ΔΟΚΙΜΗ: Ford Mustang 2.3 EcoBoost

Η πρόσφατη Mustang χτυπάει και επίσημα το κουδούνι της Ευρώπης. Την αρπάζουμε από τα γκέμια και την …καβαλάμε!

  • -
  • -
Ισχύς317 PS
Ροπή432 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.8,0 lt/100km
Εκπομπές CO2179 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Παραπάνω από 50 χρόνια αδιάκοπης παραγωγής για την εμβληματική Mustang. Στην 6η γενιά της, κοσμεί τις εκθέσεις της Ford στην γειτονιά μας και προσφέρει θηριώδες κουπέ έτσι όπως το ονειρεύεται ο σπορ ουρανίσκος. Και σε τιμή πρόκληση… 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Διαχρονικότητα
  • Μυώδες στιλ
  • Χαρακτήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Απόδοση
  • Φρένα
  • Τιμόνι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή 
ξινά
  • Πληθωρικές, αμερικέν διαστάσεις
  • Χώροι πίσω επιβατών
  • Βάρος

Από τη μια είναι ένα ακόμα γρήγορο κουπέ που θρονιάζεται στις οδηγοκεντρικές επιλογές, από την άλλη όμως παραμένει ένα ελεύθερο άλογο. Αυτό που εκπροσωπεί η θηριώδης σιλουέτα της Mustang, επι της ουσίας δεν αναζητά συγκρίσεις. Μπορεί να σταθεί βάση προδιαγραφών πλάι σε αρκετά άλογα του ιπποδρόμου, που απαρτίζουν τη σύγχρονη γειτονιά των κουπέ, όμως προτιμά την περιπλάνηση με μοναχικούς άγριους καλπασμούς. Δεν διστάζει να αναμετρηθεί, αλλά δεν είναι αυτοσκοπός να αποδείξει σε όμοιούς της την αξία, την ταχύτητα, τη δύναμη και τις προθέσεις της. Οι τελευταίες άλλωστε είναι αγνές και εστιάζονται στην προσομοίωση της ανόθευτης πληθωρικής αίσθησης και συμπεριφοράς, που χρόνια τώρα έκαναν γνωστή τη Mustang.

 

Έμβλημα με ιστορία

Tο άλογο της Mustang έχει την εμβληματική μορφή που παραπέμπει σε muscle cars. Η σχεδιαστική λογική ήταν και εξακολουθεί να είναι απλή! Δίπορτο αμάξωμα, πληθωρικό καπό και brutal κουπέ αισθητική. Θέσεις για τέσσερις, χωρίς οι πίσω να αποτελούν προτεραιότητα, αλλά και ένας σεβαστός χώρος για αποσκευές. Κάπως έτσι γνώρισε δόξες γράφοντας τόμους ιστορίας τα τελευταία 50 χρόνια. Η αλήθεια είναι ότι για να είσαι μαθημένος σε Mustang πρέπει να έχεις μεγαλώσει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Να έχεις ζήσει στην προχωρημένη εφηβεία σου με κάποιο pony car που το ονειρευόσουν muscle car, να έχεις εικόνες από ουρές που λικνίζονται στην παραπανίσια γκαζιά και χάνονται πλαγίως μέσα σε καπνούς υπό το στρίγκλισμα των ελαστικών. Τα αυτιά σου να είναι γεμάτα από μελωδίες V8 που άλλοτε γουργουρίζουν και άλλοτε βρυχώνται στο καρμπυρατεράτο άνοιγμα των πεταλούδων. Πότε με το μικρό μπλοκ, που έσπαγε ταμεία από το 1964 και πότε με κάποιον θηριώδη V8 να βρυχάται κάτω από το μακρύ καπό, η Mustang έγινε θρύλος και γαλούχησε γενεές και γενεές, με τη μυώδη σιλουέτα της να φωλιάζει ακόμα και στα ξυπνητά όνειρα. Μαζί με την Corvette (αρκετά ακριβότερη και σε εντελώς διαφορετική κατηγορία), είναι το πιο αναγνωρίσιμο αυτοκίνητο για τους petrolheads της Βόρειας Αμερικής, με το αντίπαλο δέος της να αναλαμβάνει για την Chevrolet, η Camaro. Η Mustang όμως είναι αυτή που ξεπερνά τα 50 χρόνια αδιάκοπης παραγωγής και τώρα στην 6ητης γενιά σαλτάρει και επισήμως στην Γηραιά Ήπειρο. 

 

Αμερικάνικος καλπασμός σε Ευρωπαϊκό έδαφος!

Σήμερα, μισό αιώνα μετά, η Mustang παραμένει ενεργό κύτταρο και στην Ford δεν θα αφήναν χαμένη τέτοια ευκαιρία για αναβίωση. Το δημοφιλές κουπέ οφείλει πολλά στον κινηματογράφο που την τίμησε δεόντως σε πολλές action σκηνές, για να γίνει ευρέως γνωστή ακόμα σε περιοχές του χάρτη που δεν πάτησε τους τροχούς της. Τώρα όμως που ανοίγεται νέα σελίδα, ο μύθος δεν ξεθυμαίνει. Η αμερικάνικη αισθητική καρπώνεται τα ευρωπαϊκά μηχανικά μέρη και η ιστορία συνεχίζεται. Η σχεδιαστική βασική γραμμή παραμένει πιστή στην παράδοση και παντρεύει το παρελθόν με έναν σύγχρονο τρόπο. Οι διαστάσεις παραμένουν γενναιόδωρες και η αντιγραφή είναι στα κέφια της. Καμπύλες και νεύρα κάνουν το παρουσιαστικό της αρκετά θυμωμένο, όπως οφείλει ένα αυτοκίνητο επιδόσεων και η σχεδόν 5μετρη σιλουέτα ξεχωρίζει σαν την μύγα στο γάλα, σε σχέση με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί εκεί έξω. Εξευρωπαϊσμός με ρέγουλα στην εικόνα της, που κρατάει τις εντυπώσεις για πιο ουσιαστικά ζητήματα και η μακρυμούρικη Mustang με τη χαμηλή οροφή και την κολοβή ουρά, γεμίζει κυριολεκτικά το μάτι και τον δρόμο.

Φαρδιά, μυώδης πληθωρική! Από την στιγμή που ανοίγεις την πόρτα όμως διαπιστώνεις ότι παρά τα 2.720 mm του μεταξονίου ο εσωτερικός της κόσμος χωροταξικά είναι λιγότερο γενναιόδωρος σε σχέση με τον εξωτερικό της, συνήθειες άλλωστε και των προγόνων. Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν την αγκαλιά των δερμάτινων RECARO, αλλά οι πίσω θέσεις θα κουτσοβολέψουν δυο αυστηρά χαμηλού αναστήματος επιβάτες, που σύντομα θα σε ρωτάνε για την επόμενη στάση. Εκτός της περιορισμένης ορατότητας, δύσκολη είναι και η πρόσβαση με την ευθύνη να μην αποδίδεται στη, μεγάλη έτσι κι ’αλλιώς, πόρτα, αλλά στην ακροβατική ικανότητα των RECARO. Τουλάχιστον τα 408 λίτρα αποσκευών αποζημιώνουν τον λάτρη του road trip, όμως η ρεζέρβα έχει δώσει την θέση της σε κιτ επισκευής και τα 19ρια λάστιχα είναι λίγο δυσεύρετα στις ερημιές. Οι χώροι άλλωστε είπαμε, ποτέ δεν ήταν προτεραιότητα, αλλά σχεδιαστικός χαρακτήρας υπάρχει και είναι στα ντουζένια του! Μια πρέζα από το τότε, σερβιρισμένο στο σήμερα με τα χρώμια, το δέρμα και το αλουμίνιο, να συνδέονται με απτή ποιότητα και ευρωπαϊκό εξοπλισμό που συναντά κανείς σε ένα φορτωμένο σύγχρονο Ford. Highlights, το Drive Mode που προεπιλέγει τις κατάλληλες ρυθμίσεις σε τιμόνι, απόκριση γκαζιού και λειτουργία του ESC ανάλογα με τα 4 διαθέσιμα προγράμματα και το Track Apps που είναι ένα λογισμικό μέτρησης επιδόσεων (g-meter, γύροι πίστας, επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις).
Πίσω από το τιμόνι της κάθεσαι ψηλά με σωστή στήριξη και θέση που ατενίζεις το δρόμο πάνω από το θηριώδες καπό. Νιώθεις σαν να είσαι το κέντρο του κόσμου με όλα τα βλέμματα να συγκεντρώνονται στο κατακόκκινο κουπέ και πραγματικός νταής όταν κινείσαι. Στον αυτοκινητόδρομο κάνουν στη μπάντα πριν καν σκεφτείς να παίξεις φώτα και στον επαρχιακό, απλά επιβάλλεσαι με την έντονη προσωπικότητα που γεμίζει κυριολεκτικά το δρόμο. Πέραν της ψαρωτικής εικόνας όμως είναι και οι προδιαγραφές της που συνθέτουν το εκρηκτικό της μίγμα.

 

