Δοκιμή: Skoda Yeti 1.6 TDI Greenline
Συνήθως, ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα δεν αλλάζει την ουσία ενός μοντέλου. Το ανανεωμένο Skoda Yeti εμπίπτει σε αυτήν ακριβώς την περίπτωση, αλλά αυτό κάθε άλλο παρά κακό είναι
- -
- -
με μια ματιά
Το ανανεωμένο Yeti έχει πλέον δισυπόστατο λόγο στην κατηγορία των crossover, καθότι στη γκάμα του υπάρχουν δύο εκδόσεις. Η συγκεκριμένη είναι η «αστική» και πιο συγκρατημένη σε εμφάνιση, που όμως δε χάνει κανένα σημαντικό στοιχείο του χαρακτήρα της.
γλυκά
- Μεγάλη και πολυδιαμορφώσιμη καμπίνα
- Πρακτικότητα πορτμπαγκάζ
- Ροπάτος κινητήρας
- Κράτημα
- Λειτουργία ανάρτησης
- Κατανάλωση
ξινά
- Ο κινητήρας ακούγεται όταν τον ζορίζεις
- Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι 5άρι
- Μικρή απόσταση από το έδαφος στη συγκριμένη έκδοση
Το Skoda Yeti βρίσκεται ήδη από το 2009 στην αγορά. Κάθε φορά που το οδηγείς όμως σου φαίνεται το ίδιο εξαιρετικό. Και πίστεψέ μας, δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη από αυτό περί του πόσο καλό είναι ένα αυτοκίνητο. Πέραν των αλλαγών στους προφυλακτήρες, τη μάσκα και τα φανάρια το ανανεωμένο Yeti δεν έχει άλλες διαφορές στο αμάξωμά του, γι’ αυτό το εάν θα τα βρεις με την αισθητική του παραμένει ένα ερωτηματικό. Το εάν θα τα βρεις με την ουσία του όμως, παραμένει ερώτημα ρητορικό.
Πολυτεχνίτης
Η συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι η Outdoor, οπότε χωρίς τα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος διατηρεί τους τόνους πιο χαμηλά. Όχι βέβαια ότι αυτό αλλάζει σε κάτι τη γωνιώδη σχεδίαση που συνδυάζει την ευρύχωρη καμπίνα με βολικές για την πόλη εξωτερικές διαστάσεις που μετράνε 4,22 m μήκους, 1,79 πλάτους και 1.67 m ύψους. Είναι λοιπόν προφανές ότι το Yeti δε ζορίζεται στην πόλη και σε συνδυασμό με την εξαιρετική ορατότητα είναι πολύ ευκολοδήγητο.
Εκτός από εύκολο είναι και ικανό, παρότι οι 105 ίπποι από το 1.600άρι TDI μοτέρ πετρελαίου δεν εντυπωσιάζουν σαν νούμερο. Αποδεικνύονται όμως πιο δυνατοί από ό,τι τους περιμένεις και παρά το μακρύ 5άρι κιβώτιο έχεις 0-100 km/h σε 12,1 sec και ασφαλές προσπέρασμα με το προαπαιτούμενο της σωστής σχέσης στο κιβώτιο. Γι’ αυτό και τελικά το γκάζι θα σε καλύψει έστω κι εάν το πλαίσιο έχει απείρως παραπάνω δυνατότητες. Το Yeti πατάει με σιγουριά κι αυτοπεποίθηση στο δρόμο, με τους ανεξάρτητους συνδέσμους της πίσω ανάρτησης να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις δυνάμεις και να ελέγχουν άψογα το αμάξωμα. Η εισφορά τους στην αίσθηση χαμηλού μικρομεσαίου που δίνει το Yeti στην οδήγηση είναι ανεκτίμητη, τόσο που τους συγχωρείς ότι σε τραχύ οδόστρωμα λειτουργούν ως αγωγός μεταφέροντας κάποιο θόρυβο κύλισης στην καμπίνα.
Τη σωστή λειτουργία της ανάρτησης την καταλαβαίνεις και στο χώμα, όπου οι κραδασμοί απομονώνονται σωστά κι έτσι το Yeti κινείται χωρίς να σε ταλαιπωρεί μετά το τέλος της ασφάλτου. Έτσι κι αλλιώς τετρακίνηση δεν υπάρχει σε συνδυασμό με το συγκεκριμένο κινητήρα οπότε τα όρια έρχονται ταυτόχρονα με την μικρή απόσταση των 15,5 cm από το έδαφος. Σε άλλες εκδόσεις του Yeti, η απόσταση αυτή είναι 18 cm.
Ταχυδακτυλουργίες
Θα ήταν κρίμα εάν άλλαζε προς το χειρότερο κάτι στη χαρισματική καμπίνα του Yeti. Ευτυχώς στη Skoda το ξέρουν πολύ καλά αυτό, οπότε οι αλλαγές στην κεντρική κονσόλα έχουν απλώς φρεσκάρει την εικόνα. Το ταμπλό παραμένει πολύ γεροδεμένο και με μαλακό πλαστικό στο επάνω μέρος του, ενώ τα υπόλοιπα πλαστικά είναι σκληρά, όχι κορυφαίας ποιότητας, με υψηλή αίσθηση στιβαρότητας όμως. Ικανοποιητική είναι και η θέση οδήγησης. Είναι αλήθεια ότι πολλοί θα θέλαμε το τιμόνι πιο κάθετα τοποθετημένο όμως το κάθισμα είναι άνετο και τελικά δε θα κουραστείς ακόμα και μετά από πολλές ώρες συνεχόμενης οδήγησης.
Από εκεί και πέρα, η ορατότητα είναι εξαιρετική και η εργονομία αρκετά απλή για όλους, ενώ οι χώροι της καμπίνας δε θα σε καλύψουν απλώς αλλά θα σε εντυπωσιάσουν. Ακόμα πιο πολύ θα σε εντυπωσιάσει η πρακτικότητα. Με τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα να σύρονται, να αναδιπλώνονται αλλά και να αφαιρούνται, έχεις τη δυνατότητα να διαρρυθμίσεις το χώρο όπως θέλεις και χρειάζεσαι ανά πάσα στιγμή. Ανάλογα με τη θέση τους, έχεις από 405 έως 510 λίτρα πορτμπαγκάζ, ενώ εάν τα αφήσεις στην αποθήκη έχεις 1.760 λίτρα για να φορτώσεις ό,τι θέλεις μέσω της τεράστιας πόρτας. Με όλα αυτά σα δεδομένα, είναι σχεδόν περιττό να αναφέρουμε ότι υπάρχουν και όλες οι απαραίτητες θήκες που χρειάζεσαι.
Στο ίδιο πακέτο παίρνεις κι ένα πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού ασφάλειας τόσο στην έκδοση Ambition όσο και στην Elegance, ενώ η ονομασία GreenLine φανερώνει την έμφαση στην οικονομία καυσίμου. Η χαμηλωμένη κατά 2,5 εκ. ανάρτηση (για βελτιωμένη αεροδυναμική) και το σύστημα stop/start δίνουν μέση κατανάλωση που θα ικανοποιούσε ακόμα και τον Σκρουτζ. Αγγίζει χωρίς κόπο τα 6 lt/100 km σε πραγματικές συνθήκες, όταν η Skoda ανακοινώνει 4,6 lt/100 km και 119 g CO2/km. Έτσι με αρχική τιμή λίγο πάνω από τα 20.000 ευρώ με απόσυρση και προσφορά, δεν παίρνεις μόνο ένα από τα πλέον χαρισματικά crossover αλλά κι ένα με ελάχιστο κόστος χρήσης.
συμπέρασμα
Όπως ακριβώς και πριν την ανανέωσή του, το Yeti αξίζει το χαρακτηρισμό "χαμαιλέων" όσο λίγα αυτοκίνητα στο στερέωμα. Κι αυτό γιατί στην ουσία του εξακολουθεί να προσφέρει το κάτι παραπάνω από τον ανταγωνισμό του. Εάν δε χρειάζεσαι την τετρακίνηση που δεν υπάρχει σε συνδυασμό με το συγκεκριμένο κινητήρα, θα πίνεις νερό στο όνομα ενός μοντέλου που κυριολεκτικά κάνει τα πάντα και συμφέρει. Όσο εύκολα η χαρισματικά πρακτική καμπίνα του καλύπτει μια οικογένεια, άλλο τόσο είναι ευκολοδήγητο στην πόλη, ικανό στο στροφιλίκι και οικονομικό σε κατανάλωση.