BMW 320d Grand Turismo
Μια άλλη άποψη στην γκάμα της σειράς 3, που εκτός από χαρακτήρα και προσωπικότητα προσφέρει χώρους και όρεξη για ταξίδι.
- -
- -
με μια ματιά
Η πρακτική version της σειράς 3 κοπιάρει κουπέ στοιχεία, φιλοξενεί περίτεχνα ανθρώπους και αποσκευές και σε κερδίζει με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα.
γλυκά
- Απόδοση κινητήρα
- Ασφαλής και αποτελεσματική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης, ηχομόνωσης
- Κομψό, ευρύχωρο και πρακτικό σαλόνι
- Χώρος αποσκευών
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Βάρος
- Κλίσεις ανάρτησης
- Τιμή
Ανάμεσα στην κλασική τετράθυρη Σειρά 3 και την Touring έκδοση που μπορεί πανηγυρικά να παίξει τον πρακτικό και οικογενειακό ρόλο η BMW βρήκε τρόπο να σφηνώσει μια ακόμα πρόταση σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου. Η σειρά Grand Turismo χωρίς να παίρνει ξεκάθαρη θέση τοποθέτησης συνδυάζει τον δυναμισμό της sedan μιμείται τις ευκολίες της Touring και προσθέτει επιπλέον ευρυχωρία, πακέτο με στοιχεία σχεδιασμού που συναντάς σε κουπέ. Η νέα BMW σειρά 3 Gran Turismo είναι 200 mm μακρύτερη συνολικά από την BMW Σειρά 3 Touring, έχει μακρύτερο μεταξόνιο κατά 110 mm (2.920mm) και είναι 81 mm ψηλότερη. Δεδομένα που δίνουν ένα επιπλέον ενδιαφέρον για να ξεψαχνίσεις τον ρόλο και τις προθέσεις της.
Τουρλού…
Πόρτες χωρίς πλαίσιο γύρω από τα παράθυρα, πέμπτη πίσω με
άνοιγμα σαν στόμα ιπποπόταμου και αυτοματοποιημένη λειτουργία με το
πάτημα κουμπιού, χώρος αποσκευών 520 lt που υπερδιπλασιάζονται με
εύκολη ανάκλιση καθισμάτων και χώροι πίσω για σταυροπόδι, είναι η
μια όψη του νομίσματος. Η άλλη εστιάζεται στο δυναμικό στιλ των
λεπτομερειών με τα μεγάλα φώτα, τους μυώδης προφυλακτήρες, στους
αεραγωγούς πίσω από τους εμπρός θόλους, αλλά και στις διαστάσεις
που πλησιάζει τα πέντε μέτρα (μήκος 4.824 mm), ενώ διατηρεί
περήφανο ύψος τόσο συνολικά όσο και ένα τσικ από το έδαφος σε σχέση
με τις άλλες τριάρες. Η οροφή τύπου coupe χαμηλώνει και σβήνει
αρμονικά προς τα πίσω και η πίσω πόρτα ενσωματώνει μια κρυφή
πτέρυγα που αναπτύσσεται πάνω από τα 110 km/h και επιστρέφει στην
φωλιά της μόλις πέσει η ταχύτητα κάτω από τα 70 km/h. Σκοπός της να
εξισορροπήσει τις αεροδυναμικές τάσεις και ουσιαστικά είναι κάτι
που βλέπουμε για πρώτη φορά σε BMW.
