ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Mini One 1.2 Turbo 102 PS

Η είσοδος στον κόσμο της Mini κρύβει θετικές εκπλήξεις, όπως τον νέο κινητήρα που αποτελεί κίνητρο αγοράς από μόνος του

  • -
  • -
Ισχύς102 PS
Ροπή180 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2109 gr/km
με μια ματιά

Η βασική έκδοση One κρύβει έναν άσο στο μανίκι της: τον νέο 1.200άρη BMW TwinPower Turbo με τους 102 ίππους.

γλυκά
  • Εμφάνιση μέσα - έξω
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σπορ οδηγική αίσθηση
ξινά
  • Κατανάλωση

Ας μη γελιόμαστε. Αγοράζεις Mini επειδή σου αρέσει. Επειδή λατρεύεις το απαράμιλλο στυλ του, που τόσο πετυχημένα έχει μεταφερθεί από το αυθεντικό Mini στο σήμερα. Ο σπορτίβικος χαρακτήρας, ο ψαγμένος εξοπλισμός και τα μοναδικά αξεσουάρ εξατομίκευσης έρχονται σαν μπόνους, ανεβάζοντας φυσικά και το τελικό τίμημα. Οπότε, δεν αποτελεί έκπληξη που πολλοί επιλέγουν τη βασική έκδοση One, η οποία και το στυλ έχει στάνταρ και την τιμή συγκρατεί σε πιο εύπεπτα επίπεδα. Για όλους αυτούς, η "Μαμά BMW" επεφύλασσε μια ευχάριστη έκπληξη στην 3η γενιά του σύγχρονου Mini: έναν νέο κινητήρα, μικρό σε κυβισμό αλλά και με τη μαγική συνταγή της downsized εποχής μας: την υπερτροφοδότηση.

 

Μεγάλωσε

Εμφανισιακά, φωνάζει Mini από μακριά. Από κοντά, υπάρχουν οι δέουσες ενέσεις φρεσκάδας για να το ξεχωρίσουν από τις προηγούμενες γενιές, όπως τα φώτα: με LED περίμετρο τα εμπρός και ξεχειλωμένα τα πίσω, εισβάλοντας πλέον στο πορτμπαγκάζ. Σε διαστάσεις, το καινούργιο Mini ακολουθεί τον κανόνα που ισχύει εδώ και πολλά χρόνια και που θέλει κάθε νέο μοντέλο να μεγαλώνει. Έτσι, η 3η γενιά είναι μακρύτερη (+98 mm), φαρδύτερη (+ 44 mm) και ψηλότερη (+7 mm) από την προηγούμενη. Συνολικά το αυτοκίνητο δείχνει πιο… πρησμένο. Βέβαια, με μήκος στα 3.821 mm παραμένει ένα από τα μικρότερα σουπερμίνι, οπότε δεν περιμένεις να διαπρέπει σε χώρους. Και αυτό παρά το ότι οι πίσω θέσεις κέρδισαν λίγο αέρα, χάρη και στο αυξημένο κατά 28 mm μεταξόνιο (2.495 mm). Περισσότερο ωφελημένος είναι ο χώρος αποσκευών που έφτασε τα 211 λίτρα (+ 51 από πριν) και απέκτησε διπλό πάτωμα, με το πάνω να ρυθμίζεται σε δύο θέσεις και να δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Ανέκαθεν ωστόσο, το δυνατό σημείο στο εσωτερικό του Mini ήταν το ταμπλό του. Στην νέα του εκδοχή συνδυάζει ρετρό στυλ με σύγχρονα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει το στρογγυλό ταχύμετρο με το ημικυκλικό στροφόμετρο αριστερά και το δείκτη στάθμης βενζίνης δεξιά του, ενώ στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει το μεγάλο κυκλικό όργανο που φωτίζεται περιμετρικά ανάλογα με το στιλ οδήγησης: π.χ. πράσινο στην οικονομική οδήγηση, κόκκινο στη νευρική. Εκεί φιλοξενούνται οι ψηφιακές ενδείξεις του ηχοσυστήματος, των διαφόρων ρυθμίσεων του αυτοκινήτου αλλά και του συστήματος συνδεσιμότητας MINI Connected, το οποίο χειρίζεσαι από κουμπιά που βρίσκονται χαμηλά, δίπλα στο χειρόφρενο. Φυσικά, από την κονσόλα δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν οι κλασικοί διακόπτες αεροπορικού τύπου, ανάμεσά τους και το κόκκινο start button. Ο εξοπλισμός ξεκινάει με όλες τις βασικές ανέσεις και μπορεί να γίνει όσο πλούσιος και εξατομικευμένος αντέχει η τσέπη του αγοραστή. Θετικό είναι το πρόσημο και στον τομέα της εργονομίας. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, δεν χρειάζεται να είσαι μυημένος στον ρετρό κόσμο των Mini για να ανακαλύψεις που βρίσκονται οι διάφοροι διακόπτες και λειτουργίες. Παράπονο δεν υπάρχει ούτε από τα υλικά. Το μαλακό πλαστικό στα υψηλότερα σημεία συνδυάζεται αρμονικά με καλό σκληρό στα χαμηλότερα δίνοντας τον απαραίτητο αέρα ποιότητας σε αυτή την κατηγορία τιμής.

 

Δυνάμωσε

Όχι τόσο σε ίππους, όσο σε ροπή. Ο ολοκαίνουργιος 3κύλινδρος TwinPower Turbo βενζινοκινητήρας των 1.198 κυβικών εκτός από υπερσυμπίεση διαθέτει άμεσο ψεκασμό βενζίνης και μεταβλητό έλεγχο εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής (διπλό VANOS) και αποδίδει 102 ίππους και 180 Nm ροπής, έναντι 98 PS και 153 Nm του ατμοσφαιρικού 1.6 που κινούσε το προηγούμενο Mini One. Όπως θα περίμενε κανείς, αντίστοιχη βελτίωση υπάρχει και στα νούμερα των επιδόσεων. Ο χρόνος των 9,9 sec* για το 0-100 km/h είναι ενδεικτικός της προθυμίας του 1.200άρη Turbo να επιταχύνει το Mini από στάση, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 195 km/h*.

Οδηγώντας το One, αυτό που σε ξαφνιάζει ευχάριστα είναι το πώς “αρπάζει” το μοτέρ από χαμηλά στο πάτημα του γκαζιού - η ροπή που λέγαμε πιο πάνω. Σαν κλασικός σύγχρονος τούρμπο είναι γεμάτος στις χαμηλομεσαίες στροφές χωρίς όμως να λαχανιάζει ψηλά. Μάλιστα, παρά την 3κύλινδρη δομή του δεν παρουσιάζει κραδασμούς στη λειτουργία του, ενώ και ο ήχος του είναι ευχάριστος. Σύμμαχός του είναι το εξάρι κιβώτιο που πραγματοποιεί ακριβείς και ευχάριστες σε αίσθηση αλλαγές ταχυτήτων. Μόνο στα πολύ γρήγορα ανεβάσματα το νιώθεις να δυσανασχετεί ελαφρώς. Η μακριά κλιμάκωσή του πάντως δεν βοηθά όσο θα περίμενε κανείς την κατανάλωση καυσίμου. Η μέση τιμή στη δοκιμή κυμάνθηκε στα 7,5 με 7,8 lt/100 km και εύκολα παίρνει την ανιούσα όσο χαϊδεύεις παραπάνω το γκάζι. Η αντίστροφη πορεία είναι δύσκολη, αφού ακόμη κι αν επιστρατεύσεις όλη την eco driving μαεστρία σου είναι σχεδόν ακατόρθωτο να πλησιάσεις τα 4,6 lt/100 km που ανακοινώνει για μέσο όρο κατανάλωσης ο κατασκευαστής. Στο ταξίδι με πολύ χαλαρό ρυθμό το trip παίζει στα 6,0 lt/100 km, τιμή που στην πόλη με αρκετό ανοιχτό δρόμο ανεβαίνει κατά 1 λίτρο.

 

Ωρίμασε

Όλα αυτά όμως τα ξεχνάς μόλις αφήσεις το βενζινάδικο πίσω σου, χάρη στην οδηγική απόλαυση που προσφέρει το Mini, ακόμη και στη βασική έκδοση One. Σίγουρα, η καρτίστικη συμπεριφορά της 1ης (σύγχρονης) γενιάς έχει στρογγυλευτεί ακόμη περισσότερο στην τρίτη, αλλά το κέρδος σε ποιότητα κύλισης είναι αναλογικά πολύ μεγαλύτερο. Η ανάρτηση έχει αποκτήσει την απαραίτητη ενδοτικότητα για να τα βάλει με τους κακοσυντηρημένους ελληνικούς δρόμους και προσφέρει ικανοποιητικότατη άνεση, ακόμη και με τους τροχούς των 17’’ που φορούσε το πράσινο One της δοκιμής μας. ΟΚ, το νέο Mini δεν “σιδερώνει” σαμαράκια και λακκούβες, ούτε όμως τα μεταφέρει αφιλτράριστα στη μέση σου. Στα συν και η ποιότητα λειτουργίας της ανάρτησης που απορροφά ανωμαλίες χωρίς θόρυβο. Από την άλλη, θόρυβος υπάρχει τόσο από την κύλιση όσο και αεροδυναμικός από το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ.

Όσο για την απόλαυση, δηλώνει πανταχού παρούσα. Το One ευχαριστεί στην οδήγηση όπως κάθε Mini οφείλει να κάνει. Προσφέρει ευελιξία, ζωντάνια και αποτελεσματικότητα χάρη στο καλοζυγισμένο πλαίσιο και το επικοινωνιακό τιμόνι. Το ρίχνεις με φόρα στη στροφή και αυτό στρίβει με αυτοπεποίθηση, χωρίς χαζογλιστρήματα ή άτσαλες αντιδράσεις. Δεν σε ξαφνιάζει ακόμη κι αν απενεργοποιήσεις το ESP για να απολαύσεις οδήγηση με περισσότερη συμμετοχή της δραστήριας ουράς. Φυσικά, τα προαιρετικά χαμηλοπρόφιλα Pirelli 205/45 R17 παίζουν αναμφίβολα το ρόλο τους στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά του One (175/65 R15 στον βασικό εξοπλισμό).

 

*εργοστασιακές τιμές

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

συμπέρασμα

Το νέο Mini μεγάλωσε, δυνάμωσε και ωρίμασε. Στοιχεία που αφορούν και το One και από τα οποία η περισσότερη δύναμη είναι που κάνει την έκπληξη. Χάρη στον νέο 1.200άρη BMW TwinPower Turbo, η βασική έκδοση δεν συνεπάγεται πια συμβιβασμό στον τομέα των επιδόσεων για να απολαύσει κανείς το απαράμιλλο στυλ και τις λοιπές αρετές του Mini. Αντίθετα, για πολλούς πλέον το One είναι η πιο ολοκληρωμένη επιλογή στη γκάμα του μοντέλου.

VIDEOS

MINI Cooper & Cooper S 2014 Trailer

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...