Δοκιμή BMW 118i

Μια μικρή ανανέωση ήταν αρκετή για να διαγράψει τα αρνητικά σχόλια για την αισθητική της Σειράς 1 και παράλληλα να φέρει ανακατατάξεις στη γκάμα της

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Φτιαγμένη έτσι κι αλλιώς χωρίς λάθη, η Σειρά 1 δέχεται μερικές πινελιές ανανέωσης στην εμφάνιση και τους κινητήρες της που την κάνουν καλύτερη τόσο στην ουσία όσο και στο φαίνεσθαι.

γλυκά
  • Εξαιρετικός κινητήρας
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
  • Καλοζυγισμένο πλαίσιο
  • Ισορροπημένο κράτημα
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Ευρύχωρη καμπίνα
  • Εργονομία-ηχομόνωση
  • Θέση οδήγησης
  • Κύρος
  • Ποιότητα
ξινά
  • Τσιμπημένη τιμή
  • Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού
για το μάτι

Πίσω όψη

Τα σημαντικά μεγαλύτερα φώτα σε σχήμα «L» αναβαθμίζουν σημαντικά την αισθητική της Σειράς 1 και την ευθυγραμμίζουν με εκείνη των μεγαλύτερων BMW.

 

Εμπρός όψη

Είναι δύσκολο να το καταλάβεις αλλά τα «νεφρά» της μάσκας έχουν πλέον μεγαλύτερο εμβαδό και πιο έντονο ανάγλυφο, κάνοντας το εμπρός μέρος της ανανεωμένης 1 πιο εντυπωσιακό.

σημεία κλειδιά

TwinPower Turbo

Ο 1.600άρης κινητήρας βενζίνης της 118i διαθέτει τεχνολογία αιχμής, δηλαδή twin scroll τούρμπο, άμεσο ψεκασμό και πλήρως ηλεκτρονικό έλεγχο των βαλβίδων (Valvetronic και διπλό Vanos). Με τη βοήθειά τους αποδίδει 136 ίππους μεταξύ 4.400 και 6.450 rpm, καθώς και 220 Nm ροπής από τις 1.350 έως τις 4.300 rpm. Με δεδομένο το έργο που παράγει και τη λογική ανάγκη του για καύσιμο, είναι η καλύτερη επιλογή από τη γκάμα της Σειράς 1.
 

Κιβώτιο Steptronic

Δεν είναι φτηνό, αλλά το 8άρι αυτόματο Steptronic θα σε κάνει να ξεχάσεις τα χειροκίνητα κιβώτια μια και καλή. Αλλάζοντας τις ρυθμίσεις του μπορείς να το κατευθύνεις προς την οικονομία ή τις επιδόσεις, ενώ πάντα κάνει τις αλλαγές με βελούδινο τρόπο και ακριβώς τη στιγμή που πρέπει ή/και θέλεις. Η επιλογή του είναι κάτι που αποκλείεται να μετανιώσεις, αφού δίνει εξαιρετική άνεση χωρίς να αφαιρεί σε αίσθηση ή να προσθέτει αξιοπρόσεκτα σε κατανάλωση.

 

Εξοπλισμός

Η ανανεωμένη Σειρά 1 έχει πλέον στο στάνταρ εξοπλισμό της αυτόματο κλιματισμό και το σύστημα ελέγχου iDrive με το οποίο ελέγχεις όλες σχεδόν τις δευτερεύουσες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ο χειρισμός του απαιτεί ελάχιστο χρόνο προσαρμογής και μετά η επικοινωνία με το περιστροφικό χειριστήριό του θα είναι σχεδόν διαισθητική, χωρίς να αποσπάται η προσοχή σου από το δρόμο. Το iDrive έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο εύχρηστα συστήματα του είδους.

Ομολογουμένως, η πρώτη Σειρά 1 άφηνε αρκετό περιθώριο για κριτική. Η BMW όμως το πήρε πατριωτικά κι επανήλθε το 2011 με ένα μοντέλο εντυπωσιακής δυναμικής και μόνο επίμαχο σημείο την αδιάφορη αισθητική του πίσω μέρους. Τώρα ήρθε η ώρα να διορθωθεί κι αυτό, με μια ανανέωση που ωστόσο δεν έμεινε στο επίπεδο της αισθητικής.

Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, την πιο έντονη αλλαγή θα την εντοπίσεις στο πίσω μέρος που έχει σημαντικά μεγαλύτερα φώτα και περισσότερες ακμές, προσεγγίζοντας όπως πρέπει την εταιρική εικόνα της BMW. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και μπροστά, όπου τη διαφορά κάνουν τα μεγαλύτερα «νεφρά» στη μάσκα, με το πιο έντονο ανάγλυφο και την 3D αίσθηση.

 

Εκ νέου συστάσεις

Μια σοβαρή αλλαγή στην ανανεωμένη Σειρά 1 είναι η προσθήκη δύο νέων βασικών κινητήρων 1,5 λίτρου με 3κύλινδρο μπλοκ και τούρμπο. Ο ένας είναι βενζίνης (116i) και αποδίδει 109 ίππους και ο άλλος πετρελαίου (116d) με 116 ίππους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η 118i κινείται από τον γνωστό, εξόχως πρόθυμο κι ελαστικό 1.600άρη TwinPower Turbo των 136 ίππων που μέχρι πρότινος προσέφερε τις υπηρεσίες του στην 116i. Στην περίπτωσή μας συνεργάζεται με ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο που κάνει τη δουλειά που θα έκανε ένας ιδιαίτερα έμπειρος και προπονημένος οδηγός, ενώ μπορεί να εστιάσει είτε στην οικονομία είτε στις επιδόσεις ανάλογα με τις εντολές σου. Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου αρκεί για 0-100 km/h σε 8,7 sec, που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει σοβαρή επιτάχυνση κάθε φορά που βυθίζεις το πόδι σου στο γκάζι.

Με δύο λόγια, ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι αυτό που χρειάζεται τόσο για την ανάδειξη των οδηγικών αρετών της “1” όσο και για λογική απαίτηση σε καύσιμο. Σύμφωνα με τη BMW η μέση κατανάλωση είναι στα 5,6 lt/100 km, ενώ η πραγματικότητα θα πάρεις τιμές κοντά στο 8άρι χωρίς να έχεις συνέχεια το μυαλό σου στην οικονομία. Κι όταν ξεχάσεις την τελευταία, η 118i αποδεικνύεται μια πραγματική BMW. Η πισωκίνητη αρχιτεκτονική είναι το εχέγγυο για την ουδέτερη κατανομή βάρους εμπρός-πίσω, άρα και ισορροπημένη συμπεριφορά υπό όποιες συνθήκες. Το τιμόνι έχει «καθαρή» αίσθηση απαλλαγμένη από κάθε είδους αντιδράσεις.

 

Η διαφορετικότητα του πισωκίνητου

Το κράτημα εκφράζεται με ουδέτερη έως υποστροφική διάθεση, πάντα με άξονα το σωστό ζύγισμα, τη φιλική συμπεριφορά και τον εύκολο έλεγχο. Σε αυτό βοηθάει τόσο το μακρύ μεταξόνιο όσο και το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας που σβήνει εν τη γενέσει τους τις όποιες τάσεις του αυτοκινήτου προς την απειθαρχία. Όχι ότι είναι έντονες βέβαια, αφού ακόμα και σε φουρκέτες τα τεράστια ελαστικά του M Pack που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας παράγουν πρόσφυση που ξεπερνά τις ικανότητες των 136 ίππων. Μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού είναι και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η οποία προάγει την άνετη ή τη σπορ συμπεριφορά κατά το δοκούν. Παρότι δεν είναι μαλακή ούτε έχει μεγάλη διαδρομή, η συγκεκριμένη ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά και αθόρυβα τις λακκούβες του δρόμου. Παράλληλα ελέγχει πολύ σωστά το αμάξωμα, χωρίς να επιτρέπει μεγάλη κλίση στις στροφές ή πλεύση στην εθνική.

 

Ποιοτική διαφορά

Στην καμπίνα οι αλλαγές δεν είναι παρά ελάχιστες, αλλά αυτό μόνο καλό είναι. Η τέλεια θέση οδήγησης, η άριστη εργονομία και η πρακτική προσέγγιση ως προς τα καθημερινά αντικείμενα έχουν την αμέριστη συμπαράσταση υλικών από το πάνω πάνω ράφι για να φτιάξουν μια πραγματικά premium εικόνα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια που η συγκεκριμένη κατηγορία έχει ως προαπαιτούμενο, στην περίπτωση της Σειράς 1 γίνεται αντιληπτή με όλες τις αισθήσεις. Ακόμα και με την ακοή.

Και αυτό επειδή η ηχομόνωση είναι αυτή ακριβώς που πρέπει ώστε να απολαμβάνεις τόσο το ταξίδι όσο και τις καθημερινές μετακινήσεις με ησυχία και κορυφαία ποιότητα κύλισης. Μερικές αλλαγές, τόσο μικρές που σχεδόν σίγουρα θα περάσουν απαρατήρητες, ασφαλώς και συνεπάγονται ότι οι χώροι της Σειράς 1 παραμένουν ως είχαν. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει απροβλημάτιστο χώρο για τέσσερις ενήλικες και απόλυτα εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ 360 λίτρων, ενώ παρότι το άνοιγμα στις πίσω πόρτες δεν το λες μεγάλο, η πρόσβαση στο κάθισμα γίνεται χωρίς πρόβλημα. Δε μιλάμε για ένα μικρό οικογενειακό που θέτει τον πήχη της κατηγορίας με τους χώρους του, αλλά για ένα που δεν απέχει και πολύ από την κορυφή κι ευχαρίστως θα σηκώσει κάποια –λογικά- οικογενειακά βάρη.

 

Άσος!

Από ένα premium μικρό οικογενειακό δε θα μπορούσες να περιμένεις προσιτή τιμή, γι’ αυτό και αναμενόμενα η 118i δεν είναι φτηνή. Δεν είναι πάντως ούτε και παράλογα ακριβή, αφού η βασική της έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει λίγο πάνω από 23.000 ευρώ (με απόσυρση). Το κερασάκι είναι τα πέντε χρόνια δωρεάν service που προσφέρει η BMW, συμπληρώνοντας έτσι την εικόνα ενός κορυφαίου παίχτη της κατηγορίας, χωρίς κανένα ουσιαστικό μειονέκτημα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ-VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Με την ανανέωσή της, η μικρή BMW όχι μόνο διατηρεί την κορυφαία της υπόσταση στην κατηγορία αλλά πλέον την υποστηρίζει ακόμα καλύτερα. Η 118i είναι η ενδεδειγμένη επιλογή από τη γκάμα, με τον σωστό συνδυασμό επιδόσεων-κατανάλωσης. Οι 136 ίπποι ταιριάζουν πολύ καλά στο μόνο πισωκίνητο πλαίσιο των premium μικρών οικογενειακών και μαζί με την κορυφαία ποιότητα μιας καμπίνας με απόλυτα αποδεκτούς χώρους συνθέτουν ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας.

VIDEOS

GOCAR TEST - BMW 118i Steptronic

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...