ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI
Το Passat που δεν μασάει από βάρη, καταναλώσεις και δύσκολες διαδρομές…
- -
- -
με μια ματιά
Η crossover έκδοση του Passat ή καλύτερα του Passat Variant στο οποίο βασίζεται. Ψηλότερο, με τετρακίνηση, πληθωρική ροπή και κολακευτική κατανάλωση και να πως η ευρυχωρία μπορεί να μεταφραστεί σε ένα ικανό ταξιδευτή παντός εδάφους.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Μοντέρνα σπορ αισθητική
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Απόδοση κινητήρα
- Κράτημα
- Ανάρτηση
- Τετρακίνηση
- Συμπεριφορά
- Κατανάλωση
ξυνά
- Τετρακίνητο μόνο σε 2λιτρο
- Βάρος
- Τιμή
Οι τετράθυρες εκδόσεις του είναι μια πετυχημένη αλλά mainstream sedan επιλογή για όσους θέλουν ένα μεσαίο οικογενειακό. Οι Variant εκδόσεις είναι η αποθέωση της ευρυχωρίας για όσους τους κερδίζει η πρακτικότητα των station wagon, ενώ το ιδανικό Passat είναι αυτό που ενσωματώνει όλα τα καλά της γκάμας που γοητεύουν τα γούστα της εποχής. Κρατάμε λοιπόν σαν βάση ένα Variant, ανυψώνουμε την απόσταση από το έδαφος στα 165 mm, γαρνίρουμε με Haldex και κίνηση σε όλους τους τροχούς και το βαφτίζουμε Alltrack, σε μια ένδειξη διαχωρισμού από τον πολυφορεμένο τίτλο crossover. Εκεί ακριβώς στοχεύει το Passat Alltrack, που βγαίνει και μπροσθιοκίνητο με τον 1.8 TSI των 160 ίππων, όμως η καλή έκδοση 2.0 TDI 4MOTION της δοκιμής έχει το πλήρες ρεπερτόριο διαθέσιμο.
Διακριτικότητα και ταλέντο
Εκ πρώτης όψεως με το μάτι να τρέχει γύρω γύρω από το αυτοκίνητο διαπιστώνεις ότι όλα συμβαίνουν με κομψή διακριτικότητα στην εξωτερική εμφάνιση του Alltrack. Ακόμα και τα απαραίτητα αξεσουάρ «περιπέτειας», όπως οι ποδιές και τα άβαφα φρύδια των θόλων στολίζουν σεμνά την εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου που ισορροπεί εξαιρετικά το αριστοκρατικό στιλ με το ένδυμα απόδρασης. Δίπλα σε ένα απλό Variant δείχνει ελαφρώς πιο δυναμικό χωρίς να υπερβάλει σε ανάστημα με τα μόλις 30 mm επιπλέον που δίνει το σήκωμα από το έδαφος. Οι προφυλακτήρες δέχτηκαν την φροντίδα των σχεδιαστών ώστε να δικαιολογήσουν τον χαρακτήρα του Alltrack και «γλύκαναν» τους προβόλους έτσι ώστε εκτός ασφαλτοτάπητα, η προσέγγιση και αναχώρηση των εμποδίων να μην συνοδεύεται από βάναυσα χτυπήματα. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι Passat και μόνο τα αναγραφόμενα λογότυπα Alltrack και 4Motion που στολίζουν την κονσόλα μπροστά και πίσω από τον επιλογέα θα διευκρινίσουν σε ποια έκδοση βρίσκεσαι. Το εσωτερικό φέρει την σφραγίδα της σύγχρονης σχεδιαστικής φόρμας της VW. Χωρίς να υιοθετεί ριζοσπαστικό δρόμο σχεδίασης ταμπλό και σαλόνι διατηρεί την κομψότητα και τον premium διάκοσμο με διακριτικότητα και προσφέρει σύγχρονη άποψη και πλήρως ποιοτικούς τρόπους όσον αφορά ποιότητα υλικών, συναρμολόγηση και εργονομία. Ο εξοπλισμός είναι όσο πλούσιος αρμόζει σε ένα premium μεσαίο αυτοκίνητο αυτής της φιλοσοφίας και φυσικά ο προαιρετικός κατάλογος είναι πάντα διαθέσιμος για το κάτι παραπάνω. Μάλιστα στον προαιρετικό εξοπλισμό προσφέρεται το σύστημα DCC το οποίο διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης : “Normal”, “Sport” και “Comfort”. Οι ρυθμίσεις “Sport” και “Comfort” επιλέγονται από το πάτημα ενός διακόπτη δίπλα από το λεβιέ ταχυτήτων. Οι σχετικά μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις (μήκος: 4.771 mm) και το μεταξόνιο των 2.710 mm, έχουν ως αποτέλεσμα μια ευμεγέθη και άνετη καμπίνας επιβατών, με άριστη χωροταξική διαρρύθμιση. Πέντε επιβάτες θα βολευτούν άνετα ανεξάρτητα από τον σωματότυπό τους, με το χώρο για κεφάλια, ώμους και γόνατα να προσφέρεται με γενναιοδωρία. Ο station wagon χαρακτήρας(Variant) με τον ακόμα πιο πρακτικό τρόπο χωροταξίας του διαθέτει επίπεδο χώρο αποσκευών 603 lt, ο οποίος μπορεί να φτάσει τα 1.731 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Passat για απόδραση
