Fiat Panda Trekking 1.3 Multijet ΙΙ
Αν ονειρεύεσαι Panda 4x4, αλλά σου πέφτει μεγάλο στην τσέπη το καλύτερο γεννόσημο είναι το Trekking
- -
- -
με μια ματιά
Panda σε στιλ crossover που σέβεται την εκδρομικές ικανότητες ακόμα και όταν τελειώνει η άσφαλτος. Για πιο περιπέτεια, εξυπακούεται ότι δεν συναγωνίζεται την τετρακίνητη έκδοση, αλλά πόσοι πραγματικά την χρειάζονται;
γλυκά
- Σχεδίαση
- Απόδοση κινητήρα
- Οδική συμπεριφορά
- Πρόσφυση (Traction Plus)
- Ποιοτική ανάρτηση
- Πρακτικότητα
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Θόρυβος κινητήρα
- Κοντές ποτηροθήκες
Εκ πρώτης όψεως νιώθεις βέβαιος ότι αυτό που είναι μπροστά στα μάτια σου είναι το τετρακίνητο Panda. Λίγο το υπερυψωμένο ανάστημα, τα όμοια πλαστικά γύρω γύρω, οι τροχοί με τα ελαστικά M+S της Continental και σχεδόν είσαι έτοιμος να βάλεις το χέρι στο ευαγγέλιο. Στην διερευνητικότερη ματιά όμως διαπιστώνεις ότι το ανάγλυφο «4x4» δεν υπάρχει στις πίσω πόρτες και το μαύρο πλαστικό παραμένει ίδιο αλλά ανώνυμο, στην θέση του διακόπτη EDL πάνω από το λεβιέ ταχυτήτων διαβάζεις Traction Plus και αν φτάσεις στο σημείο να κρεμάσεις το κεφάλι σου στην θέα του πατώματος, θα διαπιστώσεις ότι υπάρχει απλός ημιάκαμπτος και όχι κυρτός για να βολεύει το έξτρα διαφορικό, το οποίο φυσικά και απουσιάζει!
City Utility Vehicle
Με την συγκεκριμένη κατά την Fiat ερμηνεία, το Panda Trekking εκπροσωπεί ένα αυτοκίνητο πόλης για
πολλαπλές χρήσεις. Δεν το περιορίζει στον αστικό ρόλο αλλά του
προσφέρει τα έξτρα προνόμια που θα το παρασύρουν πιο έξω. Το
Trekking είναι το Panda που κερδίζει την ταμπέλα εξωστρέφειας και
φυγής ακόμα και αν του λείπει η τετρακίνηση. Ο περιπετειώδης
χαρακτήρας είναι ορατός και βαδίζει στα χνάρια του Panda 4x4, με το ανάστημα να είναι ορατά
ψηλότερο από τα απλά Panda και δυσδιάκριτο απέναντι στο 4x4. Μόνο
όταν τα βάλεις δίπλα δίπλα πιθανόν να καταλάβεις ότι το πάτωμα του
Trekking απέχει 150 mm από το έδαφος, μόλις δέκα χιλιοστά λιγότερο
από το τετρακίνητο αδέρφι του. Κατά τα άλλα υπάρχουν όμοιοι τροχοί
ελαφρού κράματος με τα ίδια χειμερινά ελαστικά M+S, τα σκούρα ματ
προστατευτικά που περιτριγυρίζουν το αυτοκίνητο, χωρίς όμως το
ανάγλυφο λογότυπο στις πίσω πόρτες και τις ποδιές σε χρώμα
αλουμινίου όπως στο τετρακίνητο αυτοκίνητο που μιμείται.
Ο εσωτερικός κόσμος διαθέτει ένα αξιοπρεπές επίπεδο εξοπλισμού και
παραμένει Panda, δηλαδή ευχάριστος, φωτεινός με σκληρά μεν αλλά
καλοφινιρισμένα υλικά και με life style αισθητική και σχεδίαση.
Χωροταξικά βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν, διατηρεί διαχρονικά
τον τίτλο του πρακτικού στα μικρών διαστάσεων αυτοκίνητα. Οδηγός
και συνοδηγός έχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και δεν
αισθάνονται ταμπουρωμένοι γύρω από το ταμπλό, ενώ οι επιβάτες
νιώθουν εμφανώς περισσότερο αέρα τόσο στην περιοχή των ώμων, όσο
και του κεφαλιού αλλά και των γονάτων. Λεπτομέρεια, αλλά
αξιοσημείωτη: ενώ διαθέτει ποτηροθήκες, αυτές αποδεικνύονται ρηχές
ή φαρδιές και καμία δεν εξυπηρετεί πιστά τον ρόλο της. Ο χώρος
αποσκευών δεν έχει υποστεί θυσίες (225 lt), ενώ με το έξτρα
συρόμενο πίσω κάθισμα μπορεί να φτάσει έως τα 260 και με την πλάτη
πεσμένη τα 870 λίτρα, που υπεραρκούν για μεταφορές.
