ΔΟΚΙΜΗ Opel Adam Rocks 1.0 Ecotec 115 PS

Αδιαπραγμάτευτο lifestyle, πετυχημένο downsizing και έκδοση crossover με στόχο την «περιπέτεια»

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ένα ακόμα μικρό σε premium εκτέλεση που αναζωογονείται με τον τρικύλινδρο υπερτοφοδοτούμενο χιλιάρη και συμπεριφέρεται σαν μεγάλο. Πέρα όμως από τη σχεδιαστική φρεσκάδα, τη σύγχρονη τεχνολογία και τη μοντέρνα λογική κερδίζει την εκδρομική βερσιόν με τον κωδικό Adam Rocks, που το κατατάσσει στα αστικά crossover.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξατομίκευση
  • Εργονομία
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Περιτύλιγμα και υποψία περιπέτειας
ξυνά
  • Χώροι
  • Τιμή
  • Χαμηλό προφίλ ελαστικών

Για το Adam, που δεν ακολουθεί δρόμους αναβίωσης, ο τρόπος έκφρασης προκύπτει με έντονο lifestyle, τεχνολογικά gadgets και όλα όσα αναζητά η δραστήρια νέα γενιά. Η δημιουργικότητα της Opel όμως, δεν μένει στάσιμη και χτυπάει τη φλέβα crossover με μπροστάρη το premium mini της. Το βαφτίζει Adam Rocks και διευρύνει την γκάμα του σε μια προσπάθεια να προσελκύσει τους εκδρομικούς και περιπετειώδεις!

 

Σοκολadam

Ακόμα πιο λαχταριστό σε εμφάνιση και με πρόθεση να λασπωθεί και να μην περιορίσει την δράση του στον «καλοστρωμένο» αστικό ασφαλτοτάπητα, το Rocks προδιαθέτει με την εμφάνισή του. Με compact αλλά και μυώδης διαστάσεις από την φύση του, φοράει το εκδρομικό κουστούμι και υψώνει ελαφρώς σε ανάστημα, για την νέα του αποστολή. Φυσικά παραμένει μπροσθιοκίνητο και μόνο τα 15 mm επιπλέον απόσταση από το έδαφος και η προστατευτική «ένδυση» αποτελούν τα εφόδια για την crossover ταμπέλα. Έτσι τώρα το Adam κυκλοφορεί …άβαφο, στα συνήθη σημεία που χαρακτηρίζουν ένα crossover. Φρύδια γύρω από τους τροχούς, μασπιέδες και προφυλακτήρες είναι από μαύρο ματ πλαστικό που σκοπεύει να προστατέψει αλλά και να δώσει την γοητεία της περιπέτειας. Οι διχρωμίες στο αμάξωμα, στα σημεία που αναφέρθηκαν αλλά και στα τόξα της οροφής, δημιουργούν ένα δυναμικό αποτέλεσμα που τονώνει ακόμα περισσότερο τη μυώδη φύση του.

Οι άβαφες επιφάνειες εμπρός και πίσω πλαισιώνονται από νίκελ λεπτομέρειες και προστατευτικές ποδιές σε αποχρώσεις βουρτσισμένου αλουμινίου, ενώ τα νεύρα που τρέχουν στις πλευρές του, οι 17άρηδες τροχοί (18’’ στο αυτοκίνητο δοκιμής) που γεμίζουν τους θόλους και τα σχεδιαστικά παιχνίδια με πλαστικά φτερά προστασίας τύπου μπούμερανγκ στην 5ακτίνη ζάντα, αποτελούν σημεία έμπνευσης που κερδίζουν το χειροκρότημα. Άλλωστε το 3,7 μέτρων, 3θυρο μίνι της Opel έχει πολύ λεπτομέρεια για να κερδίσει τα εύσημα. Κερασάκι στην τούρτα Adam Rocks είναι και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη μαλακή οροφή που είναι αποκλειστικό προνόμιο της crossover έκδοσης. Η Swing Top όπως την βαφτίζει η Opel μπορεί να ανοίγει/κλείνει μέχρι και τα 140 km/h, ενώ χρειάζεται μόλις 5’’ για την διαδικασία.


Στο εσωτερικό δεν έχουμε διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Συνυπάρχουν η δημιουργική απλότητα και οι διχρωμίες που δημιουργούν ένα χαρούμενο περιβάλλον. Σχεδιαστικά η Opel απέφυγε την φλυαρία της κονσόλας και επικεντρώθηκε στο δυναμικό, ποιοτικό και εργονομικό στιλ που φτιάχνει την διάθεση. Το IntelliLink είναι το διαβατήριο εισόδου στον ψηφιακό κόσμο επικοινωνίας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μια και συνεργάζεται με όλα τα smartphones, δημιουργώντας διαδραστικότητα που σαφώς θα εκτιμήσει η νέα γενιά αγοραστών. Ο πίνακας οργάνων είναι χάρμα οφθαλμών και πληροφοριών με τα χωστά, στρογγυλά και χρωμιωμένα «ρολόγια» και την ψηφιακή οθόνη ανάμεσά τους.

Ο εξοπλισμός προσφέρει στάνταρ παραπάνω από τις συνηθισμένες ανέσεις που συναντά κανείς στις προτάσεις του ανταγωνισμού, ενώ στον προαιρετικό συναντά κανείς στοιχεία από ανώτερες κατηγορίες, όπως τη νέα γενιά Park Assist, Side Blind Sport Alert σύστημα προειδοποίησης για τυφλές γωνίες, το ενσωματωμένο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix2, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, CITY mode που μεταβάλει την υποβοήθηση στο τιμόνι για εύκολο παρκάρισμα, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, κ.ά.

Χωροταξικά οι εμπρός δεν έχουν λόγους για παράπονα, απολαμβάνοντας την φαρδιά καμπίνα και την εργονομική εικόνα του εσωτερικού. Με δεδομένο το μικρό μεταξόνιο των 2.311 mm η κατάσταση πίσω από τα μπροστινά καθίσματα δεν προσφέρει παρόμοια πληθωρική αίσθηση. Οι δυο πίσω επιβάτες λοιπόν ιδίως αν είναι φυσιολογικοί ενήλικες, μάλλον θα προσπαθήσουν να βολευτούν παρά θα βολευτούν με την κυριολεκτική έννοια. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο χώρος αποσκευών δεν προσφέρεται για εντυπωσιακά σχόλια, με τα 170 λίτρα να ικανοποιούν βέβαια τις μεταφορικές ανάγκες ενός ζευγαριού. 

 

Ένας δραστήριος Adam

Πίσω από το τιμόνι νιώθεις ευχάριστα και ως αίσθηση θυμίζει αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας, ενώ οι αλλαγές σε αμορτισέρ ελατήρια και γεωμετρία ανάρτησης για να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος στα 150 mm και να εξυπηρετήσει τον crossover ρόλο του, δεν έχουν συμβιβάσει την εξαιρετική εικόνα της συμπεριφοράς του. Αν και το Adam ξεκίνησε την σταδιοδρομία του σε ατμοσφαιρικό τέμπο, στη συνέχεια κέρδισε το προνόμιο λανσαρίσματος του υπερτροφοδοτούμενου χιλιάρη ECOTEC. O μικρότερος turbo της Opel, αποδίδει στην περίπτωση Rocks 115 ίππους και 170 Nm ροπής που εμφανίζονται και διατηρούνται από τις 1.800 rpm έως τις 4.500 rpm. Βασισμένος στην 3κύλινδρη λογική, με 999 cc και με τεχνολογία Direct Injection Turbo εξελίχθηκε από λευκό φύλλο χαρτί, ώστε να είναι ανταγωνιστικός απέναντι στους επίκαιρους ισχυρούς ανταγωνιστές. Μαζί με το ελαφρύτερο μοτέρ το Adam Rocks απολαμβάνει και ένα νέο κατά 30 % αδυνατισμένο σε βάρος 6άρι κιβώτιο που κλιμακώνεται άριστα όσον αφορά λειτουργία, απόδοση και επιδόσεις.

Οι ζωηρές επιταχύνσεις είναι γεγονός με τα πρώτα 0-100 km/h να έρχονται σε 9,9 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 196 km/h, ενώ ο πολιτισμένος και αποδοτικός σε όλο του το ωφέλιμο εύρος μικρός υπερτροφοδοτούμενος ECOTEC ανταποδίδει την δραστήρια διάθεση με κολακευτικά νούμερα αλλά και αίσθηση κάθε φορά που βυθίζεις το δεξί πεντάλ. Ταυτόχρονα καταφέρνει να μην υπερβάλει και σε κατανάλωση. Σε φυσιολογικό σβέλτο ρυθμό, δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 6,5 lt/100 km σε μικτή κατανάλωση και σε ποικιλία διαδρομών, ενώ θα πλησιάσεις το διψήφιο νούμερο μόνο αν θέλεις να εξακριβώσεις τις επιδόσεις.

Με τους ακροβολισμένους τροχούς και τα 225/35R18, που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής ο crossover ρόλος πέφτει σε αντίφαση και σίγουρα το 45άρι προφίλ του 17άρη της βασικής έκδοσης ακούγεται πιο λογικό αν και οξύμωρο για συναναστροφή με τα χώματα. Άλλωστε το Rocks ήρθε ως φευγάτο και περισσότερο ρωμαλέο από τα απλά αδέρφια του, αλλά όχι για να σε βάλει σε καθημερινή περιπολία με τα στοιχεία της φύσης. Σημασία έχει ότι το μικρό Opel προσφέρει όμορφες οδηγικές στιγμές και ανεβάζει την εμπιστοσύνη σου να επιτεθείς στις στροφές. Φυσικά δεν πρεσβεύει ξεκάθαρα σπορ προσανατολισμό, είναι όμως καλοστημένο και αφήνει υποσχέσεις με τον επικοινωνιακό βαθμό να είναι σε καλό επίπεδο τόσο όσον αφορά το τιμόνι όσο από φρένα και συμπεριφορά ανάρτησης. Παράλληλα το ESP καραδοκεί στην τάση της ουράς για ανεξαρτητοποίηση και η ασφάλεια παραμένει σε υψηλό επίπεδο, χωρίς ταυτόχρονα να πετσοκόβει την απόλαυση.

Συνοπτικά το Adam Rocks προσφέρει ένα ακόμα στοιχείο που θα κερδίσει τα βλέμματα, θα το κάνει επιθυμητό και θα δώσει μια ψευδαίσθηση περιπέτειας ακόμα και αν δεν την αναζητήσεις ποτέ.

συμπέρασμα

Με σχεδιαστικές λεπτομέρειες που δεν σε αφήνουν ασυγκίνητο το Adam Rocks είναι η τονωτική ένεση που χτυπά την πόρτα φρέσκου πελατολογίου. Από την στιγμή που στοχεύει στα fashion & lifestyle αυτοκίνητα, αλλά και με την έλευση του πολυαναμενόμενου χιλιάρη, το mini της Opel απέκτησε την αυτοπεποίθηση να βουτήξει στην πιάτσα των crossover με τον δικό του trendy τρόπο. Φυσικά δεν βάζει ως προτεραιότητα την απόδραση και την αναζήτηση του απρόσμενου δασικού, αλλά τονώνει το αίσθημα περιπέτειας και σε αιχμαλωτίζει με το στιλ, χωρίς φυσικά να στρογγυλοκάθεται μόνο στην lifestyle εικόνα του. Πληρες, επικοινωνιακό και ευχάριστο και με τον μικρό υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο Ecotec ανεβαίνει ένα ακόμα σκαλοπάτι ώστε να διευρύνει την γκάμα. 

VIDEOS

Opel Adam Rocks not cute

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...