ΔΟΚΙΜΗ: BMW 318i
Η πρόσφατη ανανέωση της «μικρής», φρεσκάρει την σχέση της με την επικαιρότητα χάρη και στον νέο 1.500άρη Turbo κινητήρα των 136 ίππων
- -
- -
με μια ματιά
Η βασική έκδοση της σειράς 3 στην αρτιότερη της μορφή, δεν δείχνει να κάνει εκπτώσεις πουθενά και προσφέρει πλήρη γεύση BMW σε κάθε τομέα.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης και κατασκευής
- Κινητήρας
- Απόδοση
- Κατανάλωση
- Φρένα
- Εξοπλισμός
ξινά
- Χώροι για δυο, στο πίσω κάθισμα
- Τιμή
Η BMW οφείλει πολλά στην Σειρά 3 που παραδοσιακά εδώ και 40 χρόνια ιστορίας διαπρέπει στην μεσαία τάξη και κατέχει το ¼ των πωλήσεων της συνολικής γκάμας των Βαυαρών. Η πρόσφατη εκτέλεση του εμπορικότερου μοντέλου της Βαυαρικής φίρμας έχει ένα και μοναδικό σκοπό! Nα παραμένει διαχρονικά το ορόσημο στην κλάση του - όπως συνηθίζει χρόνια τώρα - και η κύρια άρτια επιλογή αν ψάχνεις premium και δυναμικό sedan. Επί τέσσερις δεκαετίες, η 3άρα είναι το πιο σημαντικό και δημοφιλές μεσαίο premium μοντέλο στον κόσμο, και φυσικά εγνωσμένο status symbol στην Ελλάδα που την τίμησε δεόντως ως 316i. Με το downsizing στα ντουζένια του, η βάση της 3άρας που αφορά βενζινοκινητήρες αποκτά τον τρικύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo των 136 ίππων και τώρα τη βασική έκδοση εκπροσωπεί ο κωδικός 318i σαν το αυτοκίνητο που έχουμε στα χέρια μας.
Άρωμα φρεσκάδας
Η BMW δεν ανακοινώνει συνταρακτικές αλλαγές για μια γενιά που ούτως ή άλλως παρουσιάστηκε το 2012, αλλά καίριες που δώσουν φρεσκάδα. Νέα εμπρός και πίσω φώτα (τεχνολογίας LED) και ελαφρώς διαφοροποιημένες λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες δίνουν το στίγμα των αλλαγών στην εικόνα ενός ούτως ή άλλως σύγχρονου sedan με έμφαση στο κύρος και στον δυναμισμό. Στον εσωτερικό κόσμο της αψεγάδιαστης καμπίνας η κατάσταση διατηρεί το φινίρισμα και την ποιότητα σε top επίπεδο με την BMW να κάνει λόγο για ελάχιστες αισθητικές παρεμβάσεις και μερική αναβάθμιση, όπως για παράδειγμα στο σύστημα πολυμέσων που έχει στάνταρ το BMW Connected Drive και προβάλει ακόμα περισσότερες πληροφορίες στην οθόνη. Η ανανέωση έφερε αλλαγές και στον τρόπο στήριξης της ανάρτησης στο αμάξωμα (απέκτησε 5 σημεία στήριξης από 3), ενώ νέα αμορτισέρ και μικροβελτιώσεις στην κρεμαγιερα καλούνται να δώσουν ακόμα καλύτερη οδηγική γεύση στο sport sedan μεσαίο BMW.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό πέρα από ένα νέο συρόμενο κάλυμμα για
τις ποτηροθήκες, διαπιστώνεις οικεία εικόνα χωρίς συνταρακτικές
αλλαγές αλλά νιώθεις αναβαθμισμένη αίσθηση φινέτσας που οφείλεται
κυρίως σε μοντέρνες πινελιές στον διάκοσμο. Η ποιότητα και
συναρμολόγηση των εκλεκτών υλικών που συνθέτουν το σαλόνι της
παραμένει σε ανώτερο επίπεδο ενώ φυσικά ο εξοπλισμός διαθέτει κάθε
επίκαιρη απαίτηση που συναντά κανείς στην premium κλάση, πόσο
μάλιστα σε μια BMW τους είδους. Στην έκδοση Sport δεσπόζουν τα
δερμάτινα τύπου μπάκετ καθίσματα που τα πάνε περίφημα τόσο με την
πλευρική στήριξη όσο και με την άνεση που οφείλει να προσφέρει ένα
premium αυτοκίνητο της μεσαίας τάξης. Συνολικά σε κερδίζει, με τον
οδηγό να παραμένει στο επίκεντρο, ενώ οι δυο και μόνο (κυρίως λόγω
του τούνελ της μετάδοσης) πίσω επιβάτες θα βρουν τους χώρους
ικανοποιητικούς με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Θα περίμενε
κανείς βέβαια ακόμα ποιο αρχοντικούς χώρους από ένα σεβαστών
διαστάσεων αυτοκίνητο της κλάσης που ξεπερνά τα 4,6 m μήκους.
