ΔΟΚΙΜΗ: Mitsubishi ASX 1.8 DiD 4x4
Το ιαπωνικό SUV έρχεται με ανανεωμένη εμφάνιση και δελεαστικό πακέτο τιμών, προσφορών και εγγύησης
- -
- -
με μια ματιά
Η ελαφρώς ανανεωμένη έκδοση του πολύ δημοφιλούς στη χώρα μας, SUV της Mitsubishi.
γλυκά
- Απόδοση μοτέρ
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Αποτελεσματικότητα τετρακίνησης
- Ευρυχωρία
- Ποιότητα κατασκευής
ξινά
- Διάκοσμος εσωτερικού
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το ASX αποδείχτηκε εμπορική επιτυχία της Mitsubishi, τόσο στην Ευρώπη όσο και στη χώρα μας. Αρέσει, χωράει με άνεση μια οικογένεια, έχει έναν οικονομικό 1.6 βενζίνης κι έναν εξαιρετικό 1.800άρη diesel και προσφέρει και τετρακίνητες εκδόσεις για τους λάτρεις της περιπέτειας. Τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά, έφτασε η ώρα για το απαραίτητο φρεσκάρισμα με τη Mitsubishi να ακολουθεί την τακτική «ομάδα που κερδίζει, δεν την αλλάζεις. Όχι πολύ».
Τι νέα;
Το facelift αφορά κυρίως την εξωτερική εμφάνιση. "Γόμα & μολύβι" χρησιμοποιήθηκαν ουσιαστικά στους προφυλακτήρες, κυρίως εμπρός όπου το βαμμένο τμήμα εκτείνεται μέχρι χαμηλά και η κεντρική φάσα της μάσκας είναι πλέον στο χρώμα του αμαξώματος. Καινούργοι είναι και οι προβολείς ομίχλης. Στο εσωτερικό υπάρχουν νέα υλικά που αναβαθμίζουν το διακοσμο, καινούργιο ηχοσύστημα και ένα μπουτόν που αντικαθιστά τον περιστροφικό διακόπτη ελέγχου της τετρακίνησης All Wheel Control (AWC).
Η ίδια η τετρακίνηση δεν έχει αλλαγές - δεν χρειαζόταν άλλωστε. Σημαντικά νέα δεν έχουμε ούτε στον τομέα των κινητήρων, όπου οι μικρές βελτιώσεις εστιάζουν στην ελαφρώς καλύτερη οικονομία. Ο 1.600άρης MIVEC συνεχίζει να αποδίδει 117 ίππους, μόνο που τώρα καίει κατά μέσο όρο 5,8 lt βενζίνης ανά 100 km (από 5,9) και εκπέμπει 133 g CO2 ανά 100 km (από 135). Ίδια είναι η εικόνα στην πετρελαιοκίνητη έκδοση, με τον 1.8 DiD να διατηρεί την κορυφαία ισχύ των 150 ίππων, έχοντας μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές CO2 τόσο στις δικίνητες (5,4 lt/100 km και 141 g/km από 5,5 lt/100 km και 145 g/km αντίστοιχα) όσο και στις τετρακίνητες εκδόσεις (5,6 lt/100 km και 146 g/km από 5,7 lt/100 km και 150 g/km). Κλείνοντας με τις αλλαγές, στο ανανεωμένο ASX έχουμε νέα αμορτισέρ και ελατήρια που δίνουν μια ελαφρώς πιο σφικτή ρύθμιση.
Επί της ουσίας
Δοκιμάσαμε το τετρακίνητο ASX 1.8 Diesel. Όπως και στην πρώτη μας γνωριμία, το 2010, ο 1.800άρης DiD εντυπωσιάζει με την ομαλή του λειτουργία και το τράβηγμα που έχει στο πάτημα του γκαζιού. Οι 150 ίπποι και η ροπή των 300 Nm δίνουν καλές επιδόσεις: 10 sec για το 0-100 km/h (9,7 η προσθιοκίνητη έκδοση) και τελική 198 km/h (200 η 2WD). Οδηγικά, δεν παρουσιάζει αξιοσημείωτες διαφορές. Το πλαίσιο είναι στιβαρό γέρνοντας λίγο λιγότερο από πριν, τα φρένα δυνατά, το 6άρι κιβώτιο καλό σε αίσθηση και το τιμόνι έχει σωστό βάρος. Συνολικά, το ASX πατάει καλά στην άσφαλτο και δίνει αίσθηση σιγουριάς στον οδηγό. Σε αυτό συμβάλλει και το στάνταρ σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ASC που περιλαμβάνει και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist). Το καλό κράτημα συνδυάζεται με υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης, ακόμη και εκτός δρόμου όπου η ανάρτηση απορροφά σχεδόν τα πάντα. Στο χώμα το ASX τα καταφέρνει περίφημα. Η τετρακίνηση AWC (All Wheel Control) λειτουργεί αποτελεσματικά και ρυθμίζεται εύκολα μέσω μπουτόν σε τρία mode: 2WD για αποκλειστικά κίνηση με τους εμπρός τροχούς, AUTO όπου όταν οι εμπρός τροχοί σπινάρουν ποσοστό της ροπής (από 2% έως 50%) μεταφέρεται στους πίσω και LOCK όπου η κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω κλειδώνει.
Στην ουσία συνεχίζει να εστιάζει και το εσωτερικό του ASX. Οι αλλαγές ελάχιστα άλλαξαν τη γενική εικόνα, που χαρακτηρίζεται από προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, μεγάλη ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ 419 lt), σωστή θέση οδήγησης, αποτελεσματική ηχομόνωση, σωστή εργονομία, αλλά και μάλλον αδιάφορη σχεδίαση. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας όπως ASC, 6 αερόσακους, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, ράδιο-CD και air condition και μπορεί να εμπλουτιστεί με πολυτέλειες όπως η γυάλινη πανοραμική οροφή. Αν τέλος είστε λάτρεις του off road και επισκέπτεστε συχνά χωμάτινες διαδρομές, μην ξεχάσετε να αντικαταστήσετε το κιτ επισκευής ελαστικού με κανονική ρεζέρβα.
ΔΕΣ ΕΔΩ ΟΛΗ ΤΗ ΓΚΑΜΑ ΤΟΥ MITSUBISHI ASX ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
συμπέρασμα
Το ανανεωμένο στα σημεία SUV, στην τετρακίνητη εκδοχή του παραμένει επίκαιρο σε μια πολύ δύσκολη και διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία, συνεχίζοντας να συνδυάζει με επιτυχία το ρόλο του οικογενειακού με τον περιπετειώδη χαρακτήρα και την οικονομία στη χρήση. Το ASX είναι ένα αυτοκίνητο που σου φτιάχνει τη διάθεση όταν το βλέπεις, ευχαριστιέσαι να το οδηγείς και σε βγάζει ασπροπρόσωπο σχεδόν παντού.