ΔΟΚΙΜΗ Nissan Note 1.2

Δοκιμάζουμε το εστιασμένο στην πρακτικότητα σουπερμίνι της Nissan με το μικρό κινητήρα βενζίνης

  • -
  • -
Ισχύς80 PS
Ροπή110 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2109 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Στη δεύτερη γενιά του, το Note είναι ένα πολυτάλαντο οικογενειακό με διαστάσεις σουπερμίνι αλλά χώρους και πρακτικότητα μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Ο βασικός κινητήρας του δίνει και πολύ ενδιαφέρουσα τιμή.

γλυκά
  • Χώροι και πρακτικότητα καμπίνας
  • Κράτημα
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
  • Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
  • Σχεδίαση
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά ταμπλό
  • Σχετικά μεγάλος κύκλος στροφής

Ένα αυτοκίνητο με όλα τα χαρακτηριστικά ευρυχωρίας και πρακτικότητας ενός πολυμορφικού, όχι όμως και την εμφάνισή του, δεν είναι καθόλου εύκολο να σχεδιαστεί. Η Nissan όμως, αυτό ακριβώς ήθελε από τη δεύτερη γενιά του Note και για να το πετύχει ακολούθησε μια σχεδιαστική προσέγγιση πιο εύπεπτη για όλα τα γούστα σε σχέση με την πρώτη γενιά. Σε αυτό βοήθησε πολύ η μείωση του συνολικού ύψους κατά 2 cm, στα 1,53. Το μήκος είναι στα 4,1 m, και το πλάτος στα 1,7 m, ώστε ο χαρακτηρισμός «compact» να υποστηρίζεται ρεαλιστικά.

 

Δύσκολα το πιστεύεις

Ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα στο πίσω κάθισμα δε θα αδικούσε καθόλου ένα ευρύχωρο μεσαίο οικογενειακό, ακόμα κι εάν στο εμπρός κάθισμα κάθεται κάποιος πολύ ψηλός. Αυτό απορρέει από το μεγάλο μεταξόνιο των 2,6 m αλλά και την απουσία εξογκώματος στο πάτωμα. Το διαθέσιμο ύψος, καίτοι όχι εξίσου εντυπωσιακό επαρκεί και με το παραπάνω, έτσι ώστε συνολικά τέσσερις ενήλικες ανεξαρτήτως σωματικής διάπλασης να χωράνε με εντυπωσιακή άνεση. Για τις αποσκευές τους έχουν διαθέσιμο χώρο 295 λίτρων, τα οποία στην περίπτωση που υπάρχει και το έξτρα συρόμενο πίσω κάθισμα μπορούν να φτάσουν τα 381 λίτρα για τα αυτοκίνητα με ρεζέρβα ανάγκης, χωρίς να αναδιπλωθεί η πλάτη.

Σε εξαιρετικό επίπεδο βρίσκεται και η συνολική πρακτικότητα της καμπίνας, η οποία ξεκινάει από τις πολλές θήκες και καταλήγει στις πίσω πόρτες που ανοίγουν σχεδόν κάθετα. Η ποιοτική πλευρά πάλι έχει δύο όψεις: Η πρώτη έχει να κάνει με τα σκληρά, οικονομικά πλαστικά, η δεύτερη με την αποδεκτή συναρμολόγησή τους. Εργονομικά σφάλματα δε θα βρεις, ενώ και η ορατότητα δίνει μια φωτεινή κι εύχρηστη αίσθηση που κάθε αυτοκίνητο πόλης πρέπει να έχει. Το ίδιο ισχύει και για την ευκολία στην οδήγηση, με μόνη εξαίρεση το ελαφρώς σκληρό κούμπωμα του λεβιέ στο 5άρι κιβώτιο. Ακόμα κι έτσι όμως πολύ δύσκολα θα χάσεις αλλαγή.

 

Υπερβαίνει τις προσδοκίες

Ο 1.200άρης 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 80 ίππων και 110 Nm ροπής είναι η βασική πρόταση στη γκάμα του Note, πλάι στον 1.500άρη ντίζελ. Η αντίδραση του «μικρού» σε κάθε πάτημα του γκαζιού είναι επιθετική, ιδιαίτερα με τη βοήθεια της κοντής κλιμάκωσης του κιβωτίου. Είναι επίσης εύστροφος κι έχει ραφιναρισμένη λειτουργία γι’ αυτό και συνήθως ακούγεται ευχάριστα στην καμπίνα παρότι η ηχομόνωση δεν είναι κορυφαία. Τα 13,7 sec για τα 0-100 km/h και τα 170 km/h της τελικής σου δίνουν μια τάξη μεγέθους για τις επιδόσεις, όμως για να φτάσεις εκεί θα πρέπει να σπρώχνεις το στροφόμετρο κοντά στο τέλος του, ειδικά όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο.
Το Note δε θα σε απογοητεύσει ούτε στις στροφές, όπου δε γέρνει πολύ και δε σε τρομάζει. Τα εύσημα γι’ αυτό παίρνει η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης που και σωστό έλεγχο δίνει και καλή απόσβεση έχει. Θα θέλαμε τα αμορτισέρ να ακούγονται λιγότερο αλλά συνολικά η εικόνα κερδίζει θετικά σχόλια. Το τιμόνι είναι αργό και μειώνει την αίσθηση ευελιξίας του Note, η οποία με 10,7 m κύκλου στροφής δεν είναι κορυφαία. Ωστόσο, στο παρκάρισμα δεν είναι δύσκολο και σε διευκολύνει στην πόλη, ενώ παράλληλα ούτε ο αυτοκινητόδρομος το τρομάζει.

 

Δίνει ρέστα

Με τη βασική έκδοση Energy να ξεκινάει λίγο πάνω από τα 12.000 ευρώ (με όφελος της απόσυρσης και προσφορά), το Note 1.2 είναι ένα από τα πιο φτηνά αυτοκίνητα τέτοιου μεγέθους που μπορούν να αντέξουν τόσα μεταφορικά βάρη. Επίσης, ο εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει ακόμα και cruise control κι εκείνος της ασφάλειας έξι αερόσακους και ESP, ενώ εάν διαλέξεις την Acenta Pack των σχεδόν 13.000 ευρώ έχεις πρακτικά τα πάντα, ακόμα και το Nissan Safety Shield. Αυτό σημαίνει ειδοποίηση για ακούσια εκτροπή από τη λωρίδα, έλεγχο των τυφλών σημείων και ανίχνευση κινούμενων αντικειμένων σε τροχιά σύγκρουσης με το αυτοκίνητο. Εκτός από δυνατό σε τιμή, το Note είναι δυνατό και σε μέση κατανάλωση, με μικτή τιμή που εάν έχεις λίγο το νου σου πέφτει στα 6,5 lt/100 km κι εάν δεν το σκέφτεσαι ξεπερνάς λίγο τα 7. Απέχει βέβαια από τα 4,7 lt/100 km της εργοστασιακής τιμής, αλλά όπως και να το κάνεις τα 96,3 ευρώ για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας δε θα σου πέσουν καθόλου βαριά, ενώ έχεις και καθημερινό πάσο για τον πράσινο δακτύλιο του κέντρου της Αθήνας.

συμπέρασμα

Το νέο Note είναι ένα οικονομικό από όλες του τις πλευρές μικρό αυτοκίνητο, που μπορεί να επωμιστεί μεταφορικά βάρη αντιστρόφως ανάλογα του μεγέθους του. Ο ιδιαίτερος συνδυασμός μεγέθους και πρακτικότητας παίζει ουσιαστικά χωρίς ανταγωνισμό στην τιμή, κάτι που είναι απόρροια ενός 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, που κάνει τη δουλειά του χωρίς να ακούγεται ενοχλητικά ή να καίει πολύ.

VIDEOS

NISSAN NOTE 2013_DESIGN AND TECHNOLOGY

NISSAN NOTE 2013

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...