TEST: VW POLO 1.0 TSI 5d BlueMotion
Ο πρωταθλητής οικονομίας στα 1.000 κ.εκ. τα βάζει ευθέως με τo diesel κατεστημένο
- -
- -
με μια ματιά
Ο νέος τρικύλινδρος TSI στο «πράσινο» πακέτο BlueMotion, φέρει ακέραια την κληρονομιά του downsizing και υπόσχεται το πρωτάθλημα οικονομίας από 1.000 κυβικά.
γλυκά
- Οικονομία καυσίμου
- Απαλλαγή από πληρωμή τελών
- Ποιότητα κατασκευής
- Κύλιση και οδική συμπεριφορά
- Πλήρης βασικός εξοπλισμός
ξινά
- Σκληρά πλαστικά ταμπλό έκδοσης BlueMotion
- Ραθυμία κινητήρα πριν τις 1000rpm
Η Volkswagen μάς μύησε στο κόσμο του downsizing πιστεύοντας ότι ο σίγουρος τρόπος μείωσης της κατανάλωσης πρέπει να βασιστεί στο μικρό κυβισμό, την υπερτροφοδότηση και στην ελάττωση του αριθμού των κυλίνδρων. Ο 1.2 TSI έθεσε τις βάσεις και αφού ο ανταγωνισμός οδήγησε σε μικρότερου κυβισμού μονοπάτια, τα 999 κ.εκ. οδηγούν στο πρωτάθλημα οικονομίας.
Ο χιλιάρης μάς συστήθηκε στο Audi A1 και έγινε το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της μάρκας με τρικύλινδρο μοτέρ. Στο Polo συνοδεύεται με το πακέτο BlueMotion που περιλαμβάνει ελαστικά με πιο μικρή τριβή κύλισης, χαμηλωμένες αναρτήσεις και επεμβάσεις στο αμάξωμα που σκοπό έχουν να βελτιώσουν την αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το πακέτο BlueMotion αποτελούσε μέχρι τώρα προνόμιο των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων της φαμίλιας και τώρα αναλαμβάνει να κατεβάσει περαιτέρω τις απαιτήσεις σε καύσιμο στις εκδόσεις βενζίνης.
Ο κινητήρας βασίζεται στο ίδιο μπλοκ με αυτό του 1.2 λίτρων με την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική, διαθέτει turbo καυσαερίων, τετραβάλβιδη κεφαλή με μεταβλητό χρονισμό και τροφοδοσία με άμεσο ψεκασμό στο θάλαμο καύσης.
Η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 95 ίππους που αποδίδεται από τις 5.000 έως τις 5.500 rpm, ενώ η ροπή των 160Nm έχει εύρος απόδοσης από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm. Πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και κατατάσσεται στην ενεργειακή κλάση Α με εκπομπές CO2 94gr/km που το απαλλάσσει από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, παρά τις πρόσφατες αλλαγές που κατέβασαν το όριο απαλλαγής.
Πρωτάθλημα ξανά;
Στο θέμα της κατανάλωσης το VW Polo 1.0 TSI ανταγωνίζεται τα αντίστοιχης απόδοσης πετρελαιοκίνητα ωστόσο «χάνει» στο ταμείο λόγω της διαφοράς της τιμής βενζίνης - diesel. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει κατανάλωση σε μικτές συνθήκες 4,1 lt/100km που είναι η κορυφαία τιμή παγκοσμίως αποτελώντας ιδεατό στόχο όσων τηρούν με ευλάβεια τα μυστικά της οικονομικής οδήγησης. Κατά τη δοκιμή τα 6,9 λίτρα είναι ο μέσος όρος χρήσης που περιλαμβάνει κυρίως κίνηση στην πόλη. Στον αυτοκινητόδρομο η ένδειξη του trip computer πέφτει εύκολα στα 5,0 λίτρα κυρίως λόγω της πιο μακριάς κλιμάκωσης της 4ης και 5ης σχέσης, συγκριτικά με αυτή του 1.2TSI. Το σύστημα start-stop βοηθά στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης ειδικά σε συνθήκες υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου.
Σε θέματα επιδόσεων το 1.000άρη Polo καλύπτει όχι μόνο τις απαιτήσεις σε ελαστικότητα για άμεσες προσπεράσεις, αλλά τις όποιες ανάγκες για υψηλή τελική που φτάνει τα 191km/h. Για τα πρώτα 100 km/h απαιτεί 10,5 sec και στις ρεπρίζ από τα 80 στα 120km/h με 4η και 5η σχέση, χρειάζεται χρόνο 11,0 και 14,5 sec αντίστοιχα. Οι θεωρητικές αυτές τιμές έρχονται πολύ κοντά με αυτό που θα δει ο οδηγός στην καθημερινότητά του.
Ο κινητήρας κρύβει επιμελώς έναν ανεπαίσθητο κραδασμό στο ρελαντί, ένεκα της τρικύλινδρης υπόστασης και είναι σχετικά νωχελικός για να εκκινήσει το σχετικά βαρύ αμάξωμα των 1.111 κιλών. Με λίγο πιο γενναία πίεση στο δεξί πεντάλ και μόλις το στροφόμετρο μπει στη ζώνη των 1.500 rpm, τότε δείχνει τον πραγματικό του χαρακτήρα. Ζωηρός, επαρκής και μάλιστα χωρίς να κομπιάζει να φτάσει ψηλά στην περιοχή της μέγιστης ισχύος και τότε χαρίζει χαμόγελα σε όποιον το οδηγικό μενού αφήνει εκτός την οικονομία. Η μικρότερη απόσταση από το έδαφος κατά 10mm της έκδοσής BlueMotion για λόγους αεροδυναμικής δεν διαφοροποιούν την απόδοση στις στροφές καθώς η απόσβεση παραμένει ίδια.
Κατά τα λοιπά, το Polo είναι το γνώριμο πακέτο με την υψηλή ποιότητα υλικών, συναρμογής και φινιρίσματος. Στα εξωτερικά γνωρίσματα τις εντυπώσεις κλέβουν οι πρωτότυπες εμφανισιακά ζάντες 15 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 185/60 με χαμηλή αντίσταση κύλισης και η «υπόνοια» αεροτομής που βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση στις υψηλές ταχύτητες προς όφελος της οικονομίας.
Ξεχνάς ότι βρίσκεται σε supermini οπότε ο δείκτης προσδοκιών είναι υψηλότερος. Καλύπτει απόλυτα τις μεταφορικές ανάγκες μια μικρής οικογένειας και ο χώρος αποσκευών με τα 280 λίτρα διαθέτει πρακτικό διαχωριστικό στο πάτωμα. Εκτός από την έκδοση με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, υπάρχει 7άρι DSG με επιπλέον κόστος 1.550 ευρώ. Το τρίθυρο ξεκινά από τα 13.490 ευρώ μαζί με το όφελος απόσυρσης και καλά επίπεδα εξοπλισμού, ενώ η τιμή 5θυρο είναι κατά 500 ευρώ ψηλότερη.
συμπέρασμα
Καλοστημένο, ποιοτικό και προπάντων κορυφαίο από πλευράς οικονομίας, το VW Polo με το τρικύλινδρο μοτέρ στο πακέτο BlueMotion είναι η σίγουρη επιλογή για όσους η τσέπη έχει τον πρώτο λόγο.