυτήτων. Το τύπου μπάκετ κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα και σε κάνει να νιώθεις ετοιμοπόλεμος, παρότι κάθεσαι σχετικά ψηλά. Γρήγορα εκτιμάς και την καλή ορατότητα γύρω-γύρω, ενώ έχεις τον αλουμινένιο λεβιέ του κιβωτίου σε ιδανική θέση, ψηλά στην κονσόλα και παίζεις με το γρήγορο τιμόνι που για την περίσταση έχει ελαφρώς κομμένο το κάτω του μέρος. ΟΚ, το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι ο ορισμός της ακρίβειας αλλά δύσκολα θα χάσεις αλλαγή.

 

Toy Story

Ο ήχος του Multijet μόλις τον βάλεις εμπρός δεν σε προδιαθέτει για κάτι ξεχωριστό. Έχει αυτό το χαρακτηριστικό κροτάλισμα στο ρελαντί που εξαφανίζεται σταδιακά όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Η συνέχεια ωστόσο σου αλλάζει τη διάθεση. Ο 1.300άρης δείχνει γρήγορα ότι μπορεί να είναι μικρός και diesel, αλλά έχει τη δύναμη για να δικαιολογήσει τον όρο Sport. Πατάς το γκάζι και αργεί κάπως να ξυπνήσει αλλά σύντομα σε εκπλήσσει με τον τρόπο που απελευθερώνει τους 95 ίππους του. Και μόλις αρχίζει να κρεμάει ψηλά, ανεβάζεις σχέση ξαναφέρνοντάς τον στη ζωντανή περιοχή του στροφομέτρου, δίνοντας συνέχεια στην ορμητική επιτάχυνση. Με άλλα λόγια, μέχρι τις 1.800 rpm σου λείπει ροπή, αλλά από τις 2.000 μέχρι τον κόφτη σχεδόν (5.200 rpm) ο MultiJet σε αποζημιώνει με πολλή δύναμη, εξασφαλίζοντας πολύ καλές επιταχύνσεις είτε από στάση είτε εν κινήσει. Η πραγματικότητα δεν απέχει πολύ από τα 10,7 sec που ανακοινώνουν οι Ιταλοί για το κλασικό 0-100 km/h. Την ίδια στιγμή, το καύσιμο εξαφανίζεται με αργό ρυθμό από το μικρό ρεζερβουάρ των 35 λίτρων. Αν μάλιστα οδηγήσεις έξυπνα γρήγορα, η μέση κατανάλωση πέφτει κοντά στα 5 lt/100 km, χάρη φυσικά και στο Start & Stop που σβήνει τον κινητήρα όταν βρίσκεσαι σταματημένος, π.χ. σε κόκκινο φανάρι. Στα ατού και οι εκπομπές CO2 των 95 g/km, τιμή που επιφυλάσσει μια ευχάριστη έκπληξη: την απαλλαγή από το κόστος τελών κυκλοφορίας.

 

Είναι Sport και φαίνεται

Φαίνεται από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα κάνεις μαζί του. Η ανάρτηση είναι αισθητά πιο σφιχτή από τα υπόλοιπα Fiat 500, κλείνοντας το μάτι στην σπορ οδική συμπεριφορά. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως η άνεση πάει περίπατο, αφού σε γενικές γραμμές το 500ράκι δεν κουράζει σε λακκούβες. Μόνο στις πολύ μεγάλες ανωμαλίες κοπανάει, αφού εκεί προδίδεται και από τα 16άρια ελαστικά που φοράει το αυτοκίνητο της δοκιμής. Τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης την εξαργυρώνεις στην οδήγηση, τόσο σε αποτελεσματικότητα όσο και σε αίσθηση. Το 500 Sport πατάει γερά και δεν σε φοβίζει ακόμη και στα ‘’πατημένα’’ κομμάτια, παρά το κοντό του μεταξόνιο. Οι κλίσεις είναι μικρές και η πρόσφυση σε υψηλό επίπεδο. Άλλωστε, θέλεις δε θέλεις ξέρεις πως έχεις συνεχώς σύμμαχο το ESC που δεν απενεργοποιείται. Χρεώνεται όμως, αφού δεν περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
FIAT-500-SPORT-1.3-DIESEL-TEST

συμπέρασμα

Τελικά, τόσο το μοτέρ όσο και η ανάρτηση υποστηρίζουν με επιτυχία την σπορ υπόσταση της συγκεκριμένης έκδοσης. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι εδώ ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας του 500 ενισχύεται με μια γερή δόση οδηγικής ευχαρίστησης, χωρίς μάλιστα να θυσιάζεται η οικονομία.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...