ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi
Η space κάψουλα της Citroen για όλη την οικογένεια, απλά ζωγραφίζει την καθημερινότητα
- -
- -
με μια ματιά
Ευρυχωρία σε ξεχωριστά ιδιαίτερο στιλ, με λάβαρο το μοντέρνο ύφος που δεν συμβιβάζει την πρακτικότητα. Η νέα C4 Picasso σημαδεύει σωστά και ο στόχος της επιτυχείας στα MPV δεν είναι μακριά.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Απόδοση κινητήρα
- Άνεση
- Ασφαλής και ουσιαστική συμπεριφορά
- Ποιοτική κύλιση
- Εξοπλισμός
- Χώροι
- Δυνατότητες διαμόρφωσης
- Κατανάλωση
ξυνά
- Εργονομία
- Δυναμική συμπεριφορά
Μια δεκαετία και περισσότερο πριν, τα MPV ήταν στα φόρτε τους και κάθε κατασκευαστής είχε την ανησυχία της εκπροσώπησης. Σήμερα οι προτεραιότητες έχουν αλλάξει, όμως κάποιοι όπως η Citroen δεν εγκαταλείπουν την προσπάθεια για έξυπνο αυτοκίνητο με έμφαση στην ευρυχωρία και πρακτικότητα. Μια ματιά στο παρελθόν μας θυμίζει την Xsara Picasso που έβαλε την Citroen στο παιχνίδι στην έναρξη της χιλιετίας που διανύουμε, ενώ λίγα χρόνια αργότερα με την εμφάνιση της C4 προέκυψε και η ανάλογη πολυμορφική πρόταση. Στην τελευταία της εκδοχή η νέα C4 Picasso δεν είναι απλά μια ανανέωση της προηγούμενης αλλά ένα νέο μοντέλο που βασίζεται στην ευμετάβλητη πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform 2) του ομίλου PSA, που χτίζεται και το νέο Peugeot 308.
Picasso του σήμερα
Την σχεδιαστική πρόγευση του C4 Picasso μας την έδωσε η Citroen
στην έκθεση της Γενεύης με το concept Technospace και η εφαρμογή
στο μοντέλο που πέρασε στην παραγωγή είναι πολύ κοντά. Καινοτόμο
και δημιουργικό σχεδιαστικά, το πολυμορφικό της Citroen καταφέρνει
να δημιουργήσει στην ανιαρή λογική του ενός όγκου ένα πρωτότυπο,
δυναμικό και κομψό MPV που θα τραβήξει το βλέμμα με τις
λεπτομέρειες του. Το νέο Picasso λανσάρει μια νέα φόρμα που
συμβάλει αισθητά στην αεροδυναμική και δυναμική απόδοση και
βασίζεται στην δίαιτα, τους κοντούς προβόλους, το αρκετά χαμηλότερο
ύψος του πατώματος σχεδόν κατά 20 mm και τα σημαντικά φαρδύτερα
μετατρόχια ( +82 mm εμπρός και +31 mm πίσω). Σύμφωνα με την Citroen
το νέο Picasso είναι 140 κιλά ελαφρύτερο χάρις την EMP2 και τα νέα
δεδομένα (αλουμινένιο καπό, πλαστική πόρτα χώρου αποσκευών) στην
μοντέρνα κατασκευή. Με την νέα πλατφόρμα κατάφερε να περιορίσει το
μήκος κατά 40 mm, να αυξήσει το μεταξόνιο κατά 57 mm (σύνολο 2.785
mm) και να προσφέρει ένα προχωρημένο φαρδύ και δυναμικό στιλ που
αξίζει να απασχολήσει την ματιά σου. Οι συνολικές διαστάσεις (μήκος
4.443 mm, πλάτος 1.830 mm, ύψος 1610 mm) και το μεταξόνιο υλοποιούν
άριστα την μεσαία τοποθέτηση στην κλάση των MPV και οι κομψές
λεπτομέρειες του δίνουν την προσωπικότητα που χρειάζεται για να
κεντρίσει το ενδιαφέρον.
