TEST: Νέα Citroen C4 1.6 e-HDi (VIDEO)

Σεμνό μακιγιάζ, προσθήκη τεχνολογίας και επιστροφή στην επικαιρότητα των μικρομεσαίων

  • -
  • -
Ισχύς114 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,2 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,8 lt/100km
Εκπομπές CO297 gr/km
με μια ματιά

Η ανανέωση της 2ης γενιάς C4 έρχεται μετά από 5 χρόνια και ωφελείται ελαφρώς σε εμφάνιση και ουσιαστικά σε τεχνολογίες. Απαράμιλλη άνεση και συνολικά ένας εξαιρετικός μαθητής στην τάξη των μικρομεσαίων.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Άνεση
  • Κύλιση
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός 
ξινά
  • Στενές ποτηροθήκες 

Δύσκολος ο πρωταθλητισμός στα μικρομεσαία! Σε μια κατηγορία που γίνεται το έλα να δεις και που η φήμη του Golf και τα κατορθώματα του Focus έχουν βραχώσει στην συνείδηση του κοινού που ψάχνει το ιδανικό, η πρόταση που σερβίρει η κάθε εταιρεία στην κλάση πρέπει να είναι επίκαιρη και ανταγωνιστική. Για την Citroen η C4, που προσφέρει και τα σύγχρονα παρακλάδια της (Picasso και Cactus) ώστε να αγκαλιάσει τις ανάγκες της εποχής, έφτασε στην ώρα της ανανέωσης μετά από μια πενταετία παρουσίας στην αγορά. Αφήνοντας το αντισυμβατικό στιλ της πρώτης γενιάς του 2004, η δεύτερη γενιά C4 του 2010 δικαιώθηκε σύμφωνα με τα απολογιστικά εμπορικά δεδομένα και τώρα «φοράει» τα καλά της, εκσυγχρονίζεται, αναβαθμίζεται και ανακάμπτει.


Αριστοκρατικό άρωμα

Η κεντρική ιδέα σχεδίασης επί της ουσίας δεν αλλάζει, εξακολουθεί την ελιτίστικη λογική με πληθωρικό στιλ και καμπύλες ώστε να προσφέρει δυναμισμό και διαφοροποιείται στα σημεία για να φρεσκάρει την εξωτερική της εικόνα. Απαλός ανασχεδιασμός στον  προφυλακτήρα εμπρός που φιλοξενεί προβολείς ομίχλης με λειτουργία cornering με τις πιο αισθητές αλλαγές να εστιάζονται στα νέα πιο σκούρα φωτιστικά σώματα εμπρός με LED ημέρας και στα πίσω που είναι σερβιρισμένα σε μια πιο τρισδιάστατη οπτική λογική. Πρακτικά πρέπει να είσαι γνώστης για να καταλάβεις την νέα C4 με φευγαλέα ματιά, όμως και μόνο οι αλλαγές στα φώτα δίνουν ένα πιο ελκυστικό τόνο στην εικόνα του αυτοκινήτου. Η χρωματική παλέτα έχει επίσης πλουτίσει ενώ και οι τροχοί (16’’ έως 18’’) ξεχωρίζουν την απερχόμενη από την ανανεωμένη. Στο εσωτερικό η κυριότερη αλλαγή αφορά την έγχρωμη οθόνη αφής 7’’ που εναρμονίζει την μικρομεσαία Citroen με τα δεδομένα της εποχής σε επίπεδο συνδεσιμότητας, ψυχαγωγίας και πλοήγησης. Μικροαλλαγές υπάρχουν και στον πίνακα οργάνων που ανέκαθεν ζούσε σε ψηφιακό στιλ στην C4. Χωρίς αλλαγμένη διάταξη διαθέτει πιο ντελικάτο και ξεκούραστο φωτισμό, ενώ η πληροφόρηση σε συνδυασμό με την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα είναι σε υψηλό επίπεδο. Αν κάτι βελτιώθηκε ωφελώντας την εργονομία είναι η φλυαρία σε διακόπτες που συναντούσαμε στην κονσόλα, ενώ και η ποιότητα παραμένει φινετσάτη και σε υψηλό επίπεδο ακόμα και με τον σκουρόχρωμο διάκοσμο. Το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού τόσο σε επίπεδο ασφάλειας όσο και άνεσης περιλαμβάνει πέραν των στάνταρ συνηθισμένων επίκαιρων ανέσεων και μια σειρά από τεχνολογίες που δίνουν Tech χαρακτήρα. Χωροταξικά η C4 δείχνει τον δρόμο στους ανταγωνιστές της. Αφθονία θέσεων για μικροαντικείμενα συμβάλουν στην πρακτικότητα, αν και οι ποτηροθήκες είναι στενότερες από το ιδανικό και τα αναπαυτικά καθίσματα κάνουν εύκολη και άνετη την ζωή των πέντε επιβατών. Κορυφαίος είναι και χώρος φόρτωσης των 408 λίτρων, που αν υπάρχει εφεδρικός τροχός περιορίζεται στα 380.  


