ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD
Η Jeep ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία των μικρών SUV επεκτείνοντας τη γκάμα της προς τα κάτω
- -
- -
με μια ματιά
Το πρώτο μικρό SUV της Jeep, εδώ στην έκδοση με τον 1.6 πετρελαιοκινητήρα που συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Μικρό Jeep. Όνειρο, όσων λατρεύουν την περιπέτεια, είτε στα βουνά
και τα λαγκάδια είτε στα πεζοδρόμια του Κολωνακίου. Αλλά και της
ίδιας της αντιπροσωπείας στην Ελλάδα που πάντα επιθυμούσε ένα
προσιτό μοντέλο στη γκάμα της. Και να που το όνειρο γίνεται
επιτέλους πραγματικότητα. Το Renegade είναι το ιδανικό Jeep για την
ελληνική αγορά, με το σωστό μέγεθος και τους κατάλληλους κινητήρες.
Αν είχε παρουσιαστεί μερικά χρόνια πριν, οι δρόμοι θα ήταν γεμάτοι
με αυτό. Κάλιο αργά παρά ποτέ όμως.
Τι Jeep είναι αυτό;
Το Renegade τοποθετείται κάτω από το Cherokee και το Wrangler, είναι μικρότερο από τα Patriot και Compass και “παίζει” κόντρα σε μοντέλα όπως το Mini Countryman. Η ονομασία βέβαια δεν είναι καινούργια, μιας και τη γνωρίζουμε από ειδικές εκδόσεις του παρελθόντος, είτε του θρυλικού CJ είτε του Cherokee. Αισθητικά προκαλεί το μάτι συνδυάζοντας μοντέρνες γραμμές με παραδοσιακά σχεδιαστικά στοιχεία της μάρκας όπως η μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες, τα στρογγυλά φώτα εμπρός και τα τραπεζοειδή τόξα των θόλων, που τονίζουν τη σκληροτράχηλη εμφάνιση του μικρού SUV.
Άνεση και ασφάλεια
Στο νέο Jeep Renegade περιλαμβάνεται τεχνολογία και λειτουργίες που είναι εξαιρετικά χρήσιμες και ιδιαίτερα φιλικές στη χρήση, όπως:
- Το Uconnect Access που επιτρέπει στους επιβάτες να έχουν απ’ ευθείας επαφή με τις τοπικές υπηρεσίες παροχής βοήθειας (αστυνομία, ασθενοφόρο, ή οδική βοήθεια). Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να δέχεται γραπτά μηνύματα, να τα αναγγέλλει, να αναγνωρίζει τον αποστολέα τους και μετά να τα «διαβάζει» στον οδηγό μέσω κινητού τηλεφώνου, εφόσον αυτό διαθέτει δυνατότητα σύνδεσης Bluetooth.
- Ραδιόφωνο με οθόνη αφής Uconnect που παρέχει την δυνατότητα επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και πλοήγησης χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι. Περιλαμβάνει οθόνη αφής (διαστάσεων 5’’ή 6,5’’), συνδεσιμότητα Bluetooth, ψηφιακό ηχοσύστημα με θύρα USB και πολύ εξελιγμένο ραδιοφωνικό δέκτη.
- Ο μεγαλύτερος, έγχρωμος πίνακας οργάνων στην κατηγορία: Ανάμεσα στα δύο κύρια όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο) ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μία έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (διάστασης 7’’) η οποία είναι σχεδιασμένη ώστε να παρέχει πληροφορίες γρήγορα κι εύκολα, χρησιμοποιώντας συνδυασμούς γραφημάτων και κειμένου.
Πολύ καλοί είναι και οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Στο πίσω κάθισμα βολεύονται τρεις ενήλικες χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις, ενώ το πορτμπαγκάζ των 351 λίτρων έχει απόλυτα εκμεταλλεύσιμο (τετράγωνο δηλαδή) σχήμα. Αυτό που εκτιμάς σε δεύτερη ανάγνωση, είναι η προσεγμένη, γεροδεμένη κατασκευή. Τα υλικά είναι μαλακά σε αρκετά σημεία και έχουν σωστή συναρμογή, ενώ οι τριγμοί απουσιάζουν ακόμη και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Το Renegade δείχνει ικανό να αντέξει στον χρόνο και την σκληρή χρήση.Αλλά και στο εσωτερικό η εικόνα είναι απροσδόκητα ευχάριστη. Εκτιμάς από την πρώτη στιγμή τη φρέσκια σχεδίαση με χαρακτηριστικό μοτίβο τα “X” σε διάφορα σημεία της καμπίνας, τον ευχάριστο διάκοσμο, τη σωστή θέση οδήγησης με την καλή ορατότητα και τον πλούσιο εξοπλισμό. Τα βασικά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας όπως 6 αερόσακοι, ESP, σύστημα πολυμέσων Uconnect, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κλιματισμός και έγχρωμη οθόνη πληροφοριών TFT είναι στάνταρ, ενώ αναλόγως της έκδοσης προστίθενται ακόμη ζάντες αλουμινίου, cruise control, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, navigation, πανοραμική ηλιοροφή My Sky με δύο αφαιρούμενα τμήματα και συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης αποφυγής σύγκρουσης (Forward collision warning plus), προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Sense Departure Warning-Plus) και ανίχνευσης τυφλού σημείου (Blind-spot Monitoring).
Jeep χωρίς τετρακίνηση;
Η συνεργασία με τη Fiat έδωσε τη δυνατότητα στη Jeep να προσφέρει το Renegade με μια ευρεία γκάμα κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης. Στη βάση έχουμε έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και 110 ίππων (4x2), ενώ μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν οι 1.4 Turbo με 140 (4x2) και 170 ίππους (4x4, διαθέσιμος από τον Απρίλιο 2015), ο δεύτερος αποκλειστικά με 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Σε diesel έχουμε τον 1.6 με 120 ίππους (4x2) και τον 2λιτρο σε εκδοχές των 140 (4x4) και 170 ίππων (4x4). Βάζουμε στοίχημα πως στην ντιζελόπληκτη ελληνική αγορά το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον θα έχει ο 1.6 diesel που δοκιμάζουμε εδώ, παρότι δεν συνοδεύεται από τετρακίνηση.
Οροφή My Sky
Θυμίζοντας κάτι από την παράδοση του πρώτου Jeep της Willys, του 1941, το Renegade προσφέρει κι αυτό την ελευθερία της ανοιχτής αυτοκίνησης στους επιβάτες του. Το σύστημα ανοιγόμενης οροφής My Sky αποτελείται από δύο αφαιρούμενα (είτε με χειροκίνητο, είτε με ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τρόπο) τμήματα της ουρανού τα οποία είναι κατασκευασμένα από συνθετικό ελαφρύ υλικό (πολυουρεθάνη και υαλονήματα). Όταν αφαιρεθούν, μπορούν να αποθηκευτούν εύκολα στο πορτμπαγκάζ.
Μόνο εκτός δρόμου καταλαβαίνεις πως είναι ελαφρώς νευρική, χωρίς όμως να κοπανιέσαι και, το κυριότερο, χωρίς να ακούς τον παραμικρό κραδασμό από το αμάξωμα ή τα πλαστικά. Εκεί, το πρώτο που θα κάνει πίσω είναι τα ασφάλτινα ελαστικά. Γιατί με απόσταση από το έδαφος 175 mm και γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και φυγής στις 17,9, 21,2 και 29,7 μοίρες αντίστοιχα, το προσθιοκίνητο Renegade μπορεί να φτάσει πιο μακριά ακόμη και από τετρακίνητες προτάσεις του ανταγωνισμού. Βέβαια, δεν το κρύβουμε πως θα θέλαμε μια τετρακίνητη έκδοση με τον 1.6 diesel…Το πρώτο που σου κάνει εντύπωση όταν οδηγείς το Renegade, είναι η μπρουτάλ αίσθηση που σου δίνει. Η χοντρή στεφάνη του τιμονιού, οι πινελιές περιπέτειας στον πίνακα οργάνων, οι μεγάλοι καθρέπτες, η καλή ορατότητα γύρω γύρω, το ότι κάθεσαι ψηλά, το μακρύ καπό με το φούσκωμα στο κέντρο και η στιβαρότητα του πλαισίου σου δίνουν την ψευδαίσθηση πως είσαι μέσα σε αρκετά μεγαλύτερο SUV. Στην πράξη, έχουμε να κάνουμε με το πιο καλοστημένο Jeep. Η ρύθμιση της ανάρτησης γέρνει ξεκάθαρα προς το “σφικτή” περιορίζοντας τις κλίσεις και δίνοντας γερό πάτημα στο δρόμο. Ταυτόχρονα δεν σε κουράζει καθώς είναι ενδοτική στις ανωμαλίες της ασφάλτου, δίνοντας πολύ καλή άνεση και ήσυχη κύλιση. Σε συνδυασμό μάλιστα με την καλή ηχομόνωση και την έλλειψη έντονου αεροδυναμικού θορύβου, εξασφαλίζει πολύ ευχάριστο ταξίδι.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Χώροι
- Ποιότητα κατασκευής
- Εξοπλισμός
ξινά
- Αίσθηση φρένων
- Έλλειψη έκδοσης 1.6 Diesel 4x4
Ο τελευταίος προέρχεται από τη Fiat, συνεργάζεται με ένα
καλολαδωμένο κιβώτιο 6 σχέσεων, αποδίδει 120 ίππους και 320 Nm
ροπής και διακρίνεται για την σπρτάδα και την πολιτισμένη
λειτουργία του. Ενδεικτική είναι η ελαστικότητά του: τραβά θετικά
και χωρίς δισταγμό ακόμη κι όταν είσαι ξεχασμένος με 6η και 1.500
rpm στο στροφόμετρο. Ούτε σε επιδόσεις υστερεί, με τα 100 km/h από
στάση να έρχονται σε 10,2 sec και την τελική να αγγίζει τα 178
km/h. Οι καλές επιδόσεις συνοδεύονται από δυνατά φρένα, στα οποία
έχεις να προσάψεις μόνο τη μαλακή αίσθηση του πεντάλ. Η κατανάλωση
από την άλλη, ακολουθεί το στυλ οδήγησης. Σε χαλαρό ταξίδι σε
επαρχιακό δρόμο βλέπεις εύκολα τιμές κοντά στα 6 lt/100 km στο trip
computer, ενώ μέσα στην πόλη θα ανέβεις ένα με ενάμισι λίτρο
περίπου. Η μέση τιμή που ανακοινώνει η Jeep είναι 4,6 lt/100
km.
Τελικά;
Οι ρομαντικοί της αυτοκίνησης πιστεύουν πως οι Ferrari πρέπει να
είναι κόκκινες, οι BMW εξακύλινδρες και τα Jeep τετρακίνητα. Την
απάντηση ωστόσο την έχει δώσει ήδη η αγορά. Είναι λίγοι εκείνοι που
επιλέγουν τελικά την έκδοση 4x4 ενός SUV, με την πλειοψηφία να
προτιμά τα πιο προσιτά προσθιοκίνητα. Ναι, κι εμείς την έκδοση
Trailhawk θα επιλέγαμε για το γκαράζ του GOCAR.
Είναι όμως 2λιτρη και αρκετά πιο ακριβή. Το Renegade 1.6 diesel FWD
είναι αυτό που κουμπώνει στις πραγματικές ανάγκες και επιθυμίες των
περισσότερων. Και είναι καλό, χωρίς να κοστίζει μια περιουσία αφού
με απόσυρση και Bonus Ανταλλαγής η τιμή του ξεκινά από τα 23.470
ευρώ.
συμπέρασμα
Το μικρότερο Jeep είναι και το καλύτερο. Εξαιρετικό στην οδήγηση, προσεγμένο ποιοτικά, ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο, έχει όλα τα εφόδια για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των μικρών SUV φέρνοντας νέους πελάτες στη μάρκα. Στην έλλειψη τετρακίνησης αντιτάσσει την προσιτή τιμή. Θα λέγαμε ότι ο ανταγωνισμός βρήκε έναν πολύ δυνατό αντίπαλο, αλλά είναι δύσκολο να βρεις άλλα μικρά SUV που να μπορούν να σταθούν επάξια απέναντί του, είτε σε χαρακτήρα είτε σε ικανότητες.
ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