10+1 ΔΟΚΙΜΕΣ… στην πρίζα!
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει
- -
- -
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να έφτασαν μόλις πρόσφατα στην Ελλάδα, οι άνθρωποι του GOCAR όμως όποτε τους δίνεται η ευκαιρία σε αποστολές στο εξωτερικό, παίρνουν μια γεύση από μοντέλα που αντί για βενζίνη φουλάρουν με αμπερώρια. Ας δούμε πως είναι στην οδήγηση 10 δημοφιλή ηλεκτρικά αλλά και ένα το οποίο κινείται με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από κυψέλες υδρογόνου.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ
ΟΙ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Σίγουρα δεν συζητάμε για ένα προσιτό στον καθένα αυτοκίνητο, αλλά σε κάθε άλλη περίπτωση τα πλεονεκτήματα είναι με το μέρος του. Εντυπωσιακά αστείο κόστος χρήσης, κομψό και ξεχωριστό, ευρύχωρο και με το γνωστό κοσμοπολίτικο στιλ στο σαλόνι του, εξοπλισμένο με τα σύγχρονα premium δεδομένα και εντυπωσιακά γρήγορο μέχρι την περιορισμένη ηλεκτρονικά τελική του ταχύτητα. Νιώθεις ότι οδηγείς BMW και το μόνο που σε απασχολεί είναι πόσο δυναμικός θα είσαι με το δεξί σου πόδι και μέχρι που θα φτάσεις. Η αυτονομία είναι ο μόνος περιορισμός σε όλα τα ηλεκτρικά και ενδεχομένως να σε προβληματίσει αν ξεφεύγεις από το αστικό περιβάλλον.
ΔΕITE ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ BMW i3
Έχει ικανοποιητική αυτονομία, εξαιρετικές επιδόσεις και ασφαλή οδική συμπεριφορά, ενώ μπορείς να ακούσεις την κύλιση των τροχών στην άσφαλτο καθώς δεν υπάρχει ο παραμικρός θόρυβος από γνωστές πηγές φασαρίας, όπως εξάτμιση, κινητήρας κλπ. Οι μπαταρίες πρόσθεσαν άλλα 150 κιλά βάρος στο αμάξωμα, όμως η προσθήκη έγινε στο κατάλληλο σημείο, χαμηλά στο πάτωμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το κέντρο βάρους να μετατοπιστεί χαμηλότερα και να βελτιωθεί αισθητά η συμπεριφορά στις στροφές. Τα φρένα έχουν κάπως «ξύλινη» αίσθηση καθώς περιλαμβάνουν και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας.
ΔΕITE ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ SMART ELECTRIC DRIVE
Ουσιαστικά πρόκειται για το Chevrolet Volt με περιβολή Opel. Οι πλήρως φορτισμένες μπαταρίες προσφέρουν σε φυσιολογική οδήγηση αυτονομία που επαρκεί για τις καθημερινές μετακινήσεις του μέσου οδηγού. Στην περίπτωση που εξαντληθεί η φόρτιση ή κάποιος επιθυμεί να πάει πιο μακριά δεν χρειάζεται να ψάχνει για πρίζα. Αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας να τροφοδοτήσει την γεννήτρια και κατ’ επέκταση αυτή να παράγει ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί το αυτοκίνητο. Κατά τα άλλα, το Ampera είναι άνετο και προσφέρει εμπιστοσύνη στις περισσότερες συνθήκες κίνησης.
ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Μάλλον ηλεκτρο-υβριδικό, αφού όταν αδειάσει η μπαταρία ένας 1.400άρης βενζινοκινητήρας μπαίνει σε λειτουργία και παράγει ρεύμα για τις ανάγκες του ηλεκτροκινητήρα. Έτσι, δεν φοβάσαι μην μείνεις στο δρόμο από ηλεκτρική ενέργεια. Στο δρόμο θυμίζει κλασικό σεντάν με κάπως περίεργη αίσθηση στα φρένα. Κυλά ήσυχα χωρίς να θυσιάζει τις επιδόσεις στον βωμό της οικολογίας. Όταν λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας θυμίζει γεννήτρια με όχι ενοχλητική αλλά όχι και αμελητέα χροιά, που κατεβάζει ή ανεβάζει στροφές με διαφορετικό ρυθμό από αυτό που εσύ πατάς το γκάζι.
Στο δρόμο το Electric θυμίζει κανονικό Focus. Είναι καλοστημένο, ευχάριστο στην οδήγηση, εξαιρετικά άνετο και ραφιναρισμένο. Μόνη διαφορά, ο ήχος του κινητήρα που απλώς… απουσιάζει. Το αυτόματο κιβώτιο έχει επιλογές D για νορμάλ οδήγηση και L, όπου η ανάκτηση ενέργειας σε κατήφορο είναι μεγαλύτερη και σε ανηφοριές αυξάνει η ισχύς που φτάνει στους εμπρός τροχούς. Το τιμόνι προσφέρει μπόλικη πληροφόρηση και τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και πολλή δύναμη. Συγκρινόμενο με το ανταγωνιστικό Leaf, το Focus δείχνει πιο αδρανές στην επιτάχυνση, πιο βαρύ αλλά είναι πιο… αυτοκίνητο.
Η αίσθηση πίσω από το τιμόνι είναι γνώριμη, επειδή το i-MiEV συμπεριφέρεται σαν ένα καλό βενζινοκίνητο μικρό. Είναι σβέλτο, ασφαλές, σταθερό, ευέλικτο, άνετο και ευκολοδήγητο. Με τη διαφορά ότι δεν ακούς κινητήρα και δεν αλλάζεις ταχύτητες – μόνο γκάζι, φρένο και τιμόνι. Η ισχύς των 64 ίππων και η ροπή των 180 Nm που είναι διαθέσιμη από το ρελαντί, επιταχύνουν το ηλεκτρικό Mitsubishi σαν δυνατό 1.000άρι. Οι Ιάπωνες κάνουν λόγο για 0-100 km/h σε 15,9 sec, αλλά στην πραγματικότητα έχεις την αίσθηση πως το i-MiEV είναι πιο γρήγορο.
Το Leaf είναι ευχάριστο στην οδήγηση. Έχει σφικτή ανάρτηση, καλή ισορροπία ανάμεσα σε κράτημα και άνεση και κινείται με σβελτάδα - και πολλή ησυχία φυσικά. Πατάς τέρμα γκάζι και ο ηλεκτροκινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα, επιταχύνοντας το ηλεκτρικό Nissan σαν 2,5λιτρος βενζινοκινητήρας. Έχεις την αίσθηση πως οδηγείς ένα σωστά στημένο οικογενειακό με καλή ποιότητα κύλισης. Μόνο τα φρένα χρειάζονται μια μικρή εξοικείωση στο πάτημα του πεντάλ που έχει την κλασική απότομη λειτουργία και περίεργη αίσθηση που συναντάς στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ουσιαστικά πρόκειται για το Mitsubishi i-MiEV με άλλα σήματα. Η αίσθηση που σου δίνει είναι αυτή ενός μικρού αυτόματου αυτοκινήτου, με τη διαφορά πως δεν ακούγεται κινητήρας. Το iOn απλώς επιταχύνει ήσυχα όσο πατάς το γκάζι και το μόνο που ακούς είναι η κύλιση των τροχών στην άσφαλτο. Η ροπή του ηλεκτροκινητήρα που είναι διαθέσιμη από το ρελαντί και χαρίζει δυνατό τράβηγμα. Όσο ανεβαίνει βέβαια η ταχύτητα χάνει σταδιακά το νεύρο του. Το μόνο που σε παραξενεύει είναι η αίσθηση των φρένων, τα οποία πιάνουν κάπως απότομα.
Κάθεσαι στην ψηλή θέση οδήγησης, φοράς τη ζώνη ασφαλείας 4 σημείων, γυρίζεις το διακόπτη, απελευθερώνεις το “αλά pick-up” χειρόφρενο, πατάς το D στα αριστερά σου (το Ν είναι για τη νεκρά) και ξεχύνεσαι προς τον ορίζοντα, χωρίς θόρυβο, χωρίς ρύπους. Πατάς το γκάζι και ο μικρός ηλεκτροκινητήρας των 17 ίππων μαζεύει τα 450 κιλά του Twizy και τα πετάει εμπρός με ορμή. Στις στροφές, αισθάνεσαι μεν πως οδηγείς ένα στενό μίνι αυτοκίνητο, αλλά τελικά κρατάει καλά. Η μόνη παρατήρηση αφορά το πεντάλ φρένων είναι αρκετά σκληρό και απαιτεί δύναμη. Έχει πλάκα.
Οδηγικά το Fluence ZE αποπνέει αίσθηση ενός πολύ καλού μικρομεσαίου οικογενειακού. Η ανάρτησή του απορροφά μαγικά ανωμαλίες και λακκούβες προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης, που σε συνδυασμό με την έλλειψη θορύβου από το μοτέρ συμβάλλει σε ιδιαίτερα άνετες μετακινήσεις. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει πλούσια δύναμη. Χαϊδεύεις το γκάζι και το Fluence πετάγεται προς τα εμπρός με ορμή, ενώ αντίστοιχα καλά σε απόδοση είναι και τα φρένα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι απλούστατο: μια σχέση για την κίνηση προς τα εμπρός και μία επιλογή για όπισθεν.
ΚΑΙ ΣΕ ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΕΧΟΥΜΕ
Όχι, δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Κινείται από ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τις ενσωματωμένες κυψέλες υδρογόνου. Στην οδήγηση δεν διαφέρει από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο: ευκολοδήγητο, πολύ σταθερό, άνετο και αρκετά ευχάριστο. Η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι τρομερά άμεση και μόνο τα φρένα θέλουν εξοικείωση, αφού όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά πιάνουν κάπως απότομα. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική και γενικά η καμπίνα συνδυάζει hi-tech αίσθηση και πολυτέλεια. Στα θετικά και οι μεγάλοι χώροι της καμπίνας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: