ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Yeti Outdoor 1.6 TDI GreenLine

Ανανεωμένο Yeti σε σπέσιαλ Outdoor στιλ για εσάνς περιπέτειας

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,1 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Ανανεωτικό φρεσκάρισμα που τονώνει την ανατρεπτική προσωπικότητα Yeti. Το συνδετικό Outdoor υποδηλώνει οπτικά και ρεαλιστικά την τάση για περιπέτεια ώστε να αναθερμανθεί το κοινό των SUV / Crossover.

Η ώρα της ανανέωσης ήταν αναμενόμενη σχεδόν μια πενταετία μετά την πρώτη του εμφάνιση. Το περήφανο παιδί της Skoda με την τετράγωνη αισθητική και την τολμηρή σχεδίαση που το κάνει να ξεχωρίζει από τον σωρό των SUV και Crossover της πιάτσας, φρεσκάρεται και σερβίρεται πλέον εμφανώς εκσυγχρονισμένο στα δεδομένα της εποχής. Μαζί με την απλή έκδοση Yeti «City» τώρα συναντά κανείς και μια πιο προικισμένη αισθητικά, όπως αυτή της δοκιμής με το σιωπηλό συνοδευτικό «Outdoor» να μην εμφανίζεται πουθενά, αλλά διαθέτει look που το χαρακτηρίζει και υποδηλώνει τον περιπετειώδη χαρακτήρα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Στιλ περιπέτειας
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Θόρυβος κινητήρα
  • Light δυνατότητες εκτός δρόμου

 

Τάσεις φυγής

Κύριο μέλημα της έκδοσης Outdoor είναι να τονίσει τον Crossover χαρακτήρα και μπορεί από το Greenline της δοκιμής να έλειπε η τετρακίνηση (αποκλειστικά στις εκδόσεις 1.8 TSI και 2.0 TDI) με το 5ηςγενιάς Ηaldex, όμως ο 1.6 TDI είναι εδώ για να ρίξει ακόμα χαμηλότερα την τιμή, την κατανάλωση, τους ρύπους και το κόστος χρήσης. Μοναδικά του «οff road» εφόδια το ικανό ύψος από το έδαφος, οι ποδιές και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα μέσω ανάλογου διακόπτη (off road) που επιλέγει ρυθμίσεις σε ABS, ESP και Traction Control ώστε να βελτιώσουν την απόδοση σε ολισθηρά και σαθρά εδάφη. Στο κομμάτι της αισθητικής το νέο Yeti έχει αλλάξει την όψη του, με τα στρογγυλά φανάρια ανάμεσα στα κυρίως φώτα και στην μάσκα να έχουν δώσει την θέση τους σε ενιαία φωτιστικά σώματα και σε κλασικούς ακροβολισμένους παραλληλόγραμμους προβολείς ομίχλης, στον εντελώς αλλαγμένο προφυλακτήρα. Συνολικά χωρίς να αλλοιώνεται η συνολική προσωπικότητα του Yeti, η νέα εταιρική μάσκα και όψη του αυτοκινήτου, οι ποδιές εμπρός και πίσω, οι εξωτερικοί καθρέφτες βαμμένοι σε χρώμα ματ αλουμινίου και οι αντίστοιχης απόχρωσης ράγες οροφής τονίζουν το δυναμικό του στιλ.
Στα ενδότερα δεν διαπιστώνονται σχεδιαστικές αλλαγές, όμως ο εξοπλισμός, η αισθητική και η ποιοτική αύρα που αφήνει στον επισκέπτη, πείθει για τον προσεγμένο εσωτερικό κόσμο του Yeti. Το πλεονέκτημα της εξαιρετικής εκμετάλλευσης χώρων παραμένει ακέραιο, κάτι που διαπιστώνουν οι 5 ενήλικες που θα βρεθούν στο φωτεινό και φιλόξενο σαλόνι, με τους πίσω να απολαμβάνουν 3 ξεχωριστά καθίσματα. Τα 405 έως 510 λίτρα του χώρου αποσκευών υπερεπαρκούν, ενώ το σύστημα VarioFlex δεν επιτρέπει στα καθίσματα μόνο να σύρονται εμπρός-πίσω, αλλά να αναδιπλώνονται ή και να αφαιρούνται τελείως, προσφέροντας ένα απόλυτα επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.760 lt. Πλήθος αποθηκευτικών χώρων που συμβάλουν στην πρακτικότητα υπάρχουν και στον χώρο επιβατών, που είναι κατασκευασμένος με ποιοτικά υλικά, ενώ η σωστή θέση οδήγησης έρχεται με τις πολλαπλές ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα. Στα ατού του Yeti και ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός που εκτός από τις παραδοσιακές ανέσεις και «πράσινες» αξίες, περιλαμβάνει εννιά αερόσακους, κάμερα οπισθοπορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, κ.ά. 

