ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz CLA 180 Shooting Brake
Με τη CLA Shooting Brake ο αριθμός των κόμπακτ Mercedes-Benz γράφει αισίως 5 και βάζει μπροστά για ακόμα μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία
- -
- -
με μια ματιά
Το πέμπτο μοντέλο της προσθιοκίνητης πλατφόρμας είναι η πρακτική εκδοχή του μικρομεσαίου premium σεντάν που ονομάζεται CLA και αιχμαλωτίζει με την αισθητική του.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Απόδοση κινητήρα
- Κιβώτιο 7G-DCT
- Κράτημα
- Ποιότητα συναρμολόγησης
- Θέση οδήγησης
- Ηχομόνωση
ξινά
- Μικρό άνοιγμα πορτμπαγκάζ
- Τιμή
- Πολύ σφιχτή η ανάρτηση AMG
Η επιτυχία της οικογένειας των κόμπακτ Mercedes-Benz είναι σοβαρή σε νούμερα και σημασία, βοηθώντας ουσιαστικά την εταιρεία να καταρρίπτει το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο. Η CLA Shooting Brake –δηλαδή τρόπον τινά η στέισον έκδοση της CLA - απευθύνεται σε όσους η 4θυρη κουπέ έκδοση θέτει πρακτικούς –και όχι μόνο- περιορισμούς. Αν και φαίνεται μεγαλύτερη δεν είναι, με το μήκος να παραμένει στα 4,63 m, το πλάτος στα 1,78 m και μια αύξηση του ύψους κατά μόλις 3 mm που δεν καταλαβαίνεις ούτε με βιονικό μάτι.
Φέρνοντας σε πιο ρεαλιστική βάση τιμής και μεγέθους τον εντυπωσιασμό της CLS, η CLA ξεχωρίζει στο μάτι. Το ίδιο ακριβώς –έπρεπε να- ισχύει και για τη Shooting Brake έκδοση κι έτσι ακριβώς γίνεται. Η μυώδης και στιλάτη σιλουέτα είναι σχεδόν απίθανο να μη σου αρέσει, και αναντίλεκτα σφόδρα εντυπωσιακή.
Η πρακτική εκδοχή
Η «πίσω τρία-τέταρτα» γωνία είναι η πιο χαρακτηριστική και σε αυτή τη CLA, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα με τον καλύτερο τρόπο και τη διαφορά φιλοσοφίας σε σχέση με την κουπέ 4θυρη έκδοση. Κατά βάση δηλαδή την έξτρα πρακτικότητα που εξασφαλίζει η μεγάλη πέμπτη πόρτα, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι η CLA Shooting Brake φτιάχτηκε για να εκτελεί(ς) μετακομίσεις. Το άνοιγμα έχει μεν σεβαστό εμβαδό αλλά το κατώφλι δεν είναι όσο φαρδύ ενίοτε θα χρειαστείς για να εκμεταλλευτείς με άνεση τα 495 λίτρα (+25 από την κουπέ CLA) μέχρι το ύψος της εταζέρας. Ή πολύ περισσότερο τα 595 εάν ασφαλίσεις τις πλάτες των πίσω καθισμάτων σε πιο όρθια θέση για να μεγαλώσεις το χώρο χωρίς να αχρηστέψεις εντελώς τις πίσω θέσεις.
Όπως και να έχει πάντως, είναι σαφές ότι η πιο σημαντική διαφορά στον τομέα της ευρυχωρίας δεν είναι άλλη από το διαθέσιμο ύψος στο πίσω κάθισμα, χάρη στη διαφορετική –πολύ λιγότερο κεκλιμένη- σχεδίαση της οροφής. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz υπάρχει 4 cm παραπάνω αέρας και δεν έχουμε λόγο να την αμφισβητήσουμε. Κατά τα άλλα δεν υπάρχει καμία αλλαγή από τις CLA που ξέραμε μέχρι σήμερα. Η στιβαρή κατασκευή, το σωστό φινίρισμα και οι διακόπτες που σε πείθουν ότι θα λειτουργούν για πάντα όπως πρέπει είναι τα βασικότερα χαρακτηριστικά, σε συγχορδία με την πολύ σωστή θέση οδήγησης. Εργονομικά, τελικά μόνο στο χειρισμό του ηχοσυστήματος θα καταλογίσεις σοβαρά φάουλ, ενώ η ορατότητα πίσω επίσης δεν είναι στα δυνατά σημεία της Shooting Brake. Από την άλλη, η ηχομόνωση είναι πολύ προσεγμένη και μαζί με την εντυπωσιακά καλοδουλεμένη αεροδυναμική, ρίχνουν πολύ την ένταση των εξωτερικών θορύβων στην καμπίνα.
Shooting Brake
Ο τονισμένος πίσω όγκος δεν έχει αλλάξει σε τίποτα την οδηγική ουσία της CLA Shooting Brake σε σχέση με την κλασική CLA. Αυτό πρωτίστως σημαίνει εύκολη και αποτελεσματική μεταφορά των εντολών του οδηγού στο δρόμο.
Εξάλλου, οι 122 ίπποι και τα 200 Nm του μικρού 1.600άρη κινητήρα μπορεί να αποδίδονται με ευγενή τρόπο και εξαιρετική γραμμικότητα αλλά δε μπορούν να ζορίσουν το πλαίσιο. Ειδικά στην περίπτωση που υπάρχει η σπορ ανάρτηση του πακέτου AMG που περιορίζει δραστικά την κλίση του αμαξώματος, όμως έχει τόσο σφιχτή ρύθμιση που δεν ταιριάζει και πολύ στο χαρακτήρα της CLA 180. Το γενναιόδωρο πάτημα του γκαζιού σε ανταμείβει με 0-100 km/h σε 9,3 sec, τελική 210 km/h και ασφαλές προσπέρασμα με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να καλύπτει επιτυχώς τα όποια κενά, μάλλον όμως είναι πιο σώφρον να αφήσεις τη συγκεκριμένη ανάρτηση για τις ισχυρότερες εκδόσεις. Η βασική είναι εκείνη που ταιριάζει καλύτερα σε αυτή την περίπτωση, εξασφαλίζοντας τη δέουσα άνεση και ποιότητα κύλισης.
Η έξτρα πρακτικότητα της Shooting Brake προσθέτει 750 ευρώ στην
έτσι κι αλλιώς δύσπεπτη τιμή της 4θυρης κουπέ CLA. Με δεδομένο όμως
ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι στα 145 ευρώ το πολύ και η μέση
κατανάλωση περιστρέφεται γύρω από τον άξονα του 8 χωρίς ιδιαίτερη
σκέψη ή/και προσπάθεια, το κόστος ζωής της γοητευτικότατης CLA 180
Shooting Brake περιορίζεται τόσο, που πρακτικά αρκεί να βάλεις μια
φορά το χέρι βαθιά στην τσέπη.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
Για όσους η CLA είναι ένα πανέμορφο σχήμα αλλά χωρίς την απαραίτητη πρακτικότητα για να υποστηρίξει τις δραστηριότητές τους, η Shooting Brake δίνει τη λύση ως ένα κομψότατο και premium στέισον με κόμπακτ διαστάσεις. Καθότι premium προφανώς είναι «εργαλείο», είναι όμως ένα πρακτικό μικρό οικογενειακό, χωρίς ανταγωνισμό αλλά με ενδιαφέροντα χαρακτήρα. Η έκδοση 180 με τους 122 ίππους σημαίνει επαρκείς επιδόσεις και λογική κατανάλωση.