Για κάποιους μπορεί να θεωρηθεί εκκεντρικό, όμως το C4 Picasso έχει
το δικό του ξεχωριστό στιλ που δεν περιορίζεται μόνο στην εξωτερική
εικόνα. Τα λεπτά LED που είναι ακροβολισμένα στο χρωμιωμένο φιλέτο
που ορίζει μάσκα και εταιρικό σήμα, αλλά και τα 3D-effect επίσης
LED φώτα πίσω, είναι μερικά από τα εξωτερικά σχεδιαστικά high
light, ενώ μέσα η εικόνα είναι από ενδιαφέρουσα έως εντυπωσιακή.
Εδώ κυριαρχούν οι επίπεδες γραμμές σχεδίασης και οι αεράτοι χώροι
για τα μικροπράγματα της καθημερινότητας, ενώ δεσπόζουν οι ψηφιακές
οθόνες (πανοραμικός πίνακας οργάνων 12’’ και οθόνη αφής 7’’) οι
οποίες είναι τοποθετημένες κεντρικά και αναλαμβάνουν την πλήρη
ενημέρωση για τα τεκταινόμενα. Φυσικά η ενημέρωση μέσω των οθονών
περιλαμβάνει τον κλιματισμό, πληροφορίες σχετικές με το αυτοκίνητο,
multimedia, ήχο, πλοήγηση αλλά και διάδραση, ενώ το τεχνολογικό
πακέτο είναι πλήρες και εξαρτάται από την έκδοση και φυσικά τις
δυνατότητες επένδυσης του ενδιαφερόμενου στην πλούσια προαιρετική
λίστα.
Εργονομικά ενώ διαπιστώνεις ότι όλα βρίσκονται στις σωστές θέσεις,
χρειάζεται εξοικείωση όπως όμως συμβαίνει με κάθε σύγχρονο
αυτοκίνητο που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Η ποιότητα των υλικών,
ο διάκοσμος και η συναρμολόγηση έχουν κάνει το άλμα που χρειαζόταν
για να μπουν στον προθάλαμο των premium σαλονιών που συναντά κανείς
σε ανταγωνιστικές προτάσεις, την στιγμή που οι διαθέσιμοι χώροι
επιβατών θα αποσπάσουν μόνο θετικά σχόλια. Κανένα πρόβλημα για τους
εμπρός επιβάτες, αλλά και τρία ανεξάρτητα καθίσματα για τρεις
ενήλικες πίσω, δημιουργούν τις ιδανικές ταξιδιωτικές προϋποθέσεις
για 5μελή παρέα. Τα 537 λίτρα του χώρου αποσκευών μπορούν να
κερδίσουν σχεδόν 100 λίτρα επιπλέον (έως 630 σύνολο) με την
συρόμενη ιδιότητα των πίσω καθισμάτων, ενώ στην πλήρη αναδίπλωση
ένας επίπεδος χώρος 1.843 lt συμβάλει στην δημιουργικότητα
διαμόρφωσης και οι μεταφορές είναι παιχνίδι για το πολυμορφικό
Citroen.
MPV από το μέλλον
Η πληθωρική καμπίνα είναι ευδιάθετη, φωτεινή και με σωστή
ορατότητα τριγύρω ώστε να έχεις σωστή εικόνα ακόμα και πίσω όπου το
C pilar χωρίζεται από γυάλινη επιφάνεια. Μπροστά είναι ακόμα πιο
ωραία τα πράγματα με τις διπλές λεπτές κολόνες να φιλοξενούν
ανάμεσα τους τριγωνικό παράθυρο ικανό να μην σου κλέψει ίχνος
ορατότητας. Η σωστή και αμφιθεατρική θέση οδήγησης προσφέρει το
κατάλληλο περιβάλλον για πολύωρη παραμονή και ταξίδι, τομέας που το
νέο C4 Picasso διαπρέπει τόσο για τον οδηγό όσο και για τους
φιλοξενούμενους. Ευθύβολη αίσθηση ασφάλειας, ποιοτική κύλιση με
απουσία αεροδυναμικών θορύβων και ανάρτηση με έμφαση στην άνεση
δίνουν λόγους για μακρινή και ξεκούραστη εκδρομή.
