ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Alfa Romeo Giulietta QV TCT

Το “τετράφυλλο τριφύλλι” ήταν πάντα η κορυφαία έκδοση των Ιταλών και σε καμιά περίπτωση η «δεκαεπτά πενήντα» δεν υποκρίνεται την αθώα. Και φαίνεται και είναι προκλητική και επιθετική, όπως και αν την δει κανείς

  • -
  • -
Ισχύς240 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2157 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η κορυφαία έκδοση της Giulietta με τον πανίσχυρο 1.75 Turbo Benzina και το αναβαθμισμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα 
ξινά
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Αργό κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Δυστυχώς δεν έχουν μείνει πολλές Alfa Romeo στις μέρες μας. Όμως αυτές οι δύο που έχουν μείνει καταφέρνουν να μην περνούν απαρατήρητες. Πάρτε για παράδειγμα τη Giulietta: ξεχωριστή, διαφορετική και σίγουρα με προσωπικότητα. Τώρα μάλιστα με την «top» έκδοσή της καταφέρνει και πάλι να κλέβει την παράσταση, όπως μόνο οι Ιταλοί ξέρουν.

Πάντως είναι κρίμα που η Alfa Romeo ενώ επένδυσε στο “τετράφυλλο τριφύλλι” με την Giulietta QV, παρέλειψε να διαφημίσει ένα από τα σημαντικά της αυτοκίνητα, την 1750 (δεκαεπτά πενήντα και όχι χίλια επτακόσια πενήντα), που έγραψε τη δικιά του ιστορία από το 1967 έως το 1977. Να θυμίσουμε ότι ήταν βασισμένη πάνω στα μηχανικά μέρη της Giulia, πριν αντικατασταθεί από την Alfetta. Η μόνη αναφορά στο ιστορικό αυτό αυτοκίνητο είναι η εμφάνιση του αριθμού «1750» πάνω στο καπάκι του κινητήρα, για να δηλώσει τον κυβισμό - αν και στην original 1750 ο κινητήρας ήταν 1.779 cc. Τέλος πάντων, συγχωρούμε τους Ιταλούς γι’ αυτή την παράληψη, αφού αυτή η QV αμέσως ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, χωρίς να αναγκάζεται να προχωρά σε ρετρό ιστορικότητες.

 

Σχεδίαση

Πρώτα από όλα σε κερδίζει με την εμφάνισή της, ή καλύτερα με τον συνδυασμό των σχεδιαστικών της επιλογών, ή ακόμα καλύτερα με τον τρόπο που ακροβατεί ανάμεσα σε κλασικές ιταλικές φόρμες, στην αισθητική που επιβάλει η ιστορία της Alfa Romeo, αλλά ταυτόχρονα και στις αισθητικές «τσαχπινιές» στις οποίες οι Ιταλοί είναι… μανούλες. Πρώτα από όλα είναι η μάσκα εμπρός, η οποία περισσότερο ορίζεται από τα παραδοσιακά στοιχεία της Alfa Romeo όπως είναι η κάθετη εισαγωγή και τα οριζόντια «μουστάκια», πέραν των οποίων δεν υπάρχει οποιοδήποτε άλλο διακοσμητικό στοιχείο. Το πλάι τονίζουν και σπάνε τις επιφάνειες οι δύο γραμμώσεις, ενώ πάντα σε μπερδεύει για το που βρίσκεται το χερούλι από τις πίσω πόρτες, το οποίο είναι κρυμμένο στο πλαίσιο από το πίσω παράθυρο. Έτσι φτάνουμε στο πιο σημαντικό αισθητικό σημείο του αυτοκινήτου που είναι τα οπίσθιά του, γιατί χάρη στα εντυπωσιακά του φώτα ξεφεύγει από την πεπατημένη, ενώ ταυτόχρονα χαρακτηρίζει το αυτοκίνητο με το φωτεινό σχήμα που εκπέμπει. Είπαμε, Ιταλοί είναι αυτοί!

Εσωτερικά περιμέναμε κάτι πιο σπορτίβικο σε ότι να κάνει με τα υλικά, κάτι σαν ανθρακονήματα (έστω και fake)… ας πούμε. Και είναι κρίμα γιατί οι Ιταλοί εδώ ξαναγράφουν το βιβλίο της εσωτερικής σχεδίασης και τους ακολουθούμε με πολύ χαρά στα μονοπάτια που επιλέγουν. Η σχεδίαση του εσωτερικού που έχουν επιλέξει δεν είναι εύκολη αισθητικά και σε κερδίζει με τα ενδιαφέροντα στοιχεία της. Σε θέματα χώρων τέλος, για να μιλήσουμε για πιο πρακτικά θέματα, η Giulietta δεν είναι η πλουσιότερη στη κατηγορία, ειδικά για τα πόδια των πίσω, αλλά είναι αξιοπρεπής και προσφέρει πλούσιο χώρο αποσκευών.

 

Τεχνολογία

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.742 cc με τους δύο εκκεντροφόρους, υπερσυμπιεστή και τετραβάλβιδους θαλάμους καύσης αποδίδει 240 ζωντανούς ίππους (στις 5.750 rpm), που όμως εμφανίζονται μετά τις 2.000 rpm. Όταν μάλιστα μπείτε για τα καλά στη ροπή το αυτοκίνητο απλά εκσφενδονίζεται εμπρός και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε όλες τις ταχύτητες. Όμως προσέξτε, η κατανάλωση ακολουθεί το πόδι σας: όσο πιο βαρύ τόσο πιο υψηλή και με γραμμική σχέση. Όσο για τα 7,0 lt/100 km που δίνει ο κατασκευαστής μάλλον κινούνται στα όρια του μύθου. Και αυτό γιατί δύσκολα θα δείτε τιμές κάτω από 9,0 στο trip computer.

Οι αναρτήσεις που αποτελούνται από γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με δύο εγκάρσιους και ένα διαμήκη βραχίονα είναι καλά ρυθμισμένη, όπως μας αρέσει, προς το σκληρό δηλαδή. Αν και αυτό πρέπει να παραδεχτούμε ότι δεν βοηθάει ιδιαίτερα στους ελληνικούς δρόμους, ειδικά με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ 225/45 R18, πάνω σε κλασικές ζάντες σχεδίασης «telephone dial».

 

Συμπεριφορά

Τέλος πάντων, τη συγχωρούμε τη Giulietta QV γιατί η συμπεριφορά της μόνο ως δυναμική μπορεί να χαρακτηριστεί μεταφέροντας πολύ πληροφορία στα χέρια του οδηγού, ενώ πάντα παραμένει ζωντανή και παιχνιδιάρικη. Να τονίσουμε εδώ ότι η δύναμη του αυτοκινήτου, εκτός από καρδιά απαιτεί και μυαλό, γιατί η QV «μαζεύει χιλιόμετρα» πολύ εύκολα και χωρίς να πιέζεται ο κινητήρας και αυτό απαιτεί πάντα εγρήγορση από τον οδηγό.

Οδικά θα σας ανταμείψει με πολύ καλή αίσθηση στην είσοδο της στροφής και γενικά πάντα ξέρετε που είναι οι τροχοί σας. Και αυτή η πληροφορία είναι σημαντική σε ένα αυτοκίνητο τόσων ίππων. Η πρόσφυση είναι καλή, αν και οι ελληνικοί δρόμοι με την άνιση ποιότητα χρειάζονται εγρήγορση - το είπαμε αυτό. Αν κινηθείτε γρήγορα η QV θα βρεθεί στο στοιχείο της και μόνο όταν μπείτε στο mode του «υπερβολικά γρήγορα» θα νοιώσει ελαφρώς άβολα, ειδικά η πίσω ανάρτηση. Αλλά αυτό να μην σας ανησυχήσει, γιατί η QV είναι από τα λίγα «συμμετοχικά» αυτοκίνητα που έχουν παραμείνει σε αυτό τον κόσμο. Η Giulietta υπόσχεται να κρατά τις γραμμές της και με λίγο… παίξιμο στο τιμόνι μπορεί και μαζεύει την… ουρά, χάρη στην ενδοτικότητα των σημείων στήριξης της πίσω ανάρτησης, τα οποία προσφέρουν στοιχεία παθητικής τετραδιεύθυνσης. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο που δεν φοβάται τους δρόμους με στροφές και σίγουρα θα προσπεράσει θεληματικά, δίνοντας αυτοπεποίθηση στον οδηγό ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές, με τα φρένα των 330 mm εμπρός και 272 mm πίσω να στέκονται και αυτά στο επίπεδο των επιδόσεων.

Να μην ξεχάσουμε επίσης τον διακόπτη DNA που έχει και αυτός λόγο ύπαρξης, αλλάζοντας τν απόκριση και την αίσθηση οδήγησης κυρίως μέσα από το ηλεκτρονικό management του κινητήρα. Κάνει δουλειά! Τέλος, να προσθέσουμε ότι ακόμα ένα σημείο που διαφοροποιεί το αυτοκίνητο δεν είναι άλλο από το κιβώτιο TCT, διπλού συμπλέκτη, με τους συνηθισμένους πια μοχλούς πίσω από το τιμόνι, που του δίνουν άλλο αέρα στη γρήγορη οδήγηση, ενώ πάντα μπορεί να λειτουργεί και σε αυτόματη επιλογή που και αυτό στις μέρες μας είναι μια αναγκαία πολυτέλεια. Οι αλλαγές πάνω-κάτω είναι γρήγορες και θετικές (αν και τις «κάτω» θα τις θέλαμε πιο γρήγορες) και μπορούν να αλλάξουν όλη τη διάθεση του οδηγού μέσα και έξω από τη πόλη, από το πολύ relax μέχρι το πολύ fast!

 

Αγορά

Θα λέγαμε ότι η Alfa Romeo πολύ έξυπνα αποφεύγει τον δίλιτρο ανταγωνισμό των GTi. Η QV έχει και την παρουσία, αλλά και τις επιδόσεις να κάνει τη διαφορά. Μπορεί να κινηθεί και σε βαρετούς ρυθμούς, αλλά όταν της ζητηθεί μπορεί και να σας απογειώσει! Υπερθετικό με οικογενειακή δικαιολογία!

 

συμπέρασμα

Ήταν αναμενόμενη η απόλυτη έκδοση της Giulietta και σίγουρα δεν μας απογοήτευσε. Γρήγορη, αλλά και καθημερινή και σπορ. Λίγο «τετράγωνη» στις αντιδράσεις της, αλλά πάλι είναι τόσες πολλές οι χάρες της. Ένα ολοκληρωμένο hot hatch που ο οδηγός του θα το ευχαριστηθεί και αυτό είναι που μετράει, αποφεύγοντας μάλιστα το τεκμήριο των δύο λίτρων. 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...