ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ VW Passat 1.4 TSI ACT
Η 8η γενιά, στην αυγή της καριέρας της ξεκίνα με διάκριση και τίτλο COTY 2015
- -
- -
με μια ματιά
Μια σταθερή αξία στον κόσμο των μεσαίων, έρχεται σε ελκυστικότερο στιλ, αποκτά ευέλικτο ταμπεραμέντο και κάθε λογής τεχνολογικό ατού από το φορτωμένο καλάθι της Volkswagen.
Τεχνολογικό ρεπερτόριο
Το νέο Passat προοδεύει όσον αφορά τα τεχνολογικά όπλα με έμφαση στα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα. Ανάλογα με τον εξοπλισμό μπορείς να απολαύσεις Active info display, Head on display, Rear seat entertainment, Traffic jam assist, Trailer assist, Park assist, Front assist, Driver alert, Multi collisions brake, City emergency braking, Adaptive cruise control, Lane assist, Area view, Pre crash, καθώς και infotainment system με πρόγραμμα MirrorLink, για απεικόνιση εφαρμογών των smartphones . Φυσικά η λίστα δεν τελειώνει εδώ, τόσο όσον αφορά την ασφάλεια όσο και τις ανέσεις, με τα συστήματα να έχουν την τιμητική τους.
γλυκά
- Δυναμική σχεδίαση
- Σπορ αίσθηση
- Ευελιξία
- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Φρένα
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Χώροι
- Κατανάλωση
ξυνά
- Σφιχτή ανάρτηση
Μεσαία οικογενειακά! Μια πονεμένη ιστορία σε δύσκολες εποχές, σε εποχές που ο κόσμος όταν αγοράζει το διπλοσκέφτεται και γενικά δεν αφήνει τις επιθυμίες του αχαλίνωτες. Απλώνει πιο ρεαλιστικά το χέρι του και αν αποφασίσει επιλέγει έξυπνα από την επίκαιρη βιτρίνα που απλώνεται στα μάτια του. Συνήθως η ώριμη στιγμή για οικογενειακό καταλήγει μέχρι τα μικρομεσαία και τα σύγχρονα παρακλάδια τους (crossover), όμως το γενναίο downsizing που ακολουθούν οι εταιρείας κάνει ελκυστικούς ακόμα και τους απαγορευμένους καρπούς της κλάσης D. Χαρακτηριστικό δείγμα το νέο Volkswagen Passat.
Passat εις την ογδόη…
Το 2015 έκλεισε σαράντα ένα χρόνια καταξιωμένης καριέρας στην
κλάση D, παραπάνω από 22.000.000 πωλήσεις και οκτώ συνολικά γενιές
με την έλευση της τελευταίας και πιο επίκαιρης. Το νέο Passat
ξεκινά με γκολ από τα αποδυτήρια κρατώντας ήδη στα χέρια του τον
τίτλο COTY 2015, όμως και χωρίς αυτόν έχει το
κατάλληλο σεξαπίλ να γοητεύσει αρχικά με το παρουσιαστικό του. Οι
αναλογίες του έχουν αλλάξει, όπως και η συνολική του φυσιογνωμία.
Τα ακροβολισμένα φωτιστικά σώματα με ενσωματωμένα LED ημέρας
αποτελούν συνέχεια της μάσκας και δημιουργούν την δυναμική απόληξη
ενός πληθωρικού καπό. Η καμπίνα δείχνει μετατοπισμένη προς τα πίσω
και οι τρεις όγκοι της sedan σχεδίασης είναι άψογα ισορροπημένοι
στο μάτι. Οι πρόβολοι έχουν περιοριστεί, δεν μπουκώνουν το μάτι,
ενώ πίσω το νέο Passat απολαμβάνει την δυναμικότερη εικόνα που είχε
ποτέ. Κομψό και με μια γεύση sport premium, η Volkswagen έχει
γαρνίρει το αμάξωμα με αποφασιστικά νεύρα που τρέχουν το καπό αλλά
και την πλάγια όψη του αυτοκινήτου ώστε να τονώσουν το δυναμικό
στιλ και να κρύψουν τα σχεδόν 4.8 m μήκους.
