ΔΟΚΙΜΗ: Kia Rio 1.4 CRDi
Η τρίτη γενιά Rio νιώθει το facelift να του τονώνει την διάθεση, για μια δεύτερη νιότη
- -
- -
με μια ματιά
Η Kia μακιγιάρει το καλοπουλημένο supermini της με σκοπό την επιστροφή στην επιτυχία. Το Rio φρεσκάρει την αισθητική του και αναβαθμίζεται τόσο όσο χρειάζεται για να θεωρείται επίκαιρο και ολοκληρωμένο.
Η Kia έχει χτίσει ένα καλό όνομα με βάση την πιστότητα και αξιοπιστία των κατασκευών της και τα τελευταία δείγματα κάνουν σαφές ότι δεν μένει μόνο στις παραδοσιακές της αξίες. Cee’d, Soul, Venga, Sportage, Rio και Picanto έχουν περάσει την Kia στην απέναντι όχθη της δημιουργικής σχεδίασης και δυτικής φιλοσοφίας. Η 3η γενιά Rio, που πρωτοεμφανίστηκε το 2011, κατάφερε όχι μόνο να ανατρέψει την ιστορία της εταιρίας στην κατηγορία, αλλά να απογειώσει τις κριτικές υπέρ του σε μια ομολογουμένως δύσκολη κλάση. Ένα μοντέλο που από ταπεινός και πιστός εργάτης σε παλιομοδίτικη sedan εκτέλεση(1η γενιά), φόρεσε διστακτικά το hatchback κουστούμι στην 2η γενιά του και πέρασε στην ευρωπαϊκή εποχή στην τελευταία του μορφή.
γλυκά
- Δυναμική σχεδίαση
- Μοντέρνο σαλόνι
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Απόδοση κινητήρα
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Εγγύηση
ξυνά
- Αίσθηση τιμονιού
- Σφιχτή ανάρτηση
- Ορατότητα πίσω
Πνεύμα ανήσυχο
Απέδειξε εν ολίγοις, ότι η δυναμική των Κορεατών δεν επαναπαύεται ακόμα και όταν εισβάλει στην πολυπληθή κατηγορία των mainstream supermini. Η ώρα της ανανέωσης ήρθε χωρίς κοσμογονικές αλλαγές, αλλά με τις κατάλληλες που θα το επαναφέρουν στην πρόσκαιρη επικαιρότητα των σύγχρονων αυτοκινήτων της κατηγορίας. Το ανανεωμένο Rio παραμένει κομψό, δυναμικό και χαριτωμένο, ενώ εντυπωσιάζει και με τις προσεγμένες λεπτομέρειες στο κορμί του, χάρη στην έμπνευση του αρχισχεδιαστή Peter Shreyer και της ομάδας του. Το ίδιο team επιμελήθηκε τις αλλαγές που συναντάμε τώρα, όπως στη μάσκα με τον κωδικό tiger nose που χαρακτηρίζει πια όλη τη γκάμα της Kia, στους δυναμικότερους προφυλακτήρες και στους προβολείς ομίχλης που πλαισιώνονται με απομιμήσεις αεραγωγών. Έντονα δυναμικό με συνδυασμό καμπύλων και ακμών στο κορμί του, το νέο Rio κουμπώνει στα σύγχρονα δεδομένα που ορίζει η γενιά του, ενώ η ανανέωση συνεχίζεται και στα ενδότερα. Μια ματιά στο σαλόνι επιβεβαιώνει ότι το Rio εσωκλείει ευρωπαϊκή φινέτσα τόσο στον σχεδιασμό όσο και στον διάκοσμο που έχει κερδίσει νέες επενδύσεις, χρωμιωμένα πλαίσια σε αεραγωγούς και πίνακα οργάνων με σπορτίφ αισθητική σε συνδυασμό αναλογικών και ψηφιακών πληροφοριών. Το Start Button όπως και η επιφάνεια piano black στην περιοχή που βρίσκει κανείς την οθόνη 7’’ του συστήματος infotainment είναι προνόμιο των πλουσιότερων εκδόσεων όπως η advance της δοκιμής. Συνολικά ο εξοπλισμός δεν κάνει εκπτώσεις, τα υλικά είναι βελτιωμένα και καλοφινιρισμένα, ενώ τα σκληρά τμήματα έχουν περιοριστεί και σε συνδυασμό με την προσεγμένη συναρμολόγηση κερδίζει δικαίως την ποιοτική ταμπέλα. Το κομψό σαλόνι προσφέρει γενναιόδωρα τους χώρους του στους επιβάτες και μερίδιο ευθύνης έχει και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.570 mm. Εξαιρετικός χώρος για υψηλόσωμους επιβάτες εμπρός και ικανότατος για τους πίσω, ενώ εκτός από την απροβλημάτιστη εργονομία και τους κλασικούς αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό, το Rio επιφυλάσσει και έναν μεγάλο χώρο για τις αποσκευές, χωρητικότητας 288 λίτρων. Μέρος της ορατότητας προς τα πίσω έχει θυσιαστεί στον βωμό του design, όμως αυτό είναι το μόνο ουσιαστικό φάουλ που μπορεί να του προσάψει κανείς.
Πλήρες, ασφαλές και ευχάριστο
Με τον 1.4 CRDi και τους 90 ίππους δεν βάζει φωτιά στο δρόμο,
αλλά ούτε και στην τσέπη με την μέση κατανάλωση που ανακοινώνει ο
κατασκευαστής (3,8 lt/100 km) να επιβεβαιώνεται σε απόλυτα
πειθαρχημένες και ειδικές συνθήκες. Στην πράξη και σε πιο
απελευθερωμένο ρυθμό οδήγησης υπολογίζεις δύο λίτρα επιπλέον και
είσαι ευχαριστημένος γιατί δύσκολα θα δεις το trip computer να
ξεκίνα από το νούμερο 6. Το θετικό για τον turbodiesel της Kia,
είναι η προθυμία από χαμηλά και η ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία
του. Η αναβαθμισμένη ροπή αγγίζει τα 240 Nm (20 Nm επιπλέον),
διαθέσιμα από τα 1.500 σ.α.λ. και με ευδιάθετη διάθεση προσφέρει
καλές ρεπρίζ και αντίστοιχες επιδόσεις. Η αίσθηση επιτάχυνσης
ικανοποιεί περισσότερο από τα απόλυτα νούμερα επιδόσεων και οι
τροχοί των 16’’ δίνουν μια εξήγηση για την έλλειψη εκρηκτικότητας.
Στο εκδρομικό ρεπερτόριο του Rio εισπράττεις αρχικά ένα καλοδεμένο
σύνολο από την στιγμή που βγεις στον ανοιχτό δρόμο και ανέβεις σε
ταχύτητες. Το supermini της Kia είναι σταθερό στην ευθεία, με την
ήσυχη κύλιση και τις απλωμένες σχέσεις να δίνουν μια ξεχωριστή θέση
στα μικρά ταξιδιάρικα αυτοκίνητα της αγοράς, ενώ βγαίνοντας στο
επαρχιακό δίκτυο διαπιστώνεις ότι αντιμετωπίζει με φιλικότητα και
ασφάλεια τις συνθήκες, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερους συμβιβασμούς
από τον οδηγό. Η σφιχτή ανάρτηση απορροφά μεν αλλά δεν διαπρέπει σε
άνεση, όμως διαβάζει σωστά τις ανωμαλίες δίχως να επηρεάζει την
σταθερότητα και μόνο το τιμόνι με την ελλιπή αίσθηση στις αλλαγές
κατεύθυνσης προκαλεί στιγμιαία δυσαρέσκεια, μέχρι να το συνηθίσεις.
Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση, αλλά μέτρια αποτελεσματικότητα, χωρίς
όμως να διαμορφώνουν αρνητικά την συνολική εικόνα, ενώ το ESP
επεμβαίνει διακριτικά, ισορροπώντας ανάμεσα στην ασφάλεια και την
αποτελεσματικότητα. Δεν θα σε ξαφνιάσει ποτέ ακόμα και αν το
παρακάνεις με τα ηλεκτρονικά στο off, ενώ η ελαφριά υποστροφή
προειδοποιεί ότι υπερβάλεις. Αν και το Rio δεν έχει ως
προτεραιότητα την σπορ έκφραση στην συμπεριφορά του, παρόλα αυτά θα
αφήσει καλές εντυπώσεις στον απαιτητικό οδηγό. Σβέλτο, οικονομικό
και ασφαλές είναι άξιος εκπρόσωπος των σύγχρονων supermini. Με
εξαιρετικό συνδυασμό εξοπλισμού τιμής, με αναγνωρισμένη αξιοπιστία
και με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, το Rio ανήκει στα δυνατά
χαρτιά της κατηγορίας.
ΦΩΤΟ & VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
συμπέρασμα
Δυτικοευρωπαϊκή φιλοσοφία που εκφράζεται σε σχεδιαστικό στιλ και φινετσάτο, καλοεξοπλισμένο σαλόνι. Την ίδια στιγμή διαθέτει στην φαρέτρα του τις σταθερές αξίες που συνοδεύουν την Kia, όπως την πιστότητα και αξιοπιστία, αλλά και την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση. Το αναβαθμισμένο Rio αισθητικά και ουσιαστικά, δεν προβαίνει σε τυμπανοκρουσίες για να το επικοινωνήσει, αλλά φρεσκάρει μια ήδη πετυχημένη εκτέλεση ώστε να διατηρηθεί στους υπολογίσιμους εκπροσώπους της κατηγορίας των supermini.