ΔΟΚΙΜΗ: Fiat 500L Living 1.6 Multijet 105 PS 7θέσιο
Λίγο μεγαλύτερο, ακόμα πρακτικότερο και σημαντικά πιο φιλόξενο για επιβάτες και αποσκευές, το 500L Living με την 7θέσια διαμόρφωση δίνει λύσεις και απαντήσεις σε δύσκολα ερωτήματα με πολύ πειστικό τρόπο και λογική τιμολόγηση
- -
- -
Με δύο επιπλέον
Το κόστος για την επιλογή της 7θέσιας διάταξης, είναι κάτι λιγότερο από 1.000 €. Είναι ξεκάθαρα υποκειμενικό το αν χρειάζεται κάποιος μια τέτοια επέκταση αν και κατά τη δική μας γνώμη είναι ωραίο να μπορείς να επεκτείνεις τη μεταφορική δυνατότητα του αυτοκινήτου για όποτε χρειαστεί. Έχει ιδιαίτερα μεγάλο αντίκτυπο στη διάθεση των παιδιών της οικογένειας, μια και όπως εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς, η αίσθηση του οικογενειακού λεωφορείου είναι μια χαριτωμένη προέκταση στο τυπικό MPV της οικογένειας. Είναι σημαντικό και το ότι σε σχέση με τα ανταγωνιστικά 7θέσια MPV, το Living είναι το πιο κοντό- με ότι σημαίνει αυτό και στην ευκολία της χρήσης του.
γλυκά
- Το ευάερο και φωτεινό εσωτερικό
- Η αίσθηση της πληρότητας
- Ο κινητήρας και ως απόδοση αλλά και ως χωρητικότητα
- Οι πολυμορφικές προεκτάσεις
- Τα 117 γρ. CO2
ξινά
- Το βάρος της πόρτας του χώρου αποσκευών
- Οι απλά ανεκτές επιδόσεις
Το Fiat 500L είναι από τη μια η προσπάθεια της Fiat να κεφαλαιοποιήσει την επιτυχία του σύγχρονου 500, λανσάροντας ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο για όσους έχουν ανάγκη για μεγαλύτερους χώρους αλλά δε θέλουν να «ξεκολλήσουν» από την παιχνιδιάρικη αισθητική του 500. Με το Living το θέμα «χώροι» πάει σε άλλο επίπεδο, καθώς η αύξηση του μήκους του αμαξώματος κατά 20,5 εκατοστά έχει επιτρέψει το σχεδιασμό και την ενσωμάτωση τρίτης σειράς καθισμάτων.
Επί του προκειμένου, το Fiat 500L Living, είναι το όνειρο του
οικογενειάρχη που θέλει να γράφει χιλιόμετρα και μάλιστα
περισσότερες από δύο με τρεις φορές το χρόνο - όταν και πιθανόν να
«προβλέπεται» από το ρημαγμένο εργασιακό δίκαιο. Είναι και ο diesel
κινητήρας των 1,6 λίτρων που αποδίδει 105 ίππους και 320 Nm (στις
1.750 σ.α.λ.) που δικαιολογεί απόλυτα το εκδρομικό ύφος, καθώς
δείχνει ιδιαίτερη διάθεση στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με
ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Μπορεί να μην προσεγγίζεις τα
"εργοστασιακά" 4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, αλλά η διάθεσή
του για περιορισμό της απαίτησης στα πέριξ των 5 λίτρων (εντάξει,
ως επί το πλείστον έως 5,5) όταν ταξιδεύεις σε τουριστικό ρυθμό
είναι αρκούντως ανακουφιστική για την τσέπη και τη συνολική
οικονομία της αγοράς του μοντέλου.
