ΔΟΚΙΜΗ: Chevrolet Aveo 1.3D
Ο εκπρόσωπος της Chevrolet στα supermini ακόμα και σε diesel εκτέλεση, διατηρεί την δυναμικότητά του
- -
- -
με μια ματιά
Η 2η γενιά Chevrolet Aveo, διαθέτει δυτικοευρωπαϊκή λογική και ακολουθεί κατά γράμμα τις σύγχρονες απαιτήσεις. Με ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού και τον turbodiesel στα σπλάχνα του, αποκτά αγοραστικό ενδιαφέρον.
γλυκά
- Δυναμική σχεδίαση
- Κομψό σαλόνι
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Απόδοση
- Φιλικότητα
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
ξινά
- Σκληρά υλικά στο σαλόνι
- Αίσθηση τιμονιού
- Θόρυβος κινητήρα
Το Aveo αποτελεί μία ακόμη απτή απόδειξη, ότι πλέον χάνονται οι αναφορές στο Κορεατικό σχεδιαστικό παρελθόν και η δυτικότερη επιρροή το κάνει ελκυστικότερο. Νεανικότερο στιλ και ποιοτικό στο σύνολο του, το Aveo έχει το ελκυστικό πακέτο να δελεάσει και να κερδίσει τα βλέμματα κάθε ηλικίας, με την εμφάνιση να αποτελεί ένα καλό διαβατήριο για όσους ψάχνουν ένα αξιοπρεπές supermini. Ο ανταγωνισμός είναι σαφώς δύσκολος όμως η Chevrolet προσφέρει μια ευκαιρία που αξίζει να σταθείς και όχι να την προσπεράσεις αβίαστα, ιδίως όταν ακούς ότι κάτω από το καπό τον ήχο του μικρού και διαπιστευμένα αποδοτικού turbodiesel.
Δυναμικό στιλ
Το Aveo συγκαταλέγεται στα μοντέλα που υιοθετούν την λογική των τεσσάρων μέτρων, με στόχο τις ανέσεις των επιβατών και την ποιοτικότερη συμπεριφορά στον δρόμο. Μια ματιά στο μεταξόνιο των 2.525 mm φωτογραφίζει το πάτωμα του Corsa που ουσιαστικά διατηρεί δεσμούς συγγένειας, ενώ μια ματιά γενικότερα στο αυτοκίνητο σε πείθει ότι δεν του αξίζει να του γυρνάς την πλάτη. Σχεδιαστικά το Aveo, εντυπωσιάζει με την πληθωρικότητα και την εξωστρέφεια και αν για κάποιους είναι υπερβολικό, δεν παύει να μην περνά απαρατήρητο. Στην μυώδη του εμφάνιση συμβάλουν τα αυξημένα μετατρόχια που πακέτο με τους τονισμένους θόλους δημιουργούν σπορ προσδοκίες για το αυτοκίνητο. Επίκεντρο της ταυτότητας είναι η μάσκα με εμφανείς τις αμερικανικές καταβολές και όψη που θυμίζει pony car με τα φανάρια να αποτελούνται από ζεύγη στρογγυλών φωτιστικών με χρωμιωμένο περίγραμμα, την κυψελωτή μάσκα με τον χρυσό σταυρό της Chevrolet και τον δυναμικό προφυλακτήρα. Οι σπορ γραμμές τρέχουν στο αμάξωμα και λεπτομέρειες όπως οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες ώστε να φέρνει περισσότερο σε τρίθυρο παρά σε 5θυρο, η στάνταρ ενσωματωμένη αεροτομή και τα πίσω φώτα με διάφανο κρύσταλλο είναι μερικές από τις ενδιαφέρουσες ιδιαιτερότητες της προσωπικότητας του Aveo. Το εσωτερικό του Aveo, διατηρεί την έμπνευσή του από το Spark με τον μοντέρνο πίνακα με την μπλε απόχρωση φωτισμού να θυμίζει λίγο από σχεδιαστικό στιλ που προέρχεται από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Η εικόνα είναι ενδιαφέρουσα με αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακό ταχύμετρο, δείκτη βενζίνης και χιλιομετρητές, ενώ στην ψηφιακή γειτονιά προσφέρονται και οι ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου. Η κομψή κονσόλα με τα χειριστήρια κλιματισμού α λα Opel και το ηχοσύστημα διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα και γενικά θήκες και ποτηροθήκες δεν θα λείψουν από τον χρήστη του Aveo. Η σημασία στην πρακτικότητα απέδωσε για τους σχεδιαστές του εσωτερικού και το supermini της Chevrolet δεν θα αφήσει περιθώρια για παράπονα, ούτε σε επίπεδο ποιότητας που και εδώ η προσοχή στην λεπτομέρεια απέδωσε. Μπορεί να παραμένουν σκληρά όπως συμβαίνει στον μέσο όρο της κατηγορίας, όμως είναι καλοσυναρμολογημένα και δεν ακούγεται τσικ. Η ευχάριστη εικόνα συμπληρώνεται από μοντέρνο διάκοσμο και καλό επίπεδο εξοπλισμού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ASR και ESP, A/C, Cruise Control, ηχοσύστημα με υποδοχή MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth, υπολογιστή ταξιδίου δυο ηλεκτρικά παράθυρα και τηλεχειριζόμενο κλείδωμα. Φυσικά οι διαθέσιμοι χώροι έχουν ξεφύγει από το στρυμωγμένο παρελθόν τους, είναι σαφώς άνετοι για πέντε επιβάτες και πλησιάζουν τα καταξιωμένα supermini της αγοράς, ενώ τα 290 λίτρα στον χώρο αποσκευών δημιουργούν καλές προϋποθέσεις για τις αποσκευές.
Οικονομική απόδοση
Ο προερχόμενος από την Opel turbodiesel κινητήρας των 1.248 cc, με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, υπόσχεται 95 ίππους στις 4.000 rpm και 210 Nm διαθέσιμα από τις 1.750 rpm. Δίχως άλλο τέτοια νούμερα είναι άκρως κολακευτικά όταν συνοδεύονται, πάντα σύμφωνα με τον κατασκευαστή από μια μέση κατανάλωση 3,6 lt/100 km και εκπομπές ρύπων CO2: 95 gr/km. Στην πράξη, η πρώτη επαφή φέρνει και την πρώτη έκπληξη με το που γυρίσεις το κλειδί στην μίζα. Ο στεντόρειος ήχος του πετρελαιοκινητήρα θυμίζει μια άλλη εποχή και σίγουρα δεν διεκδικεί δάφνες για την ήσυχη λειτουργία του. Από την άλλη όμως γρήγορα συνηθίζεις, κλείνεις τα παράθυρα και απολαμβάνεις το μεστό τράβηγμα από την επάρκεια διαθέσιμης ροπής. Δεν χρειάζεται να ξεζουμίζεις το στροφόμετρο, άλλωστε μετά τις 4.000-4.500 o turbodiesel στυλώνει τα πόδια και δείχνει ότι δεν πολυγουστάρει τα υψόμετρα! Μην ανησυχείτε όμως, το παιχνίδι γίνεται πολύ χαμηλότερα και συγκεκριμένα λίγο πάνω από τις 1.300 rpm, όπου νιώθεις το πρώτο φούσκωμα της τουρμπίνας. Λίγο πριν φτάσει η βελόνα στις 1.800, τα 210 Nm σερβίρονται με μια γλυκιά ώθηση που θα την απολαμβάνεις ακόμα και αν το Aveo είναι …γεμιστό με επιβάτες και αποσκευές! Μπορεί να φαίνεται μικρό το εύρος των δυο, δυόμισι χιλιάδων, όμως δεν χρειάζεται να ανακατεύεις το κλασικό πεντάρι με το στροφόμετρο πάνω από τις 3.000 rpm. Αν ενδιαφέρεσαι για νούμερα επιδόσεων, το πετρελαιοκίνητο supermini της Chevrolet ολοκληρώνει τα 0-100 km/h σε 11,7’’ ενώ αν επιμείνεις με το γκάζι στην μοκέτα, θα πλησιάσεις γοργά γοργά την τελική των 174 km/h. Με αυτόν τον τρόπο όμως πέρα από τον θόρυβο, η κατανάλωση θα φλερτάρει με τα 7-7,5 lt/100km και αν εξακολουθεί να σου φαίνεται λίγο, καλό είναι να γνωρίζεις ότι σύμφωνα με τις υποσχέσεις του κατασκευαστή θα μπορούσες να κάψεις τα μισά. Στην πράξη τιμές λίγο κάτω από τα 5 λίτρα είναι εφικτές αν διαθέτεις οικονομική παιδεία οδήγησης. Με απόλυτα απελευθερωμένη οδήγηση που σημαίνει και γρήγορες στιγμές, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 5,5 και 6 lt/100 km, ενώ σε ταξίδι με 120-130 km/h, μπορείς να επιβεβαιωμένα να βλέπεις 5 lt/100km κάτι που σημαίνει ότι αν έχεις χρόνο και υπομονή διανύεις παραπάνω από 1.000 km με ένα 45άρι ρεζερβουάρ. Το πάτημα του αυτοκινήτου και κυρίως η αποτελεσματικότητά του σε πιο απαιτητικές διαδρομές είναι ευχάριστη έκπληξη για το supermini της Chevrolet, αρκεί να μην περιμένεις απόλυτο κράτημα και πληροφορία. Για παράδειγμα το Aveo δεν διστάζει να αντιμετωπίσει το βουνίσιο στροφιλίκι, ούτε χλωμιάζει όταν έρθει η στιγμή του απαιτητικού φρεναρίσματος. Η ανάρτηση βασίζεται στη γνώριμη συνταγή (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και χωρίς να διεκδικεί σπορ δάφνες, είναι όσο μαλακή πρέπει να για ανταποκρίνεται με άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις. Στις πιο απαιτητικές διαδρομές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αναπόφευκτες χωρίς ωστόσο να δίνουν αίσθηση ανασφάλειας, όμως πακέτο με την χλιαρή αίσθηση του τιμονιού δεν σε εμπνέουν για επιθετική οδήγηση. Αν επιμείνεις όμως, τουλάχιστον δεν έχεις λόγο να ανησυχείς ούτε στις οδηγικές υπερβολές χάρις την σωτήρια επεμβατικότητα του ESP. Ως κεντρική ιδέα και προτεραιότητά του βάζει την ασφάλεια και την άνεση, βάζοντας σε δεύτερη σκέψη την οδηγική απόλαυση.
συμπέρασμα
Το Aveo ως παρουσία μετρούσε αρκετά χρόνια στην πλάτη του και το μόνο κατόρθωμα ήταν απλά να εκπροσωπεί την Chevrolet στα supermini. Η δεύτερη γενιά Aveo γύρισε τούμπα την κατάσταση και πήρε τα εφόδια για να χαρακτηριστεί άξιο για παιχνίδι στην απαιτητική κλάση του. Χάρη στην αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, τους άνετους χώρους και τους επίκαιρους κινητήρες η γκάμα κέρδισε ένα εισιτήριο καριέρας με ευρωπαϊκό προφίλ σε μια κατηγορία που ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός. Σίγουρα δεν είναι από τα πλέον επίκαιρα στην κλάση του, όμως στην turbodiesel έκδοση και με τις προσφορές να τρέχουν, το μικρό Chevrolet παραμένει αξιόλογη αγορά με έμφαση στην απόδοση και οικονομία.