Ο δίλιτρος TDI είναι μονόδρομος αν θέλεις το Alltrack τετρακίνητο και είναι ίσως ένας ανασταλτικός για την εποχή παράγοντας όταν οδεύεις προς την συγκεκριμένη έκδοση. Σε επίπεδο απόδοσης ικανοποιεί χωρίς να εντυπωσιάζει και ο κυριότερος λόγος οφείλεται στο βάρος που πλησιάζει στα 1.700 κιλά. Παρόλα αυτά με 140 ίππους και 320 Nm ροπής, που αποτελούν και το δυνατό του σημείο, οι επιδόσεις δεν αποτελούν μειονέκτημα για το Alltrack με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 10,3’’ και την τελική ταχύτητα να πλησιάζει την τρίτη εκατοντάδα (198 km/h). Αν και ακούγεται παραπάνω απ’ότι θα περίμενες, ο τρόπος απόδοσης του πετρελαιοκινητήρα είναι σύγχρονος με την πληθωρική τιμή της ροπής να κάνει την εμφάνισή της από τις 1.750 rpm και να μην προβληματίζει την μακριά κλιμάκωση του 6αριού κιβωτίου. Η καλή ηχομόνωση και η ποιοτική κύλιση εξαφανίζουν τους ήχους στο εσωτερικό του Alltrack και ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας ευτυχώς δεν επηρεάζεται, ενώ στα θετικά του 2λιτρου TDI είναι και η περιορισμένη ζήτηση για καύσιμο, δεδομένου του βάρους και του χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Με μια μέση τιμή συν/πλην στα 8 lt/100 km και με ποικιλία χρήσης και ρυθμού, το Alltrack εξασφαλίζει με το 70άρι ρεβερβουάρ αυτονομία που πλησιάζει τα 900 χιλιόμετρα και αυτό αποτελεί προνόμιο για τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του. Στον δρόμο παραμένει Passat με έναν μικρό συμβιβασμό κυρίως ως προς την αίσθηση που οφείλεται κυρίως στο επιπλέον βάρος και λιγότερο στην μικρή ανύψωση της ανάρτησης. Η αποτελεσματικότητά του αντισταθμίζεται από την ελκτική πρόσφυση που προσφέρει το Haldex έτσι ώστε να διατηρεί την ευχάριστη και ουσιαστική συμπεριφορά του είτε στον ανοιχτό δρόμο είτε εκεί που πρωταγωνιστούν οι στροφές. Για την στιγμή που το Alltrack επιλέξει τον δρόμο προς την φύση διαπιστώνεις ότι η ανάρτηση προσφέρει μια ισορροπία άνεσης και σωστής συμπεριφοράς που δεν επηρεάζει την ταχύτητα που κινείσαι. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι το Alltrack είναι Caterpillar και ισοπεδωτικό όμως ανακαλύπτει πρόσφυση και δεν χαζολογάει γλιστρώντας εκεί που δεν θα το ήθελες. Επίσης η Volkswagen ανακοινώνει ότι η γωνία προσέγγισης έχει μεγαλώσει από 13,5 μοίρες σε 16, ενώ στο πίσω μέρος, η αντίστοιχη μεταβολή δίνει στην γωνία διαφυγής από 11,9 τις 13,6 μοίρες. Μια άλλη παράμετρος που είναι επίσης σημαντική σε κίνηση εκτός δρόμου είναι η γωνία ράμπας του αυτοκινήτου (για τη διέλευση π.χ στην κόψη, πάνω από λόφο). Και αυτή η γωνία έχει μεγαλώσει από 9,5 σε 12,8 μοίρες. Αν και το Alltrack δεν είναι για hard καταστάσεις διαθέτει (πατώντας το κουμπί στην κονσόλα) το πρόγραμμα «off-road», το οποίο λειτουργεί με ταχύτητες έως 30 km/h, προσομοιώνει ηλεκτρονικά λειτουργία μπλοκέ διαφορικού (EDS) και ενεργοποιεί το σύστημα «hill descent assist», το οποίο αυτομάτως φρενάρει αυτόματα το όχημα σε κατωφέρειες μεγαλύτερες των 10 μοιρών. Συνοπτικά βέβαια δεν μιλάμε για το αυτοκίνητο που αντικαθιστά τα SUV, όμως διαθέτει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να μην φρενάρει την εκδρομή σου αρκεί φυσικά να έχεις επίγνωση του τι οδηγείς.
συμπέρασμα
Η Volkswagen πήρε το πιο ευρύχωρο Passat και του έδωσε βιταμίνες περιπέτειας για να κερδίσει το κοινό του. Αν ψάχνεις κάτι παραπάνω από ένα Variant, αν αναγνωρίζεις τους χώρους και την πρακτικότητα, αν νιώθεις ότι η τετρακίνηση θα απογείωνε τις δυνατότητές του και την περιπλανητική σου διάθεση, τότε το Alltrack είναι το Passat που ψάχνεις. Με τον 2λιτρο TDI στους 140 ίππους ισορροπεί έντεχνα την απόδοση με την κατανάλωση και με το περιπετειώδες look πακέτο με το έξτρα ανάστημα να μειώνει τις πιθανότητες «τραυματισμού» όταν νιώθει την φύση μια ανάσα, το μεσαίο Crossover της Volkswagen δείχνει ονειρικό όσο και αν δεν το υποστηρίζει η τιμή του. Παρηγοριά τουλάχιστον στην τελευταία, το πλήρες ρεπερτόριο εξοπλισμού.