Σχεδιαστικά και όσο υποκειμενικό και αν θεωρείται αυτό, δεν το
βαφτίζεις αβίαστα χαρισματικό όμως αυτή η ιδιαιτερότητα του
χαρακτήρα της τραβάει βλέμματα, διαθέτει σαφώς πιο αρμονική
ισορροπία σε σχέση με την 5 GT και εκπέμπει χαρακτήρα. Στο
εσωτερικό η κλασική άποψη της BMW γύρω από πολυτελή, καλοφτιαγμένα
και χωρίς άσκοπους εντυπωσιασμούς σαλόνια κυριαρχεί. Αριστοκρατική
και πληρέστατη σε εξοπλισμό προσέγγιση συνδυασμένη με σύγχρονες
τεχνολογίες (Driving Experience Control, έγχρωμη οθόνη από την
οποία ελέγχεις ηχοσύστημα, τηλέφωνο, σύστημα πλοήγησης αλλά και
ρυθμίσεις που αφορούν το αυτοκίνητο), συνθέτουν το ανώτερο
περιβάλλον που την χαρακτηρίζει. Ο διακριτικά σπορ αέρας είναι αυτό
που περιμένεις και εισπράττεις, αλλά το φρέσκο νέο στην υπόθεση
είναι η χωροταξική προτεραιότητα που έχει δοθεί. Στην 3 GT
μπαινοβγαίνεις με χαρακτηριστική ευκολία και απολαμβάνεις την
παραμονή στο εσωτερικό της ανεξάρτητα από το μέγεθός σου. Τα 70 mm
αέρα στα πόδια από την αύξηση του μεταξονίου προσφέρουν αρχοντικούς
χώρους, ενώ το χαμήλωμα της οροφής δεν επηρεάζει αρνητικά τον
ζωτικό χώρο στην περιοχή του κεφαλιού. Για τον χώρο αποσκευών τα
είπαμε παραπάνω, αλλά για να συνεχίσουμε τις κολακείες με
διπλωμένες τις πλάτες των καθισμάτων σε αναλογία 40:20:40, η Grand
Turismo αποκτά 1.600 lt διαθέσιμου μεταφορικού χώρου και η
μετακόμιση με BMW είναι γεγονός που δεν ανήκει στην σφαίρα της
φαντασίας.
Από πινέζα, σε πινέζα…
Η αρχοντική αίσθηση πίσω από το τιμόνι είναι δεδομένη, όπως και
η ευκολία που αντιμετωπίζει ποικιλία διαδρομών ασχέτως αν
κυριαρχούν οι ευθείες ή οι στροφές. Στην Grand Turismo νιώθεις
ψηλότερα από την τυπική θέση μιας 3άρας, χωρίς να έχει αλλοιωθεί η
άψογη θέση οδήγησης και περιφερική ορατότητα είναι βελτιωμένη. Το
κομψό εσωτερικό περιβάλλον συνδυάζεται με εξαιρετική ηχομόνωση και
ποιότητα κύλισης ώστε να κρύβει και τον παραμικρό turbodiesel
ψίθυρο που εκπέμπει ο σύγχρονος δίλιτρος κινητήρας. Ακόμα και
σταματημένος με ανοιχτά παράθυρα ο κινητήρας της 320d ακούγεται όσο
χρειάζεται για να καταλάβεις ότι το καύσιμο που πίνει είναι
πετρέλαιο. Στο ρεπερτόριο σύγχρονης και πολιτισμένης λειτουργίας
πρέπει να συμπληρώσουμε την ουσία, που δεν είναι άλλη από την
απόδοση. Με το 8άρι αυτόματο που ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο
δοκιμής οι επιταχύνσεις ήταν παιχνιδάκι ακόμα και για το υπέρβαρο
αμάξωμα που μαζί με οδηγό και γεμάτο ρεζερβουάρ πλησιάζει τα 1.700
κιλα. Παρόλα αυτά με 184 ίππους στις 4.000 rpm, αλλά κυρίως με 380
Nm ροπή από τις 1.750 rpm, τα 8’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση
και τα 230 km/h τελικής ταχύτητας είναι νούμερα που συμβαίνουν
αβίαστα, ενώ η ακλόνητη σταθερότητα κοντά στην δεύτερη εκατοντάδα
χιλιομέτρων και η απρόσμενη άνεση μπορούν να σου προσφέρουν ταξίδι
εξπρές χωρίς να νιώθεις ότι υπερβάλεις. Μπορείς να πηγαίνεις
αυθημερόν από την μια άκρη του χάρτη στην άλλη και να κατεβαίνεις
φρέσκος και ατσαλάκωτος, ενώ η οδηγική αίσθηση διατηρεί την
κεντρική ιδέα των BMW με έμφαση φυσικά στην άνεση.
