Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet ΙΙ

Ψευδαίσθηση περιπέτειας, για το ποιο προικισμένο θεωρητικά αλλά και οδηγικά 500L

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2122 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η μικρομεσαία εκτέλεση του Fiat 500 που εκτός από γενναιόδωρους χώρους και τον ροπάτο 1.6 Multijet ΙΙ σερβίρεται με περιτύλιγμα περιπέτειας και bonus έξτρα πρόσφυση. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Πρακτικές λύσεις
  • Ορατότητα
  • Άνεση και ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Πρόσφυση
  • Κατανάλωση 
ξυνά
  • Νωθρή οδική συμπεριφορά υπό πίεση
  • Τιμή

Οι διαστάσεις το τοποθετούν μεν στην γειτονιά των μίνι MPV, όμως πρακτικά ψαρεύει κοινό από την μικρομεσαία κατηγορία που ψάχνεται για κάτι ευρύχωρο και διαφορετικό. Το 500L έχει κάθε λόγο να αισθάνεται πληθωρικό, εξωστρεφές και στιλάτο, ενώ δικαιωματικά βάση της εικόνας του μπορείς να πεις ότι φλερτάρει με τον χαρακτηρισμό premium. Η Fiat φυσικά δεν σταυρωσε τα χέρια και δηλώνωντας την πίστη της στο 500L, επέκτεινε με δυο ακόμα εκδόσεις την μικρομεσαία εκτέλεση του 500. Την μακρύτερη και επταθέσια Living και την εκδρομικά ενδιαφέρουσα Trekking που απασχολεί το κείμενο που ακολουθεί.

 

Το 500που όλο όλο Trekking

Με την συγκεκριμένη έκδοση, το 500L κέρδισε την ένταξή του στην ολοένα αναπτυσσόμενη κατηγορία Crossover, όσο και αν η Fiat αποφεύγει να το χαρακτηρίσει έτσι. Μια τάση που δίνει εμφανώς πιο ρωμαλέο στιλ σε ευρύχωρα αυτοκίνητα που έχουν την εκδρομή "τιμή τους και καμάρι τους", προσφέροντας λύση ώστε να μην συμβιβάζουν τον τελικό προορισμό, χωρίς να κουβαλούν επιπλέον διαφορικό. Σαφώς και αν ήταν τετρακίνητο θα αποκτούσε παράσημα περιπέτειας εισβάλλοντας σε ένα πιο extreme club, όμως θα έχανε τον ρεαλισμό της υπόθεσης και θα απογειωνόταν σε τιμή. Με βάση λοιπόν τις στατιστικές που οδηγούν την τάση της αγοράς προς τα crossover και την περιπέτεια που βιώνει ο αγοραστής μετά την αγορά να μην χρήζει αναγκαία την κατοχή ενός SUV, το 500L Trekking προκύπτει με τα κατάλληλα στοιχεία για να γίνει επιθυμητό και ουσιαστικό.
Η ψηλή και φαρδιά σιλουέτα του 500L απέκτησε ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και προστατευτικές ποδιές στο χρώμα του αλουμινίου εμπρός και πίσω για να δικαιολογήσουν το αισθητικό κομμάτι, ενώ κέρδισε 10% επιπλέον ύψος από το έδαφος που τώρα απέχει 145 mm. Οι κινητήριοι τροχοί παραμένουν οι μπροστινοί, ενώ συνολικά το Trekking πατάει σε ελαστικά Mud and Snow τα οποία έχουν ευεργετική ελκτική ικανότητα σε συνθήκες ολισθένουσες. Φυσικά, με ποδιές και λάστιχα εξασφαλίζεις το θεαθήναι, αλλά την ουσιαστική δουλειά όταν χρειαστεί αναλαμβάνει το Traction Plus. Πρακτικά, από την στιγμή που θα ενεργοποιήσεις την λειτουργία του με το ανάλογο κουμπί πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων, το Traction Plus αξιοποιεί την υποδομή του συστήματος ελέγχου ευστάθειας, ενεργοποιώντας το υδραυλικό κύκλωμα φρένων. Φρενάρει ουσιαστικά τον τροχό που αρχίζει να σπινάρει και προσομοιώνει λειτουργία μπλοκέ διαφορικού ώστε να εξασφαλίσει σωστά το μοίρασμα της ροπής εκεί που χρειάζεται. Το σύστημα είναι λειτουργικό για ταχύτητες έως 30 km/h και δίνει λύση στα πιθανά κολλήματα, αρκεί φυσικά ο οδηγός να μην ξεχνά τι οδηγεί και παρασυρθεί από την γοητεία της αναζήτησης σε δυσκολότερα περάσματα που δεν αρκούν τα εφόδια του Trekking.
Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο περιτριγυρίζεται από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που υμνούν την ορατότητα, με τη θέση του οδηγού να διατηρεί την εξαιρετική και αμφιθεατρική εικόνα. Οι διάσπαρτες θήκες για μικροπράγματα και η χωροταξική γενναιοδωρία που προσφέρει το μεταξόνιο των 2.612 mm, είναι χαρακτηριστικά στοιχεία που συνδέουν ένα αυτοκίνητο με την εργονομία και φιλικότητα στον χρήστη. Οι κανονικοί χώροι για πέντε ψηλούς ενήλικες είναι δεδομένοι, αλλά το 500L δεν μένει μόνο εκεί αφού σέβεται τους επιβάτες του όπως και τις αποσκευές τους. Με 400 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, η εκδρομή με την παρέα είναι ξέγνοιαστη υπόθεση, ενώ τα συρόμενα-πτυσσόμενα πίσω καθίσματα και η ανάκληση της πλάτης του συνοδηγού δημιουργούν συνήθειες, χώρους και προσδοκίες που μόνο σε καλά MPV βρίσκεις.