Τουλάχιστον ο χώρος αποσκευών έχει 480 lt για να σε αποζημιώσει
χωροταξικά.
Πατώντας το start button ξεκινούν οι εντυπώσεις από το οδηγικό
προφίλ της «μικρής» τριάρας με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο
να κλέβει την παράσταση. Μπορεί να μην βάζει φωτιά στον δρόμο, με
παραπάνω από 1.500 κιλά στην πλάτη του, όμως εκτός από
ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100km/h: 9,1’’ και τελική ταχύτητα 210
km/h) προσφέρει αποδοτικότατη λειτουργεία και επάρκεια ροπής από τη
χαμηλή κλίμακα του στροφόμετρου. Το οκτατάχυτο αυτόματο Steptronic
μπορεί να επιβαρύνει την τσέπη του αγοραστή και να περιορίζει
ελαφρώς τις ζωηρές επιταχύνσεις, όμως προσφέρει χαμηλότερους ρύπους
και κατανάλωση, έστω και στα σημεία. Εκτός των άλλων όμως
εκμεταλλεύεται εξαιρετικά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κινητήρα,
που γυροφέρνει στα 7 lt/100 km μέσης κατανάλωσης σε φυσιολογική
οδήγηση, ενώ καταφέρνει να πέσει κάτω από 6 λίτρα με ελαφρύ πόδι
και ευνοϊκές συνθήκες και δεν ξεπερνά κατά πολύ τα 10 όταν τον
δουλεύεις στο όριο στροφών.
Πίσω από το τιμόνι, εκτός από τον πρόθυμο για επιδόσεις TwinPower Turbo απολαμβάνεις ουσιαστικές πληροφορίες από το σύστημα διεύθυνσης και από μια ανάρτηση, που ισορροπεί ακόμα καλύτερα ανάμεσα σε δύο κόσμους, με μαεστρία. Φυσικά δεν περιμένεις γαλλική κουλτούρα, όμως οι σφιχτές αποσβέσεις δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα, ενώ η ποιότητα κύλισης και η γενικότερη ηχομόνωση είναι σεμιναριακή. Άμεση και εύστοχη στις εντολές του οδηγού, η 318i προσφέρει μια ώριμη συμπεριφορά για κάθε οδηγικό γούστο. Ακλόνητη στις ευθείες, ξεκούραστη και με μυστηριώδη αίσθηση ασφάλειας, με φρένα που δείχνουν πιστότητα, υπομονή και συνέπεια στην βάναυση χρήση, προτρέπει για ταξιδιωτική περιπλάνηση, ενώ ο χαρακτήρας της ταυτόχρονα είναι άμεσα συνδεδεμένος με δυναμική οδήγηση σε δρόμους με στροφές. Αρκεί βέβαια να θυμάσαι ότι οδηγείς την βασική 3άρα πριν προλάβεις να την καταδικάσεις για έλλειψη εκρηκτικού χαρακτήρα. Το ρεζουμέ για την μικρότερη Σειρά 3 που μπορεί να αποκτήσει κανείς, είναι ότι ενσωματώνει ολόκληρο το ρεπερτόριο BMW, χωρίς εκπτώσεις σε αίσθηση, ποιότητα, χαρακτήρα και επιδόσεις.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
Δυναμικό και πληθωρικό στιλ που δεν αμφισβητείται με την ανάλογη αριστοκρατική εσανς που συνηθίζεται σε μια BMW. Η ανανεωμένη 3άρα κέρδισε τον τρικύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo και ανέβηκε σκαλοπάτι στην κλίμακα ονοματολογίας για να πάρει θέση στην βάση της γκάμας. Ταυτόχρονα όμως ανέβηκε κλίμακα συνολικά με μικρές ουσιαστικές αλλαγές που την βελτιώνουν και παράλληλα την φρεσκάρουν με την επικαιρότητα. Και όλα αυτά, χωρίς να συμβιβάζει τις αξίες της και χωρίς να ξεφεύγει από το ψυχολογικό όριο των τριάντα χιλιάδων ευρώ.