ΔΟΚΙΜΗ: Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX

Tο Insignia ανακάμπτει στα μεσαία οικογενειακά και προσφέρει δίλιτρο κινητήρα, χωρίς τύψεις!

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή370 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,7 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η βασική πετρελαιοκίνητη εκδοχή στα 2.0 λίτρα εξασφαλίζει απόδοση, οικονομία και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας. Συν φυσικά όλες τις αξίες που συνοδεύουν ένα Insignia.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση
  • Ηχομόνωση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία
  • Απαλλαγή απο τέλη κυκλοφορίας

 

ξινά
  • Εργονομία touch pad
  • Βάρος

 

Μια από τις καλύτερες limo προσομοιώσεις σε μεσαία εκτέλεση ανήκει δικαιωματικά στο Insignia, εδώ και περίπου μια επταετία από τότε που η Opel αντικατέστησε το Vectra. Πληθωρικές και μυώδεις διαστάσεις, επιβλητικά ρευστό σχεδιαστικό στιλ και ανέσεις ανάλογες του μεγέθους του ήταν τα πρώτα στοιχεία που κέρδισαν τις εντυπώσεις, χωρίς να περιθωριοποιήσουν τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, την απόδοση και το τεχνολογικό του επίπεδο. Στην πιο πρόσφατη ανανέωση μάλιστα που έγινε στην δύση του 2013, το Insignia φρεσκάρισε την εικόνα του και κέρδισε μια συνολική αναβάθμιση που θα ακολουθούσε την επικαιρότητα, ώστε να αντέξει τον πόλεμο του ανταγωνισμού. Κέρδισε σε τεχνολογία και σε νέους κινητήρες, με τον 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα CDTI Ecoflex να αποτελεί το καθαρό και δυνατό χαρτί της Opel απέναντι στην υπόθεση ρύποι.

 

Απαλλαγή…

Αν ψάχνεις 140 ίππους θα τους βρεις και στην βάση του τιμοκαταλόγου εκεί κοντά στα € 20.000. Αν όμως αναζητάς το απόλυτο, το καθαρότερο, το οικονομικότερο και το πολλαπλάσια αποδοτικότερο Insignia, τότε πρέπει να σημαδέψεις με το χέρι σου ή με τον κέρσορα του υπολογιστή σου στην έκδοση 2.0 CDTI Ecoflex. Άλλωστε αν ψάχνεις diesel στην γκάμα Insignia θα διαπιστώσεις ότι ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας αποτελεί θεσμό. Για την ώρα τουλάχιστον δεν υπάρχει μικρότερος τοποθετημένος στoν μεσαίo εκπρόσωπο της Opel, αλλά τρεις εκδοχές του δίλιτρου με διαφορετικές αποδόσεις, με τον ισχυρότερο να προσφέρει με δυο turbo(έκδοση BiTurbo) 195 ίππους.

Η ταπεινότερη εκδοχή που απασχολεί και την δοκιμή αποδίδει 140 ίππους, αλλά και 370 Nm ροπής από τις 1.750 rpm, που κάνουν τα πάντα για να κρύψουν τα παραπάνω από 1.600 κιλά του μεσαίου Opel. Η αναβάθμιση του κινητήρα από τους τεχνικούς της Opel έδωσε μια βελτίωση της τάξης του 14% όσον αφορά την κατανάλωση και 13% όσον αφορά τον περιορισμό των CO2, κερδίζοντας παράλληλα και 10 ίππους στο σύνολο. Το 6τάχυτο απλωμένο σε κλιμάκωση κιβώτιο συμβάλει με τον τρόπο του στα νέα δεδομένα (όπως φυσικά και το Start/Stop), ώστε οι ρύποι να κατέβουν το όριο απαλλαγής των 100 gr/km προσφέροντας στον ιδιοκτήτη «κουπόνι ελευθέρας» από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, αλλά και έναν πετυχημένο συνδυασμό απόδοσης, επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου.

Με δεδομένες τις μακριές σχέσεις περιμένεις λιγότερη ζωντάνια σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, όμως το Insignia σε διαψεύδει. Ακόμα και οι ρεπρίζ συμβαίνουν απολαυστικά και γρηγορότερα από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, χωρίς να είναι αναγκαίο το κατέβασμα στο σαφές κιβώτιο, ενώ ένα δείγμα των εξαιρετικών επιδόσεων απεικονίζονται στα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Τα 10,5’’ για τα πρώτα 0-100 km/h από στάση έρχονται εύκολα, ενώ η τελική ταχύτητα των 205 km/h επιβεβαιώνεται εύκολα στο γρήγορο ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο, όπου είναι κυριολεκτικά ακλόνητο και απολαυστικό με μεγάλες ταχύτητες. Η επικοινωνιακή αίσθηση και το σαφές πάτημα είναι προϊόν εκτεταμένης βελτίωσης στο σύστημα διεύθυνσης και στην ανάρτηση, ενώ η άνεση αλλά και η ποιότητα κύλισης είναι στα ντουζένια τους.

Γενικά το Insignia προσφέρει αυτοπεποίθηση όταν ρέει με γραμμές από στροφή σε στροφή, δείχνει πιο ευέλικτο και ταυτόχρονα συνολικά βελτιωμένο ώστε να κερδίσει τον απαιτητικό της οδήγησης στην συγκεκριμένη κατηγορία. Το ασφαλές άλλωστε περιβάλλον περιλαμβάνει αποτελεσματικά και δυνατά φρένα, αν συνηθίσεις την αρχική τους αίσθηση καθώς και το στάνταρ ESP στην περίπτωση της υπερβολής. Σε επίπεδο κατανάλωσης, μπορεί το βάρος να μην αποτελεί σύμμαχο όμως τα 370 Nm ροπής έχουν διαφορετική άποψη. Φυσικά τα 3,7 lt/100km μικτής μέσης κατανάλωσης που ανακοινώνει η Opel είναι δύσκολο να επιβεβαιωθούν, όμως η καθημερινότητα δεν ξεφεύγει από τα 6,5 lt/100 km, σε ελεύθερη οδήγηση, ενώ ακόμα και σε επιθετικό στιλ δύσκολα πλησιάζει τα διψήφια νούμερα. Η επιθετικότητα άλλωστε και οι ψηλές στροφές δεν έχουν ιδιαίτερο νόημα με τόση ροπή και με το 70άρι ρεζερβουάρ εξασφαλίζει εντυπωσιακή αυτονομία που καλύπτει ή ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα.

 

Ανέσεις και κομφόρ…

Εκτός όμως από τον θαυματουργό δίλιτρο, ας θυμηθούμε τι άλλο αντιπροσωπεύει το Insignia. Μετά το εκτεταμένο σε βάθος facelift, η premium εικόνα είναι αδιαπραγμάτευτη και οι χυτές γραμμές, οι τονισμένες καμπύλες και η ελκυστική coupe ψευδαίσθηση είναι απλά η βιτρίνα που προσελκύει. Μάσκα, φανάρια και προφυλακτήρες κέρδισαν το σύγχρονο make up και βελτίωσαν το ήδη πετυχημένο στιλ αλλά και την κορυφαία αεροδυναμική (cd 0,25). Το σχεδιαστικό τμήμα έβαλε το χεράκι του και στο εσωτερικό για να βελτιώσει την εργονομία και να προσφέρει ποιο σύγχρονη εικόνα μέσω του συστήματος πολυμέσων. Πέραν των εξωτερικών αλλαγών λοιπόν, η ορατή διαφορά βρίσκεται επίσης στο σαλόνι και επικεντρώνεται κυρίως στην κονσόλα. Οι υπεράριθμοι διακόπτες περιορίστηκαν, η κονσόλα απλοποίησε την μορφή της και φυσικά την εργονομία, ενώ μια οθόνη 8’’ και ένα touch pad τοποθετήθηκαν για να δώσουν στο Insignia την τεχνολογική αίγλη που χρειαζόταν.

Βέβαια εξακολουθεί να απαιτεί εξοικείωση για να το παίζεις στα δάχτυλα και καλό είναι η γνωριμία να μην γίνει εν κινήσει γιατί σου αποσπά την προσοχή. Ειδικά το touch pad(ένα mouse τύπου laptop) απέχει σε λειτουργικότητα από τα αντίστοιχα που βρίσκεις σε άλλους κατασκευαστές με αποτέλεσμα να μην βρίσκεις απαραίτητη την χρήση του. Παράλληλα με την κονσόλα, αλλαγές δέχτηκε και ο πίνακας οργάνων που τώρα απέκτησε ψηφιακή απεικόνιση των αναλογικών ενδείξεων αλλά και πολλές έξτρα λειτουργίες που διευκολύνουν την πληροφόρηση του οδηγού. Το τεχνολογικό ρεπερτόριο του Insignia με τα νέα συστήματα προβλέπει αναγνώριση φωνής και γραφής, ενώ όταν φτάνεις να ασχοληθείς με ποιοτικά και χωροταξικά θέματα αντιλαμβάνεσαι τον λόγο που θεωρείται πετυχημένο το μεσαίο Opel.

Ακόμα πιο φινετσάτο, ποιοτικό και αριστοκρατικό μετά την αναβάθμιση και το ίδιο αρχοντικά ευρύχωρο για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, στοιχεία που εξασφαλίζουν στο μεσαίο Opel την άνεση και ευχάριστη παραμονή στο φιλόξενο σαλόνι. Το Insignia διανύει πλέον την ώριμη εποχή του και σερβίρεται γαρνιρισμένο με τις λεπτομέρειες που το κάνουν ευχάριστο στην οδήγηση και δελεαστικό στην αγορά, ακόμα και όταν πρόκειται για δίλιτρο!  

 

συμπέρασμα

Σύγχρονο και ανταγωνιστικό ακόμα και απέναντι στους φρεσκότερους των ανταγωνιστών του, το Insignia διατηρεί το ελκυστικό και δυναμικό στιλ του, προσφέρει προηγμένη τεχνολογία και φιλότιμη διάθεση να ισορροπήσει την άνεση, την premium αίσθηση, την αποτελεσματικότητα και την οδική συμπεριφορά. Χωρίς να αποτελεί προτεραιότητα η σπορ συμπεριφορά καταφέρνει να ικανοποιήσει τον απαιτητικό που μαζί με την ροπή του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα απολαμβάνει παραπάνω από ρεαλιστική και ολοκληρωμένη απόδοση που συνδυάζεται με οικονομία καυσίμου, επαρκείς χώρους και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας. Μπορείς λοιπόν να απολαμβάνεις Insignia στην απαγορευμένη περιοχή των δυο λίτρων και να έχεις εν μέρη και το κεφάλι σου ήσυχο!

VIDEOS

Opel Insignia facelift 2013

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...