ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ: BMW 218i Active Tourer

Πολυμορφικό βάπτισμα, με είσοδο της βαυαρικής φίρμας στον κόσμο των MPV και στη μπροστινή κίνηση!

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η πρώτη μπροσθιοκίνητη BMW στην ιστορία, που θα την βρείτε πίσω από την ταμπέλα Active Tourer, εισβάλει με MPV ένδυμα και στοχεύει σε μοντέρνο, δραστήριο κοινό που γοητεύεται από ευκολίες χωρίς να συμβιβάζει επιδόσεις και συμπεριφορά.

Πολυμορφικό της BMW, με μπροστινή κίνηση! Θα μπορούσε να είναι και σύντομο ανέκδοτο, όμως συμβαίνει πραγματικά! Όσοι έχουν καταχωρήσει στο μυαλό τους τις κατασκευές της Βαυαρίας πιστές στο δόγμα της πίσω κίνησης, έφτασε η στιγμή να ξαναρίξουν νερό στο κρασί τους. Όπως τότε που εμφανίστηκαν οι TwinPower Turbo όταν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες ήταν θεσμός κάτω από το καπό τους. Ο κόσμος αλλάζει και η BMW διατηρεί μεν το οπλοστάσιο της με βάση την λογική της πίσω κίνησης και της σπορ συμπεριφοράς, αλλά κάνει την πρώτη εξαίρεση με την Σειρά 2 Active Tourer.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ αισθητική
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
ξυνά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ποιότητα κύλισης (με ευθύνη των run-flat)
  • Στάνταρ εξοπλισμός άνεσης
η αυτόματη έκδοση

Σ’ ένα τόσο μοντέρνο και πρακτικό μοντέλο όπως η Σειρά 2 Actice Tourer, το αυτόματο κιβώτιο είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση. Ειδικά εάν είναι τόσο καλό όσο το συγκεκριμένο Steptronic που όμως χρεώνεται 2.197 ευρώ. Έχει έξι ταχύτητες και είναι ένα συμβατικό αυτόματο, με μετατροπέα ροπής που κάνει τη δουλειά του όπως ακριβώς πρέπει. Ρυθμίζεις τη συμπεριφορά του μέσω των επιλογών του Driving Experience Control, ενώ επιπρόσθετα έχεις και την επιλογή των χειροκίνητων αλλαγών. Συνεργάζεται πολύ σωστά με το σύστημα Stop/Start, ενώ στην επιλογή Eco Pro ενεργοποιείται και λειτουργία coasting που απεμπλέκει τη μετάδοση όταν το αυτοκίνητο ρολάρει σε επίπεδο δρόμο. Αν και προσθέτει 40 κιλά στο συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, το κιβώτιο δεν επηρεάζει καθόλου τις επιδόσεις της 218i Active Tourer. Στη μέση κατανάλωση πάλι, η διαφορά είναι αμελητέα αφού πρακτικά καις το ίδιο -σε όλες τις συνθήκες- με τη χειροκίνητη έκδοση. Μια μικρή αύξηση έχει να κάνει μόνο με τις εκπομπές CO2, που από τα 115-120 g/km της χειροκίνητης, γίνονται 119-124.

Εν δυνάμει αυτό ανεβάζει τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, όμως το κιβώτιο αυτό καθαυτό λειτουργεί εξαιρετικά και παίρνει με άνεση την έγκρισή μας.

 

Προσθιοκίνητο MPV, με σφραγίδα BMW

Για να ανήκεις στα MPV πρέπει να κατέχεις και τις αρετές τους, οπότε το μακρυμούρικο καπό και η διαμήκης τοποθέτηση του κινητήρα, απλά… τρώει άκυρο! Αυτός είναι ένας καλός λόγος για να δικαιολογήσει η BMW την στροφή 180 μοιρώνστην αρχική της φιλοσοφία και επί της ουσίας είναι μονόδρομος αν θέλεις να θεωρηθείς πετυχημένος και όχι περαστικός από την γειτονιά των πολυμορφικών και έξυπνων αυτοκινήτων που απευθύνονται σε δραστήριους ανθρώπους. Το ευτύχημα για την BMW είναι η πολυετής εμπειρία που έχει αποκτήσει από την εποχή που πήρε υπό την προστασία της την ΜΙΝΙ. Έτσι πάτησαν στην πιο πρόσφατη πλατφόρμα για να χτίσουν την πρώτη προσθιοκίνητη BMW στην ιστορία της εταιρείας και έκαναν τις καταλληλες τροποποιήσεις για να ταιριάξουν στα νέα δεδομένα που αναζητά κανείς από την κατηγορία. 

Πληθωρική σε πλάτος (1.800 mm) και λιγότερο σε μήκος (4.342 mm) που θυμίζει τη Σειρά 1, η Active Tourer δεν υπερβάλλει σε ύψος (1.550 mm), για να κρατήσει μια ισορροπία στον δυναμισμό της και έναν χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,26). Η σιλουέτα της αν και κάτι καινούργιο για την γκάμα των Βαυαρών δεν ξεφεύγει από την γνώριμη σχεδιαστική λογική. Το καπό, αν και κοντό, διαθέτει νεύρα που καταλήγουν στην διπλή μάσκα, τα φωτιστικά σώματα μιμούνται τις πισωκίνητες αδερφές, όπως και οι προφυλακτήρες. Είναι δύσκολο να μην καταλάβεις ότι πρόκειται για BMW ακόμα και αν την δεις από το πλάι που είναι το λιγότερο αναγνωρίσιμο σημείο. Ακόμα και εκεί όμως το νεύρο που τρέχει από τον εμπρός θόλο, μέσω των χειρολαβών στις πόρτες και καταλήγει στο πίσω φανάρι, είναι χαρακτηριστικό, όπως και η σχεδίαση στο C pilar.

Η Active Tourer είναι κομψή και δυναμική και εκπέμπει τον premium αέρα της τόσο με την εξωτερική εικόνα όσο και με την εσωτερική. Αδιαπραγμάτευτη ποιότητα και φινετσάτη αισθητική σε ένα όμορφα σχεδιασμένο και εργονομικό σαλόνι που διατηρεί και εδώ τους δεσμούς με τα αδέρφια της συνολικής γκάμας της εταιρείας. Αρκετές οι θήκες και οι θέσεις για μικροαντικείμενα σε πόρτες, κονσόλα και ταμπλό για να εκπληρώσει την πρακτικότητα και μοντέρνο στιλ με ευανάγνωστα αναλογικά όργανα που περιβάλλονται από trip computer με μενού και πληροφορίες στα ελληνικά.

Ο εξοπλισμός είναι πλήρης σε επίπεδο ασφάλειας και καλός όσον αφορά τις ανέσεις, όμως υπάρχει η δυνατότητα να απογειωθεί και εκεί, αρκεί να είσαι έτοιμος και για απογείωση της τιμής. Από τη μεγάλη οθόνη του συστήματος infortainment στην κορυφή της κονσόλας, θα ενημερωθείτε για τις λειτουργίες του BMW ConnectedDrive, αλλά και για το Driver Experience Control με τα τρία προγράμματα του (Eco Pro, Comfort, Sport). Χωροταξικά η Active Tourer δεν αντιμετωπίζει προβλήματα εκμεταλλευόμενο σωστά τα 2.670 mm του μεταξονίου της. Τόσο εμπρός όσο και πίσω θα υποδεχτεί με άνεση τους ψηλότερους επιβάτες, ενώ μόνο ο μεσαίος πίσω θα νιώσει λίγο άβολα από την διαμόρφωση του καθίσματος και το υπερυψωμένο τούνελ. Ικανό πλάτος υπάρχει πάντως, ενώ το προαιρετικά συρόμενο κάθισμα αξίζει για να αποκτήσει την στοιχειώδη πολυμορφικότητα το MPV της BMW.  Χωρίς να κάνει πρωταθλητισμό ο χώρος αποσκευών των 468 lt είναι πλήρως αξιοποιήσιμος, με βολικές θήκες στα πλαϊνά και διπλό πάτωμα για έξτρα αποθήκευση. Στην περίπτωση που τα ανακλινόμενα καθίσματα διπλώσουν, ένας επίπεδος χώρος 1.510 lt είναι διαθέσιμος για μεταφορές.   

 

Πολυμορφικό μεν, αλλά το πάτημα πάτημα!

Δεν χρειάζεσαι πολύ χρόνο πίσω από το τιμόνι της Active Tourer για να καταλάβεις ότι όλα είναι καλώς καμωμένα. Φινετσάτη, αριστοκρατική, καλοφτιαγμένη και έξυπνα ευρύχωρη, με αμφιθεατρική ορατότητα αλλά και BMW στο πάτημά της ακόμα και αν η κίνηση εγκατέλειψε τον συνήθη άξονα! Αν έχεις θητεύσει σε BMW θα καταλάβεις αμέσως ότι η γνώριμη αίσθηση δεν έχει εγκαταλείψει την Active Tourer και η σπορ φιλοσοφία την χαρακτηρίζει. Το τιμόνι διαθέτει το ιδανικό βάρος και το μπροστινό σύστημα ακολουθεί πιστά τις εντολές, τη στιγμή που η σφιχτή ανάρτηση δεν αφήνει τις κλίσεις να επεκταθούν παρά το γεγονός ότι συζητάμε για ένα ψηλό αμάξωμα.  Η θέση οδήγησης είναι συγκρατημένα αμφιθεατρική, ούτε πολύ ψηλά νιώθεις ότι κάθεσαι άλλα ούτε και χαμηλά χωρίς να χαλάει την οδηγική ευχαρίστηση.

Το κάθισμα παρόλα αυτά έχει σπορ στήριξη και η 218i οδηγοκεντρικό χαρακτήρα για να την απολαμβάνεις σε ευθείες και στροφές. Το στιβαρό πλαίσιο και η αμεσότητα που χαρακτηρίζει το πάτημα της σπάνια το συναντάς σε αυτοκίνητο της κατηγορίας και το MPV της BMW είναι δικαιωματικά το πιο σπορ στην κλάση του. Σπάνια θα υποστρέψει κάτι στο οποίο βοηθά και το ηλεκτρονικό μπλοκέ. Η ανάρτηση από την μια εξυπηρετεί τον σπορ ρόλο, από την άλλη όμως θυσιάζει μερίδιο της άνεσης που σε συνδυασμό με τα run-flat ελαστικά ο θόρυβος από τον δρόμο και τα κοπανήματα σε ανωμαλίες δεν λείπουν. Τουλάχιστον είναι το μόνο που της χρεώνεις αν και σημαντικό για τον οικογενειάρχη που δεν αναζητά μόνο την δική του ευχαρίστηση με ένα τιμόνι στα χέρια.

Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου είναι ένα δυνατό ντουέτο. Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος των 1,5 λίτρων έχει θητεύσει αρχικά στο

MINI Cooper

πριν περάσει στην 218i με την επωνυμία TwinPower Turbo στο καπάκι του. Με twin scroll τουρμπίνα, άμεσο ψεκασμό, διπλό VANOS και Valvetronic διαθέτει καλή προίκα για να εντυπωσιάσει στα χαρτιά και ισχυρή απόδοση για να σε πείσει στην πράξη. Οι 136 ίπποι και τα 220 Nm ροπής αρκούν για να μεταφέρουν σβέλτα το σχεδόν 1,5 τόνου MPV της BMW, ενώ η άφθονη ροπή από χαμηλά και η ραφιναρισμένη λειτουργία του τον χαρακτηρίζουν. Μπορεί οι επιδόσεις να μην είναι φλογερές με την μακριά κλιμάκωση του άριστου σε λειτουργία κιβωτίου των 6 σχέσεων, όμως νούμερα όπως 9,2’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και 205 km/h τελικής ταχύτητας μόνο ικανοποίηση αφήνουν.

Ταυτόχρονα η 218i Active Tourer εντυπωσιάζει με την απόδοση των φρένων της τόσο σε προοδευτικότητα όσο σε αποτελεσματικότητα και αντοχή, ενώ θετικό πρόσημο μπαίνει και στην κατανάλωση. Ροπή και μακριές σχέσεις είναι ο καλύτερος φίλος της οικονομίας και με ελαφρύ πόδι μπορείς να απολαύσεις σβέλτη οδήγηση χωρίς να ξεπερνάς πολύ τα 7 lt/100 km. Αν πάλι μείνεις μόνο με το ελαφρύ πόδι θα πέσεις σε τιμές του 6, ενώ αν ψαχτείς για επιδόσεις θα φτάσεις σε διψήφιο νούμερο του 10. Όπως και να’χει όμως κρίνεται οικονομική με την μέση τιμή να στρογγυλοκάθεται ανάμεσα στα  7,5 - 8 lt /100 km.

Συνοπτικά η πρώτη προσπάθεια της BMW στα MPV δείχνει συνέπεια γύρω από την σπορ φιλοσοφία και τα ποιοτικά στάνταρ της εταιρείας και δημιουργεί προϋποθέσεις να κερδίσει κοινό σε ένα χώρο που απουσίαζε.

συμπέρασμα

Λίγο αργά είναι η αλήθεια ασχολήθηκε η BMW με την υπόθεση MPV, όμως από την στιγμή που καταπιάστηκε με το θέμα, ακολούθησε το δρόμο της επιτυχίας. Λίγο νωρίς φυσικά για να την κρίνουμε εμπορικά, όμως η ολοκληρωτική της εικόνα, το brand και η ρεαλιστική τιμή για το premium κοινό που απευθύνεται, πιθανόν να της δώσει το εισιτήριο για διάκριση. Η πρώτη προσθιοκίνητη και πολυμορφική προσπάθεια της BMW δεν πάει ενάντια στην παράδοση, αλλά προσθέτει μια απαραίτητη πινελιά που θα κερδίσει μοντέρνους και δραστήριους ανθρώπους, διατηρεί την σπορ φιλοσοφία αδιαπραγμάτευτη και προσθέτει ευρυχωρία και πολυμορφικές λύσεις για να δέσει το γλυκό και να εισβάλει σε νέα εμπορική γειτονιά. Μια διαφορετική BMW που παραμένει BMW!  

VIDEOS

BMW 2 Active Tourer Official

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...