 

…και πέρα Trekking!

Ο μεγάλος και σύγχρονος Multijet II είναι ότι ακριβώς χρειάζεσαι για τις προδιαγραφές του εκδρομικού 500L. Τεχνολογίας common rail και με εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού, ο 1.600άρης turbodiesel προσφέρει την απαιτούμενη ψυχή και το τράβηγμα που αναζητάς ακόμα και αν έχεις εκμεταλευτεί πλήρως τους διαθέσιμους χώρους του αυτοκινήτου. Δεν είναι τόσο οι 105 ίπποι όσο τα 320 Nm από τις 1.750 rpm που κάνουν τη διαφορά, ενώ το 6άρι κιβώτιο δεν δείχνει μακρύ, αλλά έξυπνα κλιμακωμένο για να μπορεί να αξιοποιεί τις ρεπρίζ και να προσφέρει οικονομία και επιδόσεις. Η λογική «μια επάνω», δεν χαλάει καθόλου την ισορροπία ανάμεσα στους δυο τομείς και τα νούμερα επιδόσεων περνάνε σε δεύτερη σκέψη, με την πρώτη να στρογγυλοκάθεται στην αίσθηση που βιώνεις. Τα 12 sec για τα πρώτα 100 km/h και τα 175 km/h τελικής ταχύτητας υπολείπονται ελαφρώς από την αντίστοιχη απλή έκδοση του 500L (11,3 sec και 181 km/h) αλλά ικανοποιούν για επιδόσεις ενός αυτοκινήτου κοντά στα 1.500 κιλά. Επίσης θετική παραμένει και η κατανάλωση που μπορεί να προσεγγίζει δύσκολα τα 4,7 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τον μικτό κύκλο, όμως στην πράξη δεν ξεπερνάς τα 6,5 λίτρα, ενώ με λίγο προσοχή πέφτεις εύκολα κάτω από τα 6. Φυσικά, με βαρύ πόδι η κατανάλωση σκαρφαλώνει προς τα 9 λίτρα όμως σύντομα καταλαβαίνεις ότι αυτός ο τρόπος δεν εξυπηρετεί ούτε την ουσία, ούτε τις επιδόσεις.

Στον δρόμο μπορεί να μην έχει καθαρά οδηγοκεντρική φιλοσοφία και προσέγγιση, όμως όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι θα διαπιστώσει φιλικότητα και ευελιξία στον αστικό κύκλο παρά τις τροφαντές διαστάσεις και καλό έλεγχο όσο διατηρείς το ρυθμό στο επίπεδο της σβέλτης μετακίνησης. Η ποιοτική ηχομόνωση και κύλιση και η συνολική λειτουργία, είναι μέσα στα δεδομένα που αναζητά ο χρήστης από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με αυτές τις δυνατότητες. Συμπεριφέρεται ευχάριστα, ακολουθεί τις εντολές του οδηγού και χωρίς να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις, ολοκληρώνει το έργο του σε ευθείες και στροφές με προτεραιότητα την ουσία και ασφάλεια. Οι βατοί χωματόδρομοι είναι μέσα στο πεδίο βολής του και η ανάρτηση δεν χλωμιάζει από τα σκαμπανεβάσματα του ανάγλυφου, ενώ τα μαλακά ελαστικά Mud and Snow διατηρούν το κράτημα σε υψηλό επίπεδο. Με bonus την έξτρα πρόσφυση που εξασφαλίζει το Traction Plus, τα ειδικευμένα ελαστικά εξυπηρετούν άψογα τον σκοπό τους και το Trekking ξεκινά εκεί που άλλα αυτοκίνητα θα αναλωνόντουσαν σε ανούσιο σπινάρισμα. Δείχνει και είναι το ιδανικό 500L που μπορείς να αποκτήσεις αυτή τη στιγμή, αρκεί να αξιοποιείς πραγματικά τα χαρίσματά του, διαφορετικά υπάρχει και φθηνότερο στην γκάμα με όμοιες προδιαγραφές. 

συμπέρασμα

Η έκδοση Trekking τονώνει την γεύση της επιθυμίας με όπλα της το ανάστημα, το εκδρομικό περιτύλιγμα και τις ουσιαστικές λεπτομέρειες που θα σε πάνε λίγο πιο μακριά από το απλό 500L. Το αυτοκίνητο που επεκτείνει την γκάμα Cinquecento και στοχεύει τα πλεονεκτήματα των MPV, στην έκδοση light περιπέτειας πέρα από το ανάλογο look στην εμφάνιση και το επιπλέον ύψος από το έδαφος προϊόν αναβαθμισμένης ανάρτησης, προσφέρει το Traction Plus που εξασφαλίζει την επιπλέον πρόσφυση προσομοιώνοντας ηλεκτρονικά λειτουργία μπλοκέ στους εμπρός κινητήριους τροχούς. Η ευρυχωρία και το επιβεβαιωμένο στιλ μέσα και έξω συνδυάζεται με ποιοτική αύρα και τον ροπάτο 1.6 Multijet ΙΙ των 105 ίππων που δένει γλυκά με το ταξιδιωτικό, εκδρομικό ύφος. Τα Trekking χαρίσματα όμως έχουν και το ανάλογο τίμημα, σχεδόν δυο χιλιάρικα παραπάνω από την αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη έκδοση 500L στην γκάμα. 

VIDEOS

Fiat 500L Trekking

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...