ΔΟΚΙΜΗ: MINI Cooper S Countryman
Crossover με ταμπέλα Cooper S, για ανέμελα σπορ γούστα!
- -
- -
με μια ματιά
Μοντέρνοι καιροί για το Countryman που ωριμάζει και προσφέρει σπορ στοιχεία συνταγής Cooper S, σε ένα στοχοπροσηλωμένο στην απόλαυση της οδήγησης premium crossover.
Η εξέλιξη της οικογένειας MINI έφερε μέσα σε αλλά και το Countryman, ένα μοντέλο που σε φωνάζει να ασχοληθείς μαζί του αν ψάχνεις να βολέψεις τις συνολικές σου επιθυμίες πέρα από το στιλ και την σπορ φιλοσοφία. Τομείς δεδομένοι και αδιαπραγμάτευτοι από την στιγμή που ασχοληθείς με τα αυτοκίνητα της εταιρείας, όμως χωρίς την πρακτικότητα και τη μοδάτη λογική που θέλει τα crossover ιδανικά για τα μέτρα της Ελλάδας. Κάποτε ήταν τα SUV. Σήμερα τα crossover, και το Countryman έχει την τύχη να ανήκει σε αυτά.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Μοντέρνα αισθητική
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Απόδοση κινητήρα
- Επιδόσεις
- Σπορ συμπεριφορά
ξινά
- Σκληρή ανάρτηση
- Κατανάλωση
Ένα ψηλό Cooper S, παρακαλώ!
Αν έχεις θητεύσει στα χαμηλωμένα και σκληρά της σπορ πιάτσας θα έχεις καταλάβει αργά ή γρήγορα ότι οι ιδιότροποι σε ανωμαλίες και τάπητα δρόμοι της χώρας δεν είναι καθόλου φιλικοί για να οδηγείς παντού γρήγορα. Το Countryman που από την φύση του ήρθε για πιο εκδρομική συναναστροφή με την φύση στον βαθμό που του επιτρέπει η κατηγορία που ανήκει, έχει ένα επιπλέον αβαντάζ με τους τροχούς του να μην ιδρώνουν από άγχος κάθε φορά που συναντούν τις λακκούβες και κακοτεχνίες των εργολάβων οδοποιίας. Ως μέλος των Crossover διαθέτει την απαιτούμενη απόσταση από το έδαφος για να μην σέρνεται και τραυματίζει την κοιλιά και τα ζωτικά μηχανικά του μέρη και αυτόματα αποκτά έναν λόγο να απολαύσεις την ταχύτητα και τα δυναμικά χαρακτηριστικά που διακατέχει το DΝΑ του. Η ευελιξία τύπου καρτ που ανέκαθεν χαρακτήριζε τα MINI, προσφέρεται γενναιόδωρα και στο Countryman παρά τον crossover χαρακτήρα, ενώ το ανάστημα (150 mm από το έδαφος) μπορεί να αλλάζει ελαφρώς το κέντρο βάρους, όμως ελάχιστα πτοείται σε επίπεδο συμπεριφοράς. Το αποδεικνύει μάλιστα με την πρώτη ευκαιρία στην έκδοση Cooper S της δοκιμής που νιώθεις να ισορροπεί έντεχνα το crossover ταμπεραμέντο με το extreme sport που συναντάς σε γρήγορες προτάσεις της αγοράς. Η ιδιαιτέρως σφιχτή ανάρτηση μπορεί να μην κολακεύει την άνεση, όμως είναι αρκετά στιβαρή, ανθεκτική και εύστοχη για να ορμάς επιθετικά χωρίς να σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι εκεί που άλλοι με ένα τύπου GTi θα δαγκωνόντουσαν πριν τον ανατριχιαστικό χτύπο της ανάρτησης, με την ευχή να μην αφήσουν το μισό αυτοκίνητο στα βάθη της λακκούβας. Οι τροχοί των 17’’ σε διάσταση ελαστικών 205/55 και το αρκετό «ψωμί» στο προφίλ τους έχει ένα ακόμα απορροφητικό σκοπό για τέτοιες περιπτώσεις, όμως δεν θα θυμάσαι ποτέ το Countryman Cooper S για την άνεση του. Για να μην ξεχνιόμαστε, εδώ συζητάμε για ένα Sport Crossover που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο πρώτο χαρακτηριστικό. Σε αποζημιώνει με το αποτελεσματικό και δυναμικό του πάτημα, απολαμβάνεις το επικοινωνιακότατο και γρήγορο τιμόνι και νιώθεις τις στροφές να ψυχαγωγούν αυτοκίνητο και οδηγό. Βοηθάει τα μέγιστα φυσικά και η καρδιά του Countryman ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 με τους 190 ίππους και τα 240 Nm (260 με overboost) ροπής. Με twin scroll τούρμπο και άμεσο ψεκασμό τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα είναι περίφημα είτε διαλέγεις να παίρνεις το μέγιστο από αυτόν είτε απλά βολτάρεις. Πολιτισμένος και γεμάτος από χαμηλά και πληθωρικά γενναίος από τις μεσαίες έως ψηλά στον κόφτη έχει για σύμμαχο και ένα άριστα κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο που το χέρι σου απολαμβάνει τις αλλαγές, χωρίς όμως να είναι πάντα απαραίτητο να ανακατεύεις τον λεβιέ. Η ροπή είναι παρούσα από χαμηλά και σου επιτρέπει να οδηγείς με μια ταχύτητα επάνω, ενώ αν τις αλλάζεις κοντά στα κόκκινα βιώνεις τις εντυπωσιακές επιδόσεις που υπόσχεται ο κατασκευαστής. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 7,5’’ και η τελική ταχύτητα είναι ένα τσικ πριν τα 220 km/h και όλα αυτά συμβαίνουν με την επισημότητα που ταιριάζουν σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Αναζητώντας διαρκώς τις επιδόσεις βέβαια απογειώνεις και την κατανάλωση, που με βαρύ, ανήσυχο και δραστήριο δεξί πόδι δύσκολα θα κατέβει κάτω από τα 13 lt/100 km, ενώ το διψήφιο νούμερο είναι πιθανότερο να εμφανιστεί στο trip computer ακόμα και με πιο στρωτή οδήγηση. Στην καλύτερη περίπτωση, με ελαφρύ πόδι και απολαμβάνοντας το πολιτισμένο χαμηλόστροφο τέμπο που μπορεί να σου προσφέρει ο κινητήρας θα δεις περίπου 8 lt/100 km, όμως τότε θα νιώθεις λίγο σαν το θηρίο στο κλουβί.
Αυτό που απολαμβάνεις με την Cooper S έκδοση του Countryman είναι η γρήγορη οδήγηση και γι’αυτό άλλωστε φέρει και το τιμημένο λογότυπο. Με συμπεριφορά καλοστημένου σπορ αυτοκινήτου σε εμπνέει με την στιβαρότητα και ακλόνητη αίσθηση στις ευθείες και την δραστήρια διάθεση στο στροφιλίκι είτε έχεις τα ηλεκτρονικά στο on είτε τα απενεργοποιείς. Δίνεις άκυρο στο DSC, ενεργοποιείς τον διακόπτη Sport και νιώθεις (εκτός από την απόκριση και το τιμόνι που ζωντανεύει) την ουρά να σε βοηθά στις τοποθετήσεις. Και φυσικά έχεις και στο τσεπάκι την crossover ταμπέλα και το λίγο παραπάνω ύψος για να αναζητήσεις την όμορφη παραλία εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, αρκεί να θυμάσαι τότε ότι το ζητούμενο είναι η εκδρομή και όχι η οδήγηση α λα WRC!
Sport πρακτικότητα
Φυσικά το Countryman Cooper S δεν προσφέρει μόνο δυναμισμό, επιδόσεις και σπορ συμπεριφορά γαρνιρισμένη με crossover χαρακτηριστικά, αλλά 5θυρη λογική και αξιοπρεπείς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Οι μικρομεσαίες διαστάσεις του δεν έχουν παρασυρθεί από την σύγχρονη τάση ξεχειλώματος και είναι κρατημένες σε κόμπακτ μεγέθη με το μήκος να μην ξεπερνά τα 4.110 mm, το πλάτος τα 1.789 mm και το ύψος τα 1.561 mm. Σχεδιαστικά καταφέρνει να ταιριάζει στοιχεία από το ξεχωριστό στιλ των σύγχρονων MINI και χωρίς να απαρνιέται το design δίνει τον τόνο του crossover με περιπετειώδες look αλλά και ταυτόχρονα με premium στιλ που δεν σε αφήνει αδιάφορο. Η ουσία είναι ότι το Countryman ξεχωρίζει από τον σωρό των σύγχρονων crossover με το ιδιαίτερο σχεδιαστικό του χαρακτήρα. Ακόμα πιο ξεχωριστό είναι και το στιλ που υιοθετεί στο εσωτερικό του, με το κεντρικά τοποθετημένο μεγάλο ταχύμετρο να δεσπόζει στο κέντρο στην κορυφή της κονσόλας. Στον πυρήνα του ταχύμετρου βρίσκεται ενσωματωμένη η κεντρική έγχρωμη ψηφιακή οθόνη από την οποία λαμβάνει κανείς πληροφορίες που αφορούν το trip computer, τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, το ίδιο το αυτοκίνητο, την επικοινωνία / ψυχαγωγία και υπηρεσίες Navigation. Όπως και να έχει η ποιότητα προσφοράς είναι σύγχρονη, ενώ σε καμιά περίπτωση δεν θα βρεις ελλείψεις. Ομοίως και το επίπεδο της κατασκευής του διάκοσμου και της αισθητικής κερδίζει τον φιλοξενούμενο στο σαλόνι, ενώ η premium sport φινέτσα επικρατεί και χαρακτηρίζει το μοντέρνο εσωτερικό. Το μεταξόνιο των 2.595 mm προσφέρει αξιοπρεπείς μικρομεσαίους χώρους για 5 ενήλικες, ενώ με την ανάκλιση των καθισμάτων δημιουργείται ένας ικανοποιητικά επίπεδος χώρος για ογκωδέστερες μεταφορές. Σίγουρα δεν διαπρέπει ούτε δημιουργεί προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί top στην κλάση του, όμως οι πρακτικές λύσεις υπάρχουν για να διευκολύνουν την καθημερινότητα και τις ανάγκες που προκύπτουν. Στην βασική του μορφή ο χώρος για τις αποσκευές προσφέρει 350 έως 440 λίτρα με το συρόμενο πίσω κάθισμα, ενώ με αναδίπλωση φτάνει τα 1.170 lt. Βελτιωμένη εμφανίζεται και η εργονομία χάρις την μετακίνηση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα από την βάση της κονσόλας στα μπράτσα της πόρτας. Αν λοιπόν αναζητάς sport αυτοκίνητο σε περιτύλιγμα crossover, επαρκείς οικογενειακούς χώρους σε κόμπακτ διαστάσεις και δυναμικό στιλ που κολλάει σε σαλόνια και αλώνια, το Countryman με το διακριτικό Cooper S είναι κομμένο και ραμμένο για εσένα.
συμπέρασμα
Ευρυχωρία για MINI, δυνατότητα φιλοξενίας πέντε ενηλίκων και με τον ανάλογο χώρο για αποσκευές, το Countryman διαθέτει και την πιο εύστοχη ονομασία για αυτοκίνητο της κατηγορίας crossover. Ψηλό τόσο όσο χρειάζεται για να συνδράμει στον εκδρομικό του χαρακτήρα, αλλά όχι ανησυχητικά για να συμβιβάσει τις επιδόσεις και την λογική της σπορ έκδοσης Cooper S. Με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.6 στα 184 άλογα, το αριστοτεχνικό στήσιμο και την ελαφρώς περιπετειώδη φύση του, το Cooper S Countryman είναι το σπορ αντίδοτο για τους ιδιόρρυθμους ποιοτικά δρόμους της χώρας. Σχεδιαστική ταυτότητα MINI σε συσκευασία crossover για να ταιριάζει σε σαλόνια και αλώνια και εξασφαλισμένος σπορ δυναμισμός με ταμπέλα Cooper S. Και όλα αυτά κάτω από τα τριάντα χιλιάδες ευρώ, αν ψάχνεις κάτι ξεχωριστό με περιορισμένους συμβιβασμούς.