Συνολικά το νέο Passat έχει φαρδύνει και χαμηλώσει, έχει κοντύνει
το μήκος του αμυδρά, όμως δείχνει ποιο σουλουπωμένο από τo
προγενέστερο και σαφώς επιβλητικότερο για να το πεις δυναμικά σπορ,
όσο και premium. Η ευμετάβλητη πλατφόρμα MQB της Volkswagen
καταφέρνει να ελαφρύνει, να προσφέρει το πιο κόμπακτ μεσαίο στην
κλάση και ταυτόχρονα να μην θυσιάσει χιλιοστό από το μεταξόνιό του.
Μάλιστα εμφανίζεται 79 mm αυξημένο κάτι που ευεργετεί τους χώρους,
κάτι εμφανές από την στιγμή που ανοίξεις την πόρτα στο αναθεωρημένο
εσωτερικό.
Η είσοδος στο σαλόνι συνοδεύεται από γενναιόδωρη καθολική ευρυχωρία
και ποιοτική premium αύρα. Σχεδιαστικά σε πείθει για την φρεσκάδα
της 8ης γενιάς του χωρίς να υπερβάλει φυσικά με ριζοσπαστικές
αλλαγές. Ακολουθεί την λογική της σοβαρής αισθητικής, της ποιοτικής
έκφρασης, της εργονομίας και φυσικά του πλούσιου εξοπλισμού. Τα
ποιοτικά standards παραμένουν Volkswagen, ο γενικότερος διάκοσμος
δείχνει συγκρατημένα μοντέρνος, ενώ οι επιβάτες θα βολέψουν τα
κορμιά τους ανεξάρτητα από την σωματική τους διάπλαση. Μόνο ο
μεσαίος στην δεύτερη σειρά θα ψιθυρίσει κάτι για το τούνελ στα
πόδια του, όμως οι μελλοντικές τετρακίνητες εκδόσεις το
επιβάλλουν.
Ο οδηγός χάρη στο ημι-ηλεκτρικό κάθισμα ergoComfort, δεν έχει καμία
απολύτως δικαιολογία για την εύρεση της ιδανικής θέσης, ενώ και ο
συνοδηγός απλά απολαμβάνει άνεση, χωροταξία και όλοι μαζί
εξαιρετική ορατότητα προς τα έξω χάρις τις σχετικά λεπτές κολόνες.
Εντυπωσιακός ήταν και ακόμα πιο εντυπωσιακός έγινε ο χώρος
αποσκευών που τώρα προσφέρει 586 λίτρα, 21 επιπλέον από το
προγενέστερο Passat.
Πάσα στην ευελιξία…
Πίσω από το τιμόνι του νέου Passat νιώθεις την διαφορά από την
πρώτη στιγμή. Ενώ ξέρεις ότι οδηγείς ένα μεσαίας κατηγορίας
αυτοκίνητο, από αυτά που πλησιάζουν λίγο πολύ τα πέντε μέτρα
μήκους, η περιμετρική ορατότητα είναι το πρώτο θετικό συναίσθημα
που οπλίζει την θετική διάθεση. Το αμέσως επόμενο που βιώνεις είναι
το ομοιογενές πάτημα και η ευέλικτη πρόθεση που θυμίζει μικρότερο
αυτοκίνητο. Ακόμα και μέσα στην πόλη το Passat ελίσσεται ανάλογα με
τις εντολές που του δίνει ο οδηγός του. Σαφώς και παραμένει πιστό
στην λογική και φιλοσοφία της κλάσης του, όμως θα το εκτιμήσεις με
το τιμόνι στα χέρια ακόμα και αν είσαι από τους ορκισμένους εχθρούς
της κατηγορίας.
Παράλληλα όμως δεν μένει μόνο εκεί και εκτός από την δραστήρια
διάθεση που δείχνει, στοχεύει αναμενόμενα και παραδοσιακά προς
premium συνήθειες. Η άνεση, η ποιότητα κύλισης και η φίνα
αποτελεσματικότητα της ανάρτησης να φιλτράρει ήχους και κακοτεχνίες
του δρόμου, δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μια μικρή
limo. Αν μάλιστα ήταν λιγότερο σφιχτή η ανάρτηση, θα μπορούσε να σε
ξεγελάσει και να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε πολύ ανώτερης κατηγορίας
αυτοκίνητο.