Μπορεί λοιπόν η αναλογία του βάρους να είναι μοιρασμένη 50:50 στους
δυο άξονες, το τιμόνι και τα φρένα να διαπρέπουν σε
αποτελεσματικότητα και συνέπεια, ο κινητήρας να αφήνει τις
καλύτερες εντυπώσεις, όμως η κοφτερή αίσθηση της sedan απουσιάζει!
Η ποιο «άνετη» ανάρτηση, το ψηλότερο κέντρο βάρους πακέτο με το
έξτρα βάρος κάνουν την 320d GT λίγο πιο ράθυμη ενώ και οι κλίσεις
είναι πιο αισθητές όταν αποφασίσεις να της φερθείς σαν BMW. Θα σε
αφήσει μεν να γλιστρήσεις την ουρά αν απενεργοποιήσεις τα
ηλεκτρονικά, όμως σου υπαγορεύει με τον τρόπο της ότι δεν νιώθει
φτιαγμένη για τέτοια. Αντίθετα, σε επιβραβεύει σε
αποτελεσματικότητα και ασφάλεια και δεν αλλοιώνει την συνολική
γεύση αν οδηγείς σαν άνθρωπος και όχι σαν αγωνιζόμενος που μόλις
πήρε εκκίνηση σε ειδική διαδρομή. Το εντυπωσιακό για την 320d είναι
η κατανάλωση που μπορεί να κατεβεί σχεδόν στα επίπεδα που
ανακοινώνει ο κατασκευαστής αν οδηγείς μυαλωμένα. Λειτουργίες όπως
Auto Start-Stop, Brake Energy Regeneration, Optimum Shift Indicator
και on-demand ενεργοποίηση των περιφερειακών συστημάτων συντελούν
με το δικό τους τρόπο στις εντυπωσιακές τιμές κατανάλωσης και
εκπομπών ρύπων της Gran Turismo. Τα 6 lt/100km είναι μέσα στις
δυνατότητές της αν της φερθείς με στοργή και υπομονή, ενώ με 7
lt/100 km μπορείς να κινείσαι σβέλτα και απελευθερωμένα ακόμα και
μέσα στην πόλη. Αν ψάχνεις την βάση μπορείς να πέσεις δύσκολα κάτω
από τα 6 λίτρα ενώ αν κυνηγάς χρόνο και επιδόσεις μην εκπλαγείς αν
διπλασιάσεις την ένδειξη στο Trip Computer. Συνοπτικά η πολύπλευρη
320d GT ενσωματώνει το ιδανικό, παρότι ήρθε σε λάθος εποχή ακόμα
και για όσους μπορούν να την αποκτήσουν.
συμπέρασμα
Ένα αντιφατικό σχεδιαστικά αυτοκίνητο από την BMW που ίσως να το κοιτάξεις στραβά στην αρχή, αλλά να το εκτιμήσεις στο μέλλον αν ζητάς τα πάντα από ένα αυτοκίνητο. Με ανάστημα και πληθωρικές διαστάσεις που εκμεταλλεύεται άριστα και στο εσωτερικό της η 320d GT προσφέρει λύση σε όποιον θέλει τριάρα αλλά αναζητά την πρακτικότητα που επιβάλλει η οικογένεια. Σαφώς πιο άνετη σε χώρους και ανάρτηση, εμφανώς πιο ξεχωριστή στην λεπτομέρεια και ακόλουθη στα στοιχεία που χαρακτηρίζει την σειρά, η 3 Grand Turismo ποντάρει στην γενναιόδωρη ευρυχωρία και στην ταξιδιάρα φύση της. Συνδυάζεται με ένα πετρελαιοκίνητο θαύμα απόδοσης και οικονομίας και αναζητά το θαύμα στην τσέπη του ενδιαφερόμενου για να μπει σε ρόλο αγοραστή.