ΔΟΚΙΜΗ: Dacia Duster 1.5 dCi 4x2

O έξυπνος μαθητής που παίρνει άριστα στα μαθήματα της ευρυχωρίας και της οικονομίας, έχοντας πάντα διάθεση για εκδρομή

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,4 lt/100km
Εκπομπές CO2115 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Εδώ έχουμε να κάνουμε με την πετρελαιοκίνητη έκδοση του προσιτού crossover με την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Με το Duster η Dacia χτύπησε φλέβα χρυσού. Το δημοφιλές crossover όχι μόνο αποδείχτηκε μεγάλη εμπορική επιτυχία, αλλά κατάφερε να αναβαθμίσει την εικόνα της μάρκας και να την καθιερώσει στην ευρωπαϊκή αλλά και ελληνική αγορά. Προσιτό αλλά απολύτως σύγχρονο, τόσο σε μηχανικά μέρη όσο και σε ανέσεις χάρη στην προίκα της “μαμάς” Renault, το Duster διατίθεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με μοτέρ βενζίνης και diesel. Εμφανισιακά ξεχωρίζει με τη λιτή αλλά μυώδη σιλουέτα του που παραμένει φρέσκια παρά τις ελάχιστες αλλαγές στην καριέρα του μοντέλου, με τις περισσότερες από αυτές να αφορούν αναβαθμίσεις σε κινητήρες και εξοπλισμό.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Οικονομία καυσίμου
  • Τιμή
  • Χώροι καμπίνας
  • Άνεση ανάρτησης
  • Εξοπλισμός
  • 5 χρόνια εγγύηση
ξινά
  • Λιτός διάκοσμος εσωτερικού
  • Σκληρά πλαστικά

Ειδικά η προσθήκη του συστήματος πολυμέσων MEDIA NAV (στάνταρ στην έκδοση δοκιμής), εκτός από τον εξοπλισμό αναβαθμίζει την εικόνα του εσωτερικού γενικότερα, με οθόνη αφής 7", ενσωματωμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, λειτουργία Βluetooth για hands free τηλεφωνικές κλήσεις και θύρα USB για σύνδεση με smartphone ή φορητή συσκευή ήχου. Θα θέλαμε βέβαια η οθόνη να βρίσκεται ψηλότερα στο ταμπλό για να είναι πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Το εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί και σε διάκοσμο με διακριτικές νότες δέρματος (σε τιμόνι και λεβιέ) και αλουμινίου (στον πίνακα οργάνων και τους αεραγωγούς), αν και η έμφαση συνεχίζει να δίνεται στην απλότητα και την πρακτικότητα. Τα σκληρά υλικά και η σχεδίαση δεν ενθουσιάζουν στο μάτι και τα στοιχεία που τελικά σε πείθουν είναι η καλή συναρμογή και η ευρυχωρία της καμπίνας. Χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.673 mm, οι επιβάτες πίσω έχουν άπλετο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι ενώ το πορτμπαγκάζ χωράει σχεδόν τα πάντα στα 475 λίτρα του, χωρητικότητα που εκτινάσσεται στα 1.663 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Βέβαια σε αυτή τη διάταξη δημιουργείται σκαλοπάτι στο πάτωμα του χώρου φόρτωσης. Η θέση οδήγησης, τέλος, είναι αναπαυτική και προσφέρει πολύ καλή ορατότητα και το μόνο παράπονο αφορά το τιμόνι που ρυθμίζεται μόνο σε ύψος και σε αναγκάζει να έχεις τα χέρια σου κάπως τεντωμένα.

Ένας από τους κρυφούς άσους του Duster είναι ο 1.5 dCi. Ένας εξαιρετικός κινητήρας πετρελαίου που κινεί με επιτυχία πολλά μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών και κοινών, από Dacia και Renault μέχρι Nissan και Mercedes-Benz. Με 110 ίππους, 260 Nm ροπής και έχοντας να κινήσει στην περίπτωσή μας μόνο τους εμπρός τροχούς, εξασφαλίζει σύμφωνα με τη Dacia επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,8 sec και τελική ταχύτητα 169 km/h. Ωστόσο δεν είναι τα νούμερα που εντυπωσιάζουν όσο η απόδοση του μοτέρ στην πράξη και η ποιότητα λειτουργίας του. Συνδυάζεται μάλιστα με ένα έξυπνα κλιμακωμένο 6-άρι κιβώτιο που συμβάλλει τόσο στη ζωηράδα όσο και στην οικονομία που προσφέρει. Είναι σχετικά εύκολο να κινείσαι με 6,5 lt/100 km και αν το επιδιώξεις θα δεις τιμές κάτω από 6 στο trip computer (4,4 δίνει ως μέσο όρο ο κατασκευαστής). Συνολικά, ο 1.500άρης diesel αποτελεί λόγο να επιλέξει κάποιος το Duster ανάμεσα στα μικρά crossover.

Ένας ακόμη λόγος που ταυτόχρονα είναι και ο δεύτερος άσος του μοντέλου της Dacia, είναι ο τρόπος που κινείται σε δρόμο και χώμα. Παρότι δικίνητο έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος (205 mm) και καλές γωνίες προσέγγισης (30o), ράμπας (23ο) και διαφυγής (36ο), στοιχεία που του δίνουν χαρακτήρα περιπέτειας και ικανότητες να αφήσει πίσω του την άσφαλτο και να βρεθεί πιο κοντά στη φύση. Το επαρχιακό δίκτυο και οι χωματόδρομοι είναι πεδίο που θα λάμψει το άστρο του Duster 4x2, με τη μαλακή σε ρύθμιση ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να φιλτράρει αποτελεσματικά κάθε είδους ανωμαλία. Την ίδια στιγμή, το πλαίσιο σε πείθει για την στιβαρότητα και τη γεροδεμένη κατασκευή με την έλλειψη κραδασμών ή στρεβλώσεων. Το αντίτιμο της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης είναι αναμενόμενα οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, που όμως δεν επηρεάζουν την ασφάλεια στην οδήγηση. Το Duster προσφέρει μια ισορροπημένη οδική συμπεριφορά συνολικά, με σωστές αντιδράσεις και προτεραιότητα στην άνεση και την αποτελεσματικότητα, ταιριάζοντας γάντι στις ανάγκες και το προφίλ του μέσου οδηγού. Και με τιμή κάτω από 19.000 ευρώ (με απόσυρση) που συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό (ESP, 4 αερόσακοι, air condition, σύστημα πολυμέσων MEDIA NAV, ζάντες αλουμινίου 16’’ κλπ) και 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, το Duster 1.5 dCi 4x2 ταιριάζει και στη τσέπη του υποψήφιου αγοραστή crossover.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ



συμπέρασμα

Το Duster δεν εντυπωσιάσει σε εμφάνιση ή σε πολυτέλεια αλλά στην ουσία. Είναι ο έξυπνος μαθητής που παίρνει άριστα στα μαθήματα της ευρυχωρίας, της οικονομίας και της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς, χωρίς μάλιστα να ξεχνά την περιπετειώδη του διάθεση ακόμη και στην έκδοση 4x2.

VIDEOS

Dacia Duster 2013

Dacia Duster Interior

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...