Αφρός…
 

Ευθύβολη αίσθηση ασφάλειας, ποιοτική κύλιση με απουσία αεροδυναμικών θορύβων και ανάρτηση με έμφαση στην άνεση δίνουν λόγους για μακρινή και ξεκούραστη εκδρομή. Στα υπέρ και ο turbodiesel 1.6 e-HDi που προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας, διατηρώντας μικρές απαιτήσεις για καύσιμο ακόμα και όταν οδηγείς σε εξπρές ρυθμούς. Οι 115 ίπποι και τα 270 Nm ροπής ανταποκρίνονται θετικά στα 1.200 κιλά του και μπορεί να μην βάζουν σε πρωταγωνιστικό ρόλο τις επιδόσεις, όμως τα 11,2’’ για τα 0-100 km/h και τα 190 km/h τελικής ταχύτητας ικανοποιούν. Λιγότερο μεν σαν νούμερα αλλά περισσότερο σαν αίσθηση. Ο σύγχρονος και γεμάτος τρόπος απόδοσης που συνδυάζεται και με γοητευτικά νούμερα κατανάλωσης είναι το ζητούμενο στην καθημερινότητα. Με το πόδι στο πάτωμα δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 9 lt/100 km, κάτι που σύντομα θα ανακαλύψεις ότι δεν έχει νόημα, ενώ αν εκμεταλλεύεσαι την καλή περιοχή στις χαμηλομεσαίες θα κινηθείς σβέλτα χωρίς να νοιάζεσαι για την κατανάλωση και οι τιμές στο trip computer θα σε ενημερώνουν για περίπου 6 lt/100 km. Εκεί γυροφέρνει η μέση κατανάλωση και με ελαφρύ πόδι τα νούμερα ξεκινούν ακόμα και με τον αριθμό 4.

Η Citroen μπορεί να νιώθει καθαρή την οικολογική της συνείδηση, ενώ αν για κάτι καυχιέται με τα κατορθώματα του ανανεωμένου της «τέκνου» είναι για την προσφορά άνεσης και ποιοτικής κύλισης. Η κλασική αρχιτεκτονική στην ανάρτηση(γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) βάζει σε προτεραιότητα την ποιοτική απόδοση με έμφαση στα σημεία που προαναφέρθηκαν. Πραγματικά η ησυχία στην καμπίνα είναι πρωτόγνωρη για την κατηγορία, και το ταξίδι γίνεται απολαυστικό ακόμα και με ταχύτητες όχι ιδιαίτερα συμπαθητικές απέναντι στα ραντάρ της τροχαίας. Οι ανωμαλίες του δρόμου φιλτράρονται και περιορίζονται γενναιόδωρα τόσο σε ήχο όσο και σε ουσία με αποτέλεσμα τη δημιουργία ευτυχισμένων επιβατών. Στους κακόβουλους που θεωρούν ότι η ευτυχία των επιβατών σημαίνει δυστυχία για τον οδηγό, κοινώς αποκομμένη αίσθηση και βαρετή συμπεριφορά, η Citroen χαμογελάει με σιγουριά. Σαφώς δεν μιλάμε για σπορ προσανατολισμό, η μαλακή ρύθμιση επιτρέπει μεν την εμφάνιση κλίσεων, χωρίς όμως να επηρεάζει επικοινωνιακά την σχέση της με τον οδηγό. Αντίθετα, καταφέρνει να πείθει ότι είναι ευχάριστο στην οδήγηση και αποτελεσματικό στους χειρισμούς. Σίγουρα δεν νιώθεις ότι κρατάς το κορυφαίο τιμόνι στην κλάση, ούτε θα αλλάζεις κατεύθυνση με την σκέψη, όμως διατηρείς την αυτοπεποίθηση ψηλά ακόμα και στην υπερβολή. Οι αντιδράσεις θα έρθουν πάντα προβλέψιμες και ποτέ δεν θα αιφνιδιάσουν. Το στοίχημα για την Citroen ήταν να προσφέρει ένα αυτοκίνητο που θα διατηρήσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά που επιδιώκει ο αγοραστής της κατηγορίας, αλλά σε επίπεδο άνεσης ο ανταγωνισμός να υποκλίνεται στο γαλλικό ταλέντο. Η νέα C4 κέρδισε το στοίχημα με το σπαθί της και απέδειξε ότι διατηρεί διπλωματικά τις καλύτερες σχέσεις με το ανάγλυφο του δρόμου. Η γαλλική άνεση επιστρέφει και η ολοκληρωμένη C4 δεν ξεχωρίζει μόνο εκεί!

συμπέρασμα

Με μικρές οπτικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση, προσθήκη τεχνολογίας για να εναρμονιστεί με τα επίκαιρα δεδομένα της κλάσης και νέους κινητήρες που αναμένονται, η ανανεωμένη C4 πορεύεται με αυτοπεποίθηση στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Μπορεί να μην είναι το αυτοκίνητο που θα εξιτάρει σπορ συναισθήματα, όμως αντιμετωπίζει με χαρακτηριστική ευκολία κάθε δοκιμασία της καθημερινότητας ενός σύγχρονου μικρομεσαίου και βάζει υποψηφιότητα για επιτυχία στην κλάση της. Η C4 διαπρέπει σε άνεση και ποιότητα κύλισης, στοιχεία που δύσκολα θα βρεις σε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Προσφέρει απόδοση και οικονομία, αρχοντική συμπεριφορά και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από σύγχρονες τεχνολογικές ανέσεις και εξοπλισμό. Παραδοσιακά μάλιστα σερβίρεται με εξαιρετική σχέση προσφοράς και τιμής και το όλο πακέτο είναι δελεαστικό.      

VIDEOS

GOCAR TEST - Citroen C4 1.6 e-Hdi

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...