ΔΟΚΙΜΗ: Toyota Auris 1.4 D4-D Diesel
Στη μεσαία κατηγορία όλοι υπαινίσσονται ότι προσφέρουν τα πάντα. Όμως λίγα είναι τα μοντέλα που καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες της «νέας» ελληνικής οικογένειας
- -
- -
με μια ματιά
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του ανανεωμένου μικρομεσαίου hatchback της Toyota, στα 1,4 λίτρα.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Κινητήρας
- Οικονομία
- Οδική συμπεριφορά
ξινά
- Τιμή βασικής έκδοσης
Και ποια λοιπόν είναι αυτή η «νέα» ελληνική οικογένεια; Είναι η «μετά crisis», με τις μειωμένες οικονομικές δυνατότητες που προσπαθεί να βολευτεί κατεβαίνοντας κατηγορίες, σε μια προσπάθεια να συνεχίσει την αυτοκίνησή της, αλλά ξοδεύοντας λιγότερα χρήματα, αφού όλα γύρω της έχουν «κουρευτεί»!
Αν λοιπόν η προ crisis οικογένεια κοιτούσε στα 1,6 λίτρα και πάνω για το καθημερινό της μεταφορικό μέσο, σήμερα θα πρέπει να βολευτεί με ένα supermini! Και εδώ ακριβώς μπαίνει σφήνα η Toyota με το νέο Auris. Και αυτό γιατί προσφέρει ένα μικρό κινητήρα diesel σε πιο μεγάλη καρότσα. Έτσι, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να δούμε αν ο πετρελαιοκινητήρας των 1,4 λίτρων, μπορεί να ανταπεξέλθει σε ρόλο πιο… βαρύ.
Σχεδίαση
Αλλά πριν από αυτό να ασχοληθούμε λίγο στην εμφάνιση. Η Toyota φαίνεται ότι βρίσκει το δρόμο της και σχεδιαστικά, γιατί τεχνολογικά τον έχει παγιώσει χρόνια τώρα επενδύοντας όχι μόνο σε κινητήρες πετρελαίου, αλλά και στην υβριδική τεχνολογία, στην οποία έχει ανακηρυχτεί σε θέση leader.
Περιεργαζόμενος λοιπόν κανείς το νέο Auris θα το βρει ενδιαφέρον. Είναι τα πολυεπίπεδα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω που κάνουν τη διαφορά. Το αυτοκίνητο είναι αισθητικά ενδιαφέρον και αυτό έχει την αξία του. Γιατί σίγουρα δεν απευθύνεται στον μέχρι τώρα παραδοσιακό, με το συντηρητικό image, αγοραστή Toyota. Αντίθετα ψαρεύει σε πιο δύσκολα νερά και τα έχει καταφέρει μια χαρά κρίνοντας από την αποδοχή και τις πωλήσεις του.
Τα ίδια λίγο πολύ έχουμε να πούμε και για το εσωτερικό με την εκκεντρική σχεδίαση, η οποία όμως τελικά κάθε άλλο παρά σε ξενίζει. Το ίδιο και η ποιότητα που σαν τυπική Toyota είναι υψηλή. Οι χώροι πάλι είναι πολύ μεγάλοι, το ίδιο και ο χώρος αποσκευών με τη πλάτη του πίσω καθίσματος που διπλώνει να πολλαπλασιάζει τα λίτρα όγκου από 360, σε 1.199.
Τεχνολογία
Ο μικρός τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.364 cc αποδίδει 90 ίππους στις 3.800 rpm καίγοντας πετρέλαιο, με τη ροπή στα 205 Nm στις μόλις 1.400 rpm. Νούμερα που κρίνονται ως πολύ καλά, όπως άλλωστε και αυτά των επιδόσεων με την τελική στα 175 km/h και με 13,0 sec για τα πρώτα εκατό χιλιόμετρα ανά ώρα. Καθόλου άσχημα για τα 1,4 λίτρα του κινητήρα που έχουν να κινήσουν τα 1.200 κιλά του πλαισίου. Τέλος, οι αναρτήσεις είναι αυτό που περιμέναμε με γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα.
Οδηγώντας
Θέση οδήγησης καλή, όλα τα χειριστήρια σωστά τοποθετημένα… και φύγαμε! Ο κινητήρας ταξιδεύει με την ευκολία που προσφέρει πάντα ένας ντίζελ και από εκεί και πέρα αφήστε τις μεσαίες στροφές να αναλάβουν δράση. Βέβαια, η μικρή κλίμακα λειτουργίας του κινητήρα αναγκάζει τον οδηγό σε συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων, ώστε να κρατά τις στροφές του ανάμεσα στις 2.000 και 4.000, που είναι άλλωστε και το δυνατό του σημείο. Λειτουργώντας μάλιστα σε αυτό το φάσμα στροφών, έχετε και το πλεονέκτημα της οικονομίας.
Σε αυτά βοήθεια μεγάλη προσφέρουν οι αναρτήσεις που προσφέρουν ένα καλό συνδυασμό μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, μονώνοντας ικανοποιητικά τους επιβάτες από τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Όμως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα για να κινηθείτε γρήγορα και με κεκτημένες υψηλές ταχύτητες είναι η προβλέψιμη συμπεριφορά. Το Auris στρίβει επίπεδα και προσφέρει αυτοπεποίθηση στον οδηγό για να εξερευνήσει τα όρια χωρίς ποτέ να γίνεται απρόβλεπτο. Δεν είναι φυσικά σπορ αυτοκίνητο, αλλά ένα πεντάθυρο οικογενειακό και όλα αυτά τα περί ενθουσιώδους συμπεριφοράς μπορεί να σας φαίνονται λίγο τραβηγμένα. Όμως είναι πάντα ευχάριστο να ξέρεις ότι υπάρχουν περιθώρια ελέγχου ακόμα και πέρα από την πρόσφυση των ελαστικών.
συμπέρασμα
Ας απαντήσουμε λοιπόν στο αρχικό ερώτημα: Μπορεί το 1.4 Auris να καλύψει τις ανάγκες της «υπό κρίση» ελληνικής οικογένειας; Η απάντηση είναι απλή και αβίαστη: Ναι μπορεί! Γιατί προσφέρει και χώρους και οικονομία και επιδόσεις και ευχάριστο είναι στο δρόμο, ενώ δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε και τις παραδοσιακές αξίες της Toyota, όπως είναι η ποιότητα! Η καλύτερη έκπληξη που κρύβει το αυτοκίνητο όμως είναι η δυνατότητά του να είναι και ευχάριστο πέρα από αποδοτικό και οικονομικό. Τυπικό Toyota και… κάτι παραπάνω… ολοκληρωμένο πακέτο.