Η σφιχτή ανάρτηση όμως έχει και τα καλά της όταν αναζητάς οδηγική
αίσθηση. Με βάρος που δεν ξεπερνά τα 1.400 κιλά, στιβαρό πλαίσιο
και ανάρτηση, αλλά και ένα επικοινωνιακό και με σωστό βάρος τιμόνι,
το σύγχρονο μεσαίο Volkswagen δεν κατατροπώνει μόνο με άνεση και
στιλ τις ευθείες, αλλά απολαμβάνει ταυτόχρονα και τις συνεχείς
στροφές ενός δραστήριου επαρχιακού δικτύου. Με την ίδια άνεση που
πατάει και πληροφορεί για τα τεκταινόμενα ανάμεσα σε τροχούς και
δρόμο, διαχειρίζεται την επιβράδυνση όταν ζητήσεις φρένα μετά από
υπερβολή με τις επιδόσεις του 1.4 TSI ACT.
Το αρκτικόλεξο ACT, υπενθυμίζει ότι ο εν λόγω υπερτροφοδοτούμενος
και με άμεσο ψεκασμό 1.400άρης, προσφέρει την δυνατότητα να
απενεργοποιεί δυο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν το φορτίο είναι
μικρό. Καταφέρνει εν ολίγοις εκτός από τους 150 ίππους και τα 250
Nm ροπής, να περιορίζει την κατανάλωση και τους ρύπους στα επίπεδα
των μικρότερων, αλλά επίσης αποδοτικών κινητήρων και η μέση
εργοστασιακή μικτή κατανάλωση να μην ξεπέρνα τα 5 lt/100 km. Τιμή
εφικτή αν είσαι μαέστρος της οικονομικής οδήγησης (και βολεύει
φυσικά και η διαδρομή). Σε ποιο απελευθερωμένο στιλ οδήγησης αλλά
με ελαφρύ πόδι θα δεις το trip computer να σημαδεύει ανάμεσα
στο 6 και 7 ενώ αν ψάχνεις τις εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε
8,4’’ και τελική ταχύτητα 220km/h ) θα δεις διψήφιο νούμερο ανάλογο
με το βάρος του ποδιού σου.
Τελικά το νέο Passat ενσωματώνει στοιχεία που πλησιάζουν το
ιδανικό. Αρχοντικό και δυναμικό, ευρύχωρο και ευέλικτο, ζωηρό,
σβέλτο και οικονομικό. Και όλα αυτά τα προσφέρει χωρίς συμβιβασμούς
και χωρίς να σε γονατίσει με την τιμή του και τα πάγια έξοδα.
φωτο: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
Διαχρονικά πετυχημένο το Passat τόσο εμπορικά, όσο και όσον αφορά τη φήμη του γύρω από το άρτιο μεσαίο που στέκεται επάξια δίπλα σε premium προτάσεις της κλάσης D. Στην 8η γενιά του, λέει απεταξάμην στον συντηρητισμό και σερβίρεται με ελκυστικότερο κέλυφος και δυναμικότερο περιεχόμενο. Με το νέο Passat μπορείς να απολαύσεις μεγάλο αυτοκίνητο ακόμα και αν είσαι από αυτούς που δεν σε γοητεύει η ιδέα να οδηγείς κάτι που πλησιάζει στα πέντε μέτρα. Αίσθηση μικρότερου και πιο ευέλικτου αυτοκινήτου, δυναμικές προθέσεις οδικής συμπεριφοράς και φυσικά το γνώριμο downsizing στους κινητήρες, που στην περίπτωση 1.4 TSI ACT προσφέρει επιδόσεις και οικονομία σε βαθμό σεμιναρίου. Συγκροτημένο, τεχνολογικά προικισμένο, αποδοτικό και αδιαπραγμάτευτα ευρύχωρο, το νέο Passat δείχνει τον δρόμο στον κόσμο των μεσαίων αυτοκινήτων που γοητεύονται από τίτλους λιμουζινάτης άνεσης, χωρίς όμως κανέναν συμβιβασμό.