ΔΟΚΙΜΗ: Ford Mondeo 1.5 TDCi Diesel 120 PS
Είναι λυπηρό, αλλά αν δεν μας είχε χτυπήσει η καταραμένη οικονομική κρίση θα αγοράζαμε αυτοκίνητα σαν το Mondeo. Διαβάστε το πόσο καλύτερη θα ήταν η ζωή μας οδηγικά, τουλάχιστον!
- -
- -
με μια ματιά
Το μεσαίο οικογενειακό της Ford απέκτησε τον νέο κινητήρα diesel των 120 ίππων.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Χώροι
- Ποιότητα
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
- Τεχνολογία
ξινά
- Μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις
- Η συναρμογή χάνει στα σημεία
Με τη ματιά του Κώστα Λούβαρη
Καταραμένη κρίση, πραγματικά χάνουμε όταν ολοκληρωμένα αυτοκίνητα σαν το Mondeo ξεφεύγουν από τις δυνατότητες της μεσαίας τάξης.
Τα αυτοκίνητα είναι για να τα οδηγείς, τα αυτοκίνητα είναι για να τα χαίρεσαι, για να βιώνεις τη χαρά της αυτοκίνησης με όλη την οικογένεια. Και εδώ ακριβώς βρίσκεται η αξία του Mondeo. Γιατί το αυτοκίνητο αυτό είναι η χαρά ΟΛΗΣ της οικογένειας. Και από εδώ, δηλαδή από τους χώρους πρέπει να ξεκινήσουμε, γιατί αυτό είναι το πρώτο στοιχείο εντυπωσιασμού που βιώνεις, αν και πρέπει να τονίσουμε ότι αυτό δεν είναι το μοναδικό του χάρισμα.
Διαστάσεις
Το Mondeo από όποια πλευρά και αν το δει κανείς είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο και φαίνεται μεγάλο. Με μήκος 4.871 mm, πλάτος 1.852 mm, ύψος 1.482 mm και με το μεταξόνιο στα 2.850 mm, το σαλόνι του είναι… πλατεία. Χωρά άνετα, μα πολύ άνετα πέντε άτομα και ο χώρος αποσκευών στα 541 λίτρα κοιμίζει άνετα δύο ενήλικες! Και αν ρίξεις τη πλάτη του πίσω καθίσματος, η χωρητικότητα φτάνει τα 1.446 λίτρα. Αλλά εσωτερικά δεν σε εντυπωσιάζουν μόνο οι χώροι για ανθρώπους και αποσκευές, σε εντυπωσιάζει και ο πλούτος του εξοπλισμού ο οποίος περιλαμβάνει τα πάντα (και ακόμα περισσότερα) και μάλιστα με ποιοτικά υλικά που πριν λίγα χρόνια δεν έκαναν την εμφάνισή τους σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Πραγματικά «χλιδάτο» από όλες τις πλευρές.
Σχεδίαση
Τα ευρωπαϊκά middle class αυτοκίνητα έχουν να παίξουν πολλούς και πολλές φορές αντικρουόμενους ρόλους. Γιατί θα πρέπει από τη μια πλευρά να είναι οικογενειακά, να διαθέτουν χώρους και πολλές πόρτες, να είναι πρακτικά, να έχουν αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά, αλλά και άνεση. Από την άλλη πάλι θα πρέπει να έχουν παρουσία στο δρόμο και να είναι ξεχωριστά, με ισορροπημένο μίγμα συντηρητισμού, αλλά και νεανικότητας. Πραγματικά έχουμε να κάνουμε με σχοινοβάτες που το παραμικρό λάθος μπορεί να οδηγήσει το αυτοκίνητο στο περιθώριο της κατηγορίας, κάτι που σημαίνει πολλά μηδενικά μείον στους προϋπολογισμούς των εταιρειών. Θα πρέπει να έχουν ποιότητα σε όλα τα επίπεδα (υλικών και κύλισης), να αρέσουν σε πολλά και διαφορετικά κοινά, αλλά ταυτόχρονα δεν θα πρέπει η τιμή τους να μπαίνει στα χωράφια της premium κατηγορίας. Έτσι ουσιαστικά παίζεται ένα παιχνίδι ισορροπιών και κερδισμένος τελικά είναι αυτός που θα πετύχει την καλύτερη δοσολογία.
Μέσα λοιπόν σε αυτές τις παραμέτρους η Ford πρέπει να παραδεχτούμε ότι έπαιξε όλα της χαρτιά μέχρι τέλους και το αποτέλεσμα είναι κάτι περισσότερο από ουσιαστικό για τον μέσο οικογενειάρχη. Το Mondeo φαίνεται στο δρόμο και κάνει αισθητή την παρουσία του χωρίς να είναι προκλητικό αισθητικά. Κάτι που ισχύει και για την εσωτερική σχεδίαση που μπορεί να προκαλεί, αλλά δεν επιδεικνύεται. Δεν είναι εύκολο να συγκρατηθείς και οι σχεδιαστές της Ford ευτυχώς πάτησαν φρένο την τελευταία στιγμή, πριν φτάσουν σε εξεζητημένα επίπεδα σχεδιασμού. Εξωτερικά παραμένει χαρακτηριστικά Ford με τη γνωστή μάσκα και εσωτερικά ακολουθεί την ίδια οικογενειακή πρακτική με ,όπως είπαμε, πλουσιότατο εξοπλισμό ακόμα και από τα πιο χαμηλά επίπεδα.
Κινητήρας
Ο νέος 1.5 TDCi έρχεται να αντικαταστήσει τον 1.600άρη diesel (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του) των 115 ίππων, ο οποίος τα έβρισκε κάπως σκούρα με το βαρύ οικογενειακό. Μπορεί λοιπόν ένας πετρελαιοκινητήρας 1.498 κυβικών να κινήσει ένα αυτοκίνητο 1.505 κιλών και αν ναι πόσο καύσιμο θα πρέπει να καταναλώνει; Η απάντηση σε αυτό το διπλό ερώτημα θα σας εκπλήξει ευχάριστα. Πρώτα γιατί ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας πετρελαίου της Ford, ΝΑΙ μπορεί να κινήσει το Mondeo, όχι μόνο εντυπωσιακά γρήγορα, αλλά και με αξιόλογη οικονομία που μικτά φτάνει τα 6,5 λίτρα ανά 100 km. Μάλιστα, στο χαλαρό ταξίδι μπορείς να δεις στο trip computer τιμές ακόμη και κάτω από 5! Κοντά δηλαδή στα 3,6 lt/100 km που ανακοινώνει η Ford για την έκδοση Econetic.
Και καλά, τα νούμερα μπορούν να ευημερούν, αλλά τι γίνεται στον πραγματικό κόσμο; Λοιπόν δεν περιμέναμε ότι ένας τόσο μικρός κινητήρας χάρη σε τούρμπο (πως αλλιώς;) να κινεί ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο και μάλιστα εύκολα. Η επιτάχυνση είναι θετική (11,7 sec λέει η Ford για να φτάσετε τα 100 km/h από στάση) και η τελική ξεπερνά τα 200 km/h στο κοντέρ (Ford: 192 km/h). Δεν υπάρχουν νεκρές περιοχές στο φάσμα λειτουργίας του κινητήρα, αν και θα πρέπει να έχετε τη βελόνα του στροφόμετρου κοντά στις 2.000 rpm για να έχετε άμεση απόκριση στην επιτάχυνση.
Οδικά
Η Ford έχει παράδοση με το Mondeo, το οποίο από τη πρώτη μέρα
της παρουσίασής του κατέκτησε τον τίτλο του αυτοκινήτου με τη
καλύτερη οδική συμπεριφορά στην κατηγορία. Ένα τίτλο που προσπαθεί
να κρατήσει, αν και στη τελευταία του έκδοση έγινε πιο μαλακό και
πιο άνετο, θυσιάζοντας την γνήσια συμπεριφορά του πρώτου. Μικρό
όμως το τίμημα, γιατί τώρα το Mondeo είναι κάτι περισσότερο από
άνετο με ποιοτική κύλιση και το μόνο του πρόβλημα είναι ότι αρχίζει
να γέρνει λίγο νωρίτερα. Με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς
συνδέσμους πίσω, ελέγχει τους τροχούς υποδειγματικά και δεν θα
πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι οι δρόμοι στη χώρα μας δεν είναι ότι
καλύτερο, γι’ αυτό και η άνεση πρέπει πάντα να είναι ψηλά στη λίστα
των επιλογών μας.
ΦΩΤΟ: Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
συμπέρασμα
Όλα για την οικογένεια και όχι μόνο! Το Mondeo σε καλύπτει πλήρως, όποιες και αν είναι οι ανάγκες σου, ακόμα και με τον μικρό πετρελαιοκινητήρα. Είναι πραγματικό εργαλείο, όσο αυτοκίνητο μια μέση ελληνική οικογένεια με πλούσιες ανάγκες χώρων απαιτεί, ενώ παράλληλα είναι πολύ ευχάριστο για τον οδηγό.