Abarth 595 Turismo
Οι special εκδόσεις είναι στο DNA της Abarth και η 595 Turismo με το ιδιαίτερο στυλ και τους 160 ίππους είναι μία από αυτές
- -
- -
με μια ματιά
Το 500ράκι με σήμα τον σκορπιό στην έκδοση 595 Turismo αναβαθμίζεται σε εμφάνιση και απόδοση, προσφέροντας ακόμη πιο ευχάριστη οδηγική εμπειρία.
Abarth 595 και 695
Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 η ιταλική αγορά αυτοκινήτου γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη. Μέσα στο κλίμα γενικής ευφορίας, ο πάντα ανήσυχος Abarth συνέχισε να ασχολείται με το μικρό Fiat. Το 1963 παρουσίασε στην αγορά το 595 και το 595 SS, με κινητήρα 594 κυβικών και ισχύ 27 και 32 ίππων αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα ήταν 120 για το 595 και 130 km/h για το 595 SS. Το 1964 ακολούθησε ακόμα μία βελτιωμένη έκδοση του 595, ανοικτή αυτή τη φορά, για να ακολουθήσουν το 1965 το 695 και το 1966 το 695 SS με το μοτέρ να είναι πλέον 689 κυβικά και την ισχύ να έχει σκαρφαλώσει στους 38 ίππους! Η παραγωγή τους σταμάτησε το 1971, αλλά το πνεύμα του Abarth σιγόκαιγε μέχρι το 2008, οπότε και η Abarth αναγεννήθηκε από τη Fiat και στη γκάμα της υπάρχουν οι σύγχρονες εκδόσεις των Abarth 500 και Abarth 500C, βασισμένες στο νέο Fiat 500.
γλυκά
- Εμφάνιση μέσα-έξω
- Επιδόσεις
- Κράτημα
- Φρένα
- Εξοπλισμός
ξινά
- Άνεση στις μεγάλες ανωμαλίες
- Κατανάλωση βενζίνης
Η Abarth έχει τη δική της ιδιαίτερη συνταγή για να ανανεώνει το μενού της γκάμας της: σερβίρει συνεχώς ειδικές εκδόσεις. Έξυπνο, γιατί αν έμενε με τα δύο βασικά της μοντέλα, το 500 και το Punto, γρήγορα θα έχανε την ελκυστικότητα της ως μάρκα. Αλλά μη νομίζεις πως πρόκειται για καινούργια ιδέα, ο ίδιος ο Carlo Abarth ακολουθούσε αυτή την τακτική στο Abarth 500. Άλλωστε, η σειρά ‘595’ που πρωτοεμφανίστηκε το 1963 γιόρτασε τον Σεπτέμβρη του 2013 τα 50 της χρόνια. Και δεν μιλάμε για ειδικές εκδόσεις που διαφέρουν απλώς σε χρώματα και εξοπλισμό, αλλά με μελετημένο mix μηχανικών μερών και στιλιστικών στοιχείων που διαμορφώνουν ένα ιδιαίτερο κατά περίπτωση σπορ χαρακτήρα. Μια τέτοια περίπτωση είναι και το 595 Turismo. Το ‘595’ μπορεί να μη λέει πολλά σε όσους δεν γνωρίζουν την ιστορία της φίρμας, το ‘Turismo’ όμως φανερώνει τη φιλοσοφία της έκδοσης.
Κομψότητα, άνεση και επιδόσεις
Στο 595 Turismo οι μηχανικές βελτιώσεις αφορούν τον κινητήρα, τη γεωμετρία της ανάρτησης και τα φρένα, ενώ για τη Gran Turismo αισθητική φροντίζουν πολλές λεπτομέρειες τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Πιο αναλυτικά, η έκδοση 595 Turismo διαθέτει επιπλέον του Abarth 500 στοιχεία όπως:
- Φίλτρο αέρα BMC
- Αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός με κόκκινες δαγκάνες
- Αμορτισέρ Koni
- Ζάντες αλουμινίου 17’’
- Προβολείς Xenon
- Δερμάτινο Σαλόνι
- Πεντάλ αλουμινίου
- Ατσάλινες τάπες βενζίνης και λαδιού
- Ηχοσύστημα με 4καναλο ενισχυτή και Sub-Woofer
Εξωτερικά, το λαμπερό Officina Red που συνδυάζεται αρμονικά με το Pista Grey και οι πανέμορφες 17άρες ακτινωτές ζάντες προδιαθέτουν θετικά. Ανοίγοντας την πόρτα αποκαλύπτεται το γνωστό εσωτερικό του 500, αναβαθμισμένο όμως με ποιοτικές δερμάτινες επενδύσεις που σε συνδυασμό με τη βαμμένη φάσα στο ταμπλό ενισχύουν τόσο την ιταλική φινέτσα όσο και τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Η θετική προδιάθεση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη και χώνεσαι γρήγορα γρήγορα στη θέση οδήγησης. Αρχικά αισθάνεσαι πως κάθεσαι ψηλά αλλά τελικά δεν δυσκολεύεσαι να βολευτείς και να νιώσεις ένα με το αυτοκίνητο. Τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων είναι εκεί ακριβώς που τα θες και το μπάκετ σε στηρίζει σωστά συμβάλλοντας στην αίσθηση ετοιμότητας που έχεις για γρήγορη οδήγηση. Ξεπερνώντας το δικτυωτό κάλυμμα της ηλιοροφής που δεν είναι ότι καλύτερο κάτω από τον ελληνικό ήλιο, στέκεσαι στο στρογγυλό οργανάκι αριστερά του πίνακα οργάνων. Εκεί βρίσκεται το shift light που στη νορμάλ ρύθμιση προτείνει αλλαγές ταχυτήτων για οικονομική οδήγηση και στο Sport mode σε ειδοποιεί λίγο πριν μπει ο κόφτης, καθώς και το μπαρόμετρο που απεικονίζει την πίεση του τούρμπο.
