TUNED: JEEP WRANGLER TJ

Τι μπορεί να φτιάξεις για οδήγηση και διασκέδαση με ένα Wrangler και τη βοήθεια της Xtreme 4x4

  • -
  • -

Με αφετηρία ένα «ταπεινό» Wrangler TJ του 2001 και σωστή επιλογή επιμέρους επεμβάσεων, το μικρό Jeep μετατρέπεται από την Xtreme 4x4 σε ένα όχημα παντός εδάφους.
Η βελτίωση των 4x4 απευθύνεται στους δραστήριους ανθρώπους που αγαπούν την οδήγηση, αναζητούν την επαφή με τη φύση και απολαμβάνουν τις διαδρομές εκτός δρόμου. Παρά τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, ο χωρος παραμένει ενεργός και προσαρμοσμένος στα μέτρα της εποχής. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για όποιον επιθυμεί να αυξήσει τις δυνατότητες κίνησης στο χώμα να "σκαλίσει" λίγο το αυτοκίνητό του και αν αυτό είναι μεταχειρισμένο αίρονται εύκολα οι όποιες αναστολές. Τα όρια των 4x4 και των SUV είναι συγκεκριμένα και εύκολα μπορούν να εξαντληθούν μόλις βγούμε από την άσφαλτο. Η γκάμα των διαθέσιμων βελτιώσεων είναι τεράστια και φτάνει τόσο ψηλά, όσο μπορεί να αντέξει η τσέπη. Το Wrangler TJ που παρουσιάζουμε είναι μια εξαιρετική επιλογή για σοβαρή επαφή με το χώρο των 4x4 καθώς υπάρχουν αξιόπιστες και δοκιμασμένες λύσεις για την αναβάθμισή του χωρίς υπερβολές.



Jeeping με Wrangler

Το Wrangler TJ προσφέρεται για tuning καθώς υπάρχει πληθώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων με τιμές που ξεκινούν από τις 5.000 ευρώ και μπορεί να φτάσουν έως και τις 10.000 ευρώ αναλόγως του κυβισμού, της κατάστασης και του εξοπλισμού. Το συγκεκριμένο της δοκιμής φορά το τετράλιτρο εξακύλινδρο σε σειρά μοτέρ που κινεί τα Cherokee και Grand Cherokee κι έχει απόδοση 193 ίππους και 319 Nm μέγιστη ροπή. Η γενιά TJ του Wrangler παρουσιάστηκε το 1997 και η παραγωγή της κράτησε έως το 2006 για να αντικατασταθεί από την τελευταία που κυκλοφορεί μέχρι και σήμερα (KJ) που περιλαμβάνει και τετράπορτη εκδοχή. Συνδυάζεται με τεσσάρι αυτόματο που είναι καλή επιλογή για off road ειδικά όταν πρέπει να κινηθούμε με χαμηλή ταχύτητα και να αποφύγουμε το σπινάρισμα. Εκτός από την έκδοση με τον 4λιτρο, υπάρχουν μικρότερες με κινητήρα 2,4 και 2,5 λίτρων που είναι πιο δημοφιλείς και προσιτές.

Το πακέτο βελτίωσης που φορά το Wrangler είναι το minimum για να καλύψει την πλειονότητα των εκτός δρόμου περιστατικών. Η ανάρτηση της OLD MAN EMU βελτιώνει τις αναρριχητικές δυνατότητες του TJ και είναι ψηλωμένη κατά 6 εκατοστά. Είναι ειδικά μελετημένη για χρήση σε τραχείς δρόμους όπου οι μεγάλες διαδρομές και η μεταφορά φορτίου επηρεάζουν πολύ την απόδοση ελατηρίων κι αμορτισέρ. Το πίσω διαφορικό είναι μπλοκέ της ARB και ενεργοποιείται με τη βοήθεια πεπιεσμένου αέρα από διακόπτη που υπάρχει στο ταμπλό. Κλειδώνει τα ημιαξόνια κάνοντας τον πίσω άξονα να λειτουργεί ως κάρο δίνοντας πρόσφυση σε απαιτητικές συνθήκες όπου αρκεί ένας τροχός με σταθερή επαφή με το έδαφος για να μεταφέρει την κίνηση. Μπροστά διαθέτει χειροκίνητες πλύμνες ελεύθερου τροχασμού της Warn που προσφέρουν οικονομία και μειωμένες φθορές όταν δεν υπάρχει ανάγκη μετάδοσης εμπρός.

Όταν οι συνθήκες αγριέψουν και έλθει το μοιραίο της ακινητοποίησης, αναλαμβάνει ο ηλεκτρικός εργάτης της COMEUP με ελκτική δύναμη 9500 lb που διαθέτει τηλεχειρισμό για ευκολία. Στο τύμπανο αντί του συρματόσχοινου, υπάρχει συνθετικό σχοινί που είναι πιο ασφαλές στη χρήση και ανθεκτικότερο στα φορτία. Σημαντικό ρόλο στις εκτός δρόμου δυνατότητες παίζουν τα ελαστικά και το TJ φορά τα Duratrac της Goodyear σε διάσταση 31x10.50R15LT που είναι κατάλληλα για σκληρό χώμα, λάσπη, αλλά και στο χιόνι. Εκτός από τις βελτιώσεις στα μηχανικά μέρη, το Wrangler διαθέτει ποδιά προστασίας του κιβωτίου, προφυλακτήρες ενισχυμένους με συγκολλητά σημεία ρυμούλκησης και έξτρα προβολείς που είναι πολύτιμοι όταν πέσει το σκοτάδι στο βουνό.

Η βελτίωση του Wrangler μπορεί να γίνει σταδιακά ξεκινώντας από τα ελαστικά, το Air locker πίσω διαφορικό και την ανάρτηση, με το κόστος να μην υπερβαίνει το τριχίλιαρο. Αν τοποθετήσουμε εργάτη και προφυλακτήρες θα ανέβουμε στις 5.000 ευρώ και μιλάμε για ένα αξιόμαχο σύνολο που θα χρειαστεί εκπαίδευση για να μάθουμε να το αξιοποιούμε πλήρως και την κατάλληλη παρέα για το χαιρόμαστε με ασφάλεια.


Ο Θοδωρής Βρεττός της Xtreme 4x4 με το Jeep Wrangler TJ

Το νέο Jeep Renegade που δοκιμάσαμε συναντά την παλιά φρουρά. Ανόμοια πράγματα, αλλά παρόμοια διάθεση






ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...