Περιτύλιγμα περιπέτειας με bonus πρόσφυση…
Με ρωμαλέα εμφάνιση και τον μικρό πετρελαιοκινητήρα στα σωθικά
του, το Trekking μπορεί να ανακατεύει την καθημερινότητα της πόλης
με άνεση και στιλ, να εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση και ταυτόχρονα
να προσφέρει γεμάτη απόδοση και σβέλτες επιδόσεις. Ο Multijet II
των 1.248 cc με την χαρακτηριστική δυνατή «φωνή» σύντομα
συνηθίζεται αν δεν είσαι ιδιότροπος, σίγουρα όμως δεν διακρίνεται
για την ήσυχη λειτουργία του σε σχέση με άλλους μικρούς
turbodiesel. Στην πράξη διαπρέπει σε τράβηγμα και σε αίσθηση
απόδοσης, με τις σωστά διαλεγμένες σχέσεις στο 5άρι κιβώτιο να τον
κάνουν ακόμα πιο ζωντανό. Με 190 Nm από τις 1.400 rpm, οι αλλαγές
στο εύστοχο σε αίσθηση κιβώτιο γίνονται σβέλτα αρκεί να έχει φτάσει
η βελόνα στο στροφόμετρο κοντά στις 2.000 rpm, ενώ δεν είναι
απαραίτητο να φτάσεις τις 3.500 rpm για να εισπράξεις δυναμική
ώθηση, ούτε να ξεπεράσεις τις 4.000 rpm που εμφανίζονται οι 75
ίπποι. Τα 13,2 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 161 km/h
τελικής ταχύτητας δίνουν μια εικόνα των δυνατοτήτων σε επίπεδο
επιδόσεων αλλά στην πράξη προσφέρει απολαυστικότερη αίσθηση
τραβήγματος ώστε να νιώθεις πάντα σβέλτος.
Με την πιο νορμάλ κλιμάκωση στο κιβώτιο από την πυκνότερη του 4x4,
καταφέρνει σαφώς πιο ήσυχες στιγμές στο ταξίδι κάτι που συνεπάγεται
χαμηλότερους ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα και φυσικά καλύτερη
οικονομία καυσίμου. Τα 5,5 με 6 lt/100 km είναι τιμές που έρχονται
αβίαστα στην καθημερινότητα με το Trekking, αρκεί να μην είσαι ο
βάρβαρος που ψάχνει με το δεξί του πόδι την μοκέτα! Με σύνεση και
μέθοδο μπορείς να αξιοποιήσεις τα καλά στοιχεία του κινητήρα και να
πέσεις ακόμα και λίγο κάτω από τα 5 lt/100 km, ενώ στο σβέλτο
ταξίδι με το κοντέρ κοντά στην τελική ταχύτητα δύσκολα θα
ξεπεράσεις τα 7 lt/100 km.
Στο δρόμο πατάει αποτελεσματικά, διαθέτει προχωρημένο κράτημα χάρη
και στα μαλακά ελαστικά του και προσφέρει ευχάριστες πληροφορίες,
με την κεντρική ιδέα συμπεριφοράς να παραμένει φιλική και
προοδευτική σε αντιδράσεις. Η φιλοσοφία της ανάρτησης παραμένει
ίδια με τα απλά Panda (McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας
πίσω), όμως την νιώθεις ενισχυμένη όταν κληθεί να αντιμετωπίσει τις
ελληνικές κακοτεχνίες, ενώ και η ελαφρά ανύψωση του αυτοκινήτου και
η μεγαλύτερη διαδρομή, ελάχιστα το επηρεάζει σε κλίσεις που θα
έριχναν τον ρυθμό. Το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC
εκτός από την διασφάλιση της τάξης, προσφέρει με κουμπί την
λειτουργία Traction Plus που ουσιαστικά είναι ένα επιπλέον εφόδιο
για τα δύσκολα. Μια λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ που δουλεύει με
ταχύτητες έως 30 km/h και προσφέρει έξτρα πρόσφυση σε ολισθηρές
συνθήκες. Υπολογίστε επίσης το χαμηλό βάρος που μόλις που ξεπερνά
τα χίλια κιλά, τα χειμερινά ελαστικά και την ροπή του Multijet II
και μπορείτε να καταλάβετε ότι το μικρό προσθιοκίνητο Fiat μπορεί
να προσομοιώσει «τετρακίνητες» light δυνατότητες. Με bonus την
έξτρα πρόσφυση που εξασφαλίζει το Traction Plus και τα ειδικευμένα
ελαστικά, το Trekking ξεκινά εκεί που άλλα αυτοκίνητα θα
αναλωνόντουσαν σε ανούσιο σπινάρισμα. Δείχνει και είναι το ιδανικό
Panda αν δεν μπορείς ή δεν σου χρειάζεται το τετρακίνητο...
Δες ακόμη:
ΔΟΚΙΜΕΣ FIAT PANDA
συμπέρασμα
Περιτύλιγμα περιπέτειας και bonus την έξτρα πρόσφυση όταν πραγματικά σου χρειάζεται με το πάτημα ενός κουμπιού. Αυτό ακριβώς είναι το ενδιάμεσο Panda, αν βρίσκεις την απλή έκδοση «λίγη» και την ακριβότερη τετρακίνητη «πολύ»! Η έκδοση Trekking τονώνει την γεύση της επιθυμίας με όπλα της το ανάστημα, το εκδρομικό περιτύλιγμα και τις ουσιαστικές λεπτομέρειες που θα σε πάνε λίγο πιο μακριά από το απλό Panda. Όπως ακριβώς τα λέγαμε για το αντίστοιχο 500L, έτσι και το μικρότερο crossover στην αγορά, το Panda με τον Multijet των 75 ίππων σε προκαλεί να αφήσεις το βασίλειό του που είναι η πόλη και να εκδράμεις οικονομικά αλλά και με μέτρο προς την εξοχή. Το αντίδοτο, αν δεν σου χρειάζεται τόσο η τετρακίνητη έκδοση, καίει επίσης λιγότερο από αυτή και ταξιδεύει πιο ήσυχα χάρη στην πιο απλωμένη κλιμάκωση του κιβωτίου.