ΔΟΚΙΜΗ: SsangYong Tivoli 1.6 6ΑΤ FWD

Η SsangYong επιστρέφει! Οπλίζει την γκάμα της με crossover προσέγγιση, σημαδεύει και πυροδοτεί

  • -
  • -
Ισχύς128 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h sec
Κατανάλωση μ.κ.7,2 lt/100km
Εκπομπές CO2167 gr/km
με μια ματιά

Το Tivoli επαναφέρει την κορεατική εταιρεία στην ευρωπαϊκή αγορά με downsizing λογική. Ένα κόμπακτ crossover στα 1.6 λίτρα που σταδιακά θα αποκτήσει πετρελαιοκινητήρες και τετρακίνηση για να κερδίσει την θέση του και στην SUV προσέγγιση.



Το παρελθόν της SsangYong είναι συνδεδεμένο κυρίως με βαριές τετρακίνητες κατασκευές άλλοτε εστιασμένες προς την off road πλευρά και άλλοτε προς την SUV, που όμως ποτέ δεν κέρδισαν τη θέση που περίμεναν στην ευρωπαϊκή αγορά. Καλοφτιαγμένα, προδόθηκαν περισσότερο από την νωθρότητα της συμπεριφοράς τους και δεν ήταν ποτέ σε θέση να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό παρά τις δελεαστικές τιμές που κατά καιρούς είχαν. Η πρόσφατη εποχή της SsangYong όμως απαλλαγμένη από τα οικονομικά της προβλήματα, έρχεται με ξεκάθαρο ρόλο ώστε να είναι επίκαιρη και ανταγωνιστική. Το πρόσφατο καμάρι της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας που σηματοδοτεί την μεγάλη αλλαγή είναι το Tivoli και ουσιαστικά είναι το κουμπί της επανεκκίνησης! 

 

Γυρίζει σελίδα

Η επόμενη μέρα βρίσκει την SsangYong σε λογική downsizing. Μικρότερα αμαξώματα, μικρότεροι κινητήρες, φρέσκια φιλοσοφία, με το Tivoli να είναι το πρώτο δείγμα και ένα μικρών διαστάσεων crossover, που σταδιακά θα αποκτήσει πετρελαιοκινητήρα 1.6 λίτρων, αλλά και τετρακίνηση για να μπει στο κλαμπ των SUV. Με μήκος σχεδόν 4,2 m και μεταξόνιο 2.6 μέτρων, το Tivoli σημαδεύει την μοδάτη κατηγορία περιπέτειας και αστικής μετακίνησης με ένα κομψό και ιδιαίτερα δυναμικό τρόπο. Σχεδιαστικά σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο, δείχνει αρκετά δυναμικό και εκπέμπει μια ευρωπαϊκή αύρα ώστε να σταδιοδρομήσει στην Γηραιά Ήπειρο. Κομψές λεπτομέρειες, φώτα LED, μυώδεις γωνίες και έντονα φουσκώματα σε ώμους και θόλους δημιουργούν μια σπορ σιλουέτα που τραβάει με ενδιαφέρον το βλέμμα. Μοιάζει να έχει βγει από γυμναστήριο, ενώ συχνά γίνεται και αποδέκτης εκδηλώσεων θαυμασμού. Αποδεικνύει επίσης ότι οι ισχυρισμοί των Κορεατών για ένα 100% ευρωπαϊκό αυτοκίνητο πιάνουν τόπο, παρά το γεγονός ότι είναι εμπνευσμένο και υλοποιημένο in house, χωρίς τη βοήθεια εξωτερικού σχεδιαστή. Το εσωτερικό μπορεί να μην κραυγάζει όσο η εξωτερική εικόνα, αλλά διατηρεί την ευρωπαϊκή λογική σχεδίασης και δείχνει έμπνευση, ποιοτικά υλικά και συναρμολόγηση. Ο εξοπλισμός συμβαδίζει με τα σύγχρονα δεδομένα, όντας πλούσιος και επίκαιρος από την βάση της γκάμας και τα gadget δεν λείπουν από την φιλοσοφία του.

γλυκά
  • Δυναμική σχεδίαση
  • Μοντέρνο σαλόνι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Εγγύηση/Παροχές
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Τέλη κυκλοφορίας
  • Ορατότητα πίσω
  • Απουσία START/STOP


Στην κονσόλα εκτός από την οθόνη υγρών κρυστάλλων για τον κλιματισμό, υπάρχουν λειτουργικοί διακόπτες σε κομψό φόντο piano black και στην κορυφή ανάμεσα στους δυο αεραγωγούς έγχρωμη οθόνη touch screen για διάδραση, ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Τόσο σε επίπεδο ασφάλειας, άνεσης και τεχνολογικού εξοπλισμού, το Tivoli δεν έχει λόγο να αισθάνεται μειονεκτικά στην κλάση του, ενώ οι διαθέσιμοι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί και απόλυτα πρακτικοί. Η τοπ έκδοση της δοκιμής διαθέτει όλα τα στοιχεία για να ανταγωνιστεί τις πρωτοκλασάτες προτάσεις του ανταγωνισμού και μόνο η απουσία START/STOP κοστίζει, κυρίως στο οικολογικό προφίλ του crossover της SsangYong. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο οι ρύποι (CO2: 167 gr/km) δεν είναι χαμηλοί και το Tivoli πληρώνει ακριβά την ετήσια σχέση του με το Υπουργείο Οικονομικών. Η ευρύχωρη καμπίνα, οφείλει στο μεταξόνιο τους καλούς χώρους για 5 ενήλικες, που θα βρουν αναπαυτικό και φινετσάτο το σαλόνι με την εκδρομική φιλοσοφία να αποκτά νόημα. Το ίδιο υποστηρίζει άλλωστε και ο χώρος αποσκευών των 423 λίτρων, αλλά και η ανάκλιση των πίσω καθισμάτων που εκτός από την γωνία της πλάτης ανάλογα με τα γούστα των επιβατών, δημιουργούν ένα σχεδόν επίπεδο και λειτουργικό χώρο όταν χρειαστεί να μεταφερθούν ογκώδη αντικείμενα.

 

Tivoli στη χόβολη

Φλογερή εμφάνιση, πιπεράτο σαλόνι και εξοπλισμός, μένει μόνο να δούμε τι ψάρια πιάνει με το τιμόνι στα χέρια. Η πρώτη θετική εντύπωση έρχεται από την θέση οδήγησης. Αν και το τιμόνι περιορίζει τη ρύθμισή του μόνο σε ύψος, δεν βρίσκεις ουσιαστικό λόγο να γκρινιάξεις αν είσαι φυσιολογικών διαστάσεων, ενώ εργονομικά βρίσκεις περίφημες τις επιλογές των σχεδιαστών.

Η αμφιθεατρική θέση προσφέρει καλή ορατότητα, που χωλαίνει στο σύνηθες σημείο του C pilar (πίσω γωνία). Με την κάμερα οπισθοπορείας όμως και τους αισθητήρες για το παρκάρισμα ξεχνάς τις φαρδιές κολόνες, ενώ το αυτόματο το 6 σχέσεων απλοποιεί την αστική καθημερινότητα και λειτουργεί με αποτελεσματικά και απροβλημάτιστα μεν, αλλά στην σκιά των σύγχρονων κιβωτίων διπλού συμπλέκτη. Μαζί με τον σύγχρονο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα (e-XGi 160), συνεργάζονται αρμονικά στην ουσία της απόδοσης, χωρίς να στεχύουν τα απόλυτα νούμερα. Οι 128 ίπποι είναι εξαιρετικό νούμερο για τον ατμοσφαιρικό των 1.6 λίτρων, όμως τα 160 Nm ροπής στις 4.600 rpm, δείχνουν ότι το Tivoli των τουλάχιστον 1.300 κιλών έχει δύσκολο έργο όταν κυνηγάει τις επιδόσεις. Το μοτέρ ζητάει στροφές για να αποδώσει τα μέγιστα και τότε η κατανάλωση σκαρφαλώνει σε διψήφιο νούμερο που δεν το κολακεύει. Η SsangYong κρατάει μυστικότητα για το 0-100 km/h και ανακοινώνει μόνο τελική ταχύτητα (170 km/h), αλλά τελικά αν εκλογικεύσεις τις απαιτήσεις σου θα διαπιστώσεις ότι μπορείς να είσαι σβέλτος χωρίς να ξεζουμίζεις τον κινητήρα και το καύσιμο στο ρεζερβουάρ. Τότε θα ηρεμήσεις από την μια, όταν δεις την κατανάλωση σε μικτή διαδρομή να στρογγυλοκάθεται στην περιοχή των 8 lt/100 km  και θα διαπιστώσεις τα θετικά στοιχεία συμπεριφοράς του Crossover της SsangYong. Με γνήσιο ευρωπαϊκό πάτημα και με απουσία πλεύσεων από την ανάρτηση, το Tivoli εκπλήσσει ευχάριστα. Ισορροπεί την άνεση με την σωστή ανάγνωση του δρόμου προσφέρει ένα καλό σε αίσθηση τιμόνι, με τρεις εύστοχες διαβαθμίσεις στο βάρος της υποβοήθησης (Comfort, Normal, Sport) και ένα στιβαρό αμάξωμα από ατσάλι υψηλής και υπερυψηλής αντοχής για να συνθέσει ένα αξιόμαχο και ανταγωνιστικό σύνολο που δεν θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν της κορεατικής φίρμας. Στο δρόμο, το Tivoli είναι ευχάριστο, προβλέψιμο και ασφαλές με τα ηλεκτρονικά στο On. Αν τα απενεργοποιήσεις τότε αποκτάς μια συμμετοχική ουρά και μια σπορ εσάνς στην συμπεριφορά του, που γίνεται ακόμα πιο ευχάριστη όταν αφήσεις την άσφαλτο και περιπλανιέσαι σε χωμάτινο τερέν. Φυσικά η προσθιοκίνητη λογική και οι τροχοί των 18’’ της έκδοσης δοκιμής δεν αφήνουν περιθώρια για ηρωισμούς και επιβάλουν την εκδρομική σύνεση όπως οφείλει κάθε crossover. Η ανάρτηση πάντως τα καταφέρνει και εδώ καλά, παρότι τα ελαστικά δεν είναι και ο καλύτερος σύμμαχος. Σε συνδυασμό με την ποιοτική κύλιση και την σωστή ηχομόνωση συνολικά το Tivoli είναι η ευχάριστη έκπληξη για εκδρομικές περιπλανήσεις και μαζί με την δελεαστική τιμή, δείχνει ελκυστικό αν ψάχνεσαι στη γειτονιά των crossover…

συμπέρασμα

Σίγουρα το Tivoli δεν έχει εύκολη αποστολή απέναντι στην πιάτσα της πολυπληθούς παρέας των ανερχόμενων crossover που έχει για πρωταγωνιστή το Suzuki Vitara. Η προσεγμένη δουλειά όμως των συντελεστών της SsangYong δείχνει αρκετά δελεαστική για να σταθείς στα χαρακτηριστικά του και να μην το προσπεράσεις αβίαστα. Ποιοτικό, ευρύχωρο και προσεγμένο στην σχεδιαστική λεπτομέρεια προσφέρει ευρωπαϊκό στιλ και δυναμικά σπορ λογική. Επιπλέον, η αχίλλειος πτέρνα της οδικής συμπεριφοράς που στο παρελθόν χαντάκωσε την φήμη της εταιρείας, στο Tivoli αποτελεί την ευχάριστη έκπληξη. Κερασάκι τα 5 χρόνια εγγύησης στα μηχανικά μέρη, και το αντίστοιχο χρονικό διάστημα δωρεάν οδικής βοήθειας και service. Η σταδιακή αναβάθμιση της γκάμας μέχρι το Φθινόπωρο με τον πετρελαιοκινητήρα των 115 ίππων και την τετρακίνηση, θα απογειώσει το ήδη ζεστό αγοραστικό ενδιαφέρον.



ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


VIDEOS

GOCAR TEST - SsangYong Tivoli 1.6 6AT FWD

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...