ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz GLA 180 CDI

Με τον 1.5 diesel, η GLA κλείνει προκλητικά το μάτι σε όσους αναζητούν την πολυτέλεια αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να συμβιβαστούν σε οικονομία

  • -
  • -
Ισχύς109 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,9 lt/100km
Εκπομπές CO2103 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η μικρή diesel έκδοση του κόμπακτ crossover κινείται από τον πασπαρτού κινητήρα των 1,5 λίτρων που συναντάμε σε διάφορα μοντέλα των Mercedes-Benz, Renault και Nissan.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Καμπίνα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Οικονομία καυσίμου
ξινά
  • Τραχύτητα κινητήρα
  • Στενό άνοιγμα πορτμπαγκάζ
  • Περιορισμένο ύψος στις πίσω ακριανές θέσεις

Τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία των SUV οι παράγοντες επιλογής έχουν αλλάξει άρδην. Πλέον, οι εκτός δρόμου ικανότητες δεν αποτελούν σημαντικό κριτήριο δίνοντας τη θέση της στην οικονομία που θεωρείται εκ των ουκ άνευ. Έτσι δημιουργήθηκε η crossover γειτονιά με προτάσεις όπου η τετρακίνηση δεν αποτελεί καν προαπαιτούμενο, αντίθετα με τον μικρό αλλά αποδοτικό κινητήρα που θεωρείται must. Αν μάλιστα είναι και diesel, ακόμη καλύτερα. Τα παραπάνω δεν αφορούν μόνο τα mainstream μοντέλα της κατηγορίας. Τα ίδια ισχύουν και για τις προτάσεις με premium χαρακτήρα και αριστοκρατική καταγωγή. Στη Mercedes-Benz το ξέρουν καλά αυτό και φρόντισαν να προικίσουν τη GLA με τον 1.500άρη diesel της συνεργάτιδας Renault - τέτοιοι έξυπνοι συνδυασμοί προκύπτουν από τόσο ευφυείς συνεργασίες.

Η GLA 180 CDI, αν και με κίνηση στους εμπρός μόνο τροχούς, διατηρεί το στυλ των τετρακίνητων εκδόσεων υιοθετώντας ένα κομψό σπορ αμάξωμα που δείχνει να απέχει αρκετά από το έδαφος. Στο εσωτερικό η ομοιότητα με την A-Class είναι αναμενόμενη και καλοδεχούμενη, με την ποιότητα να βρίσκεται ελαφρώς κάτω από τα κορυφαία για Mercedes-Benz επίπεδα, την εργονομία να είναι σωστά μελετημένη και τη θέση οδήγησης να βολεύει κάθε ανάστημα. Γενικά, δεν έχεις την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε κάποιο SUV κοιτώντας τα άλλα αυτοκίνητα αφ’ υψηλού, αλλά σε μικρομεσαίο χάτσμπακ που πατάει σε υπερυψωμένο πλαίσιο. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, με αποκορύφωμα την αλα tablet οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και τους 9 αερόσακους (μετωπικοί, πλευρικοί, οροφής και γονάτων οδηγού), ενώ μπορεί να εμπλουτιστεί όσο αντέχει η τσέπη σου. Εμείς από τα έξτρα ξεχωρίζουμε τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Η καμπίνα τα πάει καλά και σε χώρους. Πίσω δύο ενήλικες έχουν αρκετό αέρα, με εξαίρεση το ύψος στις ακριανές θέσεις που περιορίζεται από την καμπυλότητα της οροφής, κάτι που επηρεάζει κυρίως αν κάθονται τρεις επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Η σχεδιαστική γραμμή που θυμίζει κουπέ απαιτεί επίσης προσεκτικό μπες - βγες, αν δεν θες να κουτουλίσεις στην οροφή. Μεγάλος, τετράγωνος και απόλυτα εκμεταλλεύσιμος είναι ο χώρος αποσκευών, με την απουσία ρεζέρβας να απελευθερώνει επιπλέον λίτρα (421 στο σύνολο). Πολλοί είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό, χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο που ελέγχεται από το joystick και τα paddles στην κολόνα του τιμονιού απελευθερώνοντας χώρο στην κονσόλα.




Στην οδήγηση, το πρώτο που σου κάνει θετική εντύπωση είναι ο άριστος συνδυασμός του μοτέρ με το προαιρετικό 7-άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT που “φοράει” το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Στην προκειμένη περίπτωση η ζωντάνια του μοτέρ δεν οφείλεται στους 109 ίππους αλλά στη ροπή των 260 Nm που κορυφώνεται στις 1.750-2.500 rpm μόλις. Τα 11,9 sec που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για την επιτάχυνση 0-100 km/h είναι μια μάλλον απαισιόδοξη τιμή. Η GLA 180 CDI Auto δείχνει ταχύτερη στην πραγματικότητα, ενώ πολύ θετικά είναι και τα σχόλιά μας τόσο για τα δυνατά φρένα όσο και για την εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Το στιβαρό πλαίσιο πατάει γερά στην άσφαλτο και προσφέρει αρκετή πληροφορία, ενώ την ίδια στιγμή απορροφά αποτελεσματικά τις λακκούβες με μια μικρή αδυναμία στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες. Γενικά, η GLA 180 CDI είναι άνετη, σταθερή, δεν γέρνει και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό της.

Παράλληλα είναι και οικονομική. Στην πόλη, αν κινείσαι ήρεμα δεν ξεπερνάς τα 7 lt/100 km σε κατανάλωση πετρελαίου και στο ταξίδι είσαι χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια στα 5,5. Μόνο αν κυνηγάς το χρόνο βλέπεις τιμές που ξεκινούν από 9. Υπολόγισε μια μέση τιμή κατανάλωσης κοντά στα 6,2 lt/100 km, όχι μακριά από τα 3,9 της επίσημης εργοστασιακής τιμής. Και με εκπομπές CO2 στα 103 g/km, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι κάτω από 100 ευρώ!

Με άλλα λόγια, ο μικρός 1.5 diesel τα καταφέρνει περίφημα τόσο σε απόδοση όσο και σε οικονομία, οπότε εύκολα παραβλέπουμε την τραχύτητα στη λειτουργία του που κάποιες φορές νικά την καλή ηχομόνωση της καμπίνας για να φτάσει στα αυτιά σου. Πταίσμα που μαζί με τα υπόλοιπα μειονεκτήματα δεν αρκούν να χαλάσουν την εικόνα ενός ξεχωριστού, premium, ευχάριστου στην οδήγηση και οικονομικού στη χρήση crossover.


ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ

ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC Auto



συμπέρασμα

Η 180 CDI δεν είναι ο φτωχός συγγενής στη γκάμα της GLA. Αντίθετα αποτελεί ίσως την ιδανική επιλογή αν το ζητούμενο δεν είναι οι εκτός δρόμου ικανότητες ή οι απόλυτες επιδόσεις, συγκεντρώνοντας πολλά πλεονεκτήματα που εύκολα αντισταθμίζουν τις όποιες μικρές αδυναμίες.

VIDEOS

Mercedes-Benz GLA Class

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...