Δοκιμή: Mercedes-Benz E200

Στην E-Class οι αυθεντικές αξίες των Mercedes-Benz είναι στα καλύτερά τους, απόλυτα εναρμονισμένες με το σήμερα

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,2 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2135 gr/km
με μια ματιά

Ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,9 m και το αστέρι στο καπό έχει όλα τα εχέγγυα για να χαρακτηριστεί λιμουζίνα με τα όλα της. Το σημαντικό για την πρόσφατα ανανεωμένη Ε200 όμως είναι ότι υποστηρίζει αυτό το ρόλο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

γλυκά
  • Άνεση και ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας
  • Ηχομόνωση
  • Ποιότητα καμπίνας
  • Χώροι και πρακτικότητα
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός ασφάλειας
ξινά
  • Τιμή
  • Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού
  • Τσιμπημένη κατανάλωση
το 7G-TRONIC PLUS της πάει πολύ

Σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο το αυτόματο κιβώτιο είναι πλέον η αυτονόητη επιλογή αφού ανεβάζει το επίπεδο συνολικά. Ακόμα κι εάν τα 3.207 ευρώ που χρεώνεται είναι πολλά, το 7G-TRONIC PLUS είναι μια επιλογή που δε θα μετανιώσεις ποτέ. Δεν είναι αυτό που λέμε «πιστόλι» στις αλλαγές, αλλά τις κάνει με βελούδινο τρόπο, διαλέγει πάντα την ταχύτητα που πρέπει και συνεργάζεται πολύ σωστά με το σύστημα stop/start. Επίσης, σύμφωνα με την Mercedes-Benz ρίχνει και την κατανάλωση. Με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο η μέση τιμή της είναι 6,1-6,5 lt/100 km ενώ με το αυτόματο 5,8-6,1. Αντίστοιχη είναι και η μείωση στις εκπομπές CO2, από τα 142-151 g/km στα 135-142.

Όπως και να το κάνεις, μερικά αυτοκίνητα έχουν δώσει το στίγμα τους σε ολόκληρη την κατηγορία στην οποία ανήκουν. Κι αυτό είναι αναντίλεκτα ενδεικτικό της πρωτοπορίας τους. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το δίχως άλλο και η E-Class για τα premium μεγάλα οικογενειακά, σε μια ιστορία που το ανάπτυγμά της στο χρόνο ξεδιπλώνεται έως το 1953.

Ωστόσο, η σημερινή γενιά της E-Class είναι στα καλύτερα της κι αυτό δεν έχει ίχνος υπερβολής. Προσφάτως ανανεωμένη, η E-Class διατηρεί τη σφηνοειδή, δυναμική γραμμή του προφίλ της, συνδυάζοντας την απαραίτητη σοβαρότητα με την ευπρόσδεκτη μοντέρνα προσέγγιση. Έτσι, με την πρώτη ματιά κρύβονται εντυπωσιακά καλά τα 4,9 m του συνολικού μήκους.

Πολυτέλεια

Η ανανεωμένη E-Class έχει δεχτεί ένα απαλό μα πετυχημένο ρετουσάρισμα, τόσο στη συντηρητική έκδοση Elegance με το αστέρι στο καπό όσο και στην πιο δυναμική Avantgarde με το αστέρι στη μάσκα. Στην καμπίνα δύο πράγματα ξεχωρίζουν, αμφότερα άσχετα με την ανανέωση. Το πρώτο είναι ο τρόπος με τον οποίο οι πόρτες σφραγίζουν και απομονώνεσαι από το περιβάλλον, το δεύτερο η σχολαστικότητα με την οποία είναι φτιαγμένα τα πάντα. Αφράτα πλαστικά με άψογο φινίρισμα και μια ακριβή αίσθηση σε κάθε χειριστήριο θα σε εντυπωσιάσουν θες δε θες, συνθέτοντας μια σε βάθος πολυτελή εικόνα. Η οποία συμπληρώνεται από ένα γενναιόδωρο πακέτο χώρων, με πρωθυπουργικής άνεσης πίσω κάθισμα και τεράστιο πορτμπαγκάζ 540 λίτρων. Εάν θέλεις πάντως ντε και καλά να γκρινιάξεις, θα το κάνεις για τη λογική λειτουργίας του συστήματος πολυμέσων και το γεγονός ότι το πίσω κάθισμα με πλάτες που πέφτουν, χρεώνεται 649 ευρώ.

Για να εκτιμήσεις στο έπακρο όλα αυτά που έχει να σου δώσει η καμπίνα της E-Class θα πρέπει να περάσεις χρόνο σε αυτή. Τότε, η έννοια που ονομάζουμε “προσλαμβάνουσα ποιότητα” αποκτά μια άλλη διάσταση που σου εμπνέει ένα απολαυστικό συναίσθημα, σε όποιο κάθισμα κι εάν κάθεσαι. Είναι βέβαιο ότι θα φτάσεις ατσαλάκωτος όσο μακριά κι εάν πηγαίνεις, σε βαθμό που νιώθεις τις αποστάσεις να μικραίνουν. Το εντυπωσιακά χαμηλό επίπεδο θορύβου και τα άνετα καθίσματα είναι έτσι κι αλλιώς το κερασάκι στην τούρτα μιας καμπίνας που είναι πλημμυρισμένη από όλα τα σύγχρονα στοιχεία ασφάλειας. Τόσο η παθητική όσο και η ενεργητική συνιστώσα της έχουν ό,τι κορυφαίο υπάρχει στην εφαρμοσμένη τεχνολογία του “σήμερα”. Στον εξοπλισμό άνεσης πάντως δεν υπάρχει εξίσου μεγάλη προσφορά εάν δεν ανατρέξεις στην προαιρετική λίστα, η οποία εδώ που τα λέμε δεν είναι και ιδιαίτερα προσιτή. Δεν είναι ότι λείπει κάτι ουσιαστικό, απλώς δε θα πρέπει να περιμένεις στοιχεία πολυτέλειας στη βασική λίστα.

Μικραίνει το χάρτη

Η Ε200 κινείται από έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό καυσίμου, που αποδίδει 184 ίππους, 300 Nm και ανταποκρίνεται με ευστροφία και ζωντάνια στο βαθύ πάτημα του γκαζιού σε όλο το εύρος στροφών. Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο 7G-TRONIC PLUS που χρεώνεται 3.207 ευρώ ταιριάζει γάντι, αφού απογειώνει το επίπεδο άνεσης και συνεργάζεται άψογα με το σύστημα stop/start. Μπορεί πλέον ο άμεσος ανταγωνισμός να έχει λίγο πιο έξυπνα και γρήγορα σε αλλαγές κιβώτια, αλλά το συγκεκριμένο αλλάζει με βελούδινη απαλότητα. Η κλιμάκωσή του καλύπτει όλες τις περιστάσεις και βοηθάει τον κινητήρα απέναντι στα 1.655 κιλά του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας 0-100 km/h σε 7,9 sec και τελική 233 km/h. Με δύο λόγια, όποτε χρειάζεσαι σβέλτη επιτάχυνση την έχεις. Αυτό που επίσης έχεις είναι τσιμπημένη κατανάλωση η οποία μόνο με αυτοσυγκράτηση πέφτει -στον υπολογιστή ταξιδίου- κάτω από τα 10 lt/100 km, τη στιγμή που η Mercedes-Benz ανακοινώνει 5,8-6,1 lt/100 km κατά μέσο όρο. Ακόμα κι έτσι πάντως, το κόστος χρήσης της E200 δεν είναι απαγορευτικό και μόνο η φορολογία για το 2λιτρο μοτέρ μένει να σε προβληματίζει.

Το πιο δυνατό σημείο της E-Class είναι η άνεση και η ποιότητα κύλισης, που ανταποκρίνονται και με το παραπάνω τις προσδοκίες που δημιουργεί το αστέρι στο καπό. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη ώστε να εξαφανίζει τις λακκούβες του δρόμου και το καταφέρνει άριστα. Ευτυχώς, αυτό δεν έχει επιτευχθεί σε βάρος του κρατήματος και η Ε200 δίνει στον οδηγό της καλοζυγισμένη κι ευχάριστη αίσθηση. Το εμπρός μέρος είναι ακριβές και με μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης, όπως άλλωστε και το πίσω. Σίγουρα σπορ δε τη λες, αλλά μπορεί να αντιμετωπίσει με αξιώσεις τον επαρχιακό και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα της οδήγησης κάνουν τον έλεγχο παιχνιδάκι σε κάθε περίπτωση. Το κύριο χαρακτηριστικό της πάντως είναι η ακλόνητη σταθερότητα ακόμα και κοντά στην τελική, κάτι που οφείλεται όχι μόνο στο τεράστιο μεταξόνιο των 2,87 m αλλά και στην πολύ μελετημένη αεροδυναμική του αμαξώματος.

συμπέρασμα
Τα premium μεγάλα οικογενειακά δεν έχουν τυχαία ταυτιστεί με την E-Class. Η E200 είναι φτιαγμένη για να σε έχει στα πούπουλα κι αυτό ακριβώς κάνει με τρόπο που δε χωράει παράπονα, δείχνοντας ισχυρή πειθώ με την ποιότητα και τη σφαιρικά κορυφαία τεχνολογία της. Η σχεδίασή της είναι απλώς ένα ακόμα υπέρ ενώ όλα τα παραπάνω μαζί, είναι οι λόγοι για τους οποίους απευθύνεται σε τσέπες με σεβαστό βάθος.
VIDEOS

Mercedes-Benz E-Class 2013

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...