Πλούσιος εξοπλισμός και χώροι
Στην ευρύχωρη καμπίνα του Living οι πέντε ενήλικοι ταξιδεύουν με
πολλές αποσκευές, μια και ο σχετικός χώρος έχει όγκο 638 λίτρων. Η
τεράστια πίσω πόρτα ανοίγει μέχρι χαμηλά και κάνει ιδιαίτερα εύκολη
τη φόρτωση. Όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν, δύο ακόμα θέσεις θα
αποκαλυφθούν, δίνοντας τη δυνατότητα φιλοξενίας δύο παιδιών-
αφήνοντας παράλληλα και αρκετό για τα δεδομένα της διάταξης χώρο
για αποσκευές (168 λίτρα). Για τις περιπτώσεις μετακόμισης, όταν
αναδιπλωθούν όλα τα πίσω καθίσματα, τα 1.708 λίτρα παραπέμπουν σε
ελαφρά επαγγελματικά μοντέλα, με την απόσταση από την πίσω πόρτα
έως τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων να είναι 2,6 μέτρα. Σε επίπεδο
εξοπλισμού, τίποτα δε θα λείψει από τους επιβάτες και από τον
οδηγό, τόσο σε ότι έχει να κάνει με την άνεση, όσο και με την
ασφάλεια των μετακινήσεων. Το σύνηθες «πλέγμα» ασφαλείας που
φροντίζει για την καταστολή των παρεκτροπών ακόμα και όταν οδηγός
«ξεφύγει» δίνει το παρόν και απαλλάσσει από ένα επιπλέον άγχος τον
οικογενειάρχη.
Οι 105 που είναι πάντα αρκετοί
Ο κινητήρας δίνει όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός για να καλύψει
όλες τις ανάγκες του σε μετακινήσεις. Προφανώς και δεν είναι το
σπίρτο που θα βάλει φωτιά στις σπορτίφ διαθέσεις αλλά με την
επάρκειά του σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας, ικανοποιεί
και λειτουργεί αγχολυτικά. Ακόμα και αν μιλήσουμε για το καλό
πλαίσιο που θα μπορούσε να υποστηρίξει πολλές sport διαθέσεις ή για
την ανάρτηση που παρά τις μεγάλες της διαδρομές δίνει την αίσθηση
του απόλυτου ελέγχου επί των τάσεων του αμαξώματος υπό πίεση, θα
είμαστε τόσο εκτός θέματος που πραγματικά δε θα αξίζει να κάνουμε
αυτή τη δουλειά. Το Multijet II μοτέρ είναι παραπάνω από επαρκές
για τον προορισμό του αυτοκινήτου. Πηγαίνει όσο γρήγορα χρειάζεται
τον σχεδόν 1,5 τόνο του αμαξώματος (έως 1.850 κιλά το μέγιστο
επιτρεπόμενο), όταν χρειάζεται και «είναι εκεί» όταν ο οδηγός
θελήσει κάτι περισσότερο σε επιδόσεις, χωρίς να ξεφεύγει σε ότι
αφορά τις απαιτήσεις σε καύσιμο. Και για εμάς αυτός είναι ο ορισμός
της επάρκειας σε ένα αυτοκίνητο που στον εκδρομικό του χαρακτήρα
προβάλλει τα κυριότερα στοιχεία του DNA του.
Εκδρομικός τύπος με τα όλα του
Οι 17άρηδες τροχοί μπορεί να δείχνουν μικροί στο συνολικό όγκο
του Living, είναι όμως ότι πρέπει για να συμπληρωθεί το πληθωρικό
προφίλ του αυτοκινήτου στον τομέα της δυναμικής ασφάλειας. Η
ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις και με τις μεγάλες
διαδρομές της να διασφαλίζουν άνεση υψηλού επιπέδου σε κάθε είδους
δρόμο. Η αίσθηση του τιμονιού είναι «τόσο όσο» για κάθε περίπτωση
(αν και παραμένει λίγο περίεργος ο τετραγωνισμός του κύκλου), ενώ
το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που βοηθάει στην εκμετάλλευση της
ισχύος και της ροπής, είναι θετικό στις αλλαγές με μέτριες σε μήκος
διαδρομές. Τα καθίσματα στηρίζουν τα σώματα σωστά και δεν κουράζουν
στις μεγάλες αποστάσεις, ενώ οπτικά είναι χάρμα με την καλαίσθητη
διχρωμία τους- που πάει σετ με την υπόλοιπη καμπίνα του
Living.
ΦΩΤΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΪΔΑΝΗΣ / FIAT
συμπέρασμα
Είναι μια πλήρης επιλογή για όσους θέλουν ένα πραγματικό compact MPV. Η τιμή του φαίνεται λογική με βάση τα όσα προσφέρει, κυρίως στην 7θέσια έκδοσή του. Από τα πληρέστερα οικογενειακά αυτοκίνητα που χωρίς τυμπανοκρουσίες ακολουθούν και υποστηρίζουν ένα δραστήριο τρόπο ζωής. Αν είστε μέσα στο κύκλο των ενδιαφερόμενων, μην αμελήσετε να το δείτε με τη μεγάλη ηλιοροφή που κάνει ακόμα πιο εκδρομικό το χαρακτήρα του.