Δοκιμή Mercedes-Benz B180 CDI
Αποτελεί την συμπυκνωμένη ιδέα του οικογενειακού αυτοκινήτου. Προσφέρει όλα όσα χρειάζεται ένας οικογενειάρχης και ακόμα περισσότερα
- -
- -
με μια ματιά
Η ανανεωμένη B-Class θα καλύψει ακόμα περισσότερο το νεανικό κοινό που θέλει ένα πρακτικό κι αντισυμβατικό αυτοκίνητο με το αστέρι στο καπό.
με τη ματιά του Κώστα Λούβαρη
Πάντα η B-Class πίστευα πως δεν με αφορούσε, γιατί τη θεωρούσα… πέρα από τα μονοπάτια που χαράζει η Mercedes-Benz με την παρουσία της. Όμως με ευχαρίστησε τόσο πολύ και τόσο ολοκληρωμένα που αποφάσισα να ξεχάσω ότι έχει κίνηση εμπρός.
γλυκά
- Κινητήρας
- Χώροι
- Ποιότητα
- Χαρακτήρας
- Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
ξινά
- Πιο σοβαρό ταμπλό από όσο θα θέλαμε
- Δε διαφοροποιείται εσωτερικά από τις A-Class, GLA και CLA
- Υψηλή τιμή
Και όμως έχουν περάσει δέκα ολόκληρα χρόνια από την παρουσίαση της B-Class από την Mercedes-Benz. Και μπορεί σήμερα να την θεωρούμε δεδομένη, όμως πριν δέκα χρόνια θα μπορούσαμε να το περιγράψουμε σαν ένα βήμα στο… κενό.
Να το τονίσουμε λοιπόν για μια ακόμα φορά πως τα πάντα αποδεικνύουν την αξία τους μέσα από την ίδια την ύπαρξή τους. Όλα τα προϊόντα δικαιώνουν το είναι τους μέσα από την προστιθέμενη αξία που βάζουν στην καθημερινότητά μας. Δείτε για παράδειγμα το πρώτο μοντέλο της Mercedes-Benz με κίνηση εμπρός: την A-Class. Παρουσιάστηκε το 1997 (με τον κωδικό W168) σχεδιασμένο από τον Steve Martin και ήταν πραγματικά πρωτοποριακό, για μια εταιρεία η οποία μέχρι τότε ειδικεύονταν στη πίσω κίνηση. Ήταν μια γενναία απόφαση με διπλό πάτωμα που υπόσχονταν ασφάλεια (στα 3,666 m αρχικά), με τον κινητήρα που ήταν υπό κλίση για να «γλιστρά» κάτω από τα πόδια των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ ταυτόχρονα υπήρχε χώρος για μελλοντικές χρήσεις, όπως μπαταρίες κ.λ.π. που όμως ποτέ δεν έγιναν πραγματικότητα. Όπως και να έχει και παρά τη σχετική του εμπορική επιτυχία η Mercedes-Benz αποφάσισε να αλλάξει τον προσανατολισμό της A-Class και το 2012 παρουσίασε το συμβατικό σχεδιαστικά πλέον A-Class (κωδικός W176).
Αντίθετα, η B-Class που παρουσιάστηκε αργότερα και έχοντας πλέον την εμπειρία στη κίνηση εμπρός δεν αντιμετώπισε κανένα ουσιαστικό πρόβλημα και αργά μα σταθερά έχτισε το όνομά της στην αγορά. Και παρότι στην αρχή θα πρέπει να πούμε ότι το αγοραστικό κοινό τη δέχτηκε με κάποια δυσπιστία, με τα χρόνια κέρδισε τηνοικογένεια με τη φιλική της διάθεση και τους χώρους της. Απέκτησε μάλιστα τέτοια θέση στη κατηγορία των 4,39 m που ακόμα και η BMW αναγκάστηκε να την ακολουθήσει ουσιαστικά, με τη Σειρά 2 Active Tourer των 4,34 m. Πολύ πρόσφατα, η B-Class ανανεώθηκε ελαφρώς, προστέθηκε το χαρακτηριστικό Sports Tourer στο όνομά της και η σχεδίασή της φρεσκαρίστηκε πολύ ελαφρά.
Εικόνα
Αν θα θέλαμε να είμαστε απλοϊκοί, θα το περιγράφαμε σαν ένα ενός όγκου αμάξωμα και δεν θα πέφταμε μακριά από την αλήθεια του. Όμως οι ομαλές αναλογίες του και η ανανεωμένη σχεδίαση του δίνουν μια πιο σπορ αίσθηση που πάντως ποτέ δεν ξεπερνά τα όρια που ορίζει το αστέρι. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, που έχει καλά υλικά και την ώριμη σχεδίαση που διατηρεί τους τρείς κεντρικούς στρογγυλούς αεραγωγούς. Η B-Class με λίγα λόγια είναι αισθητικά όλα όσα υπόσχεται: δηλαδή και Mercedes-Benz, αλλά και διαφορετική από τα κλασικά μοντέλα με το αστέρι στο καπό. Αυτός άλλωστε ήταν και ο στόχος της.
Δεν θα περάσει απαρατήρητη, αλλά και σίγουρα δε θα προκαλέσει. Είναι τελικά ακριβώς αυτό που πρέπει, διατηρώντας μια συνεσταλμένη προοδευτικότητα. Όμως όπως και να το κάνουμε το δυνατό του σημείο είναι οι χώροι του. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν με μεγάλη άνεση, το ίδιο και οι αποσκευές τους, ενώ παράλληλα είναι ευάερο, ευήλιο, ευχάριστο και ποιοτικό, όπως μόνο στη Mercedes-Benz ξέρουν να τα φτιάχνουν. Μόνη μας αντίρρηση το γεγονός, ότι τελικά και πάλι η Mercedes δεν τόλμησε να διαφοροποιηθεί αισθητικά και να παρουσιάσει μια πιο νεανικό σχεδίαση, ενώ δε διαφοροποιείται καθόλου και από τις A-Class, GLA και CLA.
Τεχνικά
Κλασική διάταξη με τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 1.461 cc εγκάρσια τοποθετημένο εμπρός και κινητήριους τροχούς τους εμπρός. Η απόδοση φτάνει τους 109 ίππους και μπορεί το νούμερο να μην ακούγεται εντυπωσιακό, όμως στη καθημερινή ζωή κρίνεται αρκετό, ειδικά σε συνεργασία με τον τρόπο που η ροπή των 260 Nm κάνει την εμφάνισή της από τις 1.500 rpm. Και αυτό πιστέψτε μας κάνει σπουδαία διαφορά. Ο κινητήρας λειτουργεί από χαμηλά χωρίς να κομπιάζει, με αποτέλεσμα να προφέρει οικονομία, ενώ όταν θελήσετε επιδόσεις δεν έχετε παρά να πατήσετε το γκάζι λίγο παραπάνω. Αυτό που επίσης εντυπωσιάζει, είναι ο τρόπος που ο κινητήρας συνεργάζεται με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις, συμπληρώνοντας με την κλιμάκωσή του την απόδοση του μοτέρ.
Πολύ καλά λειτουργεί και η ανάρτηση, που μάλιστα έχει βελτιωθεί σε ποιότητα λειτουργίας μετά την ανανέωση του μοντέλου. Τόσο τα εμπρός γόνατα Μακφέρσον όσο και το πίσω σύστημα τεσσάρων συνδέσμων, εξασφαλίζουν και άνεση αλλά και σωστή συμπεριφορά στο δρόμο.
Οδηγικά
Μας εντυπωσιάζει η εξέλιξη των πραγμάτων, με τον τρόπο που μικρές βελτιώσεις μέσα στα τελευταία χρόνια, προσφέρουν αυτοκίνητα τόσο βελτιωμένα. Κι αυτό ακριβώς είναι η ανανεωμένη B-Class, ένα εξαιρετικό και όχι συμβατικό οικογενειακό αυτοκίνητο που όμως στρίβει και φρενάρει, δίνοντάς σου αυτοπεποίθηση. Κάθεσαι ψηλά, αλλά αυτό δεν σε σταματά από το να αισθάνεσαι ότι επικοινωνείς με το αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα δεν ακουμπάει επάνω στον εμπρός εσωτερικό τροχό του όταν στρίβει και θα λέγαμε ότι γενικά δε γέρνει και δεν πλέει. Επίσης δεν σε «οδηγεί» το βάρος του κινητήρα, όπως συχνά συμβαίνει σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, ενώ τα φρένα του είναι και ισχυρά και δεν κουράζονται.
Τελικά, η ανανεωμένη B-Class είναι ένα αυτοκίνητο που όσο ζεις μαζί του τόσο καλύτερα καταλαβαίνεις κι εκτιμάς τις ικανότητές του. Με λίγα λόγια προσφέρει όλα όσα θα έπρεπε ένα οικογενειακό… και ακόμα περισσότερα.
συμπέρασμα
Αν το budget σας φτάνει τα νούμερο που ζητούν οι Γερμανοί σας το προτείνουμε με κλειστά μάτια.