ΔΟΚΙΜΗ: Fiat 500 0.9 TwinAir 105 PS
Διατηρεί την κλασική του γοητεία εμπλουτίζοντάς την με φρεσκάδα, τεχνολογία και 105 ίππους
- -
- -
με μια ματιά
Το ξεχωριστό αυτοκίνητο πόλης ρετουσάρεται σε εμφάνιση και τεχνολογία απογειώνοντας το ταμπεραμέντο του με τον TwinAir των 105 ίππων.
γλυκά
- Σχεδίαση μέσα - έξω
- Απόδοση μοτέρ
- Οδική συμπεριφορά
- Σχέση επιδόσεων / οικονομίας καυσίμου
- Δυνατότητες εξατομίκευσης
- Οικονομία καυσίμου (με έξυπνη οδήγηση)
ξινά
- Χώροι
- Τιμή
Η κληρονομιά του Fiat 500
Πατήστε στις εικόνες για περισσότερα
Η ιστορία του Fiat 500
Flashback: Fiat 500 2007-2015
Πολλά έχουν γραφτεί και ακόμη περισσότερα έχουν ειπωθεί για χάρη του, από το 2007 που λανσαρίστηκε στην αγορά. Το θέμα όμως είναι ένα: το στυλ του Fiat 500 παραμένει αναλλοίωτο στο χρόνο και αξεπέραστο από τον ανταγωνισμό. Θα ήταν λοιπόν μεγάλο σφάλμα αν άλλαζε η σχεδίασή του. Και οι Ιταλοί, που είναι μανούλες στο να δίνουν συναίσθημα στο άψυχο μέταλλο, ξέρουν πολύ καλά ποιο είναι το δυνατό χαρτί του 500. Έτσι, στην τελευταία ανανέωση επέλεξαν σωστά να δώσουν διακριτικές νότες φρεσκάδας χωρίς να αλλάξουν το χαρακτηριστικό στυλ του μικρού Fiat.
Τι άλλαξε;
Από μακριά αναγνωρίζεις αμέσως το λατρεμένο Πεντακοσαράκι και μόνο όταν το δεις από κοντά αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για κάτι φρέσκο - ελαφρώς ανανεωμένο, έστω! Κάτι τα φώτα και η γρίλια του προφυλακτήρα εμπρός, κάτι τα ολοκαίνουργια πίσω φώτα με το πλαστικό ένθετο στο κέντρο, κάτι οι ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου, είναι στοιχεία που μιλάνε στο υποσυνείδητο και διαφοροποιούν το νέο από το προηγούμενο μοντέλο.
Μόλις ανοίξεις την πόρτα, η οθόνη 5’’ του συστήματος infotainment UConnect που δεσπόζει στην κορυφή της κονσόλας φωνάζει πως το απαλό αεράκι διακριτικής ανανέωσης φύσηξε και στην καμπίνα, αφήνοντας όμως το γνωστό ρετρό και παιχνιδιάρικο στυλ ανέγγιχτο. Πλέον, εκτός από τους ευχάριστους χρωματισμούς και τις μοντέρνες επενδύσεις είναι και η αύρα τεχνολογίας που έχει μπει δυνατά στο παιχνίδι εντυπωσιασμού. Αλλά και ουσίας, αφού το μεν UConnect συμβάλλει σε άνεση και ψυχαγωγία χάρη στη συνδεσιμότητα με όλα τα smartphones, ο δε ψηφιακός πίνακας οργάνων 7’’ (γνωστός από την ανανέωση του 2014) φροντίζει για την σωστότερη και πληρέστερη ενημέρωση του οδηγού. Κατά τα λοιπά, ο εξοπλισμός παραμένει από καλός έως πολύ πλούσιος και απόλυτα διαμορφώσιμος στα γούστα του καθενός, η ποιότητα κατασκευής ικανοποιεί, το ράφι στην πλευρά του συνοδηγού απέκτησε πορτάκι και πλέον έγινε κανονικό κι ευρύχωρο ντουλαπάκι, ενώ οι χώροι συνεχίζουν να μην είναι στα φόρτε του μικρού Fiat. Ειδικά στην περίπτωση του πορτμπαγκάζ, το εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα αντισταθμίζει κάπως τα μόλις 185 λίτρα χωρητικότητας.
105 και δεν καίνε!
Βολεύεσαι - αν και όχι απόλυτα - στην ψηλή θέση οδήγησης, έχεις όλα τα χειριστήρια σε ευπρόσιτα σημεία, απολαμβάνεις καλή ορατότητα τριγύρω και γυρίζεις το κλειδί για να ξυπνήσεις τον 900άρη υπερτροφοδοτούμενο TwinAir. Οι δύο κύλινδροι των 875 cc αρχίζουν το χορό της βενζίνης με το δικό τους, ξεχωριστό τρόπο, ξεδιπλώνοντας με σθένος τη δύναμη των 105 ίππων από τις 2.000 rpm και πάνω. Σε εκείνο ακριβώς το σημείο κορυφώνονται τα 145 Nm ροπής. Γενικά είναι πρόθυμος από χαμηλά και δεν δείχνει να δυσανασχετεί ακόμη και στις 1.000 rpm. Μάλιστα, για να κάνεις οικονομία στο καύσιμο δεν πρέπει να οδηγείς με το “αφτί” και να παρασύρεσαι σε υψηλές στροφές, αλλά να εκμεταλλευτείς την ελαστικότητα του μοτέρ χαμηλά και να ανεβάζεις σχέση στις 2.000 rpm. Με αυτό τον τρόπο κινείσαι αεράτα και κρατάς τη μέση κατανάλωση χαμηλά. Η μέση τιμή που είδαμε τις ημέρες της δοκιμής ήταν κοντά στα 7 lt/100 km (η Fiat δίνει επίσημα 4,2 lt/100 km), νούμερο πολύ καλό για τούρμπο βενζινοκινητήρα που ξεπερνά σε ισχύ το σκαλοπάτι των 100 ίππων. Υπολόγισε μισό με 1,5 λίτρο ανά 100 km λιγότερο στο ταξίδι, ενώ αν το πιέσεις στην πόλη θα δεις και τιμές που ξεκινούν από 8. Ειδικά αν αποφασίσεις να ανακαλύψεις τι παραπάνω σου δίνει το κουμπάκι SPORT στο ταμπλό, πέρα από τα κόκκινα γραφικά στον πίνακα οργάνων.
Η αλήθεια είναι πως στο Sport mode νιώθεις τον κινητήρα αισθητά πιο ψυχωμένο, το τιμόνι πιο βαρύ και τις επιταχύνσεις σαφώς πιο ζωντανές. Σύμφωνα με τη Fiat, το κλασικό 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 10 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 188 km/h. Θα πρέπει μάλιστα να έχεις το νου σου στο στροφόμετρο για να αλλάζεις σχέσεις στο μαλακό 6άρι κιβώτιο πριν επέμβει ο κόφτης, καθώς ο ήχος του TwinAir αφενός φιλτράρεται αρκετά από τη βελτιωμένη ηχομόνωση, αφετέρου έχει εκείνη την χαρακτηριστική χροιά από το παρελθόν που χάνεται όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Το λιλιπούτειο μοτέρ αποδεικνύεται και ταξιδιάρα ψυχή, διατηρώντας εύκολα ταχύτητες ταξιδιού πάνω από τα 150 km/h!
Μην περιμένεις βέβαια πως κάτω από το χαριτωμένο σουλούπι με τις
διακριτικές σπορ πινελιές κρύβεται κάποιο hot hatch. Το
Πεντακοσαράκι με τους 105 ίππους είναι γρήγορο και σταθερό, αλλά
μέχρι εκεί. Η σφιχτούτσικη ανάρτηση είναι βελτιωμένη και προσφέρει
πιο σίγουρο πάτημα στο δρόμο, απορροφώντας ταυτόχρονα
αποτελεσματικότερα τις ανωμαλίες και προσφέροντας ποιοτικότερη
κύλιση. Το τιμόνι παραμένει αδιάφορο σε αίσθηση και στον
αυτοκινητόδρομο ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι μόνιμος συνοδός σου,
αλλά αυτά δεν αρκούν για να μετριάσουν τη συνολική εικόνα ενός
ευχάριστου οδηγικά, σπιρτόζικου και ευέλικτου μικρού αυτοκινήτου
που τραβάει τα βλέμματα στο πέρασμά του όσο λίγα αυτοκίνητα
μπορούν, ανεξαρτήτως κατηγορίας και τιμής.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ
συμπέρασμα
Το 500ράκι παραμένει ελκυστικό σε εμφάνιση, ευχάριστο στην οδήγηση και οικονομικό στη χρήση. Οι διακριτικές νότες φρεσκάδας μέσα κι έξω δεν το άλλαξαν ριζικά - δεν υπήρχε λόγος άλλωστε. Πουλάει για το στυλ του και όχι επειδή είναι το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης με βάση τη λογική. Βέβαια, αν θες να συνδυάσεις τα παραπάνω με τις επιδόσεις του TwinAir των 105 ίππων, θα πρέπει να πληρώσεις το ανάλογο τίμημα. Αλλά αξίζει!