Δοκιμή Mercedes-Benz C200 BlueTEC
Υπάρχουν δύο βασικές ερωτήσεις σχετικά με την αυτοκίνηση. Η πρώτη είναι πόσο αυτοκίνητο αντέχεις. Η δεύτερη πόσο αυτοκίνητο χρειάζεσαι. Η πρώτη μάλλον δε θα απαντηθεί ποτέ όμως για τη δεύτερη υπάρχουν πολλές πιθανότητες να βρείτε την απάντηση στις επόμενες γραμμές
- -
- -
με μια ματιά
Η C-Class δέχεται κάτω από το καπό της έναν εξαιρετικό 1.600άρη τουρμποντίζελ 136 ίππων, ο οποίος φροντίζει να συνδυάζει το τερπνό των καλών επιδόσεων, μετά του ωφελίμου της πολύ χαμηλής κατανάλωσης.
με τη ματιά του Κώστα Λούβαρη
Από τα αυτοκίνητα που σε καλύπτουν πραγματικά απόλυτα.
γλυκά
- Εικόνα
- Ποιότητα
- Αίσθηση
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
ξινά
- Εργονομία κεντρικής κονσόλας
- Τιμή
απόψεις
Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους πρέπει να πούμε λίγα λόγια σχετικά με το προπατορικό αυτοκινητικό ερώτημα: «Εμπρός ή πίσω κίνηση;»
Για πολλούς αυτή συζήτηση δεν έχει πλέον κανένα νόημα, αφού έτσι και αλλιώς τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης δεν αφήνουν τους τροχούς να γλιστρούν ανεξέλεγκτα. Άλλωστε δεν είναι μυστικό ότι η κίνηση εμπρός είναι πιο ασφαλής για τις ανάγκες και τις ικανότητες του μέσου οδηγού, ενώ ακόμα και τα αυτοκίνητα με πίσω κίνηση είναι ρυθμισμένα κατά βάση να γλιστρούν πρώτα με το εμπρός μέρος τους.
Ιστορικά πάλι, να θυμίσουμε ότι η στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στην κίνηση εμπρός δεν είχε να κάνει τόσο με τις προτιμήσεις των οδηγών, όσο με τη τεχνολογία. Γιατί ας μην ξεχνάμε ότι μόνο μετά την εφεύρεση των «σταυρών» μπόρεσαν να λειτουργήσουν τα ημιαξόνια, ενώ με την εξέλιξη της γραμμής παραγωγής η συγκέντρωση όλων των μηχανικών μερών πάνω σε μια και μόνο βάση (κινητήρας-κιβώτιο ταχυτήτων-μετάδοση) πρόσφερε οικονομία κλίμακας κατά την συναρμολόγηση, γι’ αυτό και τελικά επικράτησε.
Τελικά όπως και να το κάνουμε και οι δύο επιλογές έχουν τα υπέρ και κατά τους. Υπέρ της κίνησης εμπρός η απελευθέρωση χώρων για τους επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές. Αντίθετα, πρόβλημα είναι η «μίξη» της κίνησης και της διεύθυνσης στους ίδιους τροχούς, με αποτέλεσμα να μη φτάνει ξεκάθαρη πληροφόρηση στα χέρια που οδηγού μέσα από το τιμόνι.
Αντίθετα στα αυτοκίνητα με την κίνηση πίσω η μετάδοση της κίνησης και η διεύθυνση γίνονται από διαφορετικά «κανάλια» με αποτέλεσμα το σήμα να φτάνει πιο «καθαρό» στον οδηγό.
Δεν θα τη μπερδέψετε με τίποτα άλλο γιατί αυτή η Mercedes-Benz διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα την ξεχωρίσουν, χωρίς όμως να γίνεται κραυγαλέα. Φωνάζει «Mercedes», φωνάζει «ποιότητα» και οι γραμμές της είναι δουλεμένες και ισορροπημένες. Θα μπορούσε κανείς να τη περιγράψει ως συντηρητική αλλά δεν είναι, γιατί απλά δεν θέλει να εντυπωσιάσει πρόσκαιρα ακολουθώντας τα σχεδιαστικά trends. Αντίθετα θα υποστηρίζαμε ότι είναι ένα σχήμα που θα αντέξει στο χρόνο. Όλα αυτά τα στοιχεία λίγο-πολύ ισχύουν και για το εσωτερικό, με τη γενικότερη αίσθηση εδώ να είναι ακόμα πιο νεανική χάρη στους τρείς κεντρικούς αεραγωγούς του ταμπλό.
Σε θέμα χώρων, με μήκος στα 4.686 mm και μεταξόνιο στα 2,84 m η εκμετάλλευση των διαστάσεων δεν είναι αυτή που μπορεί να συγκριθεί με αυτοκίνητα που έχουν τη κίνηση εμπρός, όμως σίγουρα και δε θα δημιουργήσουν πρόβλημα. Το βασικό μείον είναι ότι το τούνελ του άξονα μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς, πρακτικά χωρίζει το πίσω κάθισμα στα δύο. Στο δια ταύτα πάντως τέσσερα άτομα και θα βολευτούν και θα ταξιδέψουν με άνεση.
Όσο για τη ποιότητα, τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να ήταν διαφορετικά. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας, η συναρμολόγηση ανάλογα προσεγμένη και από παντού αναδύεται η γνωστή ακριβή αίσθηση που έχουν τα αυτοκίνητα με το αστέρι.
Μηχανικά
Και όμως ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας πετρελαίου που κινεί αυτή τη C-Class είναι μόλις 1.598 cc. Μπορεί να φαίνονται λίγα για τα 1.485 κιλά της καρότσας, όμως στον πραγματικό κόσμο η εικόνα είναι τελείως διαφορετική. Και αυτό όχι λόγω των 136 ίππων (στις 3.800 rpm), αλλά κυρίως λόγω των 300 Nm ροπής στις 1.500 rpm. Προσθέστε σε αυτά και το σοφά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων και αυτή η «C» έχει την δυνατότητα να κινηθεί και γρήγορα και να προσπεράσει με ασφάλεια υπό πλήρες φορτίο. Και αυτό με κατανάλωση που μπορεί να πέσει ακόμα και στα 5 lt/100 km. Εξαιρετικά δηλαδή, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ένα πολιτισμένο κινητήρα που δεν θυμίζει και πολύ ντίζελ σε ήχο και κραδασμούς. Αυτό με τη σειρά του βοηθά στη γενικότερη αίσθηση ποιότητας που αναδύει το αυτοκίνητο.
Αν δε, είστε φίλος της πίσω κίνησης θα ευχαριστηθείτε τη μοναδική αίσθηση που προσφέρει. Εάν πάλι δεν είστε, τα ηλεκτρονικά συστήματα θα φροντίσουν για να μην την καταλάβετε ποτέ.
Οδικά
Κινητήρας εμπρός, κίνηση πίσω και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, είναι μια κλασική συνταγή. Το αποτέλεσμα είναι μια ουδέτερη αίσθηση, ενώ έτσι κι αλλιώς η ισχύς δε φτάνει για… ακρότητες. Είναι όμως και η αίσθηση ισορροπίας που η σωστή κατανομή του βάρους εξασφαλίζει. Τα άκρα του αυτοκινήτου ποτέ δεν έχουν έντονες τάσεις ανεξαρτητοποίησης και είναι πολύ αναζωογονητική η αίσθηση του να ξέρεις που βρίσκονται οι τροχοί, το ρόλο που παίζουν και το ρόλο που θέλεις να έχουν. Δεν θα λέγαμε ότι είναι ένα σπορ σεντάν λόγω της μαλακής ανάρτησης, αλλά αυτό δεν το εμποδίζει από το να κινηθεί πολύ σβέλτα. Σε αυτό μάλιστα βοηθά η ανταπόκριση του κινητήρα και του τιμονιού.
Τελικά
Είναι ένα από τα πιο πλήρη πολυτελή οικογενειακά που έχουμε οδηγήσει τα τελευταία χρόνια. Θα έλεγες ότι η C200 BlueTEC είναι όσο ακριβώς αυτοκίνητο χρειάζεται κανείς. Και ας μην ξεχνάμε ότι η αξία του αστεριού είναι κάτι που δεν κρύβεται.
συμπέρασμα
Η C-Class είναι στα καλύτερά της στην προκειμένη περίπτωση. Ένα εξαιρετικό πολυτελές οικογενειακό, που εν δυνάμει μέσα από τα χρόνια χρήσης του (προσθέστε και τη τιμή μεταπώλησης), μπορεί έως και να δικαιολογήσει την τιμή του.