Ευρωπαϊκά χαλινάρια

Αν ψάχνεις για V8 θα τον βρεις στην GT. Εδώ, ένας "ταπεινός" τετρακύλινδρος σε σειρά καλείται να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά και μόνο κακό δεν είναι αυτό. Όσο ιεροσυλία και αν ακούγεται ένας μικρός κινητήρας σε μια Mustang. τόσο καταπραϋντική είναι η κατάσταση όταν τη λύση δίνει ένας EcoBoost 2.3 lt. Με twin scroll turbo, διπλό ανεξάρτητο χρονισμό βαλβίδων και άμεσο ψεκασμό, το downsizing της Mustang είναι ένα πετυχημένο γεγονός. Με 317 ίππους και 432 Nm ροπής, το βαρύ ομολογουμένως αμάξωμά της (παραπάνω από 1.700 κιλά) δεν δείχνει να χλωμιάζει σε επιδόσεις. Γράφει τα 0-100 km/h σε 5,8’’ και καταγράφει 234 km/h τελικής ταχύτητας. «Μικρή» μεν αλλά θαυματουργή, διατηρεί ακλόνητη αίσθηση στην ευθεία και είναι δρομέας και ταξιδευτής. Ευθύβολη και σχετικά άνετη με βάση τις προδιαγραφές, η Mustang διανύει τις αποστάσεις με απολαυστικά ιδιαίτερο τρόπο. Ζητάει λίγο παραπάνω γκάζι και προσφέρει στις μεσαίες την ορμητική απόδοση και ενδιαφέρον ήχο όσο αυξάνονται οι στροφές, κυρίως τεχνητό από το Sound Symposer. Ζωηρεύει συνολικά ψηλότερα όπως αναμενόμενα και η κατανάλωση, που με ήρεμη οδήγηση θα κατασταλάξει γύρω στα 10 lt/100 km. Αν είσαι νομοταγής και τυπολάτρης με ελαφρύ πόδι και οικολογική συνείδηση θα πέσεις ένα τσικ κάτω από τα 8 lt/100 km, ενώ αν είσαι το αντίθετο και στα ρουθούνια σου φωλιάζει η μυρωδιά από καμένο λάστιχο τότε μην περιμένεις κάτι καλύτερο από 13-14 lt/100 km.
Για να συμβεί αυτό πρέπει να είσαι αθεράπευτος της πλαγιολίσθησης και με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά να απολαμβάνεις την Mustang να γεμίζει γωνιασμένη το δρόμο. Το θετικό είναι ότι τιμόνι και ανάρτηση αποδίδουν ευρωπαϊκή αίσθηση και το θρυλικό κουπέ της Ford διαχειρίζεται ουσιαστικά και αποτελεσματικά την ταχύτητα από στροφή σε στροφή. Με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, γόνατα McPherson εμπρός και κάτι παραπάνω από 2,5 στροφές από τέρμα σε τέρμα στο τιμόνι, η Mustang προσφέρει σπορ δεδομένα που εισπράττει ο απαιτητικός. Έννοιες όπως πλαδαρή και μπροστόβαρη είναι σχεδόν εξαφανισμένες από το λεξιλόγιο της, σε σχέση με το παρελθόν της, ωστόσο αναζητά χώρο παρά την ευελιξία της. Αν το παρακάνεις στην είσοδο η πληθωρική μούρη θα ανοίξει την τροχιά της και θα χάσεις τα ωφέλιμα μέτρα. Αν όμως μετριάσεις την ορμητικότητα, ελαφρύνεις το πόδι σου από το γκάζι και αφήσεις το μπροστινό να χαράξει πορεία, η υπερστροφή θα έρθει νωρίς και δεν θα σε αιφνιδιάσει. Το μπλοκέ και το μακρύ μεταξόνιο βοηθάνε τη θεαματική οδήγηση, το τιμόνι επίσης και είναι στο χέρι σου αν θα οδηγήσεις με το πλάι ή με γραμμές. Η ανάρτηση εκτός των άλλων πληροφορεί αλλά ταυτόχρονα δεν ταλαιπωρεί, παρά το 40άρι προφίλ στα λάστιχα και την σφιχτή της λειτουργία γενικότερα. Με βαρύ συμπλέκτη, μικρές διαδρομές στο επιθετικά κλιμακωμένο 6άρι και καλή επικοινωνία με τον οδηγό για αυτοκίνητο του βάρους και του μεγέθους της, η Mustang σε πείθει να επιτεθείς στην αγαπημένη σου διαδρομή χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς. Όσο εύκολα επιταχύνει και διαχειρίζεται την ταχύτητα μέσα στην στριφτερή επαρχιακή κορδέλα, άλλο τόσο εντυπωσιάζει με τα φρένα, την αμεσότητα στο πάτημα, την αντοχή και την αξιοπιστία στην ποιοτική επιβράδυνση.

Το road trip και η περιπλάνηση προς το άγνωστο είναι έννοιες χαραγμένες στο dna μιας Mustang και το όνειρο παύει να είναι αμερικάνικη αποκλειστικότητα. Τώρα σερβίρεται και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού με τρόπο που μπορεί να ενσωματωθεί και να παραμείνει παντού. 

ΦΩΤΟ/ VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Η Mustang υπόκειται σε downsizing και καλπάζει επισήμως στην Ευρώπη. Μπορεί να μην συναγωνίζεται τους εκλεπτυσμένους σπορ ευρωπαϊκούς τρόπους και την ποιότητα συναρμολόγησης της γερμανικής αφρόκρεμας είναι όμως ξεχωριστή, πλήρης και γεμάτη σε όλα της. Σαν ένα γευστικό λιπαρό πιάτο που δυσκολεύεσαι να του αντισταθείς. Η «μικρή» με την μεγάλη απόδοση, την ενδιαφέρουσα τιμή, τον πληθωρικό χαρακτήρα και την εξωστρεφή συμπεριφορά, είναι ένας καλός λόγος για να ξαναβγείς στους δρόμους για ένα νοσταλγικό ταξίδι παραδοσιακής οδηγικής απόλαυσης.   

 

VIDEOS

GOCAR TEST - Ford Mustang 2.3 EcoBoost

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...