Στο ζουμί…
Όλα τα παραπάνω προετοιμάζουν το έδαφος για μια σπορ οδηγική εμπειρία. Στην οποία βέβαια συμβάλλει ο 1.400άρης Turbo T-Jet με ισχύ 160 ίππους, 25 περισσότερους από το απλό 500άρι Abarth χάρη στο κιτ βελτίωσης Turismo. Επίσης σημαντική είναι η ροπή των 230 Nm στις 3.000 στροφές (στη λειτουργία Sport). Το αποτέλεσμα είναι ακόμη καλύτερες επιδόσεις, με την τελική να έχει ανέβει στα 211 km/h (από 205) και η επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται πλέον σε 7,4 sec (από 7,9). Τα νούμερα όμως είναι η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή έχει να κάνει με την αίσθηση και την απόδοση στην πράξη. Ο T-Jet ακούει άμεσα στο πάτημα του γκαζιού και απλώνει όμορφα τη δύναμή του από τις 2.000 rpm μέχρι ψηλά, χωρίς ίχνη πτώσης στην απόδοσή του. Η πανταχού παρούσα δύναμη συνοδεύεται από τον πολύ ωραίο ήχο της εξάτμισης. Σπάνια συναντάς τόσο πωρωτική μπάσα χροιά σε τούρμπο κινητήρα και η αλήθεια είναι πως είναι τόσο ευχάριστη που σε παρασέρνει συνεχώς σε γρήγορο ρυθμό οδήγησης. Κάτι που έχει το αντίτιμό του σε καύσιμο, γιατί το μοτέρ “πίνει”. Καίει αρκετή βενζίνη και είναι ενδεικτικό πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής με τσιμπημένη έως και πιεσμένη οδήγηση η μέση κατανάλωση δεν έπεσε κάτω από τα 10 lt/100 km. Χρειάζεται μεγάλη αυτοσυγκράτηση για να γράψει το trip computer τιμές κοντά στα 8,0 lt/100 km, ενώ η χαμηλότερη τιμή που είδαμε ήταν στα 7,0 ταξιδεύοντας σε ανοιχτό δρόμο με 90-110 km/h. Κάτι όχι εύκολο με το 595 Turismo.
Σε αυτό βέβαια μερίδιο ευθύνης έχει και η οδική συμπεριφορά:
τόσο απολαυστική που δεν σε αφήνει σε ησυχία. Βέβαια, η ανάρτηση
παρότι σφικτή δεν γίνεται ιδιαίτερα κουραστική στην καθημερινή
οδήγηση και δυσανασχετεί κυρίως σε εγκάρσιες λακκούβες, αλλά εκεί
δεν βοηθούν ούτε οι 17άρες ζάντες με ελαστικά 205/40 R17. Μάλιστα,
περνώντας από ανωμαλίες με υψηλή ταχύτητα νιώθεις την ανάρτηση
κάπως μαλακή. Κανένα πρόβλημα όμως στο στροφιλίκι. Εκεί το 595 δεν
σε φοβίζει με κλίσεις του αμαξώματος. Πατάει καλά στην άσφαλτο,
στρίβει με σιγουριά εμπνέοντας στιβαρότητα, το μπροστινό ακούει στο
τιμόνι, ρυθμίζεις τη συμπεριφορά του με το γκάζι και συνολικά
απολαμβάνεις σπορ οδήγηση. Σε καμία περίπτωση το Turismo δεν σου
δίνει την αίσθηση πως ψάχνει να βρει τα πατήματά του. Ακόμη και σε
καμπές με πολλά km/h νιώθεις εμπιστοσύνη παρά το μικρό μεταξόνιο.
Την οδηγική ευχαρίστηση δεν χαλά ούτε το ESP που δεν
απενεργοποιείται. Επιτρέπει στην ουρά να γυρίσει ελαφρώς αν το
επιδιώξεις και στη συνέχεια επεμβαίνει για να σε βοηθήσει και όχι
για να κόψει τη διασκέδαση. Καλή δουλειά κάνει και το ΤTC (Torque
Transfer Control) που μοιράζει ιδανικά τη ροπή ανάμεσα στους εμπρός
τροχούς, προσομοιώνοντας τη λειτουργία μπλοκέ διαφορικού. Στα συν
και τα δυνατά φρένα που έχουν καλή αίσθηση και υψηλή αντοχή και το
τιμόνι που στην ευθεία έχει σωστό βάρος και δεν το νιώθεις να
ελαφραίνει ακόμη και στα πολλά km/h. Όσο για το χειροκίνητο 5άρι
σασμάν, ο λεβιές του είναι κάπως χαλαρός αλλά τελικά δύσκολα χάνεις
αλλαγή, ενώ έχει καλή κλιμάκωση σε σημείο που δεν σου λείπει 6η
ταχύτητα.
ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ
συμπέρασμα
Οι διαφορές σε σχέση με το απλό Abarth 500 δεν είναι επιφανειακές. Τόσο το στυλ όσο και η απόδοση στο δρόμο έχουν αναβαθμιστεί ουσιαστικά, έχοντας βέβαια αντίστοιχη διαφορά στην τιμή.