ΔΟΚΙΜΗ: Audi A4 1.4 TFSI S tronic
Πρέπει να είσαι γνώστης για να καταλάβεις με πεταχτή ματιά την νεότερη, 5η γενιά Α4
- -
- -
με μια ματιά
Κάτω από τις επιδερμικές εξωτερικές αλλαγές επικρατεί άλλος κόσμος. Το νέο Α4 βελτιώνει τις παραδοσιακές του αξίες και απλώνει τα χαρίσματά του σε μοντέρνα εσωτερική αισθητική και τεχνολογία.
Συνήθως οι αλλαγές ξεκινούν από το περιτύλιγμα και είναι αυτό που προσελκύει. Σε ένα νέο μοντέλο που δεν είναι απλό facelift περιμένεις συνταρακτικότερες αλλαγές που μένουν με την πρώτη ματιά. Η παγίδα σε αυτήν την λογική είναι ότι μαζί με τους εντυπωσιασμένους για την νέα εικόνα κερδίζεις και αρκετούς που δυστροπούν. Και αρχίζει ένα γαϊτανάκι σχολιασμού μεταξύ νέου και παλιού και μια ατέρμονη κουβεντούλα που συνήθως δεν οδηγεί πουθενά. Η Audi από την άλλη δεν δείχνει να πέφτει στη παγίδα, ακολουθώντας το δικό της σίγουρο δρόμο στην υπόθεση νέο και το A4 είναι η μεγάλη απόδειξη. Ένα εξ ολοκλήρου φρέσκο μεσαίο premium σχεδόν κατά 90% με το μεγαλύτερο ποσοστό που απομένει να αφορά μέρος της εξωτερικής του εικόνας. Και λέμε μέρος γιατί ουσιαστικά και εδώ υπάρχουν αλλαγές, αλλά δυσδιάκριτες.
γλυκά
- Σχεδίαση εσωτερικού
- Σπορ και κομψή αισθητική
- Ποιότητα και φινέτσα
- Τεχνολογία
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Ποιοτική ανάρτηση
- Απόδοση
- Επιδόσεις
- Φρένα
- Εξοπλισμός
ξινά
- Συγκρατημένη εξωτερική σχεδίαση
- Αποκομμένη σπορ αίσθηση
Κομψό σαν …Α4
Η κεντρική ιδέα σχεδιασμού παραμένει A4, όμως η βάση είναι νέα
και η πλατφόρμα που χρησιμοποιείται πλέον είναι η MLB, μια
παραλλαγή της MQB για μοντέλα που θα μπορούν να δεχτούν κινητήρες
με διαμήκη τοποθέτηση. Συνολικά το αμάξωμα μάκρυνε 25 mm και
φάρδυνε 16 mm, ενώ το νέο πάτωμα αυξάνει και το μεταξόνιο κατά 12
mm (2.820 mm). Το αισθητικό κομμάτι των αλλαγών αναλαμβάνουν τα νέα
αιχμηρά φωτιστικά σώματα Xenon plus και LED ημέρας, η ελαφρώς
μεγαλύτερη εξαγωνική μάσκα και οι σπορ λεπτομέρειες στην σχεδίαση
του προφυλακτήρα. Το αποτέλεσμα έφερε μια άκρως γοητευτική βελτίωση
της αεροδυναμικής με Cd: 0,23, ενώ τα επίσης καλά νέα προκύπτουν
και από την δίαιτα που ελαφραίνει συνολικά το μεσαίο Audi σε κάθε
τομέα, ώστε να εμφανίζεται έως 120 κιλά (αναλόγως τον κινητήρα) πιο
fit. Tην ίδια στιγμή φυσικά, το νέο πλαίσιο και η εκτεταμένη χρήση
αλουμινίου προσφέρουν αύξηση στην ακαμψία έως και 25%.
Την στιγμή που ανοίγεις την πόρτα καταλαβαίνεις πιο έντονα ότι αυτό
το A4 είναι πραγματικά νέο. Εντελώς διαφορετική λογική σχεδίασης
που βασίζεται σε μια μοντέρνα δημιουργικότητα που καταργεί την
σύνδεση με τα βαρετά μεσαία μοντέλα. Είναι σαφές ότι υιοθετεί πιο
νεανικό, απέριττο στιλ που θυμίζει Α3, ενώ ο συνδυασμός
αλουμινένιων επιφανειών, δέρματος και ποιοτικών υλικών με
προσεγμένη συναρμολόγηση δίνουν στο εσωτερικό του Α4 την ταμπέλα
του πετυχημένου. Την high tech εικόνα συμπληρώνει το τεχνολογικό
πακέτο που η Audi φρόντισε και με το παραπάνω στο μεσαίο μοντέλο
της. Ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit με έγχρωμη απεικόνιση
και πληροφόρηση ανάλογα με την διάθεση, σύστημα infotainment MMI
για κάθε σύγχρονη απαίτηση σχετικά με την ενημέρωση και ψυχαγωγία,
σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης Drive Select για να
προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού και βέβαια 7άρι
κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, για να απλοποιεί την
καθημερινότητα πακέτο με τις επιδόσεις φυσικά.
Βέβαια για όλα τα παραπάνω θα χρειαστεί να βάλεις το χέρι στην
τσέπη, όμως οι τιμές δεν είναι εξωπραγματικές, ενώ ακόμα και χωρίς
αυτά η σχέση εξοπλισμού τιμής παραμένει σε καλό επίπεδο κρίνοντας
από τον ανταγωνισμό. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο και οι αυξημένες
διαστάσεις ωφέλησαν και του χώρους κάτι που αντιλαμβάνονται άμεσα
οι τέσσερις φιλοξενούμενοι στην ποιοτική καμπίνα. Η κλίση της
οροφής κλέβει φυσικά χώρο ενώ ο πέμπτος παραδοσιακά έχει να
αντιμετωπίσει και το ψηλό τούνελ (αναμονή για τις quattro
εκδόσεις). Το πορτ μπαγκαζ διατηρεί τα 480 λίτρα του, ενώ στο άλλο
άκρο του Α4 βρίσκεται η ψυχή του μεσαίου sedan.
Ουσία και αποτέλεσμα
Ο 1.4 TFSI των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής διαθέτει άμεσο
ψεκασμό, turbo και μεταβλητό χρονισμό/βύθισμα βαλβίδων ώστε να
σερβίρει τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης. Τα
8,9’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 210 km/h τελικής
ταχύτητας δίνουν μια πρώτη γεύση των ικανοτήτων του A4. Με βάρος
που δεν ξεπερνά τα 1.400 κιλά με καύσιμο και οδηγό το μεσαίο Audi
διατηρεί σε εξαιρετικό επίπεδο την αίσθηση επιτάχυνσης όποτε το
ζητήσεις. Ομοίως και η κατανάλωση εξαρτάται από το βάρος του
ποδιού, με την μέση τιμή να στρογγυλοκάθεται στο 8άρι με
φυσιολογική οδήγηση χωρίς συμβιβασμούς. Η ζωηρή διάθεση
αποτυπώνεται και στον δρόμο, όπου εκτός από την ακλόνητη αίσθηση
στις ευθείες το πληθωρικό αμάξωμα αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευέλικτο
και όταν συναναστρέφεται με δρόμους διάσπαρτους στροφές. ακόμα και
στις ήπιες ρυθμίσεις του Drive Select το Α4 προσφέρει
αποτελεσματικότητα και ασφάλεια που δεν θα αφήσουν παράπονα.
Για ποιο απαιτητικά γούστα οι Sport ρυθμίσεις επεμβαίνουν σε
απόκριση γκαζιού, τιμονιού και ανάρτησης, γενικότερα σφίγγει και
δείχνει ποιο ετοιμοπόλεμο για ορμητικά περάσματα. Σαφώς δεν θα
γίνει ποτέ ξερό σε αντιδράσεις, δεν θα εντυπωσιάσει με την
πληροφόρηση σαν σπορ αυτοκίνητο, αλλά μπορεί να ακολουθήσει τον
απαιτητικό ρυθμό με ιδιαίτερη ευκολία και προπάντων με ασφάλεια.
Και τα καταφέρνει όλα αυτά, όταν την ίδια στιγμή διαπρέπει σε
πολιτισμό και ποιότητα κύλισης, ενώ ταξιδεύει, ελίσσεται και
αντιμετωπίζει την καθημερινότητα με το ίδιο ταλέντο, ώστε να
δυσκολεύεσαι να εστιάσεις το πεδίο που ξεχωρίζει. Το Α4 στην 5η του
γενιά διατηρεί το δυναμικό στιλ, αναβαθμίζει συνολικά το
τεχνολογικό προφίλ και εκμοντερνίζεται. Διαπρέπει συνολικά και
παραμένει διαχρονική αξία στον χώρο των premium μεσαίων.
ΦΩΤΟ/ VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
συμπέρασμα
Το νέο Α4 προσφέρει παραδοσιακά απόλυτη ισορροπία ανάμεσα σε σπορ διάθεση και άνεση, στοιχεία τα οποία αναβαθμίζει. Αριστοκρατικό και μοντέρνο στιλ, σεμιναριακή τεχνολογία, αποτελεσματικότητα σε κάθε δρόμο και προσαρμοστικότητα ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού του είναι μέρος της προσωπικότητας που το χαρακτηρίζει. Μαζί φυσικά με την γνωστή ποιοτική αξία και την σχέση τιμής εξοπλισμού που συμπληρώνουν το ελκυστικό παζλ για ιδανικό premium μεσαίο.