Ο τρόπος που ακολουθεί τις εντολές του οδηγού έχει να κάνει κυρίως
με την ουσία και ασφάλεια και λιγότερο με την ικανοποίηση του
ενθουσιώδη και απαιτητικού. Εδώ το τιμόνι μπορεί να ακολουθεί με
προθυμία εντολές όμως δεν ενθουσιάζει σε αίσθηση, ενώ οι αισθητές
κλίσεις της μαλακής ανάρτησης θα εκδηλώσουν αργά ή γρήγορα
υποστροφή μέχρι να αναλάβει το υπερπροστατευτικό ESP να βάλει τα
πράγματα στην θέση τους. Ο σβέλτος ρυθμός σε στριφογυριστή διαδρομή
είναι εφικτός αρκεί το C4 Picasso να οδηγείται με ροή ακολουθώντας
την ιδανική γραμμή. Αν και ευέλικτο και με καλό κύκλο στροφής σε
μικρές ταχύτητες, δεν θα το θυμάσαι για την προθυμία στις συνεχείς
αλλαγές κατεύθυνσης όταν οδηγείς ορμητικά. Άλλωστε δεν είναι αυτός
ο σκοπός του, αλλά να ενσωματώσει στην χωροταξική εξυπνάδα και στην
σύγχρονη και μοντέρνα αισθητική και τεχνολογία, ολοκληρωμένη εικόνα
συμπεριφοράς που αναζητά το κοινό της κατηγορίας. Κατι που φυσικά
καταφέρνει με ευκολία.
Στα υπέρ και ο turbodiesel 1.6 e-HDi που προσφέρει εξαιρετικά
χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας, διατηρώντας μικρές
απαιτήσεις για καύσιμο ακόμα και όταν οδηγείς σε εξπρές ρυθμούς. Οι
115 ίπποι και τα 270 Nm ροπής ανταποκρίνονται θετικά στα σχεδόν
1.400 κιλά του βαρυφορτωμένου από εξοπλισμού Picasso και μπορεί να
μην βάζουν σε πρωταγωνιστικό ρόλο τις επιδόσεις, όμως τα 11,8’’ για
τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 189 km/h τελικής ταχύτητας
ικανοποιούν για τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Περισσότερη
σημασία από τα νούμερα άλλωστε έχει ο σύγχρονος και γεμάτος τρόπος
απόδοσης που συνδυάζεται και με γοητευτικά νούμερα κατανάλωσης. Δεν
θα ξεπεράσεις ποτέ τα 9 lt/100 km με το πόδι στο πάτωμα κάτι που
σύντομα θα ανακαλύψεις ότι δεν έχει νόημα, ενώ αν εκμεταλλεύεσαι
την καλή περιοχή στις χαμηλομεσαίες θα κινηθείς σβέλτα χωρίς να
νοιάζεσαι για την κατανάλωση και οι τιμές στο trip computer θα σε
ενημερώνουν για 6 με 6,5 lt/100 km. Εκεί γυροφέρνει η μέση
κατανάλωση με το C4 Picasso 1.6 e-HDi και αν έχεις ελαφρύ πόδι και
συνέπεια στην οικονομική οδήγηση, νούμερα που ξεκινούν από τον
αριθμό 5 είναι εφικτά.
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
Η εποχή που τα MPV είχαν έντονο εμπορικό ενδιαφέρον έχει περάσει, όμως η κατηγορία υπάρχει και η C4 Picasso μας θυμίζει πως η κλάση του ενός όγκου για δραστήριους οικογενειάρχες έχει εξελιχθεί στα πρότυπα της εποχής. Το νέο πολυμορφικό της Citroen καταφέρνει να ισορροπήσει την ευρυχωρία με την compact διάσταση, την κομψότητα της premium εσάνς με το δυναμικό στιλ και την space σχεδίαση με την ουσία και πρακτικότητα. Μπορεί να μην ξεχωρίζει για τον δυναμισμό της συμπεριφοράς του, όμως στο όλο προχωρημένο περιτύλιγμα προσθέστε τεχνολογία, ανώτερο εξοπλισμό και έναν πετρελαιοκινητήρα που ευχαριστεί για την απόδοση και την οικονομία του. Ο ρόλος του καλού μαθητή στην τάξη των MPV, δικαιωματικά του ανήκει.