TEST: Mitsubishi ASX 1.6 Di-D 4WD
Ένας νέος diesel με τον κατάλληλο κυβισμό ξαναφέρνει στο προσκήνιο το ASX, το γνήσιο τέκνο της Ιαπωνικής κουλτούρας των SUV με κίνηση στους τέσσερις τροχούς
- -
- -
με μια ματιά
Στα μικρομεσαία SUV όπου το γιέν καθορίζει τις ισορροπίες της κατηγορίας, το ASX ρετουσάρετε και με τον πρέποντα 1600άρη diesel ξανασυστήνεται στο κοινό που αγοράζει συστηματικά γιαπωνέζικα.
γλυκά
- Ποιότητα υλικών/συναρμογής
- Άνεση
- Χώροι
- Σύστημα τετρακίνησης
- Κύλιση σε άσφαλτο/χώμα
ξυνά
- Αίσθηση τιμονιού σε υψηλές ταχύτητες
- Αργό Stop&Go στην επανεκκίνηση
- Τιμή αγοράς
- Φτωχός προαιρετικός εξοπλισμός
Έπειτα από πέντε χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στην Ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά, το ASX απέκτησε έναν νέο diesel που το φέρνει πιο κοντά στις ανάγκες της κατηγορίας, με ανταγωνιστικό κυβισμό ώστε να χάνεται από το φορολογικό στόχαστρο, αλλά και χαρίσματα που το φέρνουν ψηλότερα στη σειρά προτίμησης.
Στη συγκεκριμένη πενταετία που έχουν έρθει τα πάνω κάτω στο χώρο του αυτοκινήτου, η πετρελαιοκίνητη επιλογή για το ASX ήταν ο καταργούμενος 1800άρης diesel και δεν ήταν και ό,τι ελκυστικότερο δεδομένου ότι το best seller της κατηγορίας πρόβαλλε κινητήρα 1.5 λίτρων και προκλητική εισαγωγική τιμή.
Πλέον με το νέο κινητήρα να περιστρέφεται κάτω από το καπό, αυτό το μειονέκτημα απαλείφεται και όλοι οι παίκτες στα SUV μαζί και η Mitsubishi παίζουν με παρόμοια κινητήρια σύνολα. Στην περίπτωση του ASX, ο Di-D συμπληρώνει τη γκάμα, με τον υπάρχοντα 1.600άρη βενζινοκινητήρα των 117 ίππων να αποτελεί τον «κράχτη», αλλά η έκδοση που πραγματικά ενδιαφέρει το ελληνικό κοινό είναι η diesel.
Αισθητικά οι διαφοροποιήσεις με το ΜΥ12 επικεντρώνονται στο εσωτερικό, καθώς τίποτα άλλο σε προφυλακτήρες, μάσκες κλπ δεν προδίδει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό facelift. Τα υλικά και οι ταπετσαρίες στην καμπίνα επιβατών δέχτηκαν το απαραίτητο φρεσκάρισμα και τα κοσμητικά στοιχεία στο ταμπλό δίνουν μια νότα δυναμισμού και πολυτέλειας αλλά θα γίνουν αντιληπτά από τον παρατηρητικό. Η χρωματική παλέτα παρέμεινε προσηλωμένη στα …μαύρα έτσι η συνολική εικόνα δεν δρέπει δάφνες μοδάτης προσέγγισης, όμως ίσως αυτό να είναι και ο στόχος της ιαπωνικής εταιρείας. Παρόλα αυτά στην τετρακίνητη έκδοση που είναι και το μοντέλο της δοκιμής, αντικαταστάθηκε ο περιστροφικός διακόπτης και η επιλογή της μετάδοσης γίνεται από ένα απλό μπουτόν. Στα μηχανικά μέρη είχαμε αλλαγές στην πίσω ανάρτηση με σκοπό να βελτιωθεί η απόσβεση και η κύλιση ειδικά στο χώμα. Σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς οι μικροανωμαλίες στο χωματόδρομο περνούν απαρατήρητες και δεν κουράζουν. Στην άσφαλτο η κύλιση όπως και η απόσβεση είναι αναβαθμισμένες, πράγμα που είναι αντιληπτό στις υψηλές ταχύτητες όπου το ASX πατά καλύτερα και δεν πλέει. Η κρεμαγιέρα διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση, χάρην της οποίας μειώθηκε κατά τι η κατανάλωση, όμως η πληροφόρηση στον αυτοκινητόδρομο με τριψήφιο αριθμό στο κοντέρ είναι λίγο προβληματική γύρω από την ευθεία.
Πετρέλαιο όπως Di-D
Το 8βάλβιδο μοτέρ των 114 ίππων από 1.560 κ.εκ. είναι επαρκές για το σχετικά βαρύ αμάξωμα και η σωστή κλιμάκωση στο εξάρι κιβώτιο αξιοποιεί σωστά τα 270Nm της ροπής που λαμβάνει τη μέγιστη τιμή της μόλις στις 1.750rpm. Με το γκάζι να χαϊδεύει το πατάκι η τουρμπίνα φουσκώνει μετά τις 1100rpm και πρακτικά δίνει δύναμη μέχρι τις 3500rpm. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, τα 0-100km/h σε χρόνο 11,5 sec λένε τη μισή αλήθεια, αφού οι σημαντικότερες ρεπρίζ είναι εξίσου καλές, αρκεί να μην ξεχαστεί κανείς και θέλει να προσπερνά με παρατημένη την 5η ή την 6η στο κιβώτιο.
Ο νέος κινητήρας υπόσχεται κατανάλωση μόλις 5,0 lt/100km σε μικτό κύκλο, τιμή αισιόδοξη αφού στην πράξη ο συνετός οδηγός θα δει ένδειξη μεταξύ 7 και 8 lt/100km που είναι λογική καθώς το απόβαρο των 1440 κιλών θέλει τη σχετική ενέργεια για να κινηθεί αξιοπρεπώς ειδικά όταν πάψει ο οδηγός να κοιτά την υπολειπόμενη αυτονομία στο καντράν. Τα 5 λίτρα είναι τιμή που θα προκύψει στο ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο τηρώντας τους κανόνες οικονομικής οδήγησης και δύσκολα σε επαρχιακό δίκτυο με απότομες ανηφόρες.
Τετρακίνηση κατ’ επιλογή
Το ανανεωμένο ASX χρησιμοποιεί μία βελτιστοποιημένη έκδοση του
“AWC” της Mitsubishi, ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος 4WD
ανάλογα τις οδικές συνθήκες. Το σύστημα διαθέτει έναν ηλεκτρονικά
ελεγχόμενο συμπλέκτη που προσδιορίζει τη βέλτιστη κατανομή ροπής
εμπρός/πίσω από δεδομένα αισθητήρων για το άνοιγμα του γκαζιού, την
ταχύτητα του οχήματος και το φορτίο, λαμβάνοντας υπόψη και τις
εντολές του οδηγού. Στη λειτουργία 2WD, η ροπή κατανέμεται μόνο
στους εμπρός τροχούς προς όφελος της οικονομίας καυσίμου και των
μειωμένων φθορών. Στη λειτουργία 4WD AUTO, η κατανομή ροπής
ελέγχεται για να επιτυγχάνεται ελκτική πρόσφυση και
κατευθυντικότητα σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης και το εύρος είναι
από 98 % μπροστά / 2 % πίσω μέχρι 50 % μπροστά / 50 % πίσω).
Στο 4WD LOCK, η κατανομή ροπής ανάμεσα στους μπροστά και στους πίσω
τροχούς κλειδώνει στο 50-50 και είναι ο μόνος τρόπος να
ξεκολλήσει το αυτοκίνητο αρκεί βέβαια τα ελαστικά να μην έχουν βγει
εκτός εύρους λειτουργία πχ όταν γεμίσουν με λάσπη οι αυλακώσεις.
Στις ήπιες δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει ο τετρακίνητος αστός το
ASX 4WD θα τα φέρει εις πέρας, όμως οι περιορισμοί στο χώμα είναι
περισσότεροι όσο αυξάνει το ανάγλυφο και δύσκολα αντιμετωπίσιμοι
αφού το όριο μεταξύ ζημιάς και κωλύματος είναι ανεπαίσθητο. Έτσι
παρόλο που ο diesel διατίθεται τόσο με κίνηση μπροστά όσο και με
4WD, τα 2.500 ευρώ που χωρίζουν τις δύο εκδόσεις είναι αρκετά για
να περάσουν απαρατήρητα τη στιγμή που έχουμε καβατζάρει τα 24
χιλιάρικα στο ταμείο.
Ταμείο
Κατά τα άλλα οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι στο μέσο των προσφερόμενων από τους μύστες της κατηγορίας. Υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις ενός σύγχρονου οικογενειάρχη που θέλει να ανοίξει την πέμπτη πόρτα και να πετάξει μέσα ότι χρειάζεται χωρίς να ψάχνει λύσεις «τέτρις» για να μεταφερθούν τα μπαγκάζια μιας εκδρομής. Οι μεγάλοι τροχοί και η απόσταση από το έδαφος δίνουν το στάτους που αναζητούν οι σύγχρονοι θιασώτες των SUV και η ιαπωνική ποιότητα είναι το κρυφό χαρτί με το οποίο η Mitsubishi προσκαλεί το κοινό στις εκθέσεις της. Εξοπλιστικά ακόμη και η φθηνότερη 2WD έκδοση του 1.6 Di-D των 22,5 χιλιάδων ευρώ είναι πληρέστατη σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, την άνεση και την ψυχαγωγία. Ωστόσο λείπει ένα πακέτο Multimedia που θα το φέρει πιο κοντά στην εποχή μας όπου η διασύνδεση έχει γίνει εκ των ουκ άνευ ακόμη και σε χαμηλότερων κατηγοριών σε μέγεθος και τιμή αυτοκίνητα.
Σύστημα ClearTec
Πρόκειται για πακέτο που κάνει τον Di-D φιλικότερο ως προς το περιβάλλον και περιλαμβάνει: Σύστημα “Automatic Stop & Go”, ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα, σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας Πέδησης (GCS) και Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Το GCS επιτρέπει την ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση για την φόρτιση της μπαταρίας. Έτσι μειώνεται το φορτίο του δυναμό που απορροφά ισχύ από τον κινητήρα.