 

Turbodiesel ξεγνοιασιά

Φυσικά η καρδιά της έκδοσης και ένας καλός λόγος απόκτησης. Ο 1.600άρης turbodiesel με τους 105 ίππους στις 4.400 rpm και τα 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 rpm, σε συνδυασμό με ένα αραιής κλιμάκωσης 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο προσφέρει τα αναμενόμενα σε επίπεδο απόδοσης, επιδόσεων και οικονομίας. Με τους ρύπους CO2 περιορισμένους στα 119 gr/km γίνεται σαφές ότι οι βελτιώσεις απέδωσαν και μεταφρασμένες σε χρήμα αναζητούν από τον ιδιοκτήτη μόλις € 107,1 το χρόνο για τα τέλη κυκλοφορίας. Σε επίπεδο επιδόσεων το Yeti 1.6 TDI Greenline επιταχύνει τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 12,1’’ και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 176 km/h, ενώ για τις ρεπρίζ δεν χρειάζεται να ανησυχείτε, ακόμα και με ταχύτητες της τάξεως των 50-70 km/h, αν βεβαίως δεν έχετε ξεχαστεί με την τελευταία σχέση στο κιβώτιο. Με δεδομένο το υψηλό βάρος (1.410 κιλά) που καλείται να μεταφέρει το crossover της Skoda, οι επιδόσεις του είναι αξιόλογες και υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας χρηστών, ιδίως όταν διαπιστώσουν ότι μπορούν να εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες του κινητήρα χωρίς να ανησυχούν για την κατανάλωση. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 4,6 lt/100 km σε μικτό κύκλο οδήγησης, κάτι που επαληθεύεται με ιώβεια υπομονή και γνώση στο θέμα "οικονομική οδήγηση". Τιμές ανάμεσα στα 6 και 7 lt/100 km είναι μέσα στο πρόγραμμα και έρχονται χωρίς κόπο. Οι αραιές σχέσεις στο 5άρι κιβώτιο επιβραβεύουν την οικονομία, ενώ στα υπέρ της καθημερινότητας σε αστικές συνθήκες συγκαταλέγονται η εύστοχη λειτουργία του Start&Stop, η εργονομία και φιλικότητα, καθώς και η περιφερειακή ορατότητα που περιορίζει τις φοβίες ακόμα και σε όσους αγχώνονται με ένα πληθωρικό αμάξωμα στα στενά της πόλης. Χωρίς να σπαταλά λοιπόν το καύσιμο από το 60άρι ρεζερβουάρ του μπορεί σε φυσιολογικές συνθήκες να ξεπεράσει τα 900 km αυτονομίας, αρκεί να μην μεταφέρει ολάκερο το βιος του ιδιοκτήτη ή να ψάχνεται διαρκώς στην δεξιά περιοχή του στροφομέτρου.
Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κινητήρα εκτός από ησυχία και γεμάτη απόδοση από χαμηλά εξασφαλίζουν συνθήκες που κάνουν το ταξίδι απολαυστικό. Δεν διστάζει να ταξιδεύει προσφέροντας αμεσότητα, ασφάλεια και άνεση με το ταχύμετρο κλειδωμένο στα 150-160 km/h. Το Yeti δεν τα πάει καλά όμως μόνο στους ανοιχτούς δρόμους, αλλά είναι πρόθυμο να ικανοποιήσει τον οδηγό και στις συνεχείς στροφές που βρίσκει μπροστά του. Με όπλο του την ομοιογένεια από τιμόνι, πλαίσιο και ανάρτηση, προσφέρει αίσθηση και κράτημα μικρομεσαίου αυτοκινήτου που μάλιστα παρά το ανάστημα δεν υπερβάλει με ανησυχητικές κλίσεις αμαξώματος. Η καλή εικόνα παραμένει και σε επιθετική οδήγηση, αν και το Yeti δεν βρίσκεται εδώ για να σε εντυπωσιάσει με κάτι τέτοιο, ενώ το ESP δηλώνει διακριτικά το παρών όταν ο οδηγός του το παρακάνει. Ηχομόνωση, καλή ποιότητα κύλισης και οικονομία συνδυάζονται με φιλικότητα και ασφαλές πάτημα και δημιουργούν ένα περιβάλλον εξερεύνησης που δεν βάζει περιορισμό στα χιλιόμετρα ή στον προορισμό. Συνολικά το Yeti προσφέρει ευρεία γκάμα δυνατοτήτων για να ικανοποιήσει οδηγό και επιβάτες, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο και καλά προικισμένο SUV/Crossover. 

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα
Το φρεσκάρισμα απέδωσε και μπορεί να σοβάρεψε ελαφρά την εικόνα του, όμως διατηρεί την ξεχωριστή του προσωπικότητα σε υψηλό επίπεδο σε σχέση με ανταγωνιστικές προτάσεις. Δύσκολα θα το μπερδέψεις με άλλο και από την πρώτη ματιά το Yeti δηλώνει την ταυτότητά του. Στην έκδοση Outdoor το στιλ περιπέτειας είναι εμφανές και προσθέτει δυναμισμό και κομψότητα ταυτόχρονα, ενώ με τον 1.6 TDI εξασφαλίζεις ότι απόδοση και οικονομία δεν θα φρενάρουν τις εξορμήσεις σου προς πασα κατεύθυνση. Φυσικά, προσφέρει πολιτισμένο και σύγχρονο εσωτερικό περιβάλλον καθώς και αφθονία χώρων για παρεΐστικες στιγμές, ενώ η απόδραση προς την φύση περιορίζεται από τις δυνατότητές του που στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής είναι η απόσταση από το έδαφος, ο ανθεκτικός συμπλέκτης ο ροπάτος turbodiesel και τα ανάλογα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Στοιχεία αρκετά για να σε πάνε αρκετά μακριά. Για τους πιο απαιτητικούς προσφέρεται και τετρακίνητο (1.8 TSI και 2.0 TDI) με εξελιγμένο Haldex 5ης γενιάς.
VIDEOS

SKODA Yeti and Yeti Outdoor

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...