ΔΟΚΙΜΗ: Alfa Romeo MiTo Racer 1.3 JTDM-2 85 PS
Η Ιταλίδα μακιγιάρεται και ενισχύει τη σπορ γοητεία μέσω της… διαφορετικότητας
- -
- -
με μια ματιά
Με την ονομασία Racer, η μικρότερη Alfa Romeo επιβεβαιώνει ακόμα μια φορά τον σπορ χαρακτήρα της, ενώ ταυτόχρονα δέχτηκε τις κατάλληλες καφέ πινελιές για να διαφοροποιηθεί από όλες τις υπόλοιπες ανανεωμένες MiTo που κυκλοφορούν.
Όσοι βλέποντας το "Racer" στον τίτλο περιμένετε να διαβάσετε για
μία αγωνιστική έκδοση της MiTo, μάλλον κάτι σας… ξέφυγε μιας και
δεν πρόκειται για καμία σκληροπυρηνική MiTo, αλλά για
την ειδική έκδοση του ιταλικού supermini που είχε
κάνει την πρώτη της εμφάνιση στη φετινή έκθεση της Γενεύης. Η
MiTo Racer είναι διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά
και, για να σας «βάλουμε στο παιχνίδι», ξεχωρίζει για τις
διαφορετικές στιλιστικές πινελιές, οι οποίες τονίζουν το μεσογειακό
ταπεραμέντο της μικρότερης Ιταλίδας. Η MiTo Racer βασίζεται στην
τελευταία ανανέωση της MiTo και
διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στα πόμολα στις
πόρτες και τα εμπρός και πίσω πλαίσια των φαναριών που έχουν βαφτεί
σε «satin-chrome», τις χρωμιωμένες γραμμές στα παράθυρα, τον σπορ
πίσω προφυλακτήρα και τη χρωμιωμένη εξάτμιση. Αίσθηση προκαλεί και
η χρήση της ιδιαίτερης καφέ απόχρωσης τόσο στα καπάκια των
εξωτερικών καθρεφτών, όσο και στις 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Σπορ οδήγηση
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
ξινά
- Άνεση
- Τιμή
- Χώροι επιβατών
Café racer
Ο τύπος μοτοσικλετών «Café racer» ανακαλύφθηκε από Βρετανούς φαν των δύο τροχών και θυμίζει τις μοτοσικλέτες που συμμετείχαν στα Grand Prix της δεκαετίας του 60. Σχεδιάστηκαν με στόχο τις υψηλές επιδόσεις και όχι την άνεση του αναβάτη, γι’αυτό και χρησιμοποιούνται κυρίως για μικρές αποστάσεις. Πιο συγκεκριμένα, ξεχωρίζουν από το στενό και χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, το ειδικά κατασκευασμένο ρεζερβουάρ για να προστατεύει ο αναβάτης τα γόνατά του και την αγωνιστική σέλα.
Γνώριμο
εσωτερικό
Περνώντας στο εσωτερικό, η φιλοσοφία της διαφορετικότητας… χτύπησε
την πόρτα! Η ποιότητα παραμένει (όπως και στις απλές εκδόσεις) σε
καλό επίπεδο με το μαλακό πλαστικό να του δίνει πλεονέκτημα
συγκριτικά με άλλα μοντέλα της κατηγορίας, ενώ η εργονομία δεν
προβληματίζει. Τη θέση οδήγησης μπορεί κανείς να τη βρει εύκολα,
καθισμένος επάνω στα νέα καθίσματα με το συνδυασμό γκρι υφάσματος
και καφέ δερμάτινης οικολογικής επένδυσης, μιας και μπορούν να
ρυθμιστούν έως πολύ χαμηλά. Στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων
δεσπόζει το λογότυπο της Alfa Romeo, ενώ οι ραφές στο σαλόνι, στο
δερμάτινο τιμόνι, στον επιλογέα ταχυτήτων και στο χειρόφρενο φέρουν
καφέ χρωματισμό.
Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί μία οθόνη αφής 5 ιντσών στην οποία
απεικονίζεται το interface του συστήματος πληροφόρησης και
ψυχαγωγίας U-Connect. Εκτός από τις θύρες AUX και
USB, που βρίσκονται κάτω από το υποβραχιόνιο, ο digital αέρας
συνεχίζει μέσω του Bluetooth, τη δυνατότητα ανάγνωσης SMS, την
αναγνώριση φωνητικών εντολών και τον πίνακα ρύθμισης του υπολογιστή
ταξιδιού και άλλων λειτουργιών του αυτοκινήτου. Τέλος το UConnect
μπορεί να συνδυαστεί και με λειτουργία πλοήγησης με λογισμικό της
εταιρείας Tom Tom.
Η μικρή Alfa έχει σκοπό να ικανοποιήσει αυτούς που ψάχνουν ένα σπορ
χάτσμπακ μοντέλο με premium χαρακτήρα, αλλά δεν θα πει όχι στο να
φιλοξενήσει στην καμπίνα του 4 ενήλικες με τους πίσω επιβάτες να
κάνουν μικρές παραχωρήσεις, κυρίως στο ύψος. Επιπλέον, μικρές
παραχωρήσεις ενδέχεται να χρειαστούν και στη φιλοξενία ενός
παιδικού καθίσματος, μιας και στις πίσω θέσεις το μήκος της ζώνης
ασφαλείας δεν επαρκεί στο δέσιμο (οι οικογενειάρχες θα
καταλάβουν).
Diesel με...
ψυχή
«Καρδιά» της ξεχωριστής Ιταλίδας είναι ο γνώριμος
πετρελαιοκινητήρας του ομίλου Fiat, ο 1.3 JTDM-2 των 85
ίππων. Μπορεί με μια πρώτη ματιά τα 0-100 km/h σε 12,9 sec
να μη συγκινούν, αλλά στην πράξη ο diesel κινητήρας έχει
περισσότερη σπιρτάδα σε σχέση με αυτό που αποτυπώνεται στο… χαρτί,
ειδικά αν λειτουργεί μέσα στο ωφέλιμο εύρος της ροπής του (2.000 -
3.500 rpm). Στα πλεονεκτήματα πρέπει να προσθέσουμε τη μέση
κατανάλωση και τους εκπεμπόμενους ρύπους, με 3,5 lt/100 km
και 90 g/km CO2 αντίστοιχα σύμφωνα με την εταιρεία. Με τον
διακόπτη DNA να βρίσκεται κυρίως στη θέση D (Dynamic), το trip
computer δεν έδειξε πάνω από 6,5 lt/ 100 km και
αυτό μετά από σβέλτη οδήγηση μέσα στην πόλη και το σύστημα
Start&Stop ενεργοποιημένο. Η μέση κατανάλωση όμως
μειώνεται αρκετά (έως και 2 λίτρα) όταν οι
διαδρομές είναι πιο ανοιχτές και το ταχύμετρο δείχνει λιγότερα
χιλιόμετρα ανά ώρα από το όριο ταχύτητας.
"Racer" και στον
δρόμο
Οδηγικά, η έκδοση Racer δεν διαφέρει σε σχέση με τις απλές MiTo,
παραμένοντας σφιχτή σε αίσθηση και κρατώντας τη σπορ συμπεριφορά.
Βέβαια, σε αφήνει να «παίξεις» περιορισμένα με την ουρά, μιας και
το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί
πλήρως. Ακόμα, εξαιρετική μπορεί να χαρακτηριστεί η πρόσφυση, με
τους εμπρός τροχούς να ακούνε άμεσα τις εντολές του οδηγού και τις
κλίσεις του αυτοκινήτου να είναι περιορισμένες. Σε αυτή τη
συμπεριφορά, εκτός από τις σφιχτές ρυθμίσεις του συστήματος
ανάρτησης, βοηθούν και οι 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου, αφήνοντας
όμως σε δεύτερη μοίρα την άνεση, κάτι που ωστόσο δεν θα ενοχλήσει
καθόλου τους λάτρεις της σπορ οδήγησης.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: EYH ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
H πετρελαιοκίνητη Alfa Romeo MiTo συνδυάζει την ευχάριστη οδήγηση με χαμηλή κατανάλωση, ενώ η έκδοση Racer δίνει μία έξτρα σπορ πινελιά γι’ αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν.