ΔΟΚΙΜΗ: Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 HSE
Διττός χαρακτήρας που μπορεί να εναλλάσσει τα σαλόνια με τα …αλώνια ανάλογα τη διάθεση και την ανάγκη της στιγμής. Το Discovery Sport στα καλύτερά του!
- -
- -
με μια ματιά
Η Land Rover διαγράφει οριστικά το μετριοπαθές παρελθόν του Freelander και επαναπροσδιορίζει τη θέση της στην κατηγορία.
Ίσως να ακούγεται αστείο, όμως η αλήθεια είναι ότι το Discovery Sport ήρθε ως αντικαταστάτης του Freelander! Όσοι είχαν ίδιαν πείρα του προκατόχου που πάλευε εναντίον των μικρομεσαίων SUV, αρκεί να ρίξουν μία ματιά στα τεχνικά στοιχεία του μικρού Disco και δεν χρειάζεται καν να καθίσουν πίσω από το τιμόνι για να αντιληφθούν την απόσταση που τα χωρίζει. Το πλήρωμα του χρόνου ήλθε και η Land Rover έκανε την πιο σωστή κίνηση στρατηγικής να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην κατηγορία, μεγαλώνοντας αρκετά σε διαστάσεις τον εκπρόσωπό της ώστε να τοποθετείται πλέον απέναντι στον πολυτελή ανταγωνισμό των Audi Q5, BMW X3 και GLK. Κι όλα αυτά παρέχοντας εξαιρετικά εφόδια από το πάνω ράφι των τεχνολογιών του μαγαζιού κυρίως σε ό,τι αφορά την απόδοση εκεί που η πρόσφυση είναι ελλιπής. Η ελκυστική εμφάνιση και η πολυτελή συγκρότηση συμπληρώνουν το παζλ που λύνει πολύ εύκολα όποιος αντέχει να σηκώνει τα φορολογικά βάρη και συνεχίζει να πορεύεται αλώβητος στην κρίση. Απέφυγε έξυπνα το σκόπελο του ονόματος ώστε να αποκόψει και τον τελευταίο δεσμό με το όχι και τόσο γυαλιστερό παρελθόν και ιδού το Discovery Sport.
Terrain Response: Πώς λειτουργεί;
Είναι το σύστημα που εποπτεύει την κίνηση του Discovery Sport και αποτελεί ένα μοναδικό προνόμιο για την κατηγορία. Ελέγχει το τιμόνι, την απόκριση του γκαζιού, τις αλλαγές του κιβωτίου, την εμπλοκή του κεντρικού συμπλέκτη και των φρένων, προσφέροντας τη βέλτιστη πρόσφυση για κάθε επιφάνεια.
Οι λειτουργίες συνοψίζονται σε 4 mode: Normal, Χώμα-γρασίδι-χιόνι, λάσπη-χαντάκια και άμμος. Επικουρικά το πατροπαράδοτο hill descent αναλαμβάνει το κατέβασμα σε απότομες κι ολισθηρές κατωφέρειες ενώ προαιρετικά υπάρχει μέχρι κι αισθητήρας που ελέγχει το βάθος του υδάτινου κωλύματος σε περίπτωση που επιθυμεί κανείς να επιβεβαιώσει αν τα 60 εκ. της θεωρίας ισχύουν στην πράξη.
γλυκά
- Σχεδιαστική ταυτότητα
- Ποιοτικός διάκοσμος
- Ποιότητα κύλισης άσφαλτο-χώμα
- Σύστημα τετρακίνησης
- Θέση οδήγησης επιβατικού
ξινά
- Απόδοση αυτόματου στο κατέβασμα
- Πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων
- Κυβισμός 2,2 λίτρων
- Υψηλή κατανάλωση - ρύποι
Η αρχή για τη γενναία στροφή της μάρκας ήταν με το πανέμορφο Evoque που έδωσε αληθινά κίνητρα σε κάθε γερμανόφιλο για να μπει στις εκθέσεις της LR. Στο Discovery Sport δανείζει στοιχεία της εμφάνισης του και σχεδόν αυτούσια τα μηχανικά μέρη του εμπρός άξονα, ενώ η επιλογή να διατίθεται σε 7θέσια διάταξη, επέβαλε την κατασκευή μιας νέας ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων. Η τρίτη σειρά καθισμάτων όντως χωρά σε ένα αμάξωμα μήκους 4,59 μέτρων παρόλο που δεν θα λύσει το μεταφορικό πρόβλημα της οικογένειας αφού είναι κατάλληλη μόνο για ανήλικους οι οποίοι δύσκολα θα απομονωθούν στη …γαλαρία για τις μακρινές διαδρομές. Το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο και η πλάτη διαθέτει μηχανισμό ανάκλησης παρέχοντας άνεση και χώρους που θα ζήλευαν οι θαμώνες ενός Range Rover. Από το Evoque προέρχεται και το μοτέρ των 2,2 λίτρων SD4 με απόδοση 190 ίππους και 420 Nm μέγιστη ροπή που είναι διαθέσιμη μόλις στις 1.750 rpm. Κρύος ο turbodiesel ακούγεται στο ρελαντί και υστερεί σε κατανάλωση και ρύπους από τον άμεσο ανταγωνισμό.
Εννιάρι πυκνό και αυτόματο
Ο SD4 συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό ή με το 9άρι αυτόματο της ZF που διαθέτει μετατροπέα ροπής και εφοδιάζει το Disco της δοκιμής. Αντί για τον κλασικό επιλογέα στην κονσόλα υπάρχει περιστροφικός διακόπτης που αναδύεται από τη βάση του μόλις πατηθεί το κουμπί της μίζας. Υπό νορμάλ συνθήκες κίνησης επιλέγεται άμεσα η υψηλότερη δυνατή σχέση ώστε η κατανάλωση να κρατιέται χαμηλά και η ανάγκη για kick down περιορίζεται λόγω των μεγάλων αποθεμάτων ροπής. Αρκεί ένα χάδι στο δεξί πεντάλ και το Discovery χάνεται με ορμή που θυμίζει sport crossover. Για τη χειροκίνητη λειτουργία υπάρχουν paddles στο τιμόνι όμως η αμεσότητα στο κατέβασμα είναι μάλλον προβληματική ειδικά για όσους έχουν συνηθίσει στην απόκριση κιβωτίων διπλού συμπλέκτη. Με 166 gr/km εκπομπές CO2 και μέση κατανάλωση γύρω στα 8 λίτρα/100km δεν διεκδικεί τις δάφνες του οικολόγου, όμως λίγα επιπλέον λίτρα diesel αρκούν για να σου δώσουν ευχαρίστηση εκεί που οι άλλοι αγκομαχούν.
Επί της ασφάλτου το Discovery Sport φανερώνει με κάθε τρόπο τον πολιτισμένο χαρακτήρα του. Είναι φτιαγμένο για ταξίδια με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και ανέσεις πρώτης θέσης, είτε πρόκειται για τον οδηγό, είτε για τους επιβαίνοντες. Η κύλιση του είναι υποδειγματικά σφιχτή και ξεχνάς ότι βρίσκεται σε ένα SUV που απέχει 212 mm από το έδαφος. Κάποιοι ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι φτάνουν στο εσωτερικό σε ταχύτητες άνω των 120km/h, αλλά κι αυτοί δεν ενοχλούν. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το set up των αναρτήσεων και του τιμονιού με την ηλεκτρική υποβοήθηση. Είναι ιδιαίτερα «κοφτερό» στις αλλαγές πορείας και προδιαθέτει για πιο ενεργό ρόλο στο κυνήγι της επόμενης στροφής. Η απόσβεση της ανάρτηση είναι αλά Evoque και παραπέμπει σε αυτή ενός πολυτελούς συμβατικού μεσαίου παρά σε 7θέσιου.
Terrain Response για κάθε τερέν
Κάθε μοντέλο της Land Rover όσο πολυτελές κι αν είναι έχει περάσει από το πεδίο δοκιμών στο Solihull για να αποδείξει τις αρετές στο χώμα. Στην περίπτωση του Discovery Sport οι δυνατότητες κίνησης είναι μεγάλες που θα εξαντλήσουν πρώτα το φόβο του οδηγού και μετά θα περιοριστούν από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Μπορεί το κουστούμι που φορά να ταιριάζει περισσότερο στα σαλόνια, ωστόσο όποιος δεν λυπηθεί το λάσπωμα και τη σκληρή χρήση, θα κινηθεί σε απαιτητικές διαδρομές που θα τρομάξουν τον αδαή. Η εξερεύνηση θα σταματήσει λόγω κάποιου εμποδίου ή από το ασφάλτινο προφίλ των ελαστικών που έχει αρκετούς περιορισμούς με τον κίνδυνο σκισίματος να παραμονεύει όσο ο βαθμός δυσκολίας αυξάνει. Η τεχνογνωσία στo off-road είναι περασμένη στο DNA της μάρκας, έτσι το Discovery Sport πήρε όλα τα απαραίτητα εφόδια για να ξεχωρίζει απέναντι στον premium ανταγωνισμό.
Ο συνδυασμός με τον 2,2 diesel και το αυτόματο κιβώτιο με την πυκνή κλιμάκωση εξασφαλίζει τεράστια δύναμη για αναρριχήσεις υπό γωνία έως 45 μοιρών και ρυμούλκηση χωρίς κανένα απολύτως ζόρι. Το βασικό εξάρτημα της μετάδοσης είναι ο Haldex 5ης γενιάς που έχει ταχύτερη εμπλοκή συγκρινόμενος ακόμη και με τους συμβατικούς συμπλέκτες. Το σύστημα Active Driveline επιτρέπει την εναλλαγή από 4WD σε κίνηση μόνο στον έναν άξονα σε ταχύτητες άνω των 35km/h για λόγους οικονομίας και φθορών. Όμως όταν ανιχνευθεί σπινάρισμα εμπλέκεται αυτομάτως η τετρακίνηση μέσα σε 350 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Εκατέρωθεν του πίσω διαφορικού υπάρχουν δύο ηλεκτρομαγνητικοί συμπλέκτες οι οποίο φροντίζουν να κατανέμουν τη ροπή αναλόγως της πρόσφυσης περιορίζοντας την ολίσθηση εν τη γεννέση.
Η Land Rover διαγράφει οριστικά το μετριοπαθές παρελθόν του Freelander και επαναπροσδιορίζει τη θέση της στην κατηγορία. Δανείζεται το όνομα και την επταθέσια διάταξη από το Discovery παρέχοντας premium σπορ περιεχόμενο σε ένα SUV φτιαγμένο για κίνηση εντός ή εκτός ασφάλτου
συμπέρασμα
Το τίμημα για να μπει κανείς στο μαγικό κόσμο του Discovery Sport δεν είναι μικρό και δικαιολογείται από το φόρο πολυτελείας που αυτομάτως το ανεβάζει πάνω από το ψυχολογικό όριο των 50.000 ευρώ. Το ενδιαφέρον της εγχώριας αγοράς θα τραβήξει η πιο προσιτή έκδοση με τον δίλιτρο turbodiesel των 150 και 180 ίππων που αναμένεται άμεσα.