ΔΟΚΙΜΗ: Mini Cooper D 5d

Η συνταγή της τελευταίας γενιάς του Mini περιλαμβάνει έναν πολύ γευστικό συνδυασμό: του 5θυρου αμαξώματος με τον νέο diesel του 1,5 λίτρου

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,7 lt/100km
Εκπομπές CO295 gr/km
με μια ματιά

Με το 5θυρο αμάξωμα να είναι ένα πολύ σημαντικό και ουσιαστικό νέο και τον 1.500άρη diesel να παντρεύει καλές επιδόσεις με λογική κατανάλωση, το Mini είναι στα καλύτερά του και ανοίγει πολύ τη βεντάλια των χαρισμάτων του.

γλυκά
  • Απόδοση και λειτουργία κινητήρα
  • Κράτημα
  • Τιμόνι
  • Αίσθηση στην οδήγηση
  • Σχεδίαση Mini
  • Ποιοτική καμπίνα
  • Θέση οδήγησης
ξινά
  • Η κατανάλωση δεν είναι κορυφαία

Η τρίτη γενιά του σύγχρονου Mini έκρυβε δύο -τουλάχιστον- μεγάλες εκπλήξεις. Η πρώτη ήταν ο ολοκαίνουργιος 1.500άρης 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας που αποδίδει 116 ίππους και 270 Nm ροπή. Η δεύτερη το 5θυρο αμάξωμα που για πρώτη φορά στην ιστορία του χάτσμπακ Mini διατίθεται. Εδώ, δοκιμάζουμε το συνδυασμό τους που προφανώς είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις του νέου Mini.

 

Σπορ οικονομία

Ο πετρελαιοκινητήρας είναι 3κύλινδρος κι έχει όλη την αφρόκρεμα της τεχνολογίας στα σωθικά του. Το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι το πόσο πολιτισμένα λειτουργεί, τουλάχιστον με βάση αυτό που περιμένεις από έναν 3κύλινδρο diesel. Ελάχιστοι κραδασμοί γίνονται αντιληπτοί και η συχνότητά τους δεν είναι ενοχλητική, όπως άλλωστε και ο ήχος του που έχει ευχάριστη χροιά. Το δεύτερο στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι το φούσκωμα της ροπής από τις πολύ χαμηλές στροφές, που τον κάνει να δείχνει πιο δυνατός από όσο είναι. Η υστέρηση στο πάτημα του γκαζιού είναι σχεδόν αμελητέα, ειδικά εάν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport. Όπως σε όλα σχεδόν τα diesel, μετά τις 4.000 rpm δεν υπάρχει λόγος να ζορίζεις το μοτέρ, αφού παράγει θόρυβο χωρίς ουσιαστικό κέρδος σε ισχύ. Σε συνδυασμό με το πολύ μακρύ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, οι 116 ίπποι δίνουν απόλυτα ικανοποιητικές επιδόσεις στο Cooper D 5d. Με 0-100 km/h σε 9,4 sec και τελική 203 km/h το Mini απλώνει αποτελεσματικά τη δύναμή του στο δρόμο και μόνο στις εν κινήσει επιταχύνσεις το μακρύ βήμα του κόβει λίγο τα φτερά.

Λίγο καλύτερη θα μπορούσε να είναι η μέση κατανάλωση. Με 7,2 lt/100 km κατά μέσο όρο δεν είναι ακριβώς λαίμαργο αλλά σίγουρα όχι και κορυφαίο. Εάν το προσπαθήσεις περισσότερο θα κινείσαι κάτω από το 7άρι ενώ εάν παρασυρθείς από τη σπορ συμπεριφορά που κάθε Mini έχει, θα φτάσεις και σε χαμηλά 8άρια.

Εδώ που τα λέμε, αυτή η σπορ συμπεριφορά είναι κι ένα από τα πλέον ισχυρά χαρακτηριστικά κάθε Mini. Το ίδιο ισχύει και για τη συγκεκριμένη έκδοση, που διατηρεί ατόφια την αμεσότητα και την ακρίβεια στο πάτημά της. Σε συνδυασμό μάλιστα με το μακρύτερο μεταξόνιο (σχεδόν 6 πόντους) σε σχέση με την 3θυρη έκδοση, η σταθερότητα είναι σε maxi επίπεδα. Ταυτόχρονα το πίσω μέρος είναι παιχνιδιάρικο και το τιμόνι υλοποιεί ό,τι του λες χωρίς χρονοτριβή. Είναι λίγο νευρικό, όμως τελικά όπως σε όλα τα 5θυρα Mini το συνηθίζεις. Η άνεση ποτέ δεν ήταν το φόρτε ενός Mini. Το ίδιο ισχύει και για το 5θυρο, όμως έχει βελτιωθεί σημαντικά, αποσβένοντας ένα σεβαστό μέρος από τις κακοτεχνίες της ασφάλτου. Προφανώς και το Mini δεν έγινε ξαφνικά μαγικό χαλί, όμως τόσο η άνεση όσο και η ποιότητα κύλισης φτάνουν σε ένα πολιτισμένο επίπεδο.

 

Σε άλλη βάση

Το αισθητά επιμηκυμένο 5θυρο Mini μπορεί εξωτερικά να μην έχει την αισθητική αρτιότητα του 3θυρου, όμως την έχει ανταλλάξει με σημαντικά πιο ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα που χωράει 4 ενήλικες κανονικών διαστάσεων. Δεν θα πετάξουν τη σκούφια τους από την άνεση, αλλά ούτε και θα το μετανιώσουν ενώ και το πορτμπαγκάζ των 278 λίτρων επίσης καλύπτει ρεαλιστικές ανάγκες.

Από εκεί και πέρα, η σχεδίαση της καμπίνας παραμένει απολαυστική και για πρώτη φορά συμπληρώνεται από σωστή εργονομία και υλικά καλής ποιότητας. Εάν ψάξεις καλά θα βρεις κάποιες ατέλειες στο φινίρισμα, όμως η συνολική απτή ποιότητα είναι πολύ προσεγμένη. Παραδοσιακά εξαιρετική είναι η θέση οδήγησης και η ορατότητα, με την πρώτη να τονίζει το σπορ χαρακτήρα του Mini και τη δεύτερη να διευκολύνει πολύ τη ζωή σου στην πόλη.

Ξεκινώντας λίγο πάνω από τα 21.000 ευρώ (με την απόσυρση), το 5θυρο Cooper D είναι ελαφρώς ακριβότερο από το βενζινοκίνητο Cooper των 136 ίππων που όμως είναι σημαντικά ταχύτερο. Η διαφορά δεν είναι υπερβολική και με δεδομένη την οικονομία από το καύσιμο, στην πραγματική ζωή θα αποσβεστεί μέσα σε κάτι περισσότερο από 30.000 km, δηλαδή σε ένα απόλυτα λογικό χρονικό διάστημα.

συμπέρασμα

Σπορ όπως συνήθως κι ευρύχωρο όσο ποτέ, το 5θυρο αμάξωμα είναι μια πολύ σημαντική προσθήκη στη γκάμα του χάτσμπακ Mini. Για την περίπτωση που θέλεις μεν σβέλτες επιδόσεις αλλά η χαμηλή κατανάλωση είναι ισχυρότερο ζητούμενο, το Cooper D είναι αυτό ακριβώς που θέλεις.

VIDEOS